Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

No já jsem na tom s pamětí ještě hůř. Si pamatuju jenom beďar ajťáka na začátku. Ale hodlám to napravit:)
@musa (12.10.2021 00:42): No, já jsem na tom s pamětí ještě hůř. A absencí komentářů taky. Třeba teď s Adamovým komentářem jsem zjistil, že jsem vůbec nenapsal komentář k Poslovi Smrti. A to jsem celou kompletní sérii relativně nedávno dohrál...
@musa (11.10.2021 21:42): Proč by to nemělo u staré hry vadit? Je spousta starších her, které jsem ještě nehrál a věřím tomu, že se k nim jednou dostanu. Je pravdou, že v tomto naštěstí mám blbou paměť, takže podobné spoilery hodně brzo zapomenu.
@jones1240 (11.10.2021 21:39): Tak mě se teda nijak zázračně nelíbil ani jeden z konců GK... Charles Cecil se minimálně v prvním díle celkem dost ponořil do historie a bylo to znát. Ale jak říkám, příběh, i když nevyužívá potenciál témat, o které se opírá, je ve Spícím drakovi jednoznačně největším kladem.
@Pluto (11.10.2021 20:14): chápu jak to myslíš, ale nebyl jsem úplně konkrétní a u takhle staré hry to asi moc neva :).
Přemýšlím, jestli na konci vlastně padnul polibek, na který se pokaždé čeká. Nemůžu si vzpomenout..
@Pluto (11.10.2021 21:34): Myslel jsem to jak do hloubky se zabývala historií a docela na tom hodně stavěla (že nevím proč jí teď spojuješ s konci, v tom kontextu jsem jí nezmínil). Konce mi přišli dobrý, problém může být tak s trojkou, že skončila otevřeně, ale to jako mínus nevidím :D
@Pluto (11.10.2021 20:13): Holt, nemáš chtít velké věci od scénáristů BS, vždyť nic nedělali do hloubky ani minule. Takovýhle detail by jsi mohl čekat třeba od Jane Jensen, ta by to vytěžila na max ! :D Ale tvé zklamání chápu !
@jones1240 (11.10.2021 19:36): Dobrodružná blbůstka ano. Ale tématika Voynichova rukopisu měla obrovský potenciál, který podle mě nebyl vůbec využitý. Dosud ho nikdo nerozluštil, neví se, kdo ho napsal. Když už teda museli jet do Prahy, proč si nevybrali jako záminku fakt, že Praha byla místem, kde byl první doložený vlastník tohoto rukopisu? Celkově se z toho dala udělat parádní šifra ve stylu "Le Serpent Rouge", takhle se o to jen otřeli a zaobírali se něčím úplně jiným...
Patřím asi k menšině, která nemá s trojkou větší problém. Jednička je top, 2D bylo lepší, ale trojka mě prostě taky bavila. Dle mého letitého hodnocení asi hodně, dneska bych patrně hodnotil víc kriticky. Beden bylo víc než by bylo záhodno, ale nijak mě zvlášť neštvaly. Nejvíc negativní vzpomínku mám klasicky na závěr: přeměna kohosi na draka a zahození meče mi přišlo docela mimózní.
Já se zase trojky zastanu, mě to bavilo, jasně lokace mdlé a bedny vopruz, ale příběhově je to super dobrodružné béčko které nenudí :D
@adam.kulhanek (11.10.2021 09:08): Já si vzpomínám, jak naštvaný jsem z té hry byl, když vyšla. Jak dokázali zprznit tak skvělou sérii. Letos jsem si to po té dlouhé pauze zahrál znova a znechucený jsem byl úplně stejně. Cecil tam prostě chtěl přidat akční sekvence, kde by se dalo využít volnost chození po 3D prostředí a aby se to dalo dobře ovládat na konzolích. A takto to dopadlo...
@Pluto (komentář): <span class="reply">Dobře popsáno.

Pro mě byl třetí díl obrovským zklamáním. Ovládání klávesnicí jsem jako old school hráč překousnul, ale ta celková nemotornost pohybu a přepínání kamer byla fakt hrozná. Plus ty všude přítomné bedny, hromada interaktivních zamčených dveří, nepovedený stealth, ručkování po hranách jak v Tomb Raideru, QTE a úplně nejhorší byl útěk před Petrou po nepřeskočitelné animaci s pitomou kamerou.

