Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Tak tedy konečně odinstallováno, je to hrozně pěkný a hrozně nudný. Prostě AC.
Já mám kamarády, co nehráli už Black Flag, protože zásadně nezabíjejí zvířata a neuznávají jejich lovení. Já jsem v tomhle spíš praktickej, ale taky mi to není úplně jedno a tak proto uvádím – důležitý je to "za jakých okolností". U Falloutů přijímám ten svět a vizi totální apokalypsy (ona se děje hlavně u lidský společnosti, to je v zásadě to před čím máme instinktivní strach, že přestanou naše tlupy zcela fungovat a všechno se postaví na hlavu, svět okolo je pak ilustrativní – ve skutečnosti by se ten svět hodně rychle zregeneroval a existoval si i bez člověka, ale zase pak by tak pěkně nefungovala ta myšlenka postapo, která je často posatvená na takovým lidským přesvědčení, že s ním stojí a padá svět :D).
Ale ten svět tak musí být postavenej. Kdyby mi ve Far Cry to napsalo, že tohle je poslední březí samice medojeda, ze zásady jí lovit nebudu, i když by to znamenalo vzdát se důležitýho upgradu zbraní. Ovšem když vás furt dokola koušou do koulí, tak ty parchanty berte hlava nehlava :D jsou přemnožený.

Samozřejmě, lze to dycky vyřešit zombíkama... ty můžou bejt ženský, děti nebo bejt i psí...
Nevím, nikdy jsem s tímhle zabíjením ženských ve hrách neměl u her problém a to jsem reálně ženskou ani neuhodil ani když se ke mně některé zachovaly dost odporně, že by si to zasloužily. Ale zase třeba zvířata nerad někdy zabíjím, i když tady v Origins jsem neměl problémy kosit krokodýly a hrochy jednoho za druhým :-) Spíše veleryby jsem moc nelovil ve čtyřce.
Se na to díváte hodně zkrze vlastní hodnotovej konstrukt, kterej je postavenej na společnosti co máte kolem sebe.
I když to je taky jen do jisté míry, protože já třeba znám dost vojákyň, takže žena v mým světě není jen jemný kvítek který chce jen rodit děti…
U Falloutu je to společnost, která upadá zpět do kmenovejch válek, ve formě násilnejch gangů, v neskutečně nepřátelským prostředí. Samozřejmě by to mělo být podaný tak, abyste s tím právě problém mít neměli, aby vám design nabídl ten svět tak abyste to pochopili (a tady to dost možná trochu kulhá, viz SilentWolf). Nájezdníci prostě se liší od všech ostatních právě tím, jak anarchisticky jsou jeich gangy postavený. Ty s tím nic nenaděláš, ty jsi pro ně oběť. Musíš je zabít, pokud chceš ochránit sebe a ty co ještě zůstali civilizovaný.
To právě řešil Obsidian v New Vegas, kde vedle toho do kontrastu postavil Césara s Legií, silně militantní společnost kde žena je jen majetek.

U Syndicate jsem ale měl taky problém vůbec zabíjet, protože tam to ani nedává smysl, vy tam ty soupeříte o ty gangy aby se k vám ty lidi přidali, smysl by dávalo je zbouchat do bezvědomí a ne se dopouštět genocidy londýnského proletariátu – tam to bylo fakt hodně špatně.
Mě to taky vadí. A nejvíc u Bethesdích her, kde jsou mixovány náhodně v tom bazillionu banditů/raiderů, takže tam je asi největší kill count a odlétávají jim končetiny apod. Nevím proč, jsou to jen pixely.. ale přijde mi pak o to horší, že tam nejsou nenásilné možnosti řešení úkolů.
@Red (22.02.2018 23:14): Proč ti vadí zabíjet ženské? Mně to u Syndicate vůbec nevadilo a v Origins občas taky zabiješ nějakou mrchu a je to aspoň změna a rovnoprávnost obou pohlaví :-)
Pokud to vysvětlili tak je to OK a nezdá se mi že by se tomu v tom odkazovaném fóru nějak tleskalo. Idealizace minulosti spíš dělá medvědí službu pro současnost.

