Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@M.a.t.t. (01.06.2018 09:45): Nemám rád poušť, oranžovou, žlutou, hnědou a další vyblité barvy. To už jsem tu taky někdy zmiňoval, ale jasne, máš pravdu. Jen tohle není zrovna příroda, kterou bych chtěl.
Mě tohle tak nebaví už. Samá města furt... Nejlepší zasazení měla trojka a Black Flag, chtěl bych v AC víc přírody. Vikingové nebo nějaká džungle by byla super. Ten "parkour" už stejně nikoho nemůže bavit, stejně je to všechno arkádová blbina na efekt. Tímhle je ta série únavnější než údajně špatným writingem. A nebo když už město, tak trocha exotiky by neuškodila, ale toho Japonska nebo Číny se asi nedočkám.

Mimochodem v tom článku je přidaný teaser na E3.
Hmm..svet jim jde dobre. Jen by se museli zbavit tech arkadovejch prvku.
Kdyz uz ten vocas v kapuci musi hopsat, at mu daji staminu, skilly na parkur a podobne..pak to dostane nejakej serioznejsi podtext a clovek si u toho nebude pripadat jak cvicena opice
@JohnCZ (27.05.2018 10:48): Jo jo, přesně to jsem měl na mysli u toho Watch Dogs 2 a je to přesně, jak píšeš.

Co se týče toho druhého bodu, tak určitě by šlo vytvořit hru žánrově jako AC s kvalitním scénářem a vším okolo toho. Ono je spíše problém v tom, že se ty hry o to často ani moc nesnaží a vývojáři si jdou za jinými cíli a soustředí se na jiné věci. Navíc hry jako Heavy Rain vychází jednou za čas. AC i přes tu pauzu je pořád něco, co se na nás chrlí poměrně často a další díl tu bude určitě dříve než nějaký další nástupce Detroitu. Ale jako jasně že každý máme své nároky a není nic špatného na to poukázat a vyjádřit se k tomu kriticky. Proti tomu nic nemám :-)
@CrocoRay (27.05.2018 01:38): Já bych řekl, že máš na mysli to, že ve Watch Dogs 2 s tebou ten svět víc interaguje, ne? A v tomhle mi ta hra (WD2) přijde i lepší. Je super mít krásný otevřený svět a je úžasný, jak ten svět v ACO vypadá a žije, ale často jsem si připadal spíš jako pasivní pozorovatel, kterej si tam kydlí ty svoje monotónní úkoly, kdežto ve Watch Dogs 2 jsem si připadal více součástí. Těžko ty hry samozřejmě porovnávat, protože se každá soustředí na něco jiného, ale imo Watch Dogs 2 to spojení hráče s herním světem zvládli imo o něco lépe. Najednou je ten gameplay totiž mnohem bohatší a záživnější.

Jasně, jsou tu příběhové hry jako Heavy Rain nebo Detroit, ale ty zas mají rezervy v jiných ohledech. A proč nespojit dobrý scénář a kvalitní gameplay? Pro mě jsou důležité všechny složky hry a pokud jedna zaostává, nevidím důvod, proč to nezmínit. Samozřejmě každý máme odlišné nároky, takže se mnou nemusí každý souhlasit. Pro mě je třeba ten důraz na příběh, atmosféru a vykreslení postav úplně to nejdůležitější a takové hry si zpravidla dokážu nejlépe užít. Ale to se zase opakuju. :)
@JohnCZ (26.05.2018 22:53): Jo, takhle. Já to právě chápal, že více narážíš na tu grafiku, ale holt chřipka, tak mi to možná nemyslí úplně jasně :-) Co se týče detailů takhle, jak jsi to teď popsal, tak tam bych řekl, že Watch Dogs 2 je na tom asi lépe. Ono Watch Dogs 2 je ale i trochu jiný typ hry a řekl bych, že tam je z určitých důvodů větší důvod klást důraz právě i na ty detaily a hru to více obohacuje. Nechce se mi přesně do detailů vysvětlovat, jak to teď myslím :-)

Tamto druhé už tedy rozebírat nějak nemusíme, ale je fakt že hry jsou médium (nebo jaké je to správné slovo, co bych měl použít) jako filmy či cokoliv jiného a určitě mohou mít navíc. Jen to možná není jejich cílem a často se vývojáři soustředí na jiné věci. Ale třeba takový Heavy Rain, co teď hraji nebo ten Detroit: Become Human jsou žánry, které tohle podle mě upředňostňují nebo by alespoň měly, protože to by měl být tahák tohoto typu her.
@CrocoRay (26.05.2018 21:20): Díky za vyčerpávající reakci! :)