Plus ta Praha ve východní Evropě s porouchaným trabantem a s lidmi s ruským přízvukem a pro nás typickým jménem Boris. (nic proti lidem s tímto jménem) :(

Ještěže to zachraňuje ten příběh (jak píšeš), postavy a dialogy. Každopádně se těším na tvůj komentář čtyřky. :)
@Pluto (27.08.2019 12:46): Ale naprosto přesně jsi to vystihl s těmi akčními sekvencemi. 2D adventury v té době nebyly úplně mrtvé, stačí vzpomenout na Syberii nebo Posel smrti, nicméně adventur vycházelo jak šafránu a mám pocit, že i v tehdejších Score se o adventurách psalo jako o vymírajícím žánru. Každopádně čtvrtý díl do které se jdu pustit vyšel v roce 2006, kdy klasické adventury zažívaly vzestup zpět (Secret Files, Paradise, druhý Runaway) a nebyl žádný důvod dělat ho ve 3D.
Zrovna jsem si pročítal starý Level 9/2002, kde byla v novinkách první zmínka o BS3 z ECTS: "Jedním z nejpříjemnějších překvapení letošního ECTS byla tisková konference poodhalující nové informace o třetím dílu populární adventury Broken Sword. Podle názoru autorů je klasická point&click adventura mrtvá, takže Sleeping Dragon přichází v kompletním 3D kabátě. Fanoušci série se ale nemusí bát, že by se trojka proměnila v nějakou mutaci Tomb Raidera, i když by to tak z obrázků mohlo na první pohled vypadat. Na tiskovce nás ujistili, že hlavním cílem je přinést kvalitní příběh ve filmové kvalitě, takže se můžeme těšit na temný thriller, kde se protjakjí nitky i z předchozích dílů. Kamera bude sice místy "tombraiderovská", ale kvůli atmosféře se počítá s filmovými střihy a změnami úhlu pohledu tak, jak to známe třeba ze série Resident Evil. Třetí rozměr by měl dodat vašemu adventuření mnohem více volnosti, stejně tak přibude množství schopností, kterými budou hrdinové hry vybaveni. Budete běhat, šplhat, nenápadně se pohybovat za zády stráží, čekají na vás zapeklité hádanky, které ale nemají hráče frustrovat, takže pokud se vám nebude dařit, hra naznačí nebo poradí, jak dál. Dokonce pro větší nelinearitu se počítá i s vice možnostmi řešení jednoho problému. Občas se nevyhnete ani bojům, ale hra nebude obsahovat žádné střelné zbraně, takže to bude pěkně zblízka na férovku."

Pamatuju si, jak jsem se tehdy při přvním přečtení zděsil, co to chtějí s touhle sérií udělat. Bohužel se část z toho při vydání třetího dílu naplnila, i když to naštěstí stále zůstalo hlavně adventurou.
Jako s překvapením zjišťuju, že jsem v těch komentářích (ten můj teda je otřesnej, holt to bylo tenkrát krátce po registraci) snad jedinej, komu vadí ta prázdná grafika! Jako vám se to fakt líbí?! Mně se chtělo občas blinkat...Jako byly tam občas pěkné momenty, ale těch vybledlých nic tam bylo povícero. z adventurného hlediska, když si odmyslím sokobanovou část, tak mi to ale celkem sedlo, to nemůžu říct :)
@Han22 (komentář): Třetí díl vyšel v době, kdy si Charles Cecil myslel, že klasické point-and-click adventury jsou mrtvé, musí se za každou cenu jít do 3D a hlavně přidat akční pasáže. A právě tyto akční pasáže výrazně sráží jinak zajímavý a dobře napsaný příběh.
Tak jsem si to cvičně nainstaloval. Grafika fajn, rozlišení 1920 je v menu k dispozici a vypadá to pořád v cajku. S gamepadem to bylo ale horší, klobouček(pohyb) šel ale tlačítka ne. Ani v nastavení ovladače ve hře mi tlačítka nešly namapovat. Podíval jsem se na internet a dobrý trik je, že přemapujete tlačítka na ovladači paradoxně v profilu klávesnice. Tam to paradoxně jde:)
Hlavně graficky to bylo úplně studený a prázdný. To byl další propastný rozdíl.
@Pluto (31.03.2019 23:34): Me se to naopak libilo, stealth sceny tomu pridaly na dramaticnosti a ocenil jsem, ze autori serii posunuli dal, byt si opet neodpustili ta otravna camea a prepalene navraty postav z minulych dilu.
Já jsem zase dostal chuť si to zopakovat. Příběh si skoro nepamatuji a s tím gamepadem to může být víc smooth zážitek. Ale počkám na Fildasovy dojmy.
Mě se přechod do 3D moc nelíbil. Přibylo hodně akčních scén (hlavně ty sokobanovské), které zbytečně odváděly od příběhu, navíc to příšerné ovládání. Osobně považuju za nejhorší díl celé série.
@90210 (30.03.2019 08:56): nj, tenkrát Cecil tvrdil, že klasické adventury jsou mrtvé a snažil se trojku udělat jinak. Celkově mě trojka bavila, s bednama to ale malinko přehnali a závěr byl žel opět blbej.
@Red (29.03.2019 20:37): Já už taky moc ne, ale podle toho co mám napsané v komentáři to vůbec s myší nespolupracuje, buď klávesnice a nebo gamepad a na gamepadu se mi to hrálo lépe.
Rozehral jsem pred par dny. Mel jsem strach z toho 3D, ale da se. A rezu se smichy vic, nez u jakekoli predchozi adventury, kterou jsem hral, vcetne vsech tri Discworldu. Kdyz uz nic, napsane je to dobre.
@Crash (06.11.2012 11:05): hups, ospravedlňujem sa - máš pravdu, tie cutscény sa prehrávali znovu - až ked si to napísal, som si na to spomenul. No ako som napísal, vadilo mi to, lebo dávanie pozor na objavenie talčítka + je to ako keby Ti niekto urobil slučku na filme a Ty sa daľej nepohneš, namiesto toho, aby si si ho vychutnal.

@M.a.t.t. (06.11.2012 10:43): No ja som tiež začal "in medias res" - od dvojky, ktorú som za pár korún splašil v Lacných knihách niekedy okolo roku 2000/2001 :) Potom trojka a v 2008 jednotka. O rok nato vydali tu remasterovanú verziu, ak sa dobre pamätám.
@Red (06.11.2012 10:41): Jo to musím souhlasit, když jsem četl Šifru mistra Leonarda, tak mě hned napadlo, jestli Dan Brown nehrál Broken Sword. Dokonce pokud si dobře pamatuji, tak podobnou myšlenku zmínil i Charles Cecil v nějakým rozhovoru...
@Tarhiel (06.11.2012 01:11): Jo to určitě nejsi jediný komu to ovládání vadilo. Nakonec dokud jsem se to snažil hrát na klávesnici tak jsem prskal jak vzteklej kocour.

Ale s těma cutscénama jsem problém neměl, nevím zda GOG verze kterou jsem hrál, je v tomhle jiná než originál, ale pokud si nějakou takovou scénu nezvládl, tak loadování nebylo potřeba, hra sama se automaticky vrátila na začátek akční scény. Takže já si většinou v klidu shlédl scénu, a třeba až napodruhý řešil ty quick time eventy.
Tak snad tě čtyřka příjemně překvapí když máš tak nízká očekávání. Minimálně to co vyčítáš trojce ve čtyřce nepotkáš. Dan Brown a série BS z jednoho těsta jsou a nemají si co navzájem vyčitat, esoterické a konspirační romány existují od nepaměti.
@Crash (05.11.2012 21:09): Mne tam vadilo presne to, čo si opísal v komentári - ovládanie prispôsobené na konzole. To, že to bolo v 3D by som nejako prehltol, ale mám dojem, že to bola skôr podmienka publishera (myslím, že je to vidieť aj z toho, že momentálne vyvíjaná Broken Sword 5 bude zasa 2D - určite to nie je len na prianie fanúšikov, ale aj samotných tvorcov).

No a neskutočne ma štvaly QA momenty - vďaka nim som si vôbec neužíval cutscény, ale neustále som napäto čumel na dolný roh obrazovky (teda človek absolútne nič nemal z toho, čo sa odohrávalo v cutscéne), či sa tam neobjaví symbol na stlačenie. Ak som nestihol stlačiť, loadoval som lebo buď George zomrel alebo sa stalo niečo, s čím som nebol spokojný.

Samozrejme, príbehu nie je čo vytknúť - páčilo sa mi, že Revolution trojkou uzavrela kruh a príbeh sa skončil. Štvorka mi preto príde ako zbytočné znásilňovanie - zatiaľ som ju nehral (plánujem prejsť pred BS5), no nepočul som o nej nič dobré - v rámci väčšej prístupnosti pre masy si George nájde blonďavú pipku (oni sa s Nico rozídu?), s ktorou bude mať sex (!) (toto som čítal na prebale k hre - ako keby toto bolo to podstatné na adventúrach ), pričom bude riešiť interpretáciu biblických textov (lebo vtedy zrovna letel Dan Brown) - ufg!

Z tohoto pohľadu aj 5 je nadbytočná, ale tam už sa vyjadrili, že vytvoria novú mytológiu, templárov už nechajú na pokoji (tá téma už je vyčerpaná), tak to beriem tak, že sa síce preskupujú postavy, ale príbeh pôvodný príbeh ostane uzavretý.
@Richmond (05.11.2012 18:57): Pro mě výjimka nejsi, naopak ten tvůj komentář přesně vystihuje to co do mě okolí hustilo. Jak už to tak bývá tak ono na výsledném pocitu ze hry má hodně co do činění to očekávání. No a já šel do toho s tím, že to bude průser, jenže ten se nedostavil...

