Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@valcik (15.02.2014 00:46): Tys to asi taky nečetl, že? :D Říkám, že od 3. kapitoly nemůžu skoro sehnat rebis, vymlátil jsem celý bažiny a dostal jsem ho asi 6, fakt nevim co to má jako bejt a proč je to jediná ingredience, která se nedá nikde koupit.
Regeneráciu života zvyšuje aj jedlo a nápoje, alebo aj vylepšené znamenie Quen. Ale každý obozretný zaklínač si aj tak vždycky nosí v inventári zásobu ingrediencií na základné elixíry. ^^
@Say (14.02.2014 21:48): Mě na něm právě vadí, že neni založený na jednotlivých úderech, nýbrž na, nazvu to "určitém čaovém úseku, po který nepřítel dostává dmg". Moc pak ty souboje ovlivňovat nejdou, ne tolik jako když je soubojový system "přímý".
Pamatuju si na souboj s jedním bossem- konkrétně lidským v bažinách na konci. Po předchozím bossovi jsem si nezašel k ohništi, takže jsem trpěl otravou z elixírů, HP jsem měl tak 10% ... no bylo to úsměvné.. :D Kdybych ten souboj nahrál v nějakém letsplayi asi k tomu hodím 'Benny Hill Theme' :D
Tyvole, tak teď když mám killnout kosčeje, jsem totálně dopálenej. Nechápu, kde mam jako zít nějakou vlaštovku, když žádný zasraný enemáci jí nemaj, vyvraždil jsem celou bažinu a načel Rebisu na dvě vlaštovky, který jsem už vypotřeboval a jak mam asi killnout toho Koščeje, když mě to k němu hodí s půl HP a jen co začne boj, on mě oslepí a dorazí, než jednou švihnu mečem. Je to fakt k hovnu, nevim jestli chci hrát hru, která má tak debilí "tahovej" bojovej systém, kterej hráč vlastně nemůže ovlivnit. Vůbec nechápu, proč tu hru, která je dost zajímavá, napínavá, zesrali tak trapnym bojovym systemem.
By mě zajímalo, jak moc ta vlaštovka healuje, protože mě skoro vůbec ne, asi mám jinou hru než všichni ostatní v této diskusi.
@Usermator (10.02.2014 21:29): The Full Combat Rebalance mod is, so far, the biggest modification created for The Witcher. The combat mechanics have been remade almost from the scratch. The aim was to maximize the realism of the gameplay, this way making it more similar to the world created by Andrzej Sapkowski and maintaining the gameplay to the highest possible standard at the same time. The fights have became more brutal, they need more tactics and strategy, but on the other hand the combat system rules have become more logical. We warmly encourage you to test the modification on your own – and experience a completely new game!

FCR offers:

new design of the PC’s and NPC’s parameters,
full armor system and armor type/weapon/combat style dependencies,
damage fully dependent on weapons as in most cRPG games,
full skill tree overhaul, including sword style rules,
much faster and lore-close combat,
limited but more powerful monsters option,
dozens of non-combat related improvements,
fully customizable installation with the ability to install each feature seperately.

