Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Dumec (19.10.2012 17:48): Kľúčová udalosť v príbehu, pevne naskriptovaná na konkrétny dátum, bola podľa mňa v altarovskom Aftershock najhorším návrhárskym rozhodnutím. Krásne to predĺžilo hernú dobu, ale iba tým, že ťa to bez možnosti pokroku a nových výskumov donútilo opakovať tie isté generické misie pokojne aj niekoľko herných mesiacov. ^^
pipboy: čéče nějak si vyměkl a dáváš všem lepším hrám 85%, bud trochu zlej ;o)
@MickTheMage (20.10.2012 00:23): No, asi špatně formulováno, krátké je silné slovo... hrál jsem to na classic, umírali mi, dosti :) (resp. nechával jsem je bez loadu, jen sem tam, když to bylo osobní (když jsem je pojmenoval :D)... ale přesto... Asi mám pořád v hlavě srovnání s altaří dvojkou (Aftershock), kde to bylo až skoro nechutně rozlehlé (nejprve klasičtí alieni, pak sektáři, pak ti podivní žlutí poloroboti či co, pak ještě duchové...). Hlavně jsem byl dost zklamaný, že pouze pouze jediná aliení základna... a vlastně jediná xcom základna... doprdele, vlastně mi chyběly i zásobníky, base defense mise, pohybové čidla, úplná absence role světla/tmy (pamatujete na ten plíživý strach při Terror from the Deep, když jste v těch zatracených hlubinách neviděli na krok?:), zbytečnost dalších zajímání alienů, žádné zbraně na blízko (a přitom tak pěkný soldier class to mohl být :) ... Sakra, to asi mluví nostalgie... těch pozitiv tam bylo taky habaděj, výborný nápad s Foundry, systém satelitů a vůbec tato nebojová část...

tys tomu dal 95%. Pravda, že do té části, než jsem zjistil, že se (UŽ!) bude nevyhnutelně končit, se moje pocity pohybovaly na podobných procentech... ale pak, bum... a bylo to spíš: a už jako nic? tak rychle? A tak si právě říkám: je zklamání z délky hry dostatečně dobrým důvodem k sníženému hodnocení? Protože těch 30 hodin bylo hodně kvalitních... na druhou stranu, nějakému klasickému RPGčku s 60+ hodinami se dá 90%, stejně jako (jistě jinak výborné) střílečce, se kterou je člověk hotov po 6 hodinách... ale snad jde o to zklamání z nenaplněného očekávání... No nic :)
Dohráno... Jen tak do éteru pošlu otázku: nepřišlo vám to krátké? Oproti starým "ufům", ale hlavně třeba oproti altarovské sérii...
@MickTheMage (18.10.2012 19:13): asi si neco delal jinak protoze ANO tohle xcom presne ma.
zkousel sem 10x utok na 90% nez me napadlo udelat jinou akci pred tim a voila.
zas tolik mi to nevadi, bezne neloaduju a tak me to moc nezasahuje, ale toho commandera zakladny sem proste chtel zajmout a ne zabit :-D
@Karasman (18.10.2012 18:10): No ved prave, niekde som zachytil take keci tak si to chcem ujasnit lebo som sa strasne zlakol ze by to mohla byt pravda.

Nastastie u JA2 to znamy mod 1.13 odstranuje co je dovod k must-have instalacii.
@pipboy (18.10.2012 15:50): Prave ze nie mapu sveta ale cisto bojovanie. Ked napriklad pohnem panacikmi a nakoniec trebars ostanem stat pred Ufoncom a mam este vystrel. Dam save a ked uz ma hra vygenerovany seed udalosti a vygeneroval mi ze netrafim tak mozem aj 10000000000 krat loadnut a zakazdym proste netrafim. Toto som myslel.
co se tyce udalosti na mape sveta jako kdy se objevi ufo, utok na mesto atp, abduction sites, atp. tak bych rek ze jo. Tam se meni snad jen kde se ufo objevi a jaka odmena bude ve ktery lokaci.
@pipboy (18.10.2012 04:10): Niekde som v nejakej diskusii zachytil zlu informaciu ze hra si vyraba tie debilne "pre-generated seed" ako trebars Jagged alliance 2. Co sposobuje ze loadnutie vedie stale donekonecna k rovnakym udalostiam a aby sa to zmenilo tak musi hrac nejako inac pohnut panakmi alebo proste hocico musi urobit inac aby sa pozmenil ten "seed".

Je to pravda, vie to niekto naisto?

Jagged alliance nastastie s modom 1.13 toto zrusil, niektore hry maju moznost volby ci seed ano/nie (Civilization). Dufam ze to tak nie je.
@Ebb (18.10.2012 01:22): taky mi to prijde, ale co jsem zacal vic loadovat, muzu rict ze se hybou dost na to aby behem 2 tahu byli nekde jinde nez me posledne nakopali prdel a mohli mi ji tak uspesne nakpat znova.

