Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@musa (25.08.2023 09:40): Tak ta citace je z oficiálního PR, snad to nebude tak horké. Základní premisa příběhu i historické základy zní hodně zajímavě, snad se to podaří nepřekombinovat.
@Pluto (25.08.2023 01:15):  "Při pátrání po tajemném prastarém manuscriptu samozřejmě nebudeme sami, půjdou po něm i další badatelé a to vše zaobalené v příběhu plném konspiračních teorií, nacistických lovců pokladů, vládních agentů, nadnárodních energetických korporací, starověké historie i kvantové fyziky."

Tak tohle mě naplňuje obavou, už minulý díl byl místy přeplácaný, a tohle zní vyloženě problematicky. Jinak postavy na screenshotech mě zatím nenadchly a hlas George je málo stobbartovský :). Celkově se samozřejmě těším, ale obávám se opět překombinovaného příběhu gradujícího do přílišného absurdna.
Sepsal jsem něco málo k Broken Sword 6: Parzival’s Stone i Broken Sword: Shadow of the Templars: Reforged. Ještě bude v dalších dnech následovat rozhovor s Charlesem Cecilem (on to byl spíš jeho monolog :-) )
Na nový díl se budu opatrně těšit. Ale druhý remaster mne teda moc netankuje.
Jej. Tak to nezbývá než doufat, že to zpracují o něco líp. Hlavně ať je tam "původní kozel". :D
Bylo vlastně někde řečeno, z čeho bude ten Remaster/Reforge vycházet? Jestli ze skutečně původní hry a nebo z Director's cutu? Nějak se mi to nepodařilo dohledat.
Broken Sword: The Shadow of the templars je mojí nejoblíbenější hrou. Tohle jsou super novinky.
@Tarhiel (23.08.2023 19:32): Taky si říkám. Broken Sword mě teda nechává chladným, ač ten remaster je fajn, si snad i zahraju, ale jinak ty novinky na Gamescomu jsou docela dobrý i mimo včerejší show. A očekávám, že dnešní Future Games Show bude ještě lepší.
Po rokoch dohrané druhýkrát a bol som spokojný. Vtipnosť je rozhodne najsilnejšia stránka hry, na niektorých situáciách či rozhovoroch som sa smial nahlas (napr. nočná scéna v múzeu). Takmer každá jedna postava v príbehu zaujímavá a dobre napísaná. Príbehovo to tiež nie je najhoršie, no hlavne ku koncu už dosť prekombinované.

Každopádne je to výrazne lepšie ako dvojka.
Adventur, které nemají tři koše předmětů v inventáři je čím dál víc, není to nijak vyjímečné.
@Crash (04.01.2013 20:59): dobře

každopádně už tehdy mě ten počet stran překvapil. Pamatuji dokonce dopis čtenáře, který nadával něco ve smyslu "Blbému brokens word jste věnovali 5 stran"
(Opravdu napsal "brokens word" :D)
No já nevím - ze všech adventur, co jsem kdy hrál (a že jich bylo docela dost) mi přišly jen dvě adventury, že nemají příliš mnoho předmětů a to je právě BS a Sanitarium. Ostatní adventury mají vždycky inventář na tři obrazovky, hromada kombinování a časté používání atd. Neříkám, že takové hry nejsou, ale že jsem se osobně já s tím setkal minimálně.
Podobně se to týká i rozhovorů.

A samozřejmě do toho zahrnuji známější adventury - kdybych měl do toho zahrnout všechno, co kdy existovalo, tak to potom člověk ani neví, jaké různé herní principy existují... :D Já nejsem herní novinář a píšu tu jen vlastní zkušenosti...

Příběh není nic extra to ne, ale na poměry pc her je to slušné...
Kdyby to byla třeba kniha, tak by to byl běžný dobrodružný průměr :)

" riskujes, ze ti treba nedam plus ke komentari.;)" - to riskuju furt a čímkoliv, jelikož člověk nikdy neví, jaké blbosti se kdo chytne. Třeba jedna pitomá poznámka u diabla způsobila mega flamewar a přitom jsem ji myslel úplně jinak, než byla vůbec pochopena....
Ostatně i u počtu stran ve score jsem napsal "myslím, že..."
Mathias: Tak máš pravdu recenze ve Score byla velká ale stránek bylo o jednu míň tedy 5.

