Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

The Legacy: Realm of Terror

The Legacy

1992
78
3 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Šlechtický rod Winthropů se v americké Nové Anglii usadil už dávno před americkou Válkou za nezávislost v 18. století. Do něj se také datuje vznik rozlehlého venkovského sídla, jehož se coby vzdálený příbuzný stáváte šťastným dědicem po úmrtí posledního přímého potomka v roce 1993. Už když svým vozem přijedete k zahradní bráně ozdobené kamennými démony, znejistíte. Z pohledu na zašlé průčelí budovy v bouři pak zamrazí a až se za vámi po vstupu nevratně zabouchnou vstupní dveře a zazní ďábelský smích, pochopíte, že jste se stali zajatcem svého prokletého dědictví.

Toto first person 3D RPG se značnou adventurní příměsí vyšlo ve stejný rok co Alone in the Dark a v určitém ohledu se dá označit za bezprostředního předchůdce herního žánru survival hororu. Po chodbách ve winthropském zámku hrůzy musíte našlapovat opatrně. Nevíte v jakém z pokojů a chodeb vás překvapí odporné zombie či gargoyl, zároveň se musíte bedlivě dívat kolem sebe, abyste nepřehlédli předměty, jež vám umožní postup do dalších sekcí a podlaží stále bizarnějšího sídla. Mezi odrážením útoků monster a řešení hlavolamů budete pomalu rozplétat skutečnou historii kdysi vlivného rodu, jehož příslušníci už před staletími propadli vábení prastarého zla a s každou generací se více a více propadali do okultních praktik.

RPG element tohoto hororu začíná výběrem mezi osmi předdefinovanými charaktery pro vaší postavu dědice a pokračuje patnácti dovednostmi, rozdělenými po pěti do tří tříd (strength, knowledge a dexterity). Obrazovka je rozdělena na čtyři upravitelné oddíly tvořené samotnou herní kamerou, směrovými šipkami, textovým oknem a vizualizací hrdiny odrážející jeho aktuální zdravotní stav. Boj probíhá v reálném čase a můžete v něm kombinovat zbraně i kouzla. Síly vám pomůže obnovit spánek, jídlo a meditace, čarovat vám umožní jedině nalezené svitky.


Poslední diskuzní příspěvek

Tak jsem si po letech splnil tento rest, kdysi několikrát neúspěšně rozehrané The Legacy: Realm of Terror. Konečně dohráno, ale teda musím říci, ani náhodou bez návodu. Na jednu stranu to je geniální kultovní záležitost, na druhou stranu docela hodně frustrující. Omezení možnosti léčení a doplnění many je na celou hru žalostně málo. Chtělo to hodně restartů. Jednou celé hry, jindy zase celých úrovní ve smyslu, projel jsem to blbě, vyplýtval jsem moc many a lékarníček, teď ten level dám znovu a lépe, navíc s featurkou díky hintu nalezenou, jak většinu nepřátel v levelu eliminovat díky splnění určitého puzzle. Rozhodně to není typický dungeon. Nejde si dát rest po každém boj na doplnění many. Přitom tu ale vynucený rest je, postava musí aspoň jednou denně herního času spát. Ale ne kdykoliv. Až poté, co zahlásí únavu. Což se mi stalo 2x za celou hru.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 75
The Legacy začíná v momentě, kdy hlavní hrdina zdědí po svých předcích obrovské sídlo. Poté, co dorazí do haly, se za ním zavřou vstupní dveře, úkolem je tedy dostat se z prokletého domu pryč. Odhalování příběhu probíhá pomocí čtení záznamů z deníků příbuzných či jiných osob, které do domu zavítaly a už jej nikdy neopustily.

