Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Elex je hra která se dá strašně jednoduše nenávidět. :-) Po deseti hodinách jsem byl z té hry na nervy a myslel jsme že ji snad vyhodím oknem. Dá se jí vytknout halda věcí ( strašný protagonista, spousta bugů, divný sci-fi a fantasy mix atd. ), ovšem po těch deseti hodinách se to konečně zlomilo a hru jsem si užil. Teda ona to není žádná hitparáda ale konečně se hráč někam dopracuje a tou dobou už mě nic nezabíjelo na jednu ránu a člověk může prozkoumávat svět.
@Paul (18.01.2018 08:54): mám na to připravený komentář, ale ještě jsem neměl chuť udělat korekci a poslat ho do světa. ale tak jako tak si to vyzkoušej sám, je to hodně rozporuplná hra a třeba budeš spokojený
Angry Joe má na ty piraní hry cosi averzi.. :D

Elex - 10. Nejhorší hra loňského roku (co hrál, samozřejmě).
Mám ve hře asi 35 hodin a zatím se bavím, nejlepší hra PB od dob R1. Začátek byl trošku drsnější (jak už to u Piraních her bývá), ale teď na lvl 23 si už dávám každou potvoru na kterou narazím včetně horských trollů nebo kyklopa. Doporučuji na normální obtížnost moc nepoužívat elex potiony (u pár vendorů klíčová přísada čistý elex respawnuje), hru si tím zkazíte a bodů stejně budete mít dostatek, takže můžete vyzkoušet i různé zbraně.. Mapa je vážně velká, odhadoval bych ji cca na úrovni G3, možná i větší.
nový patch přinesl docela dost změn, ale "Female body parts now behave correctly during dialogs" mě zklamalo. Bez skákajících koz to už nebude ono. instant -5%
Iba malé odporučenie. Tento mód mi celkom spríjemnil hranie. Čiastočne (ale fakt len čiastočne) sú vyriešené aj tie divoké prechody z interiérov domov na svetlo a pôvodne dosť pastelové farby sú živšie:

https://www.nexusmods.com/elex/mods/4/?

Inak ako pomaly pokračujem v hraní, tak som konečne silnejší a baví ma to čoraz viacej.... Najmä keď už nemusím neustále zbabelo utekať pred hocijakou háveďou, tak je to oveľa lepší pocit.

@Mendoza (24.10.2017 23:00) No, tak ten neštastný plesnivý chleba mi doteraz Ragnar vyhadzuje na oči...:)
Ted jsem instaloval G2:TNOTR malemu ale budoucimu svagrovi a teda.. ja jsem to znal, ale i ted me to prekvapilo - mam na mysli mnozstvi skrysi, kde jen pred vstupem do mesta jde vysplhat do nekolika mist a objevit tak svitky a penize. Je to i v Elexu? Samozrejme ze tajna mista jsou ve vsech hrach. Ale nikde ty itemy nejsou tak potrebne a nikde to nepotesi vic nez v G2.
Jinak teda z prvnich dojmu:
Konecne hra, kde nehraju minimapu. Jasne - kdyz prepnu na ukol, tak na karikature minimapy mam oznaceny nejaky body, hodi se to pouzivat, ale netaha vas to z bodu A do bodu B. Vetsinu ukolu zatim plnim podle uvazeni, nektere i stastnou nahodou. Hodne mi to pripomina prvni dva Fallouty.

Boje jsem ze zacatku povazoval za ala Dark Souls. To asi byla chyba. Skoky, narozdil od kotoulu, neberou staminu. Plus si clovek muze nabrat otroka na mydleni, takze ona obtiznost, vsude zminovana, neni zase tak horka. Ale zase pul hodiny mydlit potvoru na high levelu neni zrovna extra zabava.

A konecne ukoly - v Zaklinaci vsechno bylo osudovy a mel clovek par lajn, kudy pribeh poputuje. Tady zadny epic pribeh neni (mozna zatim), ale u skoro kazdeho kvestu jsem premyslel, jakym zpusobem ho vyresit. I u pitomeho zasobovani blba pestitele. A protoze jsem byl liny hledat debilni houby, tak jsem mu donesl plesnivy chleb. A vedel jsem dopredu, ze nedelam spravnou vec. A to se mi libi.
Hraju tak dve hodiny a respawn tam imho je. Na ceste do Goliatu pravidelne potkavam papoucha, co jsem ho nekolikrat zabil.
@Nikdykde (23.10.2017 13:35): jen ho nech. Az bude vylezat ze dveri domu ve dne ono ho to prejde:) to je totiz na slunecni brejle ze sklama kosmonauticky helmy.

