Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Red (06.08.2022 20:31): Tak už od vyjití Grim Fandanga jsem tuto hru považoval za něco, k čemu chovám respekt, protože mi to téma přišlo zajímavé. Ovládání je na pohodu, normální myšoidní, v podstatě tento typ interface byl i ve Full Trhottle. Jediné, proč jsem tuto hru nehrál v době vydání nebo záhy po té, byly dvě věci, neměl jsem ji a ani jsem ji nesháněl jako prioritu, protože tu byla jedna věc. Nebyl jsem si jist, že se dokáží vžít do mrtvoly, tedy hrát za mrtvolu mi nikdy nepřišlo nějak in nebo povznešené. Proto ten dlouhý odklad, ale má to výhodu, mohu hrát v remasteru, kde jsou vylepšené ty 3D postavy, protože v té původní verzi to, jako většina starých 3D věcí z počátků 3D akcelerátorů, zestárlo kapku nepříjemně.
@Ringo (06.08.2022 16:59): To jsem si nemyslell, že se do Grim Fandanga vrhneš. Čekal jsem, že tě odradí grafika a ovládání. To běhání někomu pomůže utřídit myšlenky, jiného naopak přivede na zcestí. Stačí chvíle nepozornosti nebo herní pauza a máš ztracenou nit.

Za mě je to určitě nejlepší Lucas atmosférou, postavami a zasazením. K ovládání a puzzlům mám výhrady, tady bych to chtěl přeci jen víc "smooth".
Tak na této hře není (zatím) ani tak těžké rozluštit ty puzzly, i když je to piplačka a hledačka, co má kde jako vlastně zafungovat, ale nejtěžší je neztratit nit v těch jménech a motivacích jednotlivých postav. Docela hokej dělají skoky typu - o rok později, kdy se postava ocitá najednou v nové situaci a člověk musí číst mezi řádky, co se před tím vším asi vše událo, aby dosáhla postava té situace, v jaké se nově nachází. Řekl bych, že tohle je velmi tematicky těžká povinná četba v oblasti adventur.
@Bodkin (08.12.2015 20:56): tak si ho představuj na těch chůdách:)

btw: podle čeho odhaduješ výšku herních postav? navíc 180cm není zrovna málo a dost pochybuju, že například herní hrdinky jsou děvčata s výškou atakující 190cm:).
Tedy, normálně se mi to nestává, ale tady mám potíže vžít se do hlavního hrdiny.



Nemůžu hrát za nikoho kdo je menší než 180 cm :/
@M.a.t.t. (04.02.2015 13:36): A tohle je plnohodnotný port na PSko v mírně upravené podobě, který vydali i na PC, protože jinak by se strhl megapovyk.

A ano, pořád vidím rozdíl mezi Grim Fandango Remastered a Fahrenheit HD, kde mi Fahrenheit příjde jako vyložený cashgrab. A to nemluvím o dneska moderních Direct's Cutech sotva dokončených her (Sleeping dogs či chystaný State of Decay), kteří mi příjdou už úplně v háji.

Fildas mohl narážet nacokoliv, těžko odhadnout.
@Bodkin (04.02.2015 13:28): Už som to písal skôr. Na jednu stranu je to určite chvályhodná snaha priniesť klasiku novým hráčom, na druhú stranu by bolo naivné tvrdiť, že to bolo učinené z dobroty duše. Fildas narážal na to, že ten remaster vznikol výhradne kvôli peniazom, rovnako ako napríklad remaster Fanhrenheitu a a ani na jednom z nich nie sú vylepšenia takmer vôbec vidieť. U Resident Evilu sa dá aspoň argumentovať tým, že ide o plnohodnotný port na PC, u Monkey Islandov zase výrazným prepracovaním grafiky. To nemá nič spoločné, či sa hra predtým dala kúpiť, alebo nie. Aby bolo jasné, už len z toho dôvodu nie som v zásade proti vzniku remasterov.
@90210 (04.02.2015 11:29): Liga dle (obecného) přijetí:

1. Fandango, Longest Journey, (DotT - v USA první koš, v Evropě druhý koš)
2. GK, Myst, MI, BS, Indy IV
3. ... atd.

Přišel jsem na to pouze pozorováním, nijak to nesouvisí s mými preferencemi.

@ugraugra (04.02.2015 11:33): Žebříček - a následné "vyřazování" mi přijde dobré (já ho jen bojkotoval pro neúčast Lost Crown o hlas :).

Osobně velkým fanoušekem také nejsem, ale jde předně o zábavu - jako směrodatnější mi přijde pohledat na TOP10 uživatelů.

