Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Nejlepsi je cizacka zabava, z te jde trhnout celkem dost penez. Vzdycky me vrtalo hlavou, co to vlastne je:D
@ad142 (30.03.2017 21:59): Slitiny si určitě nech. Pokud si pamatuji, tak se nedají vyrobit. Zato ty z nich vyrábíš téměř vše. Jakmile máš vybavené jednotky atp. tím nejlepším, co je aktuálně k dispozici, tak tvoji inženýři nezahálejí, ale musí vyrábět to, co jde aktuálně nejlépe zpeněžit. Proto se surovin nezbavuj. Těla po pitvě klidně prodej, ta jsou k ničemu.
Vďaka, chlapi. Ešte otázočka...

Mám predávať všetky telá mimozemšťanov u ktorých už prebehla pitva, alebo mám nejaké "skladovať"? To ísté platí aj u mimozemských zliatin, ktorých mám už okolo 300, ale zatiaľ som ich moc nepredával, lebo sa "bojím" že ich budem potrebovať.
@ad142 (30.03.2017 17:24): Já bych to jen upřesnil. U Interceptoru stejně jako ostatních stíhacích aircraftů se dají vylepšovat/obměňovat jen zbraňové systémy, což nemá vliv na rychlost při stíhání UFO. Tu ovlivňuje jen samotný typ stíhaček.

Pokud se bavíme o tom výzkumu, tak se vyplatí najmout více vědců, což celý proces výzkumu urychluje.
@ad142 (30.03.2017 17:24): Jo, z tech zakladnich stihacek se postupem casu dostanes na lepsi. Neni to hned, chce to vyvoj. Pro vice informaci doporucuji nalistovat navod, ktery nedavno vysel ve Score v cislech 8 a 9...
Dajú sa tu nejako vylepšiť Interceptory, alebo tu budú aj lepšie lietadlá?

Lebo vždy keď zachytím na radare nejaké veľké UFO tak ho nikdy nedoženiem pretože tie moje Interceptory sú príliš pomalé.

Alebo je tu aspoň nejaká účinná taktika ako ich "chytať"?
Hele, bando...
Rozehrál jsem OpenXCom - klasicky, bez módů a dostávám strašnej klepec, jakmile vejde do hry ovládání mysli.
Typická situace: přistane velký UFO. Při opatrným postupu mi nejpozději do pátýho tahu někoho ovládnou a začne masakr. Při útoku šturmem začne samozřejmě masakr okamžitě a squad mi rozeberou na prvočinitele, než se vůbec dostanu ke vchodu.

Psi Lab samozřejmě v nedohlednu. What gives?

P.S.: hraju samozřejmě na Iron Mana, takže ano, můžu si za to do jistý míry sám :-D
@poris (08.02.2017 07:09): Jak kdy. Někdy to nevyjde, někdy máš pomalejší letadlo než je ufo. Se základnou na pomezí Evropy a Asie tohle odpadne a navíc máš také dobré pokrytí.
co vzpomínám, šlo ufo jen sledovat a počkat až bude nad vodou / nad zemí...a pak střílet...podle potřeby...
@90210 (07.02.2017 22:37): Eee. Evropa je imho nováčkovská chyba. Hráč je živ tím, co vybere ze sestřelených uf. A cokoliv v Baltu, Atlantiku či středozemním moři je tak zbytečná ztráta.
@BINGMAN (07.02.2017 21:34): Všimol som si že po skončení prvého mesiaca sa niektoré štáty nahnevaly za to že som ich nechránil a znížili finančné príspevky. Aktivita v ňom bola dosť mínusová a to som zlikvidoval niekoľko ufonov, len jedno mesto som nestihol ochrániť :) Díky za radu.

@TRIAn29 (07.02.2017 21:54): Jediné dostupné obranné systémy mám zatiaľ len raketové, ale ešte som nemal príležitosť ich otestovať. Inak tie moje incereptory príliš dlho nevydržia niekde hliadkovať, pretože im dojde palivo, takže moc veľký prehľad o situácii vo svete nemám.
@ad142 (07.02.2017 21:22): PSI výcvik umožňuje dočasně ovládat mysl nepřítele a zároveň být odolný proti PSI útokům od nepřátel. Záleží to na určitém ranku/dispozici každého naučeného vojáka a zároveň odolnosti toho, koho chceš ovládat. Hodí se to, když dočasně ovládneš nepřítele a přiměješ ho, aby postřílel ostatní nepřátele.

