Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@mazar1234 (05.06.2013 10:30): Já jsem přesně z tohoto důvodu ducha odkládal také. Možná to jde vyřešit i nějak jinak, ale pochybuju o tom, že se jedná o bug (v případě posednutí postavy má kněz v kostele speciální monolog, který se jindy neobjevuje).
Duch je hnusak na toho pozor, navyse hrbitov je dost zamoreny upirmi a ghulmi a na nizkom leveli to moze byt celkom slusne peklo teda.

@Phoenix (05.06.2013 10:26): Sakra toto si uz vobec nepamatam, ale ja som ducha odkladal co najdlhsie sa dalo takze uz ked sa nic nedalo robit tak som isiel na ten jeho quest a to uz som mal urcite prejdene vsetky dostupne lokacie takze na bug som nenarazil.
@Wolf (05.06.2013 09:37): Jestli si pamatuju správně, tak nejlepší je právě Rod of Smitting +3 z kostela.

Mimochodem, mrkni do nějakého návodu, už jsem psal někde dole, že s posedlou postavou se nebude bavit kněz v kostele, je to IMHO jediná možnost, kde jde nenávratně zkazit hra (bez rozhovoru s knězem se člověk nedostane na hřbitov, kde se jde zase ducha zbavit, proto je potřeba nejprve získat klíč od hřbitova a pak se teprve nechat posednout).
Jo,jo kostel vypadá vážně dobře, ale nejprve musím najít ten hřbitov, jelikož jak jsem posedlý tak mi ten duch pořád nadává a já nemohu bojovat dokud nesplnim jeho úkol.

A je to fakt, toto je první hra, kdy se vlastně npc neptá ale přikazuje :-D

Ad spoiler, já myslel že nejlepší je ta dyka co byla na začátku ;-)
@Wolf (05.06.2013 07:49): To je další věc, co se mi na Ravenloftu líbila (NPC bezskrupulózně využívají partu pro své cíle).

Kostel má skvělou atmosféru, hudba dělá hodně. Mimochodem, je v něm dost svinská tajná chodba, ve které je, jestli se nepletu, nejlepší zbraň z celé hry.
Tak jsem s úspěchem vyčistil jeskyně pod řekou Ivlis a našel portál, který podle korejky co jsem sbalil před vstupem do jeskyní, měl vést pryč z ravenloftu. Vedl, ale jen pro ni... Hajzlík, který se k nám nuceně přidal v jeskyních se také vytratil a tak jsme s Kate zůstali opět sami. No při prohledávání města mne posedl duch zavražděného klenotníka a ten mi zase nedá pokoj do té doby, než dám na prdel ghoulum, co obývají místní hřbitov, chjo... No a pak na mne čeká cesta do opuštěného kostela,jehož klíč jsem našel v jeskyních...
A je to tak, kolik nesmyslů já tahal sebou v eobech 1,2 ve trojce jsem na to rezignoval a vše používal. No asi taky budu muset protridit inventář, všechny postavy a pytle už mám plné :-D

Pobíhám teď v jeskyních pod řekou, jsou tu srandovní kostlivci, kteří fajne chrasti :-) mimochodem na ty vlkodlaky co běhají venku je možno aplikovat postup z knihy, aby se zase vrátili do lidské podoby?
Ale co mne trochu mrzí je fakt, že se zde nedá nakupovat/prodávat ..
Po staré cestě, jenž byla lemována zbytky těl těch, kteřé se nepodřídili pravidlům lorda Zaroviche, jsme dorazili do městečka zvaného Barovia. Vyhledali jsme místního starostu, jenž nám předal pozvání na hrad Ravenloft. Ne, nebyla odpověď a tak jsme nasedli do kočáru, který nás tam měl odvézt,byl pěkný,bytelný .. jen .. kočí zde chyběl.. jaké to temné síly zde vládnou..