Kazdopadne asi se blizim ke konci a nerad to rikam ale ty lokace zacaly byt dost na jedno brdo, ve vyzkumu uz je tak mesic mrtvo, ve foundry uz visi jen shiv zbytecnosti a vylepseny litani. Akorat nemam materialy na vyrobu top zbroji pro cely tym.

@Drekorian (17.10.2012 22:54): Taky to vidim na ghost armory, ja ho nakonec dal sniperum a na konci tahu kdyz nikde neni nepritel se s nim vrhnu vpred - pokud je tam nekde nepritel, tak o me nevi a nemusim resit ze by na me zautocil jako prvni + muzu pak vesele rovnou snipovat bez dalsiho presunu. (Teda ted uz je to asi jedno, podle vseho me zitra ceka finalni mise a ghost armory mam dva.)
Dosť ma štve, že alieni sa v podstate moc nehýbu od svojho miesta spawnu. Pre Ufo:EU a X-COM:TFTD dodávalo atmosfére najmä to, že AIčka alienov dosť blúdila po mape, alieni sa zjavovali všelikde zo zadu a z miest, ktoré som už prehľadal, bolo to jednoducho omnoho tuhšie a vypätejšie.
@pipboy (16.10.2012 10:01): Já si nejvíc oblíbil Ghost armor s Assault classou. Zatimco Heavy/Snipeři/Supporti drží linii a kryjou se přes překážky, neviditelní Assaulti prorazí linii, jdou do overwatch a nepřítel nemá šanci. Hodí se S.C.O.P.E.
@MickTheMage (16.10.2012 12:02): No uz aby si to dohral, ehm logicky totiz ocakavam naozaj HUTNY mega-clanok o novom XCOMe. Sa mi nechce kazdy den naivne chodit na tvoj blog v planej nadeji ze sa tam uz kazdym dnom objavi :-).

Ocakavam podrobne rozpitvanie kazdej malickosti na 400 normostran.
@pipboy (16.10.2012 10:01): Presne to, je to navykove a predsa to ma kopu chyb - ergo dobra hra :)

Ad interceptor - jo mozes poslat len jeden, ked je moc poskodeny ho odvolat a poslat dalsi, ktory to UFO uz vacsinou dorazi.

Jo satelity, tie robia zo zaciatku peklo. Inak su to specialne misie a hlavne ciele. Satelity treba pouzivat takticky, no. Jednak znizuju paniku - jednorazovo. A jednak od statu kde mrdnes satelit dostanes viac penazi, pripadne inych zdorjov (inzinieri a vedci).
@pipboy (16.10.2012 10:01): nektery veci maji minimalni pocet inzinyru nez je vubec muzes zacit delat. napr ty lepsi armory maj 35/40 minimalni pocet.
satelity pomuzou, dokonce jsou lidi nuceni na classic je vysilat az je vsecko v prdeli protoze neni jina moznost jak snizit paniku. dobrej potlacovatel paniky je ta mise assault zakladny, to snizi paniku o 2 vsude, takze muze byt dobrej napad s tim chvili pockat.
Damn, je to docela navykove. Teda sice me nemalo veci sere (erhhm..: uvnitr lodi abych se furt pral se zobrazenim strechy + hlavne klikani na vyvyseny plosiny je obcas nervy, taky je to takove blbe, ze clovek casto nevi jestli z mista kam jde bude mit lepsi pozici/vubec uvidi na nepritele, zobrazeni kolizi je vtip, nehrozi nic jako ze by clovek omylem trefil jinyho emezaka/clena tymu... aim penalty u overwatch modu mi prije o neco silnejsi nez by musela a vubec by bylo fajn kdyby nestrileli vsici najednou na prvniho zmrda co se objevi. Kdyz poslednim pohybem v ramci tahu odhalite skupinku emzaku, tak je to taky radost >_> Nebo ze na ufo muzu vyslat jen jeden interceptor... eeh no radsi toho necham...)

Par dotazu kdyz uz pisu:
Inzenyri delaji co? Snizuji cenu vyroby?
Nejaka taktika na vyuziti neviditelnosti?
Da se nejak snizit panika v zemi mimo plneni misi a hlavnich cilu? (Mam tuseni ze by pomohlo jebnout jim nad hlavu satelit, ale to jsem si az doted nemoh moc dovolit a uz mam v riti 3 zeme.)
@Tarhiel (15.10.2012 13:19): No podla toho co som cital o Vampire masquerade tak bol Daggerfall vlastne docela prijemna a dobre urobena zalezitost.

Ovsem v tom case Score to asi naozaj bola najzabugovanejsia hra v historii. A ano zahraj si ju, je uz aj tak free to play tak co aspon skusit treba.

Este, je pravda ze sa UFO na XP urcite nespusti? na rozdiel od Dishonored, vraj UFO naozaj ale naozaj nejde spustit, ovsem nainstalovat vraj ide co je krute.
@mazar1234 (14.10.2012 21:52): Hehe, jedna z oldschool vecí, ktoré by som si rád zahral. Doteraz mám pred očami walkthrough z dobového Skóre, spolu s hláškou, že sa jedná o najzabugovanejšