Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Malignus (17.07.2020 20:34): Mě vždycky přišli kluci, co jsou schopný u něčeho upustit slzu roztomilí. Absolutně nežeru svému manželovi "já si jen čistím brýle či mám něco v oku" :D

@Jab (17.07.2020 20:34): "Plus ta hra opravdu vyniká tím zobrazením totální vesmírné války." - scénu, kdy Shepard(ová) opouští Zemi, a scénu, kdy všechny flotily skočí v koordinovaném útoku skrze relé, bych jednou chtěla vidět na stříbrném plátně. Kam se hrabe Star Wars.
@Ria Kon (17.07.2020 18:51): Upřímně ME 3 s ALOT modem je naprosto nádherná hra. Remaster tedy klidně dekádu může počkat.

@Ria Kon (17.07.2020 18:50): Já v pohodě projel první dva díly s tím, že až trojka bude konečně to nadupané epické finále. U jedničky jsem tak přežil stále stejných pár typů lokací se subquesty, u dvojky koridoritovost aj. Trojka má své chyby. Ale stran oné epičnosti jsem nebyl zklamán. Plus ta hra opravdu vyniká tím zobrazením totální vesmírné války. Ta postupující beznaděj na Citadele je hmatatelná.
@Jab (17.07.2020 18:40): Docela závidím. Celý ten humbuk kolem konce byl při vydání nepřehlédnutelný. Osobně patřím mezi lidi, kteří po vydání Extended Cut (nyní standardní konec) byli zcela spokojeni. Ale při prvním dohrání sem byla krapet zmatená, co že se to vůbec stalo.

S ME Trilogií je to těžké... jednička má pro mě největší nostalgický efekt, dvojka je dle mého nejlepší hra obecně a trojka je nejoblíbenější, protože uzavírá spoustu příběhových linek a já každou chvilku bulim jak želva :D
@Ria Kon (17.07.2020 18:34): Jo, ten zabugovaný proslov Arie je děs. Ale ty její dialogy s Nyreen jsou fajn.

Hammerhead je opravdu příšernost. Celé to DLC s ním bylo hrozné. Byl jsem hrozně rád, že ve trojce už nic takového není. Kór když jsem hrál stejně za Vanguarda. Což je ekvivalent tanku. :)

Trojku jsem btw hrál až roky po vydání a se všemi DLC. Takže jsem neměl ten šílený pocit nedodělanosti a odfláknutého závěru trilogie. Občas to tam bylo i tak, ale nebylo to nic tak hrozného.
@Jab (17.07.2020 18:21): Omega byla fajn, jen mě zklamala tunou bugů. Jetště dnes si pamatuju, jak celý fandom žil skutečností, že konečně uvidíme Turianku! V Lair of the Shadow Broker sem byla zase strašně vyplesklá z automobilové vzdušné honičky. Co sem z DLC ve dvojkách nesnášela byl Hammerhead... btw jakto, že tu o něm ještě nepadla řeč? To vozítko je ještě stokrát horší než Mako!
@Jab (17.07.2020 08:58): To si trojku dolrál vícekrát než-li já, upřímně ti gratuluji :D Já nejvíce dohrál dvojku. Jen asi 15 krát...ale u trojky jsem zase hrál nezdravě moc MP.
@Jab (17.07.2020 08:58): Já dohrál čtyřikrát zatím celou trilogii. Nechystám se už nikdy na Andromedu, protože v tom nevidím důvod. V trilogii pořád nalézám něco nového (a nalezl bych ještě víc, kdybych nehrál de facto pokaždé to samé :D), v Andromedě jsem moc toho nenašel ani napoprvé. Dobrá střílečka a pěkný design planet, ale u toho mi stačí kouknout na několikaminutový gameplay, desítky hodin radši utopím v něčem lepším. :D
@stepankoby1 (17.07.2020 08:33): To jsem dělal jen v jedničce (kterou jsem hrál jen jednou). Ve dvojce už jsem měl "no minigames" mod a ve trojce jsem ty war assety předem vygoogloval, abych věděl, kde skenovat.

Upřímně trojku už jsem dohrál čtyřikrát. Ale na ty předchozí díly se už nikdy nechystám. Tolik mě zase nebavily. :(
Všechny ty minihry byly v trilogii úděsné. Mako v jedničce, sondy a hackování (to vlastně i v jedničce) ve dvojce... Alespoň ve trojce už lze prostě tu či onu soustavu vygooglovat a podívat se, kde co je, abych nemusel skenovat všude možně jak trotl.
@Tulareanus (16.07.2020 23:59): Jo, to bylo hodně na prd. Taková obdoba skyrimovského šplhání po horách. Navíc ty trysky v mnoha případech spíše škodily - při tom horolezectví se odrazily od nějakého skaliska a mako žuchlo zpátky dolů. Ten přehnaně hornatý terén mě u některých planet fakt štval.
@Gordon (16.07.2020 23:40): Bugom mohlo, ale nemyslím zapadnutie, z ktorého sa nedostaneš, ale situácia, kedy ho musíš tryskami a točením dostať z nejakého miesta, kde s ním neodídeš len tak za dve sekundy. Neviem, čo je na tom nepochopiteľné.
@Gordon (16.07.2020 23:30): Myslím z hľadiska jeho reakcii a otáčania a v momente ako niekde zapadneš, tak tráviš dosť času vykormidlovaním. Celkovo pasáže v maku boli pre mňa nezábavné. V porovnaní s ním je nové vozidlo Nomad v Andromede fakt dobré, aj čo sa týka ovládateľnosti, aj toho, ako je tam použité. Jedna z mála vecí, ktorá je v Andromede lepšie urobená ako v pôvodnej trilógii,
Mne prišlo, že v jednotke vymysleli recept, ale nevedeli správne trafiť dávkovanie a parametre, aj ten herný systém boja, nebol vlastne ani poriadne akčný, ani poriadne rpg a tak pôsobil ťažkopádne. Lokácie, v ktorých sa jazdilo tých ťažko ovládateľným makom boli väčšinou prázdne a hnusné a väčšina interiérov vyzerala pre zmenu ako obchodné domy prior, ktoré sú doteraz vo väčšine väčších československých miest. Hlavne kopec sivých stien a prekážok a schodísk, vyzerajúcich ako z betónu a jediná zeleň v ťažkých betónovo pôsobiacich kvetináčoch/hrantoch s rozplzlými textúrami zeme.

