Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@John Mirra (06.10.2023 10:06): Jo jo, zkoušel jsem ještě gauss rifle. Bohužel i přesto, že by měla dávat damage mezi 100 a 150, ve skutečnosti dává jen mezi 20 - 30, ale na tohle si vzpomínám i z původní verze. V tomto díle je prostě hodně slabá (a přitom její průraznost by na roboty měla platit).

Jako celek je ale ta hra docela fajn, i když ve druhé půlce už mizí i poslední zbytky taktiky a jsou to v podstatě akční jatka, kdy je nejlepší vběhnout do místnosti a doufat, že vydržíš déle než nepřítel :)

Překvapilo mě, že i když se některé mapy tváří otevřeně, jde ve skutečnosti nepochopitelně o bludiště, s jedinou možnou cestou kupředu. Nejvíc viditelné to je u mise Springfield, kdy se zdánlivě otevřeným městem musím pohybovat dírama v plotě. Naproti tomu Quincy je super. Otevřená mapa s několika vedlejšími úkoly, které si můžu plnit jak chci, spousta míst a chodeb k objevení.
Po dohrání FT s redux modem mám lehce rozporuplné pocity. Přestože redux přináší pozitiva (která ale úplně nedocením, protože jde často o vylepšní designu prostředí a původní verzi si nepamatuji), tak nepochopitelně do hry vnáší nevyžádané změny jako např. komplet zrušení minigunů (protože autorovi připadají silly) a zvýšení ceny střelby z těžkých kulometů a reketometu na 8 AP. Takže moje postava, budovaná jako big guns specialista neměla na konci hry čím střílet (chybí i gauss minigun) a nezbylo mi nic, než přejít na energy weapons jako všechny ostatní charaktery. Navíc v některých místech byla nepochopitelně zvýšena obtížnost, takže se hra měnila na save scumming peklo - lepší turrety a behemoti ničili auta a zabíjeli postavy jednou dávkou. Možná to tak bylo i v původní verzi, ale nezdá se mi. Autor modu taky shledal původní hudební doprovod za nic moc, tak dodělal vlastní (asi je jasné, co si o tom myslím). Vlastně mě to na konci už hrozně sralo :-) Redux mod bych asi doporučil jen tomu, kdo zná FT nazpaměť a chce aby hra byla trochu jiná a obtížnější.
@veselykralicek (26.09.2023 00:33): Mě baví taky, i když je vlastně dost divná. Není to ani pořádně taktické, ani RPG, ani se to moc příjemně nehraje, ani to úplně nezapadá do světa Falloutu. Ale nějakým nedopatřením se tvůrců povedlo udělat takový mix toho všeho, že to vlastně funguje :-) Těch 75%, které tu FT má myslím přesně odpovídá té ambivalenci. Nikdo nedostane přesně to co chce, ale výsledek přesto docela baví.
@veselykralicek (25.09.2023 19:16): Čeština asi ne no, nepátral jsem po tom, ale jsou tam přidaná NPC a tak. To já jsem měl od kámoše půjčenou těsně po vydání nějakou upirátěnou verzi bez češtiny a Springfieldu :-)

Po jedné a půl misi můžu o Reduxu říct zatím to, že jsem v Brahmin Woodu asi 15x umřel, ale to hlavně kvůli tomu, že hraji s odolností 3 a potřeboval jsem si vylepšit small guns pomocí knih. Potom už to šlo (Freeport už procházím úplně v pohodě), ale těžší to trochu je (Tough guye bych radši ani nezkoušel). Jsou tam trochu změněné zbraně, některé jsou odstraněny, některé jsou přidány z původních dílů. "Skutečné" zbraně mají upravený název aby nekazilo imerzi to, že chodíte po světě např. s AK-47. Rekruti jsou úplně změnění - portréty, skilly, atributy, vše. V BOS bunkru jsou noví obchodníci. Na náhodná setkání mezi bunkry a misemi téměř není možné narazit (což je fajn). Musí se kvůli nim zamířit hlouběji do pustiny a jsou méně četná, ale náročnější. Zatím asi tak. Kdybch narazil na něco, co by stálo za řeč, hodím to zase do diskuze. Bohužel to ale hraji po dvaadvaceti letech, takže si tu vanillu úplně nepamatuji a všechny rozdíly asi nechytnu :-)
@John Mirra (24.09.2023 19:14): Vyzkouším, tváří se to trochu jako Restoration project do F2, i když samozřejmě vše v rámci té osekané FT hratelnosti. Ale třeba je tam restorovaná mise Springfield, která se v původní hře dala zprovoznit jen pokud měl hráč bonusové 4. CD, nebo přes nějaký příkaz, či co. Já jsem o ní třeba vůbec nevěděl.

