Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@CrocoRay (05.03.2018 17:14): zasazení je jiný než gothic a je to mišmaš mad maxe, horizonu a gothica, ale game design je (skoro) čistej gothic 2. Jen souboják je trochu jinej (horší, ale zase s víc možnostma). Svět je ale velkej, možná až moc, a obsahuje příliš mnoho teleport pointů (a pokazili že se dá teleportovat odkudkoliv).

@SilentWolf (05.03.2018 16:10): jasně, ale my jsme ti které považování Horizonu masami za RPG irituje :)
@SilentWolf (05.03.2018 16:10): Gothic 2 jsem taky žral a Elex mě lákal hlavně kvůli Piraním, ale řekl bych, že to bude úplně jiná hra už. Jako šablona tam určitá bude, ale dost lidí, co mělo rádo Gothic 2 to kritizuje za příliš velký odklon nebo spíše za to, že se to ubralo takovým mišmaš směrem, ale je to o vkusu a hlavní společnou vlastnost vidí pouze v hardcore obtížnosti. I když G2 nebyl těžký. Jen šlo si dobře rozvrhnout zkušenosti a znát hru.
Na to, jak otřesně elex vypadal z pre-release trailerů a videí mě baví moc...půjdu vysoko. Je to lepší než Horizon :)
@Redfield (09.02.2018 00:44): Článek byl ve Score. Bylo to, tuším, číslo po tom, kde byla recenze. Jo, ten týpek se sám přiznával k tomu, že to nedohrál a skončil někde ve třetině nebo tak, takže je pravděpodobné, že máš pravdu.
@CrocoRay (09.02.2018 00:31): Spíš za ty nepřátele, co jsou silní na early levelech. Na to, jak dlouho do některých musíš mlátit, dávají mrzké xp. Zvrtlo se to až někdy okolo 9. levelu. Kdybych se přidal k berserkerům, asi bych se s tímhle tolik nepotýkal, protože bych měl k dispozici víc xp z questů... ale já chtěl k outlaws a ti jsou až na druhým konci mapy. A taky s tím možná trochu zamíchali patche, já to hrál při releasu.

Btw, v čem jsi ten článek četl?
@Paul (08.02.2018 22:49): Já někde četl, že prý dostáváš málo expů za silné nepřátele a není to jako Gothic, kde se vyplatilo na ně čekat. Ale to jsem pouze četl jako rozhořčený text v časopise od jednoho fanouška Gothiců. A je fakt, že jemu se líbí pravé fantasy a ne takový miš maš, tak to může být i trochu zaujaté. Přesto ale prý Piraně má rád, tak nevím. Jen tak všeobecně reaguji na tvůj post.
To všichni hráli na ultra difficulty že nadávali jak je to těžký? (teď nemyslím nutně DH, ale obecně na netu). Jsem vybral default normal a přijde mi to v pohodě, normálně plním questy pro berserkery a dá se to. Jasně, abych sejmul ty dva Alby u konvertoru, potřeboval jsem rekrutnout Falka, a sebrání tý tyče pro Korina jak u ní stojí ten mech mi chvilku trvalo, protože mě sejme instakillem. Ale šlo to, prostě od super tuhých nepřátel utíkám a tak to má být.
Zatím tedy velká spokojenost, hraje se to hrozně příjemně.
u Elex je zajímavé, že ho nemusí spíš staří hráči, co hráli kdys s nadšením Gothic.

Naopak si ale našel spoustu mladších hráčů, co do tý doby ani nehrálo žádná RPG a ty to začalo bavit. Jsem právě sledoval tenhle trend i na youtube, že si to skutečně tito doporučují. Je to pro ně nové a zajímavé.

Takže ačkoliv pro nás je Elex něco co už známe (ale přes to není špatný), je tu dost nových hráčů, kterým to udělalo službu jako nám kdys Gothic.
A koneckonců ona to je komorní hra od maličkýho studiam, a svoji cílovku nakonec našli.
Dle mě hlavně nelze aby pokračovali v tomhle stylu furt. Jestli mají v plánu aby se Elex 2 (Nebo cokoliv bude dál) hrál furt jak Gothic, tak je to sebevražda. Dnešní casualy to nebaví a konzolisty už vůbec ne a kdoví co bude s novou generací, která v době vydání další hry jistě bude. Ač mě osobně Riseny bavily a vůbec mi ten styl nevadí, tak ten pokles prodejů byl znatelný a hodně lidi to odsuzovalo, že je to "zastaralé".

Do budoucna bych to viděl na razantní změnu stylu nebo počáteční kickstarter, protože tohle nebude chtít nikdo financovat už. Ale tak třeba se pletu a THQ Nordic už další hru platí, uvidíme...
K těm prodejům, steam spy ukazuje 173,216 celkově vlastněných kopii ( +-12,991 ). Je otázka jak moc je to přesné. Čekal jsem víc teda ale Piraně po posledních Risenech asi ztratily část fanoušků a svoje udělali i rozporuplné recenze. Je otázka kolik lidí si to koupilo za plnou cenu a kolik až ve slevě atd. Ale Piraně jsou malá firma takže by jim to teoreticky mohlo pokrýt náklady. Na žádné oslavy to ale asi nebude.
@Paul (08.02.2018 12:11): KCD mají jen krabičky pokud se nepletu? Ta hra rozhodně žádný trhák na konzolích nebude, na to je to málo casual a PC krabičky nestojí za řeč. Metro možná bude záchrana no... Ale tak mě je to jedno, čím hůř na tom budou, tím dřív jim dám dolar v bundlu, jen tak dál...

A japonské hry mají jen evropská vydání mám pocit, takže ta Persona je nevytrhne.
@Paul (08.02.2018 10:23): Museli, ale protože Deep Silver posrali co se dalo poslední roky. Bez diskuze jeden z nejhorších vydavatelů momentálně. THQ Nordic jsou určitě lepší volba.
Upřímně, první dvě hodiny mě tu baví víc než 50 v Horizonu. Ale prodalo to tipnul bych si tak 400K kopií, dělali to ve třiceti lidech, tak snad byl budget dostatečně nízkej aby se to zaplatilo.
Elex je ... velmi solidní. Zabral mi skoro 60 hodin, hra s obrovským a propracovaným světem, bez level scalingu a s typickým PB progresem. Na začátku nýmand s nejslabším lukem, co musí kitovat zmutovanýho pštrosa dvě minuty než ho skolí, na konci jsem už nosil nejlepší energetickou zbraň a byl pánem bojiště. Bohužel se vytratil jakkýkoliv strach ze soubojů, které se staly možná až moc triviální. Na redditu si lidi stěžovali na slabší hudební doprovod, ale já byl celkem spokojen, jasně není to level G3, ale pár skladeb je tam povedených. Dabing je bohužel trošku horší. Budu se těšit na dvojku.
To je dobrý, prej navázat.. Já budu todlecto hrát minimálně půl roku :D
Jinak Elex fakt super zatim..jak mi z preview beta videí přišel tragickej, tak se Piraním podařilo ho dobře dotáhnout, animace v pohodě, grafika kompetentní a bez gličů typu nafukující vegetace, má to ten typickej PB feel a atmosféru.

Gothic is strong with this one.

To je paráda, Elex a pak navázat Kingdom Come :)
A pak až Vampyr, Metro a RDR2.

@Garret (07.02.2018 22:35): jasně, to chápu, koneckonců sám koupě lituju :)
@Paul (07.02.2018 20:50): hm, tak to raději prodej jinde, porad je to loterie a nechce se mi to riskovat. na bazarech to skoro neni k dostání, tak si myslím že nebude problém se toho zbavit a moc neprodelat
@Garret (07.02.2018 20:39): dal jsem 13 kil, na heurece vidím nejlevnější za 11, bazarovku maj na jrc za litr..tak třeba 900 včetně poštovnýho? Je to skoro nepoužitý, v mechanice PS4 to bylo cca 4 hodiny. Kupovaný na originalky.cz před půl rokem.
@martinelk (07.02.2018 17:01): Já tak trochu doufal že mi to zahojí rány po zrušeném (resp. neudělaném) Sleeping Dogs 2, ale Yakuza je úplně jiná a pro mě měla neuvěřitelně nezáživnej začátek. Ale věřím že je to skvělá hra, možná kdybych hrál ještě dál tak bych názor změnil, ale v momentě kdy se do hraní musím nutit, tak už dneska hry mažu :)

Akorát mě teda štve že jsem za ní dal třináct stovek.
Já si to zatím na tu ultra obtížnost zahrál hodinku a přijde mi, že třeba poškožení mají někteří mutanti stejné, spíš se jim jen zvedla výdrž. Trošku jsem si to ale protáhl a Durasem vymlátil cestou co se dalo, včetně docela dosti rváčů, takže jsem se i slušně do začátku nahrabal :D
@Paul (07.02.2018 16:05): Heh, tak Yakuzu 0 mám už hodně dlouho koupenou a zatím se mi tady válí. Doufám že mi sedné víc ale vůbec nevím co od toho čekat. Recenze jsou více méně pochvalné tak snad mě to bude bavit.
Zatím jsem hrál hodinu, a už ta první hodina mě baví mnohem víc než první 4 hodiny yakuzy 0, kterou jsem odinstaloval a nejspíš prodám, protože očividně není pro mě :)
@Charllize (07.02.2018 12:38): Ale vůbec ne. Já jsem pozitivní člověk, jen mi teď pár her nesedlo. :-) Já jsem si naopak ELEX velmi užil a jsem rád že jsou Piraně zpět. Jenom prostě ten začátek nené úplně optimální a umím si představit že to mnoho hráčů vzdá.
Elex je hlavně obtížný vinou blbě nastaveného systému jako takového. Nevím jak teď, ale když jsem to hrál tak obtížnost byla dána hlavně tím, že hráč musel strašně dlouho levelovat aby dosáhl na schopnosti které zvyšují poškození a dávají odolnost. Což je trochu problém, když pořádné odměny byli jen za úkoly a ne za monstra. A úkoly člověka tahaly přes oblasti kde se promenádovaly pořádně těžké monstra. To samé zbroj, pořádnou zbroj člověk dostal až když postoupil ve frakčním žebříčku a toho dosáhl zase jenom plněním úkolů. Ničemu nopomáhá ani to že vlastnosti dělají úplné prd, věci jako síla, odolnost atd. postavu vůbec neovlivňují, jen slouží k tomu aby si je člověk patřičně zvýšil a pak si pořídil danou schopnost.

Takže člověk několik hodin jen zdrhá před vším co ho chce zabít a pomalu se škrábe nahoru aby dosáhl na lepší schopnosti a vybavení. V každé RPG hře je ta začáteční fáze kdy je člověk nicka ale tady je to fakt extrémní a navíc roztažené na několik hodin ( 10 hodin, tak dlouho mi trvalo než jsem se alespoň trochu vycepoval, tzn. že už mě nezabil každý hejhula na počkání ale i tak jsem musel zdrhat ).
No mě to přijde trochu moc obtížné už na normal :D Už mám několik dovednostních bodů a zatím žádnou možnost se cokoliv naučit. Chudej jak kostelní myš a nedostatek vlastností na cokoliv.
@Arcee (06.02.2018 20:11): HC by sis měl určovat sám. není žádná šablona, podle které se určují těžké a lehké hry. jde o to, aby hra byla pro tebe těžká sama o sobě i na nejtěžší obtížnost. Elex je samozřejmě hodně hardcore, takže bys neměl mít žádný problémy jej obhájit ani v případě, že by ti připadal jednoduchý ;-)
Lidi prý je tato hra docela dost obtížná.. Dala by se použít i ve výzvě do 5. kategorie na hardcore?
@Korbitch (18.01.2018 17:39): No tak Piraně furt jedou ten svůj Gothicovský recept dokola. Tady záleží na každém hráči, jestli mu to už leze krkem anebo mu to vyhovuje. Za sebe můžu říct že mě to baví a Elex je po slabším R2 a R3 zase hra která mě chytla. I když tady je to tak že čím víc jsem to hrál tím víc mě to bavilo. :-) Teda až na úplný závěr, který Piraně zase nezvládli závěrečný boss je opět trapák co padl na pět ranc.