K té "maniakální detailnosti:" tam nemám na mysli jen samotnou grafiku, ale hlavně svět jako celek. Od denních cyklů NPC, co mají své práce, hromady specifických animací, kvanta modelů postav a předmětů a celkově strašně detailní lokace a to i na už tak vysoký standard Ubi her. Celkově takhle živě na mě snad žádná hra nepůsobila, nejblíž tomu byl asi Watch Dogs 2. Už jen to, když jsem navštívil jakýsi interiér a tam viselo snad 30 obrazů a každý úplně jiný a každý ten obraz musel někdo namalovat a poté převést do hry. Blbej obraz, kterej by tam ani být nemusel. Nevím, ale tohle mě vyloženě nadchlo. Snad jen těch hlasových projevů v latině (?) mohlo být víc. To, jak na mě neustále někdo křičí "hencherijet" a další opakující se slova, začne po čase lézt trochu na nervy. Nicméně to už je fakt takový nepodstatný detail.

K writingu se už dál víc vyjadřovat nebudu, jen teda uznávám. že oproti vyloženě tragickému Syndicate je to určitý posun kupředu. Ale pro mě je to furt málo. Možná dnešní standard (což je trochu smutný), ale hry mají imo na víc. Asi zas trochu zamířím do indie vod, tam té invence a snahy je v tomhle směru přeci jen trochu více.
@JohnCZ (komentář): Tak mě ke čtení toho komentu hlavně přilákala ta diskuze okolo toho komentu, jinak bych při té chřipce nic nečetl. Ale tak máš u mě plus a je to pěkně sepsané, i když na určité věci mám trochu jiný názor, ale to nevadí :-)

Třeba čtyřka mi přišla skvělá, ale je fakt, že ty souboje na lodích byly stereotypní a chápu, že tě to od hry mohlo odradit. Mě třeba ve trojce souboje na lodích vůbec nebavily a čtyřku jsem kvůli nim žral hlavně kvůli prostředí a pak ještě v té kombinaci s tím, že tam bylo pěkné vylepšování lodi, což bylo dost motivující a taky do toho zakomponovali určité vedlejšáky v podobě hledání pokladů, kde jsi našel schéma pro absolutní vylepšení každé části lodi a tak celkově to bylo super a i zbytek hry byl skvělý. Za mě je čtyřka nejlepší a pořád o cosik lepší než Origins.

Co se týče grafiky, tak souhlasí, že ta byla skvělá a detailní, ale určitě bych vyjmenoval řadu her, které na tom jsou o něco lépe. AC si to ale udržuje i v rámci toho, že je to tak rozlehlý svět a musím se plně ztotožnit s tím, že ten dohled je fakt dechberoucí. Já kolikrát vylezl na skálu a jen čuměl, jak skvěle to vypadá a jak v tom hra exceluje. Ale k AC to patří, protože ta série byla vždy o rozhledech. Ale co se týče míry detailů, tak maniakální mi přijde třeba Battlefront 2. Tam můžeš sledovat i malé kamínky ležící na jiných kamíncích :-D Tady se Origins myslím rovnat moc nemůže, i když pořád vypadá skvěle.

Jinak v tom prvním spoileru jsi asi u padoucha chtěl použít slovo "charisma" místo "charakter", ale to je detail :-) Takhle mi to vyznělo, že padouch je dobrého charakteru, ale chápu to tak, že jsi chtěl napsat, že jeho osobnost je výrazná a má určité charisma.

Co se týče writingu, tak tam do toho nechci zasahovat do toho vašeho sporu :-) Je sice fakt, že se vyjadřuješ trochu objektivněji, jak pořád zdůrazňuješ, že mají najmout někoho lepšího a mělo to být uděláno lépe, ale nic proti tomu nemám. Ty mise často byly udělány tak repetivně, ale i tady se našlo pár originálních vedlejších questů a každý měl něco vlastního. Nicméně s tebou i docela souhlasím a mohlo to být i lepší. Přesto mě to nějak neurazilo a nepřišlo mi to na poměry jiných her špatné. Zaklínač je podle mě špice, takže AC se ho snad ani nesnažil dohnat v tomhle směru.

A co se týče kobek, tak já jsem rád za to, že tam nebyly žádné puzzle. Už tak je hra dlouhá a ještě aby mě srala přemýšlením, to fakt ne :-D Já si toho dost užil třeba v takovém Uncharted a tam mi to přišlo mnohem logičtější a více mi to i k tomu stylu a žánru hry sedlo. Tady jsem rád jen prošel a poplnil, co bylo třeba.

Každopádně jinak pěkný komentář a rozepsal ses dobře a podal nějaké to info, co ve hře bylo, plus vyjádřil svůj názor a člověk co nehrál, se i něco dozví, tak máš ode mě to plus.
@JohnCZ (26.05.2018 02:43): kdyz napises ze to ma spatny writing moc subjektivne to nepusobi. Pusobi to presne tak jak rikam.
Ale ok, ja jen pro jistotu abys mi zase u nejaky hry netvrdil ze sem debil protoze mi nevadi spatny writing. Uvidime.
@Charllize (26.05.2018 01:30): Wut? To teď trollíš, ne? Copak někde říkám, že to není můj subjektivní pocit? Píšu komentář, který je celý o subjektivních pocitech. Hodnotím hru, tak jak ji vidím já. To snad nikde zdůrazňovat nemusím, ne? A na to, abych něco zhodnotil, nepotřebuju být ani spisovatel, ani scénárista a dokonce ani profesionální kritik. Souhlasit se mnou nemusíš. A jen tak mezi náma: to, že musíš mít ke všemu nějakou chytráckou poznámku, ač často nedává smysl a ještě ideálně zdůraznit, jak jsi sečtělý, ač to není nikde moc vidět, zase přijde únavné poněkud mně.
@JohnCZ (26.05.2018 00:29): To ze se ti nelibi pribeh nebo ti prijde ze postavy rikaji nudne veci je ok. Me jde jen o to globalizovani ze neco ma spatny writing. Protoze porad muze byt dost lidi kterym to tak neprijde. Nemyslim tim konkretne sebe, uprimne me to taky nijak zvlast neoslovilo, ale na to abych prohlasil ze to je spatne napsane tak na to odvahu moc nemam. A to jsem si jisty ze jsem toho cetl mnohem vic nez ty. Mam dojem ze podobne lapsusy se stavali i u mnoha knih kdy je v dobe vydani neznali lide odsoudily a az po letech nekdo kdo tomu rozumi prohlasil ze to je super. Proste jen staci psat ze ti prisly hloupe rozhovory bez globalizovani. Takhle mi to prijde jako by si lide v cekarne mezi sebou lecily zapal plic protoze proste vedi jak to s tim je, pritom vedi houby. Pokud jsi spisovatel nebo scenarista ci profesionalni kritik zasadnich svetovych kniznich del tak se ti omlouvam a povazuj to za bezpredmetne. Pokud ne drz se subjektivity, v tomhle pripade to je spis plus.
@Paul (26.05.2018 00:01): Yea, je to můj jedinej dlouhodobej problém, kterej poslední dobou s tříáčkovými hrami mám. Kvůli zajímavému příběhu a chytlavým dialogům bych v pohodě dokázal překousnout i stereotypní hratelnost. Ale ten rozdíl, kdy nám vývojáři představí úžasný naprosto profesionálně až nelidsky detailně vymodelovaný obří svět a pak do toho zasadí charaktery, které žvatlají infantilní repliky jak postavičky z komiksu žáka sedmé třídy... Možná se opakuju, možná jsem s tím únavný, ale prostě mi to vadí a osobně mi to docela narušuje ponoření se do toho světa. Už jen ten obrovskej kvalitativní rozdíl mezi jednotlivýma prvkama hry.