Mnohem víc mi vadí že v sérii jsou namíchaný muži a ženy jako nepřátelé a musel jsem víceméně mlátit ženy(teď mluvím o Syndicate, který jsem kvůli tomu nedokázal hrát). Podle mého je to další úplně kontraproduktivní věc.
@Gordon (22.02.2018 15:02): Na správnou kritiku chyběl už jen capslock :) "Ať žije přepisování historie... a ti kreténi tomu ještě tleskaj... zlatý warhorse "

Počin Ubi mi přijde fajn. Jasně nejde o žádnou historickou učebnici, ale o objevování starověkého Egypta interaktivní formou. Rozhodně se tam děcka mohou naučit zábavnou formou víc než při drcení letopočtů v dějepise. Jen víc takových projektů.

Já si z videa odnesl, že se holky v dané době nemohly v Egyptě vzdělávat. Což dnes už naštěstí neplatí ani v tom Egyptě.
@Tarhiel (21.02.2018 20:27): protože lidi jsou prostě volové. Ale dneska jsou maximálně víc volové.
Ale svobodu neohrožujou, nemusíš kvůli nim bydlet v malém bytě a těšit se až pbudou mít banány :D Máš tisíc možností se blbům i bránit – a tohle je věc, kterou hodně třeba uznávám u Dana Vávry, on šel a s dalšíma lidma co měli různý připomínky udělali hru a ona má neuvěřitelný úspěch. A až na pár těch, co si pletou recenzi hry s rozbory názorů jednoho člena týmu, to i podle mne všichni pochopili.
Tahle doba je naopak fajn, protože blbům můžeš ukázat záda, vydělat peníze, spokojeně si dělat na svým a jejich zlost tě už nepošle pracovat někam do Mostu, do skladu nějakýho podniku. Maximálně si ubliknou někam do blogu, ale i s tím se dá něco dělat.
@Nikdykde (21.02.2018 20:17): Čo to hovoríš, nikto predsa voči intelektuálom nebojuje. :O

To, čo nám (mi) vadí, že kvôli prehnanej politickej korektnosti robia zmeny histórie do módu, ktorý sa volá historický.
Tvoju skúsenosť s normalizáciou Ti nikto neberie ani nezľahčuje a dokážem pochopiť, že Ti toto oproti tomu príde ako blbosť, len tých blbostí je v poslednej dobe akosi dosť.
@Gordon (21.02.2018 20:05): ale vy v tomhle jste jako holky, cokoliv co někdo udělá jinak je hned konec světa, přepisování dějin a bojim, přijde normalizace a zavede ji tu tam brýlatá feministka.
Ta vaše nenávist vůči intelektuálům a tvrďácký hesla – to je věc co ve mne probouzí vzpomínky na tu dobu. To byly přesně takovýhle silácký postoje a chytráctví. Ta doba byla k zblití, ale dala se přežít někde bokem, mezi dobrejma lidma (to štěstí jsem měl, nicméně vždycky vyjít z tý bubliny, to bylo za trest). Vy si to asi neuvědomujete, ale tímhle se spíš podobáte těmhle typům.
Jinak normalizace byl nacionalistickej militantní komunistickej režim, za účasti sovětské okupační armády a milionů kolaburujících čechoslováků. Ty vaše feministky a politicky korektní lidi seděli ve vězeních a naopak to velkohubé siláctví sedělo u moci). Ty voe, tu dobu bych vám nepřál.

A mimochodem fakt to nebylo o tom, že se nesmí říkat "negr" a tak je ta nesvoboda.
@Nikdykde (21.02.2018 20:00): Kritika je třeba i na malé detaily a pokud se tyhle věci podle tvého názoru mají ignorovat, nic pak teoreticky nebraní těm "normalizacím". Respektive bych kritiku zjevných píčovin nepovažoval za "brečení pravičáků co jim ubližují feministky."
Mne fascinuje, jak se změnila společnost. Nejdřív jsem žil mezi lidma, co se snažili na všechno být až nezdravě moc korektní, a tolerovali i naprosto zjevný hovada aby se pak během pár let přesně to všechno otočilo na druhej extrém a málem mi tu hajlujou i tužky na stole.