Odkaz + stažení: http://www.moddb.com/mods/full-combat-rebalance1
@Usermator (10.02.2014 21:18): Jedinou opravdovou překážkou, kde se opravdu vyplatí používat znamení a/nebo alchymii i na normální obtížnost, jsou archeospory, které máš zřejmě namysli. Na druhou stranu lze proti nim využít i prostý fakt, že stojí na místě (logicky), co třeba se na ně vykašlat (snad jen ve dvou questech ti stojí v cestě), když ti dávaj zakouřit?
Jinak lektvary - blizzard, puštík, vlaštovka. To je z alchymie jediné, co opravdu nutně potřebuješ, i když hraješ na hard obtížnost. Vynahraď si to znameními. Vyber si dvě (ideálně Igni a Aard) a ty pěstuj.
Bojové styly rozvíjej rovnoměrně, ale vždycky měj napaměti, že je ideální nejdříve povýšit obecné staty (tj. síla apod.), a až teprve potom perky zlepšující konkrétní boj.
Co nejdříve se ve hře rozhodni, zda se budeš soustředit na jednoduchý damage dealing nebo chceš zkusit štěstí se speciálními údery (kdy tedy budeš potřebovat správně posílené/vykované meče, ideální jsou také masti a samozřejmě se obecně soustředíš na to, abys vyslal úderů více nikoli silnějších - a to platí pro všechny styly).
To je zhruba všechno, co se o soubojích dá říct. Teda ještě kromě poznámky, že když ti dává někdo na prdel, přečti si bestiář - jasně ti řekne, co a jak máš dělat. Když nepomůže, rozhlídni se, kudy se dají vzít kramle - Geralt je nejrychlejší na světě. Když nemůžeš ani jedno, načti save a vrať se později.
@Usermator (10.02.2014 21:18): Kytky podpal Igni a doraž pochodní. Jsou slabé proti ohni, ale to všechno máš v bestiáři napsané. Petardy jsem nemusel používat ani na nejtěžší obtížnost. Jinak pokud to už budeš opravdu vzdávat, zkus ten FCR a uvidíš, jak se změní boje.
@Say (10.02.2014 20:44): Řikám, ta alchymie mě moc nebere, ale je-li to důležitý, nechám si poradit. Říkáš, že jsou i jiné, pro boj dobře použitelné lektvary než vlaštovka? Říkáš, že mám vyrábět petardy?(myslim, že to asi nepujde, jsem, jsem ve druhy kapitole). Meče měním, znamení používám a styly taky měním, ale nepřátelé jsou nějací divní. V první kapitol jsem si ty kytky v pohodě vyndával, ale teď ve druhý jsou pro mě nepokořitelný. Naopak u utopenců je jejich síla stejná, takže jsou otázkou dvou až tří sekund.
@Usermator (10.02.2014 20:27): Jestli máš problém s nějakou příšerou na normální obtížnost, tak to fakt netuším, jak to hraješ. Máš lektvary? Používáš znamení? Měníš meče podle druhu nepřátel? Na monstra stříbrný, na lidi obyč. Hážeš petardy?
Tyje, to je fakt hrozný, já chci toho Zaklínače fakt hrát, ale opravdu mě nebaví bloudit za těma questama a nakonec dojít k nějaký příšeře, proti který nemam šanci, a ta alchymie je pěkně zmatená, stejně jako systém questů. Příběh je dobrej, ale nevím, jestli mi to stojí za to věčný běhání téměř bez cíle, radši bych zčeknul film z cutscén a přešel na dvojku, která má údajně "aktivnější" bojový systém. (budu rád když mi to někdo potvrdí)
@Say (10.02.2014 17:17): Já si to projel napoprvé na nejlehčí, stím že jsem polovinu věcí vůbec neobjevil (myslím, že na konci jsem měl dokonce stále první zbroj).
Je fakt, že jen vysoká obtížnost nutí hráče zkoušet nový věci, škoda že v zaklínači je pár takových nedodělávek a chybek. Petardy jsou takový vršek ledovce.
@Tyrael (10.02.2014 17:05): Napoprvé jsem to hrál na normální obtížnost bez FCR a snad až v poslední kapitole jsem pochopil všechno, co mi combat nabízí. Třeba zrovna petardy jsem začal využívat až jako jedny z posledních věcí.
Ono není od věcí projíždět tu hru postupně po lehčích obtížnostech, když se pak hráč dostane na hard, už zná spoustu tipů, ví co kde sehnat a kam a kdy se vydat. Na nejtěžší obtížnost jsem se pro Harval na Wywerním ostrůvku (2 kapitola), vydal až ve chvíli, kdy jsem měl splněný všechny vedlejší questy ve wizimě. na lov těch wyvern už je potřeba nějaká taktika a víc skillů
Na hardu je kouzelné, že bez alchymie opravdu nelze přežít (škoda jen že ty petardy nejsou praktičtější a podobně jako většna elixírů, jsou spíše jen pro pestrost, než pro použitelnost)
@Majkee (10.02.2014 16:34): S FCR na nejtěžší obtížnost se s nikým nemazlíš, a NPC s tebou taky ne. Prostě 1-2 zásahy a ležíš/leží NPC. Když pak využíváš výhody v podobě olejů, lektvarů a střídání stylů/mečů podle potřeby, získáš přesně potřebné vteřiny k uštědření zásahů dřív, než NPC. Vyžaduje to pak prošmejdit kde jaký kout hry, protože jak nejsi nadopovaný lektvary a nemáš meč pořádně nabroušený a pomazaný olejem, tak si moc neškrtneš. Teda škrtneš, ale často loaduješ.