Elex je jedna z mala her kde me bavi ruzne mozmosti plneni ci zakonceni ukolu. Dokonce jsem kolikrat tak zvedavej ze loaduju abych se dozvedel co by bylo kdybych zvolil jinak. Maj to kluci nemecky dobre udelany:)
"zejména mi vadí šedá, ponurá barevná paleta a ladění hry, vše jakoby v mlze."

Nerozumím, mně se to zdá naopak hodně barevné. Až přesycené.
Elex jsem zařadil do seznamu. Problém je v tom, že před ní je poměrně dlouhá řádka dalších her. Budu si (po X letech) kupovat nový herní stroj a to Xbox one X.
Plánuji Zaklínače, rád se nostalgicky vrátím k Skyrimu, moc a moc se těším na Minecraft v super duper grafice. Ve slevě mám zakoupený Dragon Age.
A to nemluvím o EX access (Mass effect), Game pass ...
U Elexu mi vadí nepřítomnost češtiny na konzoli, odfláknutý inventář (jen popisky předmětů) a grafika.
Ale pokud hraji nějaké velké RPG, tak vnitřní herní mechanismy a příběh je schopen vyvážit některá negatíva.
Grafika je nevýrazná- zejména mi vadí šedá, ponurá barevná paleta a ladění hry, vše jakoby v mlze. To je přesně to, co mi vadí na 3D hrách, které nahradily RPG staré školy (používající jednoduché 3D + sprity (třeba Might Miagic VII,VII)
Prostě čekám trávu zelenou, oblohu modrou, sníh bílý....
Na druhou stranu: ze hry je cítit německý přístup k detailně propracovaným pravidlům RPG (patrné již v dřevních herních dobách, kdy Realms of Arkania taky vycházel z knižní předlohy Das Swartze Auge a tak podobně).
@mazar1234 (21.10.2017 17:53): nevim co jsi kde studoval, ale..
http://elderscrolls.wikia.com/wiki/Leveled_Creatures_(Skyrim)
https://www.youtube.com/watch?v=XfT3XSzE5v4
ja mam od zacatku co Skyrim vysel oficialni prirucku a je to tam presne tak jak rikam. Cca 40% nepratel neleveluje a ma pevnej level. dalsich 40% leveluje a zbytek jsou specialy, bud s pevnym levelem nebo s pomerne vysokym rozpetim min/max. S tim ze tam funguje replacing slabsi za silnejsi stejneho druhu.¨
A tady jeste pro zajimavost , souboj s Ebony Warriorem na lvl 250+...tolik k tomu ze na mape neni od lvl 50 nic silnejsiho:)
https://www.youtube.com/watch?v=a7-cvk0NeOw

A abych se drzel krapet tematu, pobavilo me ze v Elexu se tezi sbijeckou, zadnej krumpac nebo tak neco,
hlucna velka sbijecka..lol
@Charllize (21.10.2017 17:39): No ja vychádzam z toho ako som pred pár rokmi študoval rôzne FAQ/INFO/WIKIA stránky a viac menej sa všade píše, že minimálne absolútne drvivá väčšina enemákov vo svojej maximálnej nascalovanej hodnote zodpovedá tomu 35 levelu hráča, že sú tam natvrdo plácnuté nejaké ojedinelé výnimky beriem, ale v zásade je to zlomok existujúcich enemákov v hre.