A za připosranost se považuje i projevení minimálního ohledu.
No, já za připosranost považuju pravičáky, co na netu brečej jak jim ubližujou neomarxisti a feministky; a poměrně mladí lidi nadávaj na tu zlou dobu, co jim ubližuje mne totálně udivují.

Ale vysvětluje to, proč se pak někdo pozastavuje nad nějakou úpravou ve hrách, jako assassins creed a považuje to za strašné přepisování dějin (jste fakt měli zažít tu normalizaci, aspoň jako dítě jako já, to byste zažili jak vypadá skutečná propaganda a co to je zažít fakt milicionáře a fanatický soudružky).

Běžte raděj hrát Kingdom Come....
@montana (21.02.2018 19:48): to že na to sami upozorňujou jim jde k dobru, ale zase si vem že v samotný hře to takhle upravený už bylo a ten text tam nebyl, ten se tam objevil až s tím discovery módem. Takže mi to furt přijde dost fujky. Doufám že se ta vlna přežene a nebude smrdět víc a víc déle a déle.
@Paul (21.02.2018 17:59): Je to samozřejmě naprosto zbytečná připosranost, ale přece jenom je na to přímo v textu upozorněno. Mnohem vážnější revidování historie by bylo, kdyby na to nepoukázali a prostě to tam jen takhle změnili. Třeba k tomu jednou dojde, třeba ne. Momentálně to beru jen jako současnou ulítbu retardovaným trendům ve společnosti. Až se vlna korektnosti přežene, nikdo to řešit nebude.
@Tarhiel (21.02.2018 18:23): vyhraněná politická korektnost byla, když konkrétní členové menšiny měli gang a dopouštěli se opakovaně trestné činnosti a policie i veřejnost se to snažila obcházet a blokovalo to skutečnému popsání a vyřešení problému.

Jinak pokud potkáváš nějakého černocha a neříkáš mu na potkání "nazdar negře", tak jsi taky korektní a předpokládám že to lidem tmavý pleti fakt neříkáš.

Fakt to není snaha omezit zobrazování některejch věcí, který autoři považují za zbytečné a nechtějí, aby si to někdo vykládal nějak svévolně. Proč by to tam mělo bejt?

Navíc se v posledních letech dost změnily vědomosti o tom, jak to skutečně v antických dobách a místech vypadalo, není to tak dlouho co se vážně učilo že tam byl strašlivej krvavej otrokářskej režim plnej náboženských fanatiků a dinosauři byli studenokrevní.
@Nikdykde (21.02.2018 18:04): "politická korektnost, násilný přepis historie je fakt něco úplně jinýho, než tahle úprava hry od Ubi."

Ale čo iného než prepis by to malo byť?

To, čo si Ty opísal ako reintepretácia je skôr propaganda - reinterpretácia je podanie historickej skutočnosti tak, ako o nej máme dôkazy, jazykom a prostriedkami blízkym ľuďom danej doby (inak budeš o starovekom egypte hovoriť ľuďom z 19. storočia a inak nám), a nie ohýbanie si jej tak, ako sa nám páči - čo inak presne robil Marxizmus-Leninizmus.

Ak to tam chcú mať takto, v poriadku, ale nech to nenazývajú historickým.
@Charllize (21.02.2018 17:29): jasný je to každému, ale to neznamená že se mi to musí líbit a budu to oslavovat. Až (pokud) to někdy začne dělat Warhorse, však je budu kritizovat taky.

@Nikdykde (21.02.2018 17:33): no mě nepřijde že revidování historie aby byla méně politicky nekorektní je nutné, i pokud člověk cílí mezinárodní trh. Koneckonců i to KCD prodalo nejvíc kopií v americe a německu, po týdnu je na půl milionu prodaných PC verzí a kdoví kolik konzolových. Jasně, miliony to zatím nejsou (snad časem), ale to jde spíš na vrub těm bugům a slabšímu marketingu.
@Paul (21.02.2018 17:20): ale on má pravdu, protože i oni pak budou muset přizpůsobit to zobrazování i jazyk mezinárodní cílovce a velkým trhům.