Konec. Howgh. Už o tom mluvit nebudu, abych někoho nepohoršoval. ^^

Btw myslím, že se ti to bude líbit. Nebál bych se toho. Obzvlášť když jsi dokázal dohrát všechny předchozí díly, tak tohle je dost balzám na duši, hlavně ze začátku.
@JohnCZ (komentář): díky za ty kecy o writingu. Je škoda že to Ubi furt nezvládá, je to pro mě extrémně důležitej prvek, ale i tak mi tvůj koment dodal trochu enthusiasmu to časem zahrát.
@M.a.t.t. (25.05.2018 23:46): Jo, tomu rozumím, ale i tak ty puzzly tam mohly bejt. Třeba nějak vychytrale, nemusely to být nutně ohromné kamenné mechanismy. V tomhle případě bych asi i ocenil víc nějakou nápaditost, než realismus. Na můj vkus to bylo moc takové holé. Přeci jen těch vymyšlenejch a sci-fi prvků tam je pořád víc než dost.
@Charllize (25.05.2018 23:48): To je mi jasné, viď "“We have quite a few tombs in the game, and they range from being classical puzzles to navigation puzzles and navigation challenges. A lot of them are actually built off of the actual true tombs that we’ve researched."
@JohnCZ (25.05.2018 23:36): Vnímam to rovnako a to je hlavný dôvod, prečo som si ho tak užíval. A to aj napriek tomu, že tomu chýba uspokojivý záver, po záverečnej misii totiž hra ani nedá poriadne najavo, že je koniec. The Hidden Ones mi oproti tomu prišiel citeľne slabší, hoci ma nijak neurážal.

A ešte k tým hrobkám - mne naopak vyhovovalo, že sa držali v realistickom duchu a boli prevažne vymodelované na základe skutočných predlôh - to je ten maniakálny zmysel pre detail, ktorý si spomínal aj sám.
@M.a.t.t. (25.05.2018 23:29): J? Já jsem prozatím úplně na začátku v Thébách, tak uvidíme! :) Minimálně ta mytologická zápletka mi přijde jako něco, co mi v původní hře hodně chybělo a těším se na to. Tohle ke Egyptu prostě patří.
Hra nyní obsahuje Animus Control Panel. Můžete si tak nastavit hardcore hraní aka Dark Souls, nebo ultra přísný steahlt, případně survival.
@M.a.t.t. (11.04.2018 12:48): To jejich nastavení je na prd. Chci mít třeba ukazatel úkolu a klíčových věcí v tom horním pravítku jako všechno ostatní, ale ono si to plave po celé obrazovce nahoru dolů. Nebo u nepřítele mi stačí zobrazení zdraví, ale mu k tomu současně bliká obrys.
Existuje nějaký mod, který vypne zbytečná blikátka, resp. že si budu moct vybrat, co bude zapnuté a co ne? Na Nexusu jsem nic nenašel.
Já jsem ze samotné hry byl nadšen, ale četl jsem několik velice kritických recenzí a myslím, že je to na místě. I právě proto, že je to takovej re-boot značky.

Takže jen do nich a pokud přijdete na něco, co povežujete za docela silný postřeh, nebál bych se to pak napsat i tomu studiu pod Ubi. Jinak by hrozilo zase jenom to samé dokola a to snad nikdo nechce.
@Charllize (09.04.2018 10:35): Já bych taky rád nějaké změny, ale spíše ten soubojový systém, kde by bylo více komb a ten už je konec konců dost pozměněný. A možná, když už ten AC je tak trochu sci-fi a fantasy, tak by se tam občas mohl objevit dost silný nepřítel i v jiné než zfetované pasáži. Nemyslím přímo nějakého obra, ale prostě někoho mezi člověkem a monstrem, který podlehl nějaké nemoci, která ho upravila k lepšímu. Prostě nepřátelé by mohli být pestřejší a hlavně souboje s bossy. Tady už jistá snaha byla, ale mi to moc nestačilo.

To jsou asi hlavní věci, co bych upravil a určitě by se ještě něco našlo.
@Charllize (09.04.2018 03:36): Jako jo, chápu to, ale já nad tím přemýšlím už teď v kontextu se sérií, že by mě už štvalo, že ostatní to dávali a najednou je můj hrdina nějak neschopný. Museli by mi to ve hře zdůvodnit a to myslím, že by se nestalo. U tebe je jiná situace, že jsi hrál jen nějakého Asasína a není to tvá oblíbená série. Já dohrál všechny díly a přemýšlím už nad tím trochu jinak.
@CrocoRay (09.04.2018 00:33): prave ze vyleze uplne vsude, to je ten problem. Clovek pak vubec nemusi resit a zajimat se jak se kam dostane,proste jen tupe drzis knoflik a on leze. Kdyby aspon mel staminu a pri lezeni ubyvala nebo nejaky skill ktery by ovlivnoval ten parkur. Proste neco cim se to stalo promyslenejsi a smysluplnejsi.
@CrocoRay (09.04.2018 00:33): prave ze vyleze uplne vsude, to je ten problem. Clovek pak vubec nemusi resit a zajimat se jak se kam dostane,proste jen tupe drzis knoflik a on leze. Kdyby aspon mel staminu a pri lezeni ubyvala nebo nejaky skill ktery by ovlivnoval ten parkur. Proste neco cim se to stalo promyslenejsi a smysluplnejsi.
@Charllize (08.04.2018 22:30): Ty skoky ke hře patří, ale tak pokud nechceš, tak je ani využívat nemusíš. To není hlavní nosný prvek hry podle mě a těch pár skoků by podle mě člověka nemělo otravovat. A ten parkour podle mě ke hře taky dost patří a v předchozích dílech byl více omezený. Na Origins se mi líbí, že už postava vyleze prakticky všude. Navíc by mi přišlo divné, že najednou tam jsou asasíni neschopní břídilové, kteří nezvládnou ani půlku toho, co zvládali jejich předchůdci. To by mi kazilo herní zážitek už tak z principu, když se nad tím zamyslím. Museli by to zdůvodnit, že ten asasín třeba moc rád chlastá a není ve formě nebo tak :-D