Ako hrám teraz Andromedu, tak tam to vyzerá graficky väčšinou celkom pekne, ale naopak tomu chýba nejaká substancia, nejaké gro.
@stepankoby1 (16.07.2020 19:19): Imho ta Citadela jako DLC je fakt výborná, z kolika klišé trilogie si zkušeně střílí a tím celé dílo i Sheparda příjemně zlidšťuje. :)

Btw díky za plusko na třicet! ;) Teď už jen u trojky stejná meta. A u dvojky alespoň dvacet tedy.... No Gothic, SWTOR, IWD:EE by taky byly fajn na třiceti. A Dreamfall na dvaceti... Vlastně koukám, že toho mám těsně pod čárou ještě dost. :)
@Solidor (komentář): Jojo, výtahy, klasika. :D Každý hned hledá módy na zkrácení. Já jsem každopádně v menšině, která je má ráda. Ta chvilka mě nenudí nikdy, a jak už psal Jab, občas objevím fajn dialog, nebo na pozadí rádiové shrnutí některé z předchozích misí, které potěší, a když už nic, je to taková kouzelně trapná chvilka, kdy není co říct. Jinak dobré shrnutí výtek a vlastně docela chápu. Jen se i po letech prostě nedokážu přimět k tomu to kriticky a objektivně zhodnotit a pořád to naprosto zbožňuju. Tak třeba jednou... :D
@Solidor (komentář): V těch výtazích jsou občas fajn dialogy. Plus ve trojce tuším v Citadele (DLC) si z toho někdo pak utahuje tom smyslu, zda už se při jízdě teď nebudou svěřovat s problémy svých planet. :)
Jak že to nemusí být pravda? Je tam zmíněnej Jenkins, což je jen cannon fodder na začátku hry, nikoli Alenko:).
Gordon, zajimavost: "Richard L. Jenkins, první a zároveň první mrtvý spolubojovník pod velením Sheparda"
Já bych ti to třeba i upravil, ale fakt nevím, co znamená první a zároveň první?
@SilentWolf (08.04.2018 20:47): To bych neřekl, že byla blbost, ale spíše nepoctivost :-) Já dostával rady od vás, takže jsem věděl do čeho jdu, ale je fakt, že myslím i hra ke konci na to narážela, ale teď si nejsem jistý.
@Cathan (09.04.2018 00:00): tak ja netvrdil ze neni. Ledacos z rpg tam je a rict ze to je strilecka je blbost ale z moji herni natury to nemuzu nazvat ciste rpg, musi tam jeste neco byt..akcni, osekany, zjednoduseny atd.
@Gordon (08.04.2018 23:55): Jo, ME má o něco akční souboje přesto pořád nevidím důvod proč třeba KoTOR nazývat RPG a Mass effect jako něco s RPG prvky. Ty jsi to předtím řekl dobře - jedná se o Akční RPG, ale ani jedno tam nehraje vyšší roli.
@Gordon (08.04.2018 23:39): To máš samozřejmě pravdu, ale myslím, že Mass effect má vše co má být dobré RPG, třeba že ne skvělé. Ale díky těm střelným zbraním to možná tak úplně nejde říct každému s čistým svědomím. Ostatně, nakonec vidím i pramálo rozdílu mezi ME a KoTOR.
@Gordon (08.04.2018 23:33): No, objektivně je Zaklínač lepší hra než Mass effect 1. Ale zase Mass effect 2 je lepší než Zaklínač 1 a 2. Ale Zaklínač III je strčí do kapsy všechny xD

Nakonec chci říct hlavně tohle - možná, že kdyby Mass Effect nebyl sci-fi ale fantasy, ale ve zcela stejném stylu, vůbec by tahle diskuze o RPG neproběhla. Myslím, že hlavní problém je právě to, že je to sci-fi se střelnými zbranění a to vyloženě evokuje říct "ne, to není RPG ale střílečka s RPG prvky"
@Gordon (08.04.2018 23:21): Takže Zaklínač I není RPG? I tam se nemůžeš vracet do starých lokací. A hlavní dějová linie je taky jen jedna, stejně jako v Mass Effect (kde se ale dá plnit víc věci najednou, stejně jako v Zaklínači). Není to přímočaré jako akční střílečka. Ale s těmi planetami souhlasím, to byl největší minus ME1 - opět viz můj komentář.

@Charllize (08.04.2018 23:22): Statistiky jsou i v akčních hrách, to ani z daleka není doména RPG. A Assassin či Horizon jsou právě hry s RPG prvky, zatímco Mass effect je RPG. Akční, ale je RPG.
@Cathan (08.04.2018 23:11): ja ti to neberu. Me to ale nestaci. Obvzlast kdyz prvni dil plno tech veci mel. Za mne byla dvojka krok zpet.
Statistiky v rpg byt maji je to jedna z veci ktera je odlisuje jako plno dalsiho. Vadilo mi to i u Skyrimu a kdekoliv jinde.
Ale dneska je rpg kde co..asasin, horizon..takze at je klidne i ME. Ja si stejne rpg predstavuju jinak.