Herně The Legacy zajímavě balancuje na hranici RPG/Adventure. Na počátku hry je možné si vybrat z několika předdefinovaných postav, každou je ovšem možné upravit z hlediska vlastností k obrazu svému. Postava má pět primární vlastností - Strength, Knowledge, Dexterity, Stamina, Willpower - na první tři je navíc navázáno dalších dvanáct sekundárních vlastností/schopností (Firearms, First Aid a další). S Willpower je spojeno sesílání kouzel (dvacet různých kusů, většinou útočná či obranná kouzla, ovšem najdou se i výjimky typu otevírání zamčených dveří). Postava ve hře získává zkušenosti za odhalování příběhu (čtení poznámek, plnění úkolů), neexistuje ovšem systém levelů, primární i sekundární vlastnosti se vylepšují přímo za získané zkušenosti (je třeba dát pozor na dosažení maximální hodnoty experience, aby pak člověk o další zkušenosti nepřišel). Stejně tak je možné zlepšovat kouzla, ta je nutné nejdříve najít (případně pokud má postava na počátku hry vysokou Wisdom, tak dostane náhodně několik základních kouzel, podle výše Wisdom dvě nebo tři). Rozhodně není dost bodů na to, aby člověk výrazně zlepšil více než pár vlastností a dvě tři kouzla.

Hra se zkládá z celkem deseti levelů, od nadzemních pater domu a sklepení přes rodinnou kryptu až po level v pyramidě. V každém levelu jsou unikátní tématičtí nepřátelé (kostlivci v kryptě atd). V boji je možné na počátku použít holé ruce (schopnost Brawling), ale s úspěchem tak u počátečních zombií, u zbytku už je to problém. Záhy ovšem člověk najde různé střelné zbraně, případně zbraně pro boj zblízka (schopnost Firearms, Clubs a Blade). Některých typů nepřátel je možné se nadobro zbavit splněním speciálního úkolu, případně je alespoň odradit od útočení použitím speciálního předmětu / oblečení. Jinak je možné se nestvůrám vyhýbat, buď klasickým obíháním ve větších místnostech nebo "probíháním" v "jedničkových" chodbách (inovativní, z dungeonů tohle "umí" snad jen DM 2, úspěch záleží na výši schopnosti Dodge). Samozřejmě také výborně funguje magie, kterou ale zase není radno plýtvat, magenergie se dobíjí buď pomocí speciálních předmětů (kterých ale není na rozdávání) nebo spánkem (pouze na speciálních místech, postava mi ovšem pravděpodobně kvůli bugu tvrdohlavě odmítala celou hru příkaz ke spánku s tím, že není unavená). Naprostá většina nestvůr se nerespawnuje, ovšem za jejich likvidaci nejsou žádné zkušenosti.

Hra je poměrně dost obtížná kvůli nevyzpytatelným bojům (nestvůry dávají damage dost náhodně, někdy se zaseknou a neútočí, některé nejdou zranit jinak než střelbou, jiné pouze magií, je třeba mít také poměrně vysoké příslušné vlastnosti) a značnému omezení výbavy postavy. Tu je nutné nosit v příručním kufru, reálně má tedy postava jednu věc v jedné ruce, kufr se čtrnácti "políčky" ve druhé ruce plus čtyři "políčka" po kapsách, předměty ovšem často zabírají více než jedno políčko. Člověk navíc nikdy neví, co bude kdy potřebovat. Na druhou stranu není problém se díky velikosti levelů pár pater vrátit do jedné místnosti, ze které si člověk vyrobí odkladiště.

Nevyhly se mi ovšem některé bugy. V prvé řadě výše zmíněný se spánkem. Jedna zbraň velmi nelogicky způsobovala, že nepřátelé téměř neútočili, na druhou stranu někdy útočili v momentě, kdy jsem proti nim používal onen speciální předmět. Obecně se navíc velmi rádi zasekávali nebo mi ubírali zdraví v momentě, kdy šli směrem ode mě a já na ně útočil zezadu.

Z technického hlediska je jinak hra poměrně zajímavá. Jedná se asi o první hru, která se ovládá pomocí WSAD, ovládací okna (inventář, výhled, lišta se zprávami a další) jdou téměř libovolně přeskládat a hra obsahuje slušný automaping.

Pro: námět, košatost vývoje postavy, originalita herních mechanismů

Proti: slabší boje, bugy

+15