A špeciálne postavy ako tí dedkovia by som vôbec nebral do úvahy, to sú fakt úplne ojedinelí spešl dementi.
@mazar1234 (21.10.2017 17:37): tak Miraak a Ebony Warrior jsou z DLC. Ale zbytek ne. Proste savlozuba kocka treba nelevelovala od 11.11.11 az do dneska :) A dneska uz se pojem DLC u Skyrimu dost stira, diky existenci Special edice kde to je jeden celek.
@mazar1234 (21.10.2017 17:24): vsechno neskalovalo, vlci, mamuti, savlozuby kocky, obri atd atd meli pevny level od zacatku do konce. Skalovali draci max do lvl 75, vampiri max lvl 60 a treba banditi jen do lvl 28. Treba Arngeir (jeden z tech urvanejch dedku ) ma lvl 150. Miraak z Dragonborna skaloval myslim nekde od lvl 32 do 150. A treba extra tuhej Ebony Warrior ma celou dobu lvl 80. Je to uz dost mismas a rict ze ve Skyrimu leveluji nepratele je prinejmensim nepresny, je to tak pul na pul.
@Charllize (21.10.2017 15:44): Skyrim to mal obmedzené v maxime, scalovalo to do nejakého cca 35 levelu postavy a potom už bolo všetko na maximálnej možnej hodnote, takže keď sa postava prelevelovala na 50 tak bola silnejšia než čokoľvek na mape.
@Redfield (21.10.2017 14:29): nevim jestli si mi tim nahodil udicku jako ze se chytim, ale povedlo se:)
ono to u toho Oblivionu neni taky tak jednoznacne. Za klasicky level scaling povazuju to ze prisery leveluji spolu s hracem, coz v Oblivionu dela asi tak zhruba 8 druhu monster, a vsechny se ve hre obejevi az nekdy kolem 20-30 levelu hrace. Ostatni prisery neleveluji ale jsou nahrazovany silnejsi verzi (skeleton/skeleton knight atd). Nejvetsi problem Oblivionu byl v tom ze ty slabsi potvory se pak uz ve hre nevyskytuji, kdyz jsou nahrazeny za ty silnejsi a potom zejmena scaling humanoidnich nepratel a jejich vybaveni. Ve Skyrimu to je uz udelano lepe a neni to tak okate, ackoliv princip je podobny s tim ze sem tam slabsi monsta zustavaji i po nahrazeni a humanoidi leveluji jen nekteri. F4 je asi nejdal, tam to uz skoro neni poznat vubec a podle me je to celkem podarene, kdyz uz teda to musi byt level scaling lite based. I kdyz mam pocit ze do F4 uz nejak protlacily v tomhle smeru i podobny veci jako mel Gothic. je to uz takovej gulas vseho moznyho, v oblasti levelovani a nelevelovani sveta a priser.
@mazar1234 (21.10.2017 12:25): V Gothic 3 je to možné, tam si nejsem úplně jistý.

V jedničce a dvojce to podle mého fungovalo tak, že se nerespawnovalo nic, jen se s přechodem do další kapitoly (nebo třeba na základě posunu v rámci nějakého questu) někde objevili noví nepřátelé.
@Redfield (21.10.2017 10:28): Aha, tak to funguje skutečně trochu jinak než předchozí hry, kde se v rámci dané kapitoly podle mě nepřátelé (ani třeba neútočící zvířata) znovu neobjevovali. Ve hře tak byl k dispozici shora omezený počet zkušeností, které mohla postava získat.

Za respawn považuji stav, kdy se úplně stejný objekt objeví znovu. Level scalingem myslím stav, kdy se level/obtížnost nepřítele přizpůsobuje hráči v reálném čase, ne to, že v pokročilejších kapitolách se na již prošlých místech objeví silnější nepřátelé. Záleží na tom, kdo to jak definuje.

Každopádně díky za vysvětlení.
@Phoenix (21.10.2017 09:43): Ano i ne. V první kapitole jsem strávil asi 30hodin a jsem si takřka jistej, že většina zvířat se respawnuje. Lidé ne a větší potvory (kyklopové, trollové) taky ne. Plus mám pocit, že v úkolových lokacích se potvory taky nerespawnují.

Ano, level scaling je tam ve stylu Gothiců. S dalšími kapitolami se na některých místech objevují silnější/zmutované verze potvor. Občas je to trochu ujeté, jako když se po cestách začnou potulovat trollové a stínové šelmy, ale je fajn, že tohle zůstalo. Bohužel, postup mezi kapitolami není moc šťastně provedený, takže jsem si to moc neužil.
@Phoenix (21.10.2017 09:43): taky si to myslim. Coz by se za klasicky never ending respawn povazovat nedalo. A jestli je level scalingem mysleno to ze pribudou silnejsi prisery. Red by to mohl vedet.
Co se tyce prozatimni zkusenosti s tim moralnim systemem neprisel mi ze bych jednal v nekterych pripadech zle ale skutecne spis jako podle jakesi chladne logiky. Kdyz jednam zle rovnou nekdo vytahne zbran a zabije me/omraci:)
@Redfield (21.10.2017 09:30): A není to uděláno jako v Gothic, kdy jde v rámci jedné kapitoly vymlátit celou mapu a v další kapitole na některých místech přibudou silnější nepřátelé, kteří tam dříve nebyli?
@Charllize (20.10.2017 23:14): Spíš pár údajů a pár bludů.

3. Respawn tam je.
7. Parťáků je celkem 7.
11. Morální systém se možná jmenuje jinak, ale ve výsledku je pořád z 95 % dobrý/zlý.
14. Level scaling je v rámci kapitol.