Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

No, můj názor na RTCW všichni znáte, takže tu nic říkat nebudu :-)

Ale lepší než Medal: AA. V čem jako? Medal byla obyčejná capina, bum bum a další mise, kde bylo bum bum. Kdyby to bum bylo kvalitní, tak je to fajn střílečka jako CoD, ale to ona bohužel není. U technického zpracování radši taktně pomlčím, protože AA tu má pár let hendikep. Prostě to pro mě nemělo ani žádnou atmosféru, nevím v čem bylo lepší.

Pak jsou tu Commandos: SF a Brothers in arms, kteří nejsou tak úplně špatní, jenže oboje tak trochu jiný žánr a pokud někdo ujíždí na tomhle stylu - stealth/taktická, tak mu třeba CoD nesedne. Kromě toho si ale myslím, že i tak je CoD lepší jak tyto hry, zvláště už tím, že u Brothers in Arms bylo spousta nelogických prvků, kdy mi tam pochcípali všichni při misi, ale na konci každé mise jsem byl opěvován, jaký jsem dobrý velitel týmu a takových blbostí nelogických tam bylo více a mě to kazilo požitek z atmosféry.

Zbytek stříleček z druhé světové jsou totální kraviny, které bych na disku nesnesl ani pár minut.

Mohl bys mi prosímtě Bodkine uvést jediný důvod, v čem je CoD imho? Aspoň JEDEN JEDINÝ ROZUMNÝ důvod? Kromě toho, že je to o řád horší a nebaví tě to, a že je to jen obyčejná, lineární a se spoustou spkriptů (ale dost kvalitní a frenetická, která svůj účel samozřejmě plní) střílečka?



EDIT: Fg: CoD 2 je stejná jako CoD 1, ale má o dost lepší grafiku, která mi umocní ten požitek z války. Takhle jsem to myslel. Nezáleží čistě na grafice. A MoH: AA byla i na svou dobu hloupost :-)
Hrál jsem to tehdy a nemohl jsem to dohrát, bo mě to nudilo, až pak jsem to dohrál a to jsem byl ožralý z maturiťáku :-)
pivo: srovnavat hry dle grafiky? no ty ses gurman! :D navic v te dobe hrat MoH:AA ci CoD 1 byla v te dobe nesktecna bomba.....takovy Hidden 2jka byla skvela WWII hra a je jich vice...
RTCW bych za nejlepsi hru z WW II nepovazoval uz kvuli tomu, ze zachycuje WW II neprilis realisticky . ( tim myslim, ze krom prostredi to s valkou nema nic spolecneho:), ale strilecka to i tak neni spatna)

To zdali je lepsi medal ci cod, to uz je spise vec nazoru, zde na DH maji hodnoceni zhruba nastejno.
Imho jsou CoDové o řád horší, než většina ostatní druhoválečných stříleček. I mnou nenáviděný Medal of Honor:AA řadím víše než CoD. O Návratu na hrad Wulfův Kámen ani nemluvím.
Imho cod 2 neni o tolik horsi jak jednicka, jen uz se jedna neustale o to same (coz po odehrani dilu prvniho a datadisku omrzi) a je casto dost natahovany, coz se obcas da rici i o prvnim dile.
To samé si zase já můžu myslet o vás :-)

Nebo mi to vymluvte, ale na to nebudou argumenty. Pro mě jednička neměla v ničem lepší atmosféru a pokud měla, tak v čem? Obě hry jsou stejně dobré, ale dvojka má lepší grafiku, takže u mě vede :-)

Last jedi: Já bych to u tebe mohl převrátit na Morrowind a Gothic, kde Morrowind je jen běhání po pusté planině a plnění stejných úkolů a každá postava měla ty samé dialogy, takže nemá nic co víc nabídnout, než Gothic a podle mě je zase tohle nevkus. :-D

EDIT: Ale jinak rozdíl vkusu není nevkus.
Týmto pre mňa pivo stráca akúkoľvek myšlienku o tom, že by mal čo i len štipku vkusu (aj keď Marcus Phoenix na ikonke už o tom dopredu svedčil :D), amen!
Zatím nejlepší druhá světová, jakou jsem měl možnost hrát na PC. Jednička jí dýchá lehce na záda. A celkově je to nejlepší fps, co jsem za poslední dobu hrál. Už bylo načase, co mě sral Vietcong 2 a furt ještě sere Necrovision apod. :-)

Tam, kde mi v jedničce vadila ještě furt trochu "nedokonalá" grafika, tak dvojka to dohání a jinak stejný ačkní nářez.
Nate: Asi tak nějak máš pravdu.
Ale třeba kdybychom zašli hodně do hloubky, tak by se tam i v tom pacmanovi něco našlo kromě soustavy pravidel :-D

U toho physxu jsem to samozřejmě věděl, jak to funguje, akorát podle videí mi to přijde jako ten efekt - v praxi ten rozdíl vůbec nevidím, akorát je to kurevsky náročné :-)
Pivo: Ty radši začni studovat :D. Pod pojmem fyzikální model si představ třeba kalkulačku, která počítá zejména pohyb předmětů dle jeho parametrů a dle parametrů prostředí. Za fyzikální engine se nedá považovat soustava pravidel, které nějak definují herní principy (Pacman nemůže procházet zdí).

A rozdíl mezi explozí třeba tady v CoD a explozí s výpomocí PhysX je ten, že v CoD proběhne exploze vždy stejně (nějaké ty sprity, particle efekty a tak podobně) bez ohledu na okolí, kdežto exploze s PhysX může brát v potaz třeba stěny a mít tedy nějaký ten "objem". Tedy v CoD jde jen o efekt, s PhysX jde již o hmotný objekt s nějakými vlastnostmi.

Zhruba řečeno. Hypoteticky bychom se o tomhle mohli bavit donekonečna a dohadovat se, kde končí skripty a efekty a kde začíná fyzikální engine. A stejně klidně můžeš všechno zobecnit tím, že jde jenom o kus kódu.
Nevím, já četl, že i pacman má nějaké základy fyziky, byť jen stupidní :-)

Já ale přesně nevím, co si mám pod tou fyzikou ve hrách představit, pro mě jsou i ty skripty vpodst. fyzika :-)

Jen nevím, co ten physx je tak náročný. Mě to někdy přijde, jako by to byly taky tak trochu skripty - poletování nějakých papírků apod (které vpodst. můžou lítat furt stejně). - to je fyzika?

Já si to sám nepousoudím, protože když zapnu fyziku, tak mi moc her nejde zrovna hratelně.
Jop, vybuchující barely v Doomu odhazovaly zbytky nepřátel správným směrem a odstrkovaly i ostatní blízké barely (snad si to nepletu s dvojkou).
Tahle vaše debata o fyzice mě přiměla si přečíst tématický článek v lednovém Levelu "Fyzika ve hrách". Dozvěděl jsem se tak, že fyzika byla už v Doomu, když výbušné barely s pomocí výbušnin trhaly vojáky na kusy. Nebo Jurrasic Park: Trespasser, který už měl ragdoll fyziku a o pár let později i již zmiňovaný Max Payne.
Pivo: Pacman fyziku nemá, jen soustavu pravidel, které fyzikální engine ani zdaleka nepřipomínají. Ale zrovna třeba takové letecké a závodní simulátory měly už obstojný fyzikální model (tedy něco, čemu by se tak dalo říkat) i v 80. letech, první fyzikální modely v ostatních žánrech se výrazněji začaly používat někdy v půlce 90. let.

Opravdové nasazení fyzikálních modelů jako takových ale přišlo až s enginy jako je Havoc aspol.

PS: A otázka, jestli "soustava pravidel" je také fyzikální model, už příliš zavání filosofií :D
"Ale jestli myslíš tu svou fyziku v "pravém slova smyslu", tak s ní určitě nepřišel Half, když už ji dávno měli Max Payne apod. "

Mozne to je, to se tedy omlouvám, já ji poprvé zažíl právě u zmineneho Half-life 2 a vlastne dodnes jsem jeste starsi hru s takovou fyzikou nehral.

Jinak samozrejme, uz to ze nepritel jde po zasahu k zemi je nejaky druh fyziky(ale o tom se temer nema cenu zminovat:)), ale jinak tyhle starsi hry (vcetne cod2) vynechavaji mnoho jinych fyzikalnich zakonu (kdyz se ted zamerim na padani nepratel/predmetu).
Isair: Opravdu i takové staré hry mají jakousik základní fyziku (četl jsem to). I takový pacman ji má :-D
Ale jestli myslíš tu svou fyziku v "pravém slova smyslu", tak s ní určitě nepřišel Half, když už ji dávno měli Max Payne apod.
Pivo: Snad zde nechces tvrdit, ze v takovem Wolfenstein 3D se da mluvit o nejake fyzice. Ve wolfensteinovi 3D nezalezi do jake casti tela nepritele trefis, nepritel pada porad stejne, at uz spadne kamkoliv, at uz ho trefis kamkoliv. (je to pouze nascriptovane). Nejaky fyzikalni model v pravem slova smyslu prisel snad az s Half-Lifem 2.

Stejne je to s COD2, ktery narozdil od Wofla 3D ma tech scriptu o neco vice. Nepritel pada vice zpusoby, nikoliv vsak dle toho, na jaky podklad padne, ci z jake blizkosti, ci do jake casti tela ho trefis , pravda je tu par typu pro streleni nepritele do hlavy a do nohy, ale to je tak vse a zadne jine aspekty uz zde roli nehraji. ( a za fyziku se da snad povazovat pouze to, ze nepritel padne k zemi:))
Zdaleka nejpropracovanější fyziku má wolfschnaze, boužel jsem žádné pořádne video nenašel (až to budu zase hrát tak musím něco nahrát protože to vážně stojí za to). Tak alespoň tyto dvě videa: 1 a 2
Jako jo, Half 2 měl třeba dost propracovanou fyziku, ale dost her ji mělo na mnohem nižší úrovni. Vím jak to myslíš, ale zase o absenci fyziky bych nemluvil - tu měly i hry z 80. let, i když byla (jestli to tak můžu říct) na hodně stupidní úrovni.

Mě se ta fyzika zase v tom CoD 2 nezdá úplně nejhorší, není nejpromakanější (i o rok či dva roky starší hry měly fyziku vyspělejší), ale špatná taky ne.
Vetsina padu nepratel atp... byva normalne nascriptovana, stejne jako v COD 1 (a dalsich starsich hrach), jen je to zde udelane o krapet lepe (je zde vice druhu tech padu). Navic i o rok starsi hry uz plne funkcni fyziku mely, ale i tak mi to az zase tak v COD 2 nevadilo, grafika a hratelnost to bohate vynahradila, ale urcite by plnohodnotna fyzika neuskodila:).
Absence fyziky? Tak nějaká tam určitě je, jen není na takové úrovni jako dnešní hry. Ale myslím, že je to celkem dost slušné, když většina fps z roku 05 a starší jde u mě do háje a vůbec mě nebaví. A to je ještě CoD 2 z 2. sv. a tu taky nemusím :-)

No, já hrál zatím pouze demo, na plnou se někdy chystám a demo mě celkem zabavilo, když jsem ho dokázal dohrát (u dosti her mi za to demo ani moc nestojí).
Jo na svou dobu ma hra opravdu velmi peknou grafiku, snad zamrzi pouze absence fyziky.
Tak ta hra nevypadá nijak špatně, co jsem zkusil demo. Grafika též není nejhorší, i když samozřejmě na Modern Warfare ani zdaleka nemá a hratelnost je též celkem slušná.

No, Call of Duty vždycky umělo nejlépe zpracovat druhou světovou (alespoň co se her týče).
Kdepak. Oboje je opravdu velmi stejně dlouhé (+- půl hodinky). CoD1 jsem přehrál teprve nedavno a taky jsem si od toho sliboval několik hodin hraní a přitom jsem to hrál jen necelých 6 hodin což dokazuje i můj XFire.
Možná se ta délka o něco zkracuje, ale je to fakt minimální. CoD1 jsem hrál na nejlehčí obtížnost 6 hodin a CoD5 taky tak nějak. A MW2 je na tom stejně. Sice jsem to nedohrál celý (vůbec mě to nechytlo), ale do půlky hry jsem se dostal určitě dřív než za 3 hoďky, takže to tak nějak odpovídá.
drakoun: už vám proč všude požívají že má filmou atmosféru :) . Ale zase na film jsou 4 hodiny slušná doba

Ondrej.Syky: jj, cod nikdy neměl dlouhou kampaň. u jedničky mi to tak nevadilo, zahrál jsem si ji vícekrát ale u MW2 docela jo - ať jsem se snažil sebevíc podruhý to hrát prostě nešlo (holt teď už mám hromadu jiných a dokonce i lepších her)
Podle me se opravdu zmensuje. Jednicka byla delsi zalezitosti i na nejlehci obtiznost. Ale MW2 jsem dal za neuveritelne 4:15! Kdyz jsem pak jel na vyssi tak se doba znacne prodlouzila, ale...
Herní doba je asi tak kolem těch 6ti až 10ti hodin (záleží na obtížnosti). Ale nejvíc mě dostává, jak si každý stěžuje, že singleplayer u CoD je čím dál tím kratší přitom ať hrajete CoD1 nebo nedávno vyšlé MW2, pořád je ta herní doba kolem těch 6ti hodin.
Popkec - souhlas. Momentalne hraju FEAR a ten je delsi nez byva u FPS zvykem a uz se nudim. Je to porad na jedno brdo. Mozna by pomohlo servirovat prekvapeni a novinky v prubehu cele hry a ne je vystrilet hned na zacatku.
drakoun: no právě, udělat hru na pár hodin to umí každej ale aby byla dlouhá a zábavká to už je umění
20 hodin? To by byla v pozdejsich fazich uz opravdu nuda. Nevim, co by tam autori vymysleli. Do deseti hodin je konec...
Aaron_Hill: Nemyslím si. Nedávno jsem to znovu dohrál a trvalo mi to 4 dny. Což by mohlo být cca 20 hodin.
Je to stejně zajímavé, některé hry stárnou strašně pomalu. Kupříkladu takový Turok (2008), kterého jsem dneska nainstaloval, vypadá příšerně a to není tak starý...
První díl se mi moc líbil, takže jsem se na CoD2 těšil a nezklamalo mne.....
7c: I Flashpoint je spíše naivní pobíhání po lesíku s flintou, já osobně bych doporučil Mud'n'Blood'n'Horror II - Total Exhaustion ;-)
"Chcete prostřednictvím počítačové hry poznat co je to válka?"

Hmm, zahrajte si OP:F?
Adieu: Za tou myšlenkou je smajlík, není to myšleno ani z 10% vážně. :-)
Call of Duty 2 jako věrná a realistická hra s myšlenkou. :D No co je moc...