@GodOfTheSick (04.02.2015 11:27): Nepochybně. Také jde o konzervativněji laděné stránky - ovšem největší úspěch z nových typů mají NDS adventury/vizuální novely jako 999, Hotel Dusk.
Ty US zebricky jsou pekne trapny, vsechny hry od Lucas Arts plus Broken Sword jako totalni mainstreem point n`click adventur, vsechno v lehce humornym duchu na jedno brdo. Plus nejprodavanejsi Myst jako prvni hra na CD, kterou distributori prodavali jako technologickou ukazku. Takovy zebricky fakt neberu...

@Drolin (29.01.2015 19:19): Vubec nevim jak jsi prisel na to co MA byt o stupinek vys nebo niz. Zrovna GK je u me rozhodne o stupinek vys, nez cokoli od Lucasu nebo nedejboze Revolution Soft. Revolution Software a Lucas Arts meli dobry produkty, ktery dokazali prodat a umeli/umeji s jejich znackami pracovat i v prubehu doby. Sierra a dalsi spolecnosti tohle neumely a jejich nejlepsi hry jsou 20 let stary, proto ty zebricky vypadaj takhle.
Ohledně obecných kvalit a přijetí adventur hráči je docela zajímavé toto hlasování na adventuregamers.com (kde hlasují hráči obvykle vyznající se v tomto žánru :). Jinak skrze "vyřazování" vzejde vítěz z Day of the Tentacle vs Grim Fandango.
Zrovna nechápu proč Gabriel Knight patří o stupínek níže než Broken Sword když podle mě má Gabriel Knight lepší kvality ale to je jen můj subjektivní názor :D
@Fatality (29.01.2015 19:15): Pravda, na Broken Sword mám ale zvyk zapomínat :). Nicméně dva zmíněné tituly jsou myslím častěji na úplně předních příčkách a i brány jako vrchol špičky. Broken Sword, společně s Mystem, Monkey Islandem, Indym nebo Gabrielem Knightem patří o stupínek níže.

@M.a.t.t. (29.01.2015 19:16): To jsem dva, TLJ také tolik neberu, ale kvality na první pohled má a skoro vše dělá správně (pak už je to o tom, zda sedne děj a jiné obsahové aspekty).
@Drolin (29.01.2015 19:10): :) Dokonalosť Longest Journey mi síce uniká, ale nerád by som sa púšťal na tenký ľad a v diskusii, ktorá tom ani nepatrí tak pomlčím :)

Inak Grim Fandango by som chcel vidieť ako animovaný film. Potom by sa určite zaradil medzi moje top.
@M.a.t.t. (29.01.2015 18:53): Ne, objektivní :). Ale napsal jsem to takto, protože jsem věděl že se ozveš.

Také není GF moji nejoblíbenější adventurou, ale při obecném pohledu mu nelze nic vytknout (ano, vím, ovládání... ale na to si lze ihned zvyknout :) a navíc nabízí i dostatek originality a autorské vize. Vlastně u většiny "top" žebříčku je právě Grim Fandango (společně s Longest Journey) bráno jako nejlepší zástupce žánru.
@Drolin (29.01.2015 18:16): Subjektívny názor alert! :) Mne síce vizuálny štýl a poňatie príbehu sadli, ale tieto aspekty sú dostatočne unikátne a nemám dojem, že by museli sadnúť každému. A v kombinácii s pôvodným ovládaním by som o prístupnosti taktiež nehovoril :)
Konečně mám čas a můžu si po dlouhé době zahrát poprvé Grima a to v Remaster verzi tak snad nebudu zklamán :D
Samozrejme, že remaky a nielen remastery majú zmysel, aby napríklad priblížili klasiky dnešnej generácii, ale to sa už bavíme o niečom inom, čo nepatrí priamo do tejto diskusie ;)
@Maximus (27.01.2015 10:46): Ja jsem naopak asi jedinej, kdo je proti remakum starych her. Moc nevidim duvod. Ale remaster, kde se s nehejbe s grafikou, hudbou apod. beru. Napr. Another World,takhle by to asi melo vypadat.
@Crash (27.01.2015 13:15): Co som pochopil, tak v podstate nahrali novu hudbu, vylestili trochu grafiku - teda co islo. Mam taky pocit, ze backgroundy moc nemenili. Len textury 3D objektov a upravili ovladanie. (a prihodili komentar od tvorcov)
@Drolin (27.01.2015 10:43): Tvoj názor na podobné experimenty ala Gabriel Knight 3 poznám, ale pokiaľ je naozaj v Remastered verzii ovládanie vylepšené, určite to nie je len tak pre nič za nič. Aj ty skrátka musíš vidieť, že rozhodne nebolo prijímané unisono kladne, narozdiel od hry ako takej. Pritom ja osobne nemám nič proti ovládaniu na klávesnici a napríklad v Resident Evil, alebo Little Big Adventure mi to vôbec nevadilo narozdiel od Grim Fandanga, alebo Monkey Islandu 4.

