Elex je hlavně obtížný vinou blbě nastaveného systému jako takového. Nevím jak teď, ale když jsem to hrál tak obtížnost byla dána hlavně tím, že hráč musel strašně dlouho levelovat aby dosáhl na schopnosti které zvyšují poškození a dávají odolnost. Což je trochu problém, když pořádné odměny byli jen za úkoly a ne za monstra. A úkoly člověka tahaly přes oblasti kde se promenádovaly pořádně těžké monstra. To samé zbroj, pořádnou zbroj člověk dostal až když postoupil ve frakčním žebříčku a toho dosáhl zase jenom plněním úkolů. Ničemu nopomáhá ani to že vlastnosti dělají úplné prd, věci jako síla, odolnost atd. postavu vůbec neovlivňují, jen slouží k tomu aby si je člověk patřičně zvýšil a pak si pořídil danou schopnost.
Takže člověk několik hodin jen zdrhá před vším co ho chce zabít a pomalu se škrábe nahoru aby dosáhl na lepší schopnosti a vybavení. V každé RPG hře je ta začáteční fáze kdy je člověk nicka ale tady je to fakt extrémní a navíc roztažené na několik hodin ( 10 hodin, tak dlouho mi trvalo než jsem se alespoň trochu vycepoval, tzn. že už mě nezabil každý hejhula na počkání ale i tak jsem musel zdrhat ).