Ale je to řádně tuhé, vymlátit tábor zlodějíčků nebylo zase až tak lehké a všudepřítomní přerostlí Worgové mi na náladě také nepřidali ...
@Wolf (28.05.2013 18:15): Chápu, že se jim asi nechtělo vymýšlet každý svět úplně z čisté vody. Když si člověk představí, že by museli v Ravenloftu, Forgotten Realms, Dark Sun nebo Greyhawk vymýšlet vždycky všechno odznovu (nejen potvory, ale třeba i povolání nebo kouzla) ...

Je jich totiž celkem dost
Mike to napsal spravne, rovnaky vesmir jsem mel na mysli :) ale zvlastni je, ze se nektere priserky vyskytuji jak ve Forgotten realms tak i v Ravenloftu? ...
Tak jsem zapátral v paměti a řek bych, že i na tom hřbitově v Pool of Radiance byly tyhle potvory a že snad pár jich mi vysátí levelu provedlo a já musel dát load. Takže asi to bude platit pro většinu goldbox her.
@Richmond (28.05.2013 15:38): Krynn jsem nikdy nehral, tak je to pro mne nove :) no dle bestiare Ravenloftu, levely vysavaji bubaci zvani "Wight" a jeste "Wraith", takze uz se desim setkani s nema, ale uz vim co delaji tak budu pripraven :)
@Wolf (28.05.2013 15:04): Co si tak pamatuju,tak třeba Champions of Krynn. Tam upíři také nenávratně vysávají levely. Mám pocit, že třeba v Pool of Radiance tomu tak není, ale možná jsem jen na ně nenarazil.
@Phoenix (28.05.2013 10:30): o jaj to je pekna svinarna, to jsem snad v zadne jine hre nevidel? Jak budu doma tak se podivam do manualu ktera svina to robi abych si to hlidal, jelikoz sledovat behem boje jeste ty hlasky nejak nestiham.

Jo jo s tim barevnym ladenim mas pravdu, do hry to perfektne zapadne, me to prijde jako sychravy anglicky venkov, tam to vypada stejne a nemusej tam zrovna na hrade bydlet bubaci :) Na dvojku se take moc tesim, ale chci to vzit postupne, byt dily na sebe nenavazuji.
@MickTheMage (28.05.2013 11:42): jo jo s to casem jsme na tom stejne, prace,rodina a pak mnohdy uz neni ani chut neco si vecer pustit.. ale posledni dobou se mi docela dari a ted mi na dva dny rodinka odjede takze zabava je jasna :-D
A mas pravdu, rerun nema sanci, takze se snazim hry dohravat hned kdyz je zacnu a netristim svou pozornost mezi vice titulu.
Ja mam Ravenlofta take v edici s dalsima dvema hrama, ale vubec mi to nevadi, jelikoz krabice i manual jsou luxusni, no a tak jak jsme si psali, stone propheta budu mit kompletniho diky DJovi, teda doufam :)
@MickTheMage (28.05.2013 11:42): U RPG je re-run (myšleno po delším přerušení, nikoli znovudohrání od počátku "v kuse") obecný problém, na to nemusím hrát zrovna patnáct a více let starý kus :-) Po měsíci už si nepamatuju pravidla ani ovládání, o příběhu nemluvě.

Málo času je samozřejmě obecný problém, řeším to tak, že už hraju téměř výhradně RPG a narozdíl od doby před deseti lety nic znovu (to si šetřím na důchod).

Abys nedopadl jako dva z mých kamarádů, kteří sbírají některé hry tak, že musí mít nutně úplně všechny edice, ve kterých hra vyšla. To se maličko prodraží :-)
@Wolf (28.05.2013 05:03): Ono tieto reruny starych hier malokedy koncia :) Malo casu. A potom, vracat sa k rozohranej starej hre...to je obcas peklo. Ked nemas zapisane co si urobil, resp. co si mal urobit, tak si po polroku uplne strateny :) Ostatne ani Battlespire som znova nedokoncil :( (esteze je tu Crash a jeho hracsky dennik).