Kromě toho FCR zapracoval i na mnohem lepší odezvě v soubojích na ovládání, ve W2 stejně tak. Věřím, že ve vanille na hard to může být docela opruz.
@Say (10.02.2014 16:27): Já to vzdal už v prologu, měl jsem problémy kliknout přesně ve chvíli, kdy bylo nutné pokračovat v combu. Je pravda, že jsem hrál bez FCR. Asi jsem to měl překousnout a zkusit pokračovat, protože na vanilla střední obtížnost je to zas druhý extrém - příliš snadné. Stačilo si nahodit vlašťovku a člověk byl téměř nesmrtelný.
Ale máš tam jenom 3 sloty, a musíš tam nacpat 4 ingredience, což nechápu, protože žádná z nich není není obsažena dvakrát.
Co takhle zkusit dvě ingredience s rebisem místo hledání něčeho, co neexistuje?
Ještě bych měl jeden dotaz. Jaké jsou ingredience na vlaštovku? Já totiž nemůžu sehnat žádnou ingredienci, ve které budou obsaženy dva rebisy, a taková podle Witcher Wiki ani neexistuje, dík.
Bestie POKOŘENA!! Ani nevíte jakou mám po těch dvou hodinách sraní se s tim radost :D
Ještě k tomu Aardu, vůbec nevim jak ho mam správně použít. Nabiju ho na max, bestie odlítne, ale hned vstane a jde po mě dál. (Mám to omráčení)
@Usermator (09.02.2014 20:26):
-Na hard není špatný mít překovanej meč (v první kapitole se dají splašit v pohodě dvě červený rudy a aspon jedna modrá) i když je to docela drahá záležitost, ten meč vydrží (kvalitativně) až do 4.kapitoly

-Další skvělou vychytávkou je olej proti přízrakům (zaklínač si musí koupit talent výroby olejů a sehnat recept - myslím že u Abigail).

-A elixíry: kombinace vlaštovky, puštíka a Blizzardu (spřísadama je to horší, vyplatí se mít talenty rozpoznávání rostlin a příšer, hráč tak získává některý přísady, aniž by musel číst knihy o příšerách.....)

S touto kombinací a skupinovým stylem na bestii, ji lze zlikvidovat efektivně i na hard (zároven vyřadit i ostatní Barghesty). Já jsem ji odrovnal do deseti vteřin.
Jak mam doháje killnout tu Bestii? To snad ani nejde, moc rád bych si udělal ty elixíry na heal, ale ve světě, který mi byl otevřen před timhle questem na ně nejsou všechny ingradience. Co mam doháje dělat?? Ještě kvůli tomu soubojovýmu systému, kterej nejde ani pořádně ovlivnovat a nezná kryty to je ještě těžší.
Je pravda, že pokud bych ty dva questy nezkombinoval nebo hrál na nižší obtížnost, tak by to asi takový peklo nebylo, ale ono se to přímo nabízelo. Bylo to po cestě a směr k řešení obou úkolů byl taky totožnej, takže mi to přišlo v daný chvíli jako nevyhnutelný. Kdybych to oběhnul nebo se na to vykašlal tak by jí zabili buď ty zewlové okolo a nebo ten troll opodál. A jelikož jsem rozenej klaďas, tak sem ji musel vzít :)

Nic to ale nemění na těch rozhovorech uprostřed boje, kdy nepřátelé "zamrznou" a čekaj, až se vykecáte. To je fakt těžká bota a nepamatuju si, že bych to už předtím někde viděl..