Mod je z roku 2012, takže z doby, kdy už se Šílená brahmína držela spíš na kapačkách, jako to je dodnes :-) Navíc FT tam měl vždy spíše omezenou péči. Ale jak jsem hru před chvílí na zkoušku spustil, tak mě vlastně překvapilo, jak i dnes vypadá hezky. Žádný pochybný pokus o 3D typický pro počátek milénia, ale poctivé "ručně" malované 2D tiles, které stárnou mnohem lépe :-)
Nezkoušeli jste náhodou někdo Redux mod? V komentářích, ani v diskuzi jsem o něm nenašel zmínku a nevypadá to špatně. Po dvaceti letech bych si FT zase zahrál, ale vždycky si vzpomenu na ty robotí mise, které mě kdysi ukrutně nebavily.
Já na to poprvé koukal u kamaráda, jak to hraje a mrzelo mě, že tam člověk nemá více možností, více nepovinných questů atd. ... ale když jsem to rozehrál, tak mě to docela chytlo. Jenom mi trvalo opravdu hodně dlouho, než jsem to dohrál :)

A na desítkách mi to běželo v pohodě...
@emxd (25.08.2021 12:08): Hehe, já jsem Fallout 3 dohrál relativně nedávno a musím říct, že Fallout Tactics mi připadá víc jako Fallout 3 než Fallout 3 samotný :).

A je fakt, že ta atmosféra je opravdu dobrá a příběh na tenhle typ hry taky není špatný. Jen mám malou víru, že se mi to někdy podaří dohrát, protože na moderních počítačích je s tím spousta problémů a je to neuvěřitelně dlouhé. Ve vysokém rozlišení to vypadá jako RTS strategie s titěrnými postavičkami a při pohybu více postav se posouvání obrazovky se to seká :-/.
Jojo očekávání jsou silná (taky jsem čekal JA2) a je to skutečně jen bojůvka ze světa Falloutu, ale jako po pár letech jsem do toho šel znova a bavilo mě to víc. Ta atmoška tam pořád je výborná. Ale teda nedohrál jsem to.
@emxd (25.08.2021 12:08): ja nevim, ale co si pamatuju z Levlu nebo Score co sem kupovaval, tak uz tehdy to nebrali jako treti dil, ale jako Fallout zamereny na boj. Mozna proto se to jmenuje Tactics a ne 3
@Cobot (25.08.2021 12:01): Keď tá hra vyšla, tiež som bol tak trochu hater, ale časom si ku mne našla cestu. Najväčšiu zásluhu na tom mala samozrejme Bethesda a F3, to v porovnaní s tým sa mi zdal Fallout Tactics ako úplne v pohode hra.

A to som ešte nehral ten Xbox Fallout:BOS. :)
Podobne to mam ted ve vztahu k FPS hram, jakmile mam hrat neco v 3rd person, je konec, nejsem schopny hrat. Ono jako fakt me to nebavi,ale horsi je ten blok,ktery me brani tu hru hrat takova jaka je aniz bych nemyslel na to ze to neni ve 1st person pohledu
@emxd (25.08.2021 11:49): jo tak jasně, že je to takové casual a na velke přemýšlení to není. Mě to ale bavilo a ten pokrok v animacich a grafice oproti původním dílům byl, super. Podle mě si ta hra ten hejt co sklizela nezasloužila. Každým vadilo hlavně to že to není F3.
jasny, vypada to lip grafikcky, je to lepsi RPG,atd... ale proste se nemuzu zbavit toho bloku, je to v hlave. Pro me bylo kdysi kdyz to vyslo JA2 jako Buh, byl sem na tom zavisly. To uz sice davno pominulo, ale vznikl z toho blok, ktereho se nemuzu zbavit.
Já hrál nejdřív tohle a pak byl překvapenej že se v normálním Falloutu nemůžeš skrčit.
Tá hra je zábavnejšia, keď ju hráš ako RPG Commandos, kde celý čas exploituješ blbú AI. Na pomalý premyslený taktický prístup sú lepšie iné hry.
Já si to pamatuju jako zábavný klon JA2 z oblíbeného Fallout prostředí. Navíc oproti F1 a F2 to měli supr vytuněnku grafiku.

Zbytek,sveta řešil, že to nemá příběh. Respektive, že to není ten pravej F3...
Kazdoapdne sem to vcera po prve rozehral a po zabiti 5ti nepratel zas odinstaloval, to neustale srovnavani s JA2 nejde obejit, dospel sem zkratka k zaveru ze to nema smysl hrat :/
@Bravewolf (23.08.2021 20:32): Mam tyhle odpovedi na prispevek starej skoro dekadu rad, clovek si rekne, zda si to puvodni uzivatel jeste muze precist, zda mezitim treba nenatahl backory (little graveyard humor there).
Tak jsem to včera znova rozehrál (tentokrát, doufám, definitivně) a zkoušel jsem ten frame limiter v nVidia Control Center a zatím, zdá se, funguje. Pokud teda mezi Brahmin Woods a bunkrem Alpha není nějaká velmi malá šance na náhodné setkání. Na internetu k tomu kupodivu nejsou žádné moc tipy, krom nějakého vlákna na Steamu, kde doporučují nainstalovat nějaký pochybný program v trial verzi, který stejně moc nefunguje.
Hrome, to jsem měl vědět předtím, než jsem to začal hrát :) No ale co už, zas tak otravné to nebylo, člověk to prostě odklikal a jelo se dál...
Podle této diskuse se to odvíjí podle FPS. Píšou, že by mohlo pomoct zapnout vsync, případně použít nějaký fps limiter.
@John Mirra (komentář): Jo, ta náhodná setkání byla fakt peklo, když jsem to tuhle nedávno rozehrál. Podle mě je tady stejný problém jako u starých Falloutů, kde se rychlost pohybu po mapě odvíjela od rychlosti procesoru. Hra asi kontroluje šanci na náhodné setkání na moderních procesorech moc často, takže máš v součtu vlastně daleko větší šanci na nějaké narazit. Zajímalo by mě, jestli na to existuje nějaký patch nebo jestli by se to nedalo obejít nějakým snížením priority procesu v task manageru...
@John Mirra (komentář): Co se týče skillu řidiče, tak mám pocit, že to ovlivňovalo rychlost a taky poškozování daného vozidla při srážce s nějakým objektem.
Jinak se připojuji k názoru, že poslední část s roboty byla už celkem nudná.
@John Mirra (komentář): Vzpomínám si, že jsem si vždycky po příjezdu do nového bunkru najal specialistu na kradení a důstojníka přes lékařský materiál jsem komplet očesal :-) Ušetřilo mi to hodně peněz a nervů s nedostatkem léčiv. Jinak mise s robotama mě taky už moc nebavily.
@Say (14.12.2013 15:22): Není to jedna z posledních Interplayích her? A ten engine je proti těm z JA2 či SS docela slabota, ani to neumožňuje destrukci prostředí či střílení skrz stěny.
Nejvíc mě na tomhle kousku mrzí to, že nejde hrát kampaně v co-opu. A vůbec. Ten engine je docela dobrý na svůj věk. Proč na něm není víc her?
Real-time. Tahy jsou možná užitečné na začátku pro skupinové boje, ale jinak ztráta času. 1 voják, 1 Browning, 1 nákladní vůz s municí...