Jako je pravda, že ten důraz na aspoň nějakou realičnost je skutečně součástí českého přístupu (a je to doprčic v pořádku). Ale jakmile bude cílovka hlavně americkej teenager (a potřebuješ to prodat, protože investice se musí zaplatit) a tomu budeš chtít vysvětlit nějaký věci a aby ti to vůbec věřili, tož budeš muset to přizpůsobit americkému trhu.

Zatím se jim to ale daří, tak buď rád!

JInak Ubi zase tak moc "korektní" nebejvá, když si vzpomenu kolik jsem zabil černochů v Division, nebo Bolívie ve WIldlands, neo jak brutálně trefně zobrazili Detroit i v The Crew, jako místo totálně v pr....
@Paul (21.02.2018 17:20): tak me to je spis jedno do faze souhlaseni ci ne jsem se jeste nedostal. Ale o proc to tak ubi dela mi je uplne jasny:)
A ubi nesnasim. Jen poslednim AC si u me trochu splhli. Jinak dokurvily co mohli, hry jsou hlavne kvuli nim takove jake jsou dnes. Jeste horsi nez Peta Molyneu ktery by taky zaslouzil par pres zadek za to co provadel v dobach slavy u MS.
@Nikdykde (21.02.2018 17:03): až na to, že já netrvám na žádné "jedné pravdě". Prostě Ubisoft má nějaké dochované informace o tom, jaká byla tehdy společnost. A má volbu. Buď tedy tu společnost zobrazí tak jak byla podle těchto informací, a nebo si řekne "ne, to není dostatečně progresivní, nemůžeme zobrazovat sexismus" a udělají to dle společenských standardů 2018. Tobě to přijde v pořádku, mě ne, víc není potřeba se v tom nípat.
@Paul (21.02.2018 16:01): " ikdyby KCD vůbec neexistovalo, tenhle způsob history revisionismu bych kritizoval"

Víš, co mi připomíná to tvé až neurotické trvání na jediné vědecké pravdě, na tom co je jedinné správné uchopení historie? Marxismus-leninismus, jeho trvání na jediné vědecké pravdě. Vědecký materialismus. Sice se tváříš, že levici nesnášíš, ale tohle takhle tenkrát nám tvrdili oni.

Přitom historie je vždy interpretace. Tomu nezabráníš a nejde to ani jinak, protože lidi v každou dobu jinak přemýšleli a měli i jiné hodnoty. Chápali věci v jiném kontextu a to činíme i my. Pokud třeba mně něco vadí, pak to, že u nás je nějaká věc vysvětlovaná jako američanům, nebo němcům, tedy to vůbec nezohledňuje naše základy – to pak zní hodně blbě a hlavně pochybuju, že to někdo vůbec správně pochopí. Řekl bych, že tady pak nastalo i to s tou "politickou korektností" nebo snahou nějaký věci v dějinách vysvětlovat jinak, než jsme zvyklí. Prostě oslovuješ jinak americkou než třeba německou nebo českou společnost, jinak to zní hloupě. V hodně zemích je špatnej obecnej rozhled a tak pokud tam někomu něco vysvětluješ, musíš to říkat až trapně polopaticky.

Ale je to takhle i mezi odborníkama, třeba husitství studujou úplně jinak v Německu, Čechách a úplně jinak na něj nazírají v USA. A přitom všichni tři staví na stejných faktech. To není o relativnosti.
@Paul (21.02.2018 16:01): No, já tupec respektuju jaksi ty kulturní rozdíly a chápu, že věci se v danejch kutlurách vysvětlujou různě a je třeba to brát v kontextu. A radši budu tupec, než chytrák.

A KC:D není pranýřovaná za reálný zobrazování historie, ale nevychovanost a zbytečnou útočnost jednoho z autorů (sice je nejtalentovanější, ale v tomhle.. ). Ten defenzívní postoj "oni nám cizáci ubližujou" už je trapnej. A hlavně není pravdivej.