Nicméně taky se s některými tvrzeními úplně neztotožňuji, i když mám Broken Sword moc rád (nostalgie), nemyslím si, že by příběh byl nějak zvlášť propracovaný. Hodní jsou hodní, zlí jsou zlí, víceméně člověk tak nějak celou dobu tuší, že takhle nějak to mělo dopadnout, rozhodně mě hra nedovedla k nějakému zásadnímu dějovému překvapení.

Ale dialogy jsou skvělé o tom není pochyb. Pravdou sice je, že postup ve hře není založen na šílených kombinacích předmětů, nicméně nemyslím si, že předmětů v inventáři by bylo minimum, měl jsem jich tam vždycky dost. Je fakt, že mě ke kombinování všeho na všechno nedonutily zákysy, ale právě vtipné Georgovy komentáře, takže se domnívám, že kdo se v tomhle díle nepustil do nesmyslných kombinací předmětů, tak se ochudil tak o třetinu zábavy...

Já BSko vždycky doporučuji jako výborný vstup do žánru, ale protřelý adventuristé mohou býti (a leckdy jsou) touto hrou zklamáni.
@Matthias (04.01.2013 16:08): Ja vim, cetl jsem to. Podobne jako BS jsou na rozhovorech zalozeny desitky starsich adventur, na tom vazne neni nic prevratnyho.

Krome toho nemam pocit, ze by BS byl nejak vyrazne zalozenej na rozhovorech, pokud to samozrejme neporovnavam treba s Kyrandii 1 a spol., kde je v cely hre dialogu pet a pul.

Jina vec by byla, kdyby tam fakt bylo treba absolutni minimum interakce a predmetu a vse by bylo reseny rozhovory, ale to v BS neni ani nahodou, BS je ostatne po strance hratelnosti naprosto tradicni point n` click adventura, ktera je remeslne dokonale zpracovana.

Je to asi jako kdybys u komentare na Sam and Max napsal, ze hra je originalni, protoze je zalozena na humoru. Adventury jsou starej zanr, kdyz si lajsnes neco takovyho, tak riskujes, ze ti treba nedam plus ke komentari.;)
4Matthias - Broken Sword a originalni? Diky tomu, ze jsou tam rozhovory? To snad ne, BS je vsechno, jenom ne originalni.
@Crash (05.11.2012 18:42): Jsem rád, že jsem svým komentářem rozjel celkem slušnou diskuzi. Vím, že jsem to s rýpnutím, že je BS král adventůr asi přepálil, ale pro mě to tak bylo a bude. A navíc jsem z diskuze nasál spoustu inspirace na adventní teď spíž adventurní hraní :-)
@Drolin (05.11.2012 19:12): Aha vidis sorry, Gabriel Knight je Sierra - toto mam rozohrane a planujem celu trilogiu takze nejaka vynimka co potvrdzuje pravidlo sa tu tiez nasla.

Inac pre mna je najlepsia hra od Sierry jones in the fast lane :-))).
@mazar1234 (05.11.2012 18:55): Runaway 2 je oproti 1 a 3 slabota, daj si trojku :) No a čo že je to určené aj casual hráčom, to môže byť negatívom snáď len pre tých ktorí zostavujú TOP rebríčky ale o kvalite a takej to nič nevypovedá, my to vieme ;)
@Drolin (05.11.2012 19:00): Co je CCS?
Vidis si mi pripomenul Death Gate, tu tiez par rokov uz uz uz idem hrat, - FAIL.

Sierrovky to je pre mna uplne to najhorsie co na poli adventur existuje, nikdy uplne nikdy ma nebavili a dohral som zo vsetkych existujucich presne 2 - Space quest 5 a tusim Quest for glory 3 (to kde si vyberas Fighter, Mage, Thief diel 3). Ale ako hovorm, nie som adventurista a je to pre mna pomerne okrajovy zaner hoci som ich viacero hral az dohral. No vesmes Lucasovky, Legendy a ine ale pre mna HOCICO len nie Sierru.
@Crash (05.11.2012 18:54): Tak s tím musím souhlasit. A Mission Critical jistě stáhni a zahraj, moc lepších textových adventur se nenajde (a pak rovnou na ještě lepší Death Gate a CCS :).

@mazar1234 (05.11.2012 18:55): Pro casual adventuristů možná, ale jinak toho série moc nenabízí. A co znamená "Ale Sierrovky uplne vobec"? :)
@Drolin (05.11.2012 18:49): No The Dig som nikdy nehral.... (odchadza si klaknut na polienko do kuta).

Aha, a este na Runaway mi nesahaj, pre Casual adventuristu ako ja je to super zabavne dielo, teda 1 a 2 co som hral.