Pri oboch Ravenloftoch ma svet jedna vec - nema originalku (teda mam, ale ako sucast asi troch roznych kolekcii, nie samostatne :) ).
@Wolf (28.05.2013 09:12): Jestli si pamatuju dobře, tak v Ravenloftu funguje vysátí tak, že se postavě sníží level "trvale" o jedna (u některých monster i o dva). Tzn. např válečník na úrovni 10 s 600 000 zkušenostmi se dostane na úroveň 9 s 250 000 zkušenostmi. A nevím o tom, že by to šlo vrátit zpátky, narozdíl od většiny RPG (kde si hra pamatuje spolu se sníženým levelem i level původní, lze se k němu tedy po aplikaci příslušného kouzla/postupu vrátit a hra si pamatuje i zkušenosti, získané v "mezičase") je nutné v Ravenloftu namlátit oněch 350 000 zkušeností znovu (tedy nahrát poslední pozici, ne že bys zůstal na oné snížené úrovni trvale, ale jaksi to nestojí za to). Dobře si pamatuju, jak jsem v inkriminovaných levelech po každém boji kontroloval statistiky postav, protože jsem napoprvé prošel skoro celý level a zjistil vysátí jedné postavy až na jeho konci (a dělal jej tedy celý znovu). Jinak proti vysávání pomáhá částečně i kouzlo Negative Plane Protection.

Grafika prostředí v jedničce je dostačující (přeci jen díky freescrollu není tak detailní jako v EOB, kde je v zásadě statická a tedy mohla být detailnější, protože to nebylo tolik výpočetně náročné), grafika inventáře úžasná. Barevné ladění je správně "šedivé" a "bahnité", do prokleté středověké vesnice jako dělané. Nicméně počkej na dvojku, ta je graficky přímo kouzelná (a ta hudba a zpěv a vůbec).
@Phoenix (28.05.2013 08:56): a při tom, freescroll je super, dobré se to ovládá na numerickém bloku a parta může i běžet. A už jsem se zmínil o tom, že grafika je super? :-) docela jsem se toho bál z obrázků (přeci jen kreslená jako v eobech je fantastická i dnes), ale v pohybu to nevypadá vůbec zle a po pár minutách jsem vážně byl v Ravenloftu!
@Phoenix (28.05.2013 06:50): no zatím kate moc kouzel neumí, tak stejně bojuje dykou :-) takže hej,chodí v kůži, vypadá tak alespoň sexy :-D
hej ty, tím spoilerem jsi mne navnadil ještě více,jak mne teď sere ze sedím v práci a nemůžu hrát. Tím vysatim levelu jsi to myslel jak? Jako že mám bojovníka 13 svina mi ukradne level a já pak už zůstanu napořád na levelu 12? V manuálu jsem o tom něco zahlidnul ale nějak asi správně nepochopil...
Tak pro jistotu ještě kouknu jakou verzi hry hraju ať pak nemám problém, ale je to z pěkné kompilace three world of adad - viz foto na mém vlivu ve sbírce, tak snad to bude poslední verze...
@Richmond (28.05.2013 08:03): Také to příliš nechápu. Curse of the Azure Bonds používá ještě "jedničková" pravidla (byť možná lehce upravené, nevím, v jedničkových se moc nevyznám) a boje jsou narozdíl od zbytku tahové z ptačího pohledu. V EOB a Curse člověk začíná se čtyřmi postavami, v Ravenloftech a Menzoberranzanu se dvěmi (ve Stone Prophet je možná při importu možné začít se čtyřmi, nevím, nezkoušel jsem).

Hrát Ravenloft/Menzoberranzan/Stone Prophet se čtverečkovým pohybem je naopak dost problém, protože hra je stavěná na free scrolling, do monster se jinak obtížně trefuje a parta se imrvére o něco zasekává. Z hlediska pohybu postav je série Ravenloft a série EOB značně odlišná.