Ještě k těm základnám, já jsem stavěl základny až tehdy, pokud taková základna byla schopna se sama ubránit útoku na ni (od toho ty raketové, laserové a další obranné systémy). Jinak je to vcelku jedno, někoho může řešení útoku na základnu (samostatná mise, kde ji vojáci brání) bavit, mně osobně tyhle mise spíš prudily.

Osobně mám tu zkušenost, že i s jednou základnou můžeš v pohodě fungovat, kdy pokud opravdu poctivě děláš mise, zkoumáš a reaguješ na každou hrozbu, pak v zásadě problém s financováním není přestože tě někdo podporuje více a někdo méně. Ono taky může záležet na obtížnosti, jinak se chová hra na začátečníka, jinak na pokročíleho.
@ad142 (07.02.2017 20:24): To já zas doporučím si druhou základnu postavit co nejdřív (stejně tak ten nejlepší radar), protože když to necháš na později, některé nechráněné státy se nas*rou a přestanou ti platit. A prachy se hodí vždycky, zejména v pozdější části hry. Nehledě na to, že když jich je víc, prohraješ :)
Ve druhé základně však bohatě stačí stíhačky. Výsadkářskou loď jsem měl celou dobu jen jednu, protože doletí vždy, kam je třeba.
@Jab (07.02.2017 21:11): Tak ja mám zákľadňu postavenú v Južnej Afrike :) Ten výskum cizáckych slítin si dám určite ako prioritu, lebo moji vojaci nič nevydržia, laserovú pušku ešte nemám, ale dal som ju už skúmať. Vďaka za radu.

Inak ten PSI tréning je presne čo?
Základ je chodit ze začátku z "mise do mise". Pomůže hlavně pozice základny s masou země okolo (typicky na pomezí Asie a Evropy), kdy se sestřelená Ufa neztrácí v moři. Je možné extrémně rychle vynalézt laserovou pušku (laserové zbraně jsou k vyzkoumání k dispozici hned ze začátku) a osobní zbroj (k vynalezení hnedle po výzkumu "cizáckých slitin"). S tím vše půjde lépe. Určitě je lepší držet své vojáky naživu a neustále si je hýčkat. Snad tvá verze už opravila to otravné přetékání údajů. Také skoro doporučuji vykašlat se na tanky a vznášedla. Vypadají účinně (a také jsou), ale čtyři vojáci navíc jsou ještě lepší.

Geronimo styl bych doporučoval až v druhé (podzemní) části závěrečné mise. Tam je jedno, kolik vojáků ti zabijí (stačí splnit cíl mise). Buď se tam navíc dostaneš v době, kdy ještě nebudou mít tví vojáci ani psi trénink (což spíše naznačuje, že hraješ dobře) nebo až s ním, kdy ani ten konec není obtížný.
@ad142 (07.02.2017 20:24): Co si já pamatuju, tak druhou (a později třetí) základnu jsem zřizoval až v pokročilejší části hry. Ono to jde i dřív, ale nikdy jsem v tom neviděl nějakou zásadní výhodu krom rozšířenější detekce nepřátel (která navíc neměla v zásadě na vývoji hry vliv alespoň ne v jejím počátku). Za mě osobně druhou základnu až tehdy, kdy pevně stojí na nohách ta první.

Ad vojáci - zkoušel jsem obě varianty. Měl jsem "svůj" team a stejně tak jsem hrál i variantu, kdy jsem na mrtvé moc nehleděl. Bavila mě víc první, ale je o to víc obtížnější. Častěji jsem tohle ale moc neřešil, měl 2-3 vojáky, které jsem si chránil a zbytek prostě moc neřešil.

btw: openXcom by v tomle měl být beze změny (osobně jsem nezkoušel, ale divil bych se, kdyby tomu bylo jinak).
Mám otázku: Je na začiatku dobré si na začiatku postaviť viacej základní a vylepšovať si ich naraz, alebo sa sústrediť len na jednu? A mám nechať vojakov zomierať a stále si dokupovať nových, alebo sa snažiť aby mi prežili? Lebo práve tá druhá varianta mi príde ťažšia, pretože mi vojaci zomierajú na jednu ranu (keď sa pošťastí, tak tú jednu prežijú) a to to hrám pre istotu na druhú obtiažnosť.