A o těch relativně prázdných lokacích jsem docela dlouho přemýšlel. A pokud to teda myslíš tak, že např. na ulicích vlastně nejsou lidé ani auta, v parku jsi sám atd., že tu prostě chybí takové ty detaily, oživující to prostředí. Tak jsem si říkal, že máš vlastně pravdu. Nicméně nepřečíst si to v tvém komentáři, vůbec bych si toho nevšiml. Tudíž jinak řečeno, mě osobně to vlastně vůbec v té hře nechybělo. Takže jsem to nijak v komentáři neřešil...
@90210 (05.11.2012 13:34): Ja jsem asi vyjimka :) Dvojka ma sice naprosto ztresteny pribeh nad kterym jsem kroutil nekolikrat hlavou a presne jak psal Crash "pripadal jsem si trapne". Ale aspon bylo na co se koukat. V te trojce mi prislo, ze je spousta naprosto prazdnych lokaci az mi z toho bylo smutno (plus bedny) :)
@Red (05.11.2012 15:04): Samozřejmě každému dle jeho vkusu... Pro mě je tohle argument, který mi absolutně nic neříká. Mě osobně je to prostě ukradený, jestli hra kopíruje všechny klasické prvky žánru nebo ne. Mě dokonce naopak často baví, když hra obsahuje nečekanou kombinaci prvků z více žánrů,, samozřejmě ovšem za předpokladu, že ta kombinace je hratelná, zábavná a funkční...
Dvojka byla klasická point-click adventura, už žánrově má před tímto 3D Sokobanem přednost.
@90210 (05.11.2012 13:34): Děkuji pěkně. :-) Mě ale teda právě ten klub hráčů, kteří by považovali třetí díl za lepší než druhý, vůbec početný nepřipadá. Asi jsem měl špatné zdroje, ale vždycky jsem slýchával: "Jó první dva díly, to je klasika, ale pak přišlo 3D a šlo to do kopru..." No není nad vlastní názor...
4Crash - Fakt dobrej komentar, souhlas s hodnocenim scenaru v serii BS a vitej do pocetnyho klubu tech, pro ktery je treti dil lepsi, nez druhej. IMHO sem patri snad vsichni, co ty 2 hry hrali.
Odklon od klasického point-click stylu a jistá "konzolizace" téhle serii určitě nepomohl.
Já na to trochu koukal a dal bych krk na to, že je to chyba aplikace Steam. Totiž když hru spouštím před BS3.exe, zapnu kompatibilitu nebo to dám spouštět jako admin, tak Steam píše, že je hra momentálně nedostupná.

Holt to vypadá tak, že se pokusím ukecat je o vrácení peněz a zavítám na GOG.com :)

PS: To samé mi to dělá i na WinXP na jiném PC... Smolný den nebo ta hra vůbec nefunguje? Má ji někdo na Steamu a dokáže ji spustit?
NateLogan: BS3 jsem bohužel zatím nehrál (mám sice doma verzi z Levelu, ale zatím jsem ji nezkoušel), takže můžu poradit jenom obecně:
1. Spustit za administrátora / Režim kompatibility (To je ale asi jasné.)
2. Spustit tak, aby herní proces běžel jenom na jednom jádru - k tomu bude potřeba použít nějakou utilitu typu (nezkoušel jsem):
http://www.activeplus.com/us/freeware/runfirst/
http://affinitychanger.sourceforge.net/
http://archive.atomicmpc.com.au/forums.asp?s=2&c=21&t=2038
3. Zkusit deaktivovat DEP ve Windows - tohle bylo potřeba udělat pro rozběhnutí Midnight Club 2 ve Vistách:
http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=730578

Jinak mě bohužel nic nenapadá (teda kromě ultimátní rady - koupit si BS3 na GOGu).
Nu, jestli si někdo pod termínem "výborně" představuje totéž, co "retardovaně", budiž :-). V každém případě oproti dabérce z jedničky byla o dost níž už ta z dvojky, o tomhle třetím díle tedy nemluvě.

Ale jestli to teda po příběhové stránce aspoň ujde, tak tomu dám ještě šanci.
Nico je dabovana vyborne, ty vole. V kazdym dile.

Jinak to ma rozhodne cenu hrat pro solidni pribeh (i kdyz na konci hodne prestrelenej), skvelej humor, vyborny narazky na prvni dily a hlavne uzasnymu spickovani mezi Georgem a Nico :)
Chtěl bych se zeptat, je nějaký důvod, proč tohle hrát? :-)

Posunování beden mě zrovna nebaví, stejně tak trapné "skákání" (cestou pořád rovně, jednou zmáčkni šipku nahoru, pak dolů...) a Nico je dabovaná jako totální * (proč ji v každém dílu mluví někdo jiný?), tak prvotní dojmy zrovna pozitivní nejsou...