Možná měl na mysli pravidla, ale přestože všechny uvedené hry používají pravidla D&D (třebaže různé verze), tak se i tak najdou rozdíly (v EOB například absentuje kouzlo Knock).
Teď koukám na Ebbův komentář a nevím, proč tam dává do jednoho pytle Eob, Ravenlofty, Menzoberanzan a Curse of Azure bonds. Řekl bych, že rozdíl je přímo obrovský (nemyslím teď zrovna kvalitu).

Jinak ale první Ravenloft mi stále uniká, kdysi jsem ho nedohrál a přitom se mi hra libíla a líbí dodnes.
@Wolf (28.05.2013 06:21): Aha, tak s tím brněním jsem to pochopil jinak. Na druhou stranu, pokud bys chtěl používat ze začátku Mage/Thiefa pro útok zbraněmi, tak to kožené brnění (trochu) dává smysl. Dá se samozřejmě zakouzlit armor + shield (nicméně štít mág používat může a v Ravenloftu je spousta hezkých magických štítů).

S nesebráním se mi nic nevybavuje, do spousty levelů se dá vracet (ale už je to tak patnáct let, co jsem Ravenloft hrál). S posedlou postavou se nebude bavit kněz v kostele, takže je třeba se nechat posednout (je to nutné pro další postup ve hře) v pravý moment (a zálohovat). Možná to ošetřil poslední patch, nevím. Také je třeba dát pozor na vysávání levelů, hláška se slovy ICE "jen tak mihne" a vrátit to není jak (kromě load). Zálohuj pro jistotu po každém dohraném levelu.

Poslední patch je právě 1.2, na Stone Prophet je poslední 1.1, který někdo kdysi omylem označil jako 1.2, vedli jsme o tom s kamarádem diskuzi na rpghry.cz.
@Phoenix (28.05.2013 05:54): právě ze s tím brnenim je to už v pravidlech a i v manuálu a přesto autoři obliknou maga být multiclass do koženého brnění. Teď budu muset sehnat někde magickou robu no. Ale dá se také zakouzlit armour nebo jak se to jmenuje a dle manuálu je to jako chain mail, tak to něco pomuze.

Ano, hrají cd verzi tak doufám že se mi to podaří dojet bez problémů, btw. Dá se udělat chyba ze člověk něco nesebere a hra pak nejde dojet?

Teď jsem na mobilu takže se nepodivam ale myslím že poslední patch je 1.1 všechny ty co jsou na netu označené jako 1.2 prý patří do stone prophet?...
@Wolf (28.05.2013 04:59): Já jsem hrál za čistého Mage, Thief v podstatě k ničemu moc není. V brnění se nedá kouzlit (ale to je D&D standard), navíc člověk přichází zbytečně o zkušenosti, které se dělí napůl (a má tak nižší kouzelnický level, než by mohl mít).

Předpokládám, že hraješ CD verzi, existuje patch 1.2, který jsme v dřevních dobách asi nepoužívali.