BTW hrám tú OpenXcom verziu.
@BINGMAN (13.12.2015 23:06): Pokial si pamatam tak hodnota STR urcovala nalozenie vojaka a redukovala hodnoty bodov ked si bol pretazeny.
Mozno by to stalo za check.

Najlepsia vec bol ten dementny bug v povodnych releasoch, ktory po dlhom treningu pretocil hodnoty vytrenovanych atributov do nulovych hodnot.
@Mixer (25.06.2015 17:47): Tak ono hrát to bezloadů snad ani nejde, hra ti totiž dokáže připravit takový luxusní překvápko, že ti klidně mariňáky hodí do "hnízda" a v prvním kole raketa a čau. :D
How to get amnesia without hurting myself?

Amnesia can be induced temporarily by using sedatives,alcohol or drugs.
Po letech znovu dohráno, nemá to chybu, hratelnost absolutní. Nevím, jen jsem měl chuť to sem dnes napsat. Skutečně geniální software.
Dohráno. Zvolil jsem druhou nejlehčí obtížnost.
Po pár měsících už mě to nudilo. Lodě furt přelétaly, já měl miliony dolarů, kdybych nepotřeboval elerium, ani bych už nelétal za sestřelenými loděmi.
Zrovna jsem teprve postavil psi-laboratoř a už jsem letěl na Mars, který se nelišil od pozemské základny.
Marťané mají skvělou mušku a skvělé reakce. Přesně na rozdíl od mých vojáků.
Ale aby to nevyznělo špatně, hru jsem si užil. Je skvěle propracovaná.
Jen jsem neměl žádný vztah k vojákům. Kolik jich zemřelo, tolik jsem jich najal nových.
Další díl nasadím vyšší obtížnost.
@Hrdlodus (29.04.2015 11:17): Neboj se, já jsem na strategie maximálně levý, budu rád, když to dám na easy, maximálně normal :-D

To ten OpenXcom bude pro mě asi nejlepší. Mimochodem jaký je rozdíl, když najedu na openxcom.org do sekce download, mezi milestones a nightlies?
@Hrdlodus (29.04.2015 11:34): Pokud máš openxcom, tak se to dá v nastavení i změnit, tedy, že po každém načtení tam budeš mít jiné hodnoty a třeba se i trefíš. Bez toho bych poslední misi asi dneska už nedal. Celkově toho nastavení Xcomu nabízí opravdu hodně, takže když si s tím trochu vyhraješ, dostaneš přesně to, co cheš. Lze tam změnit i lokalizaci na českou.. Jinak naprosto souhlasím s tím, že nejlíp xcom vypadá bez filtrů.
Jak jsem si oblékl flying suit, cítil jsem se neporazitelný (oproti maximální úmrtnosti a nutnosti maximálně opatrného postupu bez armoru). A pak se objevili chryssalidové. Přišel jsem o nejzkušenějšího vojáka (mj.).

Také mě zaujalo, jak tam fungují výpočty. Když budu nahrávat stejnou situaci znovu a znovu, vše se odehraje vždy stejně. Když vystřelím, střely poletí vždy do stejného místa.
Urcite Openxcom na Steam verziu, ja som to len kvoli tomu onehda kupil na Steame, ale samozrejme dodnes som to nehral :-/.
Koupil jsem na Steamu. Ten to spouští rovnou přes DosBox ve FullScreen (lze změnit na okno 640x480).
Ale doporučuji zmíněný OpenXcom. Ponechává hru, jak byla, ale doplní všemožná usnadnění. Ovládání klávesami a myší, nová tlačítka a možnosti - vše pro usnadnění hráči, neovlivňuje to samotnou hru.

Jinak filtry se mi nelíbily, lepší jsou původní kostičky.
(A savy z originálu a OpenXcom nejsou kompatibilní. Nějaká cesta importu tedy je, ale mně se nepodařila.)
A nedávej si hned nejtěžší obtížnost, tohle je ještě stará škola, co se týče obtížnosti.