Ale tak prvků ke zlepšení by se určitě dalo najít několik. Třeba pořád by ten soubojový systém mohl mít trochu více komb a více typů nepřátel apod.
@JohnCZ (08.04.2018 23:00): U všech dílů mi vždycky vadilo že hra neuměla předat akci z cutscény do gameplaye a pořád používaly stejnou šablonu v drtivé většině někam dojít nebo se nějak rozeběhnout.
@CrocoRay (08.04.2018 22:16): J, RPG systém je určitě krok správným směrem. A líbí se mi, že osekali hru o všechny ty zbytečné zjednodušující prvky a celkově uvolnili ovládání a zaměřili se na core gameplaye. Hraje se to velice příjemně. Osobně mi ale teda na hard přijde hra hodně lehká. A to nejsem nějaký hardcore hráč. Writing nic moc, ale od Ubi už ani nic moc víc nečekám. I tak je to 10x lepší než úplně retardovaně napsaný Syndicate. Ta pauza tomu mrtě prospěla. Akorát se teď obávám, že nas zase bude čekat 5 reskinů než se Ubi posune o kus dál. S takovýmhle zpracováním bych neměl až takový problém, ale opravdu bych ocenil kvalitnější writing. Chtěl bych zase zažít i nějaké to nadšení z příběhu. Vždyť to nemůže být zas až tak těžké.
Origins je prvni asasin u ktereho si nepripadam jako idiot z ktereho si ubi dela srandu. Coz u me mluvi za vse. Ale samo par zlepseni by snesl. Treba zruseni neomezeneho parkuru, odebrat skoky do kupky sena a nevodit tolik za rucicku.
PS: a maj tam na plazi zensky nahore bez. To je taky plus :))
@JohnCZ (08.04.2018 21:16): Jo, ke konci už to bude repetivní, ale mě to kupodivu po celou dobu bavilo a furt jsem lovil nějakou zvěř a těšil se až postoupím na nový level a budu mít zase silnější brnění a zase se naučím nějaký nový fígl. Ten RPG systém mě u toho dost držel. Ale jako samotná akční hra by to neobstálo.

@Gordon (08.04.2018 20:24): Jako tak napůl. Jednak to co píše M.a.t.t. a s tím souvisí i to, co jsem psal Johnovi. Ale základ je stejný a vychází to z klasiky. Stejně je tam ale asi největší skok mezi těmi díly. Tak jako čtyřka měla lodě, tak tady máš ten RPG systém, hezčí prostředí, změněný soubojový systém a asi i pár dalších věcí by se dalo najít.
@Gordon (08.04.2018 20:24): Je to trochu iné - väčší dôraz na exploring, RPG prvky, ďaleko väčšia voľnosť hráča a nevnucovanie mu žiadneho štýlu hry pod hrozbou desynchronizácie. Čo je rozhodne super.
@Zoltan (08.04.2018 20:11): Já v tom mám zatím asi 10h a zatím je to rozhodně nejinovativnější AC od ACII a konečně zase z toho cítím tu dobovou atmosféru, která tak chyběla předchozím dílům. Ale už teď je mi jasné, že to za takových 30h třeba bude už dost repetitivní, protože Ubi prostě neumí zaplnit obsahově tak velkou herní plochu. Ale ten svět mi teda uhranul, vypadá to božsky a je to mrtě detailní a zatím si 100% užívám samotný exploring.