Navíc teda třeba Martin Klíma mluví rozhodně jinak, než jak celou věc interpretuješ. Vlastně stejně jako já. Je pochopitelný, že v USA potom co dvě století afroameričany dost tloukli a utlačovali se snaží si vychovávat společnost tak aby se ta nespravedlnost už neprotahovala. Takže se na to prostě někteří lidi budou takhle ptát. Je potřeba se umět odprezentovat jako přísně historický dílo, což se jim povedlo a 99 % to chápe.
Podobně to je v některých zemích s ženskejma právama, kde je ženy dostaly až poměrně pozdě – Francie (odkud je i Ubisoft) jim dala volební právo až po válce. Švýcarsko až v sedmdesátých letech.
U nás je zase situace jiná, mají svá práva od roku 1918, v naší armádě jich slouží 13 % a naše společnost řeší akorát to, že ekonomicky jsou odměňovány za stejnou práci jinak, méně. U nás jsou už ženská práva brána jako přirozená věc a řešíme už jenom tu otázku platů. Naopak jak sjme nebyli koloniální velmoc, máme zase úplně jiný vztah k lidem z mimoevropskýho prostoru, než třeba Francie. Takže u nás když budu prezentovat nějakýho araba na tohle taky musím vzít ohled a budu to vysvětlovat víc polopaticky.

Chápeš o čem mluvím?
@Nikdykde (21.02.2018 14:56): nedělej ze sebe takovýho tupouna. Prostě vyšly v podobnou dobu dvě hry co nějak zobrazují historii. A zatímco Warhorse se snažili jí zobrazit věrně a přesně a jsou za to pranýřování v některých médiích, tak Ubisoft nepokrytě historii reviduje aby odpovídala "inclusivity" politice 2018 a lidi to oslavujou. Je v tom zajímavej kontrast, pokud ti to nepřijde, whatever.

@Charllize (21.02.2018 15:39): ikdyby KCD vůbec neexistovalo, tenhle způsob history revisionismu bych kritizoval, takže si svoje retardovaně stařecko-arogantní kecy strč do prdele už konečně emigruj ;-)
Navíc je to teda napsaný pro lidi co procházejí úplně jiným školním systémem, kde se o tomhle mluví v úplně jiným kontextu. Kdyby to vyšlo počeštěné, bylo by chybou kdyby to nenechali opravit nějakého českého pedagoga, aby to přeložil do český řeči a kontextu, protože to zjevně naráží na ty kulturní rozdíly. U nás se tohle řeší ve výuce úplně jinak.
Co má společnýho eurogamer s Ubisoftem? Co má proboha společnýho Eurogamer, kterej si spletl recenzi titulu co dělali desítky lidí s názorem na jednoho tvůrce a Ubisoftí encyklopedickej mod do počítačový hry?

Jinak Ubi má právo si to tam napsat a udělat jak sám chce, je to soukromá společnost, blbé by to bylo kdyby to bylo státní nebo univerzitní. Navíc to tam uvádí v nějakým kontextu, ve kterým to dává nějaký smysl.
@Gordon (21.02.2018 14:44): vsadil bych se že v Cyberpunku hrát za černocha půjde, a upřímně, tam to sedne takže bez problému. Ale tenhle historickej revisionism co provádí Ubi mi přijde fakt extrémně nechutnej, zvlášť v kontrastu s tou odpornou eurogamer (a nejen jejich) recenzí KCD. Sexboty určitě bude hejtovat polygon a waypoint, tam je to jasný.
@Paul (21.02.2018 14:29): Už jsem z těch keců o genderech unavený, smutné že tohle bude snad u každé velké hry. Už vidím jak cyberpunk budou lidi hejtit ža to že nejde hrát za černocha, nebo že tam jsou sexoboti. :)
Ta hra vypadá parádně. Kdykoliv ji zapnu, tak jásám nad tím světem a znovu a stále mě to graficky překvapuje.

A po nějakých těch 10 minutách přijde vystřízlivění. Ať už člověk plní vedlejšák, nebo hlavní dějovou linku, tak na nic zajímavého nenarazí. Typický stereotypní mustr. Víceméně by do toho šla napasovat jakákoliv hra.. :D bandit hunting simulator. Vždyť už jsem někde za půlkou a nebylo tam nic památného. :(

Ale souboják je ok.
Tak jak jde čas, tak si člvoěk na WItchera vzpomíná jen v dobrym, nicméně ten souboják tam byl snad za trest. V AC:O je mnohem lepší.