@Crash (05.11.2012 18:49): Hlavne necakaj ani naznak humoru, ta hra je uplne brutalne vazna a to tak ze uplne a je to jej skvela deviza. Ono obcas treba nieco nestandardne, nieco co sa vymyka beznym postupom a Mission Critical je v tomto naozaj vymakane. Proste fakt VAZNA hra, ojedinela vo svojej podstate.
Popri legendovke SHL of Hoboken je to presny opak vo vsetkom.
@Drolin (05.11.2012 18:49): No to bezpochyby, a když se zamyslím víc, tak přidám třeba ještě deset dvacet her. Broken Sword je podle mě výborný vstup do žánru. Ale o královskou kurunu se asi nepopere
@Crash (05.11.2012 18:42): Indy 4 urcite ano, to ja ako NEADVENTURISTA davam 100% takze to uz je co povedat. Ale Sierrovky uplne vobec, to uz potom skor seriozne a vazne diela ako Mission Critical, IMO hodne zabudana hra v TOP rebrickoch.
Dromed: No nabádat v komentáři k tomu, abychom ti posílali své favority na krále adventurního žánru, to si koleduješ o zaspamování schránky... Jen namátkou mě napadají hry jako Gabriel Knight, Indiana Jones and Fate of the Atlantis, Monkey Island, LongestJourney či Quest for Glory, Day of the Tentacle... radši přestanu, konkurenci má Broken Sword velkou!
Jedničku považuji za legendární. Dvojka byla kvalita, ale atmosférou mě tolik nedostala. U trojky se řadím k menšině, která ji považuje za povedenou hru a bavila mě taktéž víc než dvojka. Čtverku jsem hrál jen kousek, nezvládal mi ji už tenkrát kompl, každopádně mě úvodní část hry neohromila (skončil jsem někde na jatkách).
Ctyrku jsme nehral, ale trojka me stejne jako Davesadea bavila vic, nez dvojka.

Na jednicce me (krome tradicniho komoleni spanelstiny ve Spanelsku) nejvic iritovaly rozhovory s polodebilnimi francouzskymi cetniky, to bylo nesnesitelny.
@montana (06.09.2012 15:15): Nojo, já vim. Když já to už mám naučený - eurogamer, bonusweb, už automaticky tam prostě koukám.
Ale je fakt, že čtu jen nadpisy, takže neručím za obsah článků :) a za kvalitu už vůbec ne.
@Walome (06.09.2012 14:59): Proc tu bandu kretenu porad linkujes? Nechces cist nejaky normalni web? :)

info "Autoři zároveň oznámili, že vyjde i mobilní verze pro operační systém Android. O verzi pro iOS jednají tvůrci s Applem." je taky uzasnej preklad.

Ze bude mobilni verze se vi od zacatku. Oni jen rekli, ze darci nad 25$ dostanou Android verzi zdarma a na iOS jednaji s Applem jak udelat, aby to taky lidi mohli dostat zdarma.
U mně jednicka stoji nejvýše ze všech dílů. U dvojky už mi to přišel příběh takovej hodně smatlanej, až jsem někdy kroutil hlavou. Trojka a čtyřka byly docela graficky odpudivé, ale díky své trpělivosti jsem i přesto dohrál :)
Já už měl problémy i s prvním dílem. Hezká hudba, krásná grafika, super dabing., slušný příběh Jako by celá hra byla vymyšlena tak, aby neurazila. Což u mě ovšem nezastavilo pocit nudy a upřímně nevím, jestli v sobě někdy najdu odhodlání ji dohrát.
No dvojka byla o hodně slabší ale trojka se svými akčními pasážemi se posunula špatným směrem. Osobně se mi čtyřka líbila z těch nástupců možná nejvíce, i když má tady nejslabší hodnocení.
Už by měli nechat tu sérii spát. Ve trojce herní náplň zdegenerovala k neustálému posouvání beden ve 3D (s naprosto mrtvolnými lokacemi), čtyřku jsem pro jistotu vynechal úplně. A ani ten Director's Cut mě zrovna nepotěšil.
Tak třeba se to úspěšně nainstalovalo a ta hláška tě nemusí zajímat. Zkus ten níže uvedený ScummVM, po spuštění přidej složku se hrou a zkus to pustit přes to.
Mám Windows XP. Tu chybu mi to hodí na konci instalace (poté, co do mechaniky dám podruhé první CD).
Ahoj, těšil jsem se, že budu hrát tuhle adventuru, jenže po instalaci mi to hodí chybu "9834". Nevíte co s tím? Děkuju.