@Maximus (27.01.2015 10:46): Napríklad Indiana Jones and The Fate of Atlantis, Blade Runner, The Discworld alebo pokojne aj prvý Longest Journey, ktorý má sice grafiku plnú detailov, ale postavy sú v ňom spracované hrozne.
Tak už původní verze měla podporovat gamepad, tak doufám, že to bude i v Remaster verzi. Myš je tady úplně zbytečná.
@Maximus (27.01.2015 10:33): Logicky to nie je až tak viditeľné, pretože grafika Grim Fandanga je silne špecifická (v dobrom slova zmysle) a nestihla príliš zostárnuť. Meniť ju by ani nedávalo zmysel, hra by prišla o veľkú časť svojej pôvodnej atmosféry, čo sa na Monkey Islande až tak neprejavilo. Na druhú stranu ťa chápem a len dodávam, že existuje množstvo klasík, ktoré by si podľa zaslúžili remake ďaleko viac, pretože aj viac zostarli.
@M.a.t.t. (27.01.2015 10:30): Ja som na to veľmi zvedavý a mňa trošku mrzí, že sa s vizuálom nepohrali ešte trocha viac. Lebo ten Remaster nie je až natoľko viditeľný (podľa obrázkov a videí, ako tomu bolo pri Monkey Islandoch)
@Maximus (27.01.2015 10:28): Ak áno, potom je to dobré. ;) Pretože v oficiálnych zdrojoch som to nenašiel. Nebyť ovládania, tak aj moje dojmy z pôvodného Grim Fandanga by boli výrazne vyššie, takto som však musel celú hru bojovať hlavne s ním a to sa proste prejavilo...
Škoda len, že nevyužili možnosť pridať nové a pohodlnejšie ovládanie, ktoré by sa tu vyložene hodilo. Pričom hráč by si mohol podľa potreby prepínať medzi starým a novým. Ale Tim Schafer v poslednej dobe nič nerobí poriadne, nakoľko si nasekal projektov vyše hlavy :)
Zatím je to hodně dobré, jak to tak hraji, ale to ovládání je na lámání rukou.
na ovládání jsem si taky musel zvykat, ale po nějaké době mi nedělalo nějaký problém, alespoň tak si to pamatuju. to otáčení hlavy k použitelným předmětům mi připadalo sympatické.
@90210 (29.04.2012 11:29): Ano, také mám oblíbenější tituly než GF, ale kdybych sestavoval žebříček, tak právě Fandango také jako na ag dám na vrchol. Stejně jako Broken Sword a Longest Journey které nemusím, ale objektivní kvalitu jistě mají.

@M.a.t.t. (29.04.2012 11:33): O to je významější, že přes z části novátorské ovládání patří mezi nejužší špičku, i u tak rigidní komunity jakou hráči adventur jsou.
Vnímam to podobne ako 90210. A keď sa už bavíme o vyváženosti vo všetkých smeroch, minimálne po stránke nepríliš pohodlného ovládania to skutočne neplatí. Naviac, zaužívaným archetypom pri tomto žánri je ovládanie myšou, ktoré pokiaľ viem, hráči preferujú ďaleko viac ako ovládanie klávesnicou.
@90210 (29.04.2012 09:57): Právě, že objektivně. Hra je vyvážena ve všech směrech (od zajímavého příbehu po ideální délku) a kritika některých aspektů hry je krajně subjektivní (ovládání) - archetyp adventury jak by to mělo vypadat.

Po delším uvažování bych také GF umístil na piedestal žánru (GK série je trochu specifičtější a nemusí sednout každému, BS je podobně kvalitativně vyvážený, ale až příliš tradiční na to, aby byl na vrcholu (stejně tak Indy), série Myst je skvělá - ale jako reprezentativa žánru by nefungovala, a The Longest Journey by teoreticky mohl být také tím nejlepším, ale je tu pár minoritních problémů.
4Fingon - To ovladani bylo fakt hrozny, zvykl jsem si na nej az nekdy pred koncem hry.

4Drolin - Objektivne nejvyvedenejsi? To snad ne. Kdyz uz tak subjektivne, ne?
Uf... tak jsem nakonec neudělal všechno, co jsem měl (kosu do zámku aby se neprotáčel) a vytažení lodi se povedlo poté, co jsem osvobodil Meche. Tak fajn, rok 4... Ale to ovládání mi fakt nesedí. Ostatně 3D adventury obecně mi moc nesedí, pokud nejsou z vlastního pohledu. Holt jsem asi rozmazlený;)
Hnusné hnusné HNUSNÉ ovládání! Už dlouho jsem tak nenadával! Grrr jdu ven.
With bony hands I hold my partner
On soulless feet we cross the floor
The music stops as if to answer
An empty knocking at the door
It seems his skin was sweet as mango
When last I held him to my breast
But now we dance this grim fandango
And will four years before we rest.

Tohle je prostě dokonalé :)
Pěknééé :) Když už jsme u toho, tak tady je k dispozici celý soundtrack a rozhodně stojí za to :)