Atmosféra je geniální, v tomhle je Ravenloft nesmírně originální, druhý takový (myšleno hororový) dungeon stejných kvalit asi neexistuje (nepočítám věci typu Don't Go Alone, možná maličko The Legacy: Realm of Terror), protože Stone Prophet je atmosférou už někde jinde, třebaže je také naprosto vynikající.
@MickTheMage (27.05.2013 21:50): Ale no tak, přece z tebe ve výsledku nevznikne na stará kolena pařanský důchodce, co o tarých těžkých hrách bude jen mluvit :) anebo hej? Vlastně možná jen proto jsi napsal do pařanského deníku na svých stránkách jen jeden záznam z Ravenloftu? :-))))
@90210 (27.05.2013 21:44): :) atmosférou mě to pohltilo hned, k tomu výborná hudba a strach jak z kreatůr pobíhajících okolo (v dálce jsem zahlédl i gobliny!) tak i strach který na člověka padne po přečtní prvních dvou dopisů... ústup ze hry nepřipadá v úvahu :)
@Phoenix (27.05.2013 22:20): No já jsem si vybral paladina a jako druhou postavu jsem zkusil mag/thief. Tlačítko jsem našel v pohodě,defacto mě na něj postava sama upozornila, takže dýku směle používám.Jen jsem musel Kate vysvlíknout z koženého brnění aby mohla kouzlit, tohle hra na začátku moc nevychytala. Ravnlofta jsem kdysi dohrál dost daleko, ale tehdy mi to v určitém místě pokaždé spadlo do DOSu a nebylo cesty dále - resp. mohla za to mašina?mohl za to crack?mohl jsem za to já? Bez pořádného internetu se odpověď hledala těžko :)
@Wolf (27.05.2013 21:17): Ravenloft je tuhý jaxvině (výrazně tužší než Stone Prophet). Nevím, jaké postavy máš v partě, já jsem hrál s kombinací Paladin, Mage. Hned v prvním rozpadlém "stavení" na začátku hry je nejlepší dýka pro mága, je ovšem třeba najít tlačítko, které otevírá vchod do podzemí, kde se teprve dýka nachází. Tlačítka jsou v Ravenloftu obecně "pain in the butt", protože úplně všechno na těch starých rozpraskaných zdech vypadá jako tlačítko. Elfí krypta je díky tomu obzvláště porodní. Rozhodně to nevzdávej, Ravenloft patří k tomu nejlepšímu co na PC z těch lehce méně známých dungeonů je.
Tak jsem to tedy včera rozhrál, namixoval jsem si první dva charaktery (trvalo mi to tedy skoro hodinu, než jsem byl spokojen :) - nechtel jsem "cheatovat" ze bych si dal vsechny hodnoty na max pri editu postavy) a dal se do toho. No kurna, je to nejake tuhe, nebo ja jsem nejaky vymekly, jelikoz mi notne zavarili aji ti posrani Worgove (neco jako vlk ve velikosti ponika) na zacatku.. ). Radeji jsem pred nema utekl do blizke vesnice a ted se bojim vystrit cumak... ou,ou, to bude jeste boj :)
Musím úprimne priznať, že si presne nepamatám prečo som to dal ako negatívum v tom komentáry (že melee môžu útočiť len prvé dve postavy), kedže mi to napr v EoB či W7 nevadilo. Čoskoro si to asi znovu rozohrám a prípadne prehodnotím.
Par tyzdnov dozadu som Ravenloft hral a stale je to skvela hra. Ano styl bojov je trochu nestastny, ale da sa na neho zvyknut. Mimochodom - postavy vzadu bojovat mozu, ale musia mat nieco dlhe alebo strelne :)
90210 - No Stone Prophet mi prijde porad skvelej. Krom toho si porad muzes zapnout krokovej zpusob.
4Ebb - Celkem souhlas s komentarem, Ravenloft byl ve sve dobe hit, setting je opravdu atraktivni, atmosfera a pribeh jsou patricne horrorove, ale hru bohuzel srazi ke dnu styl zpracovani, ktery byl ve sve dobe mozna pokrokovy, ale jednoznacne neprosel testem casu a hra vypadala priserne uz po par letech od vydani. Bohuzel to tak dopadlo se vsemi ranymi plynulymi "3D enginy", tento je navic vybaven opravdu udesnou primarni kombinaci barev (ma nekdo rad cervenohnedou?). Osobne jsem nemel silu hru dotahnou dal, nez do blizke vesnice. Je to skoda, o neco lip vychazi Stone Prophet, ale oproti temto pokusum jsou IMHO klasicke krokovaci dungeon crawlery hratelne i v dnesni dobe. Alespon pro me.
To je ta hnusná, satanistická zrůda, z jedné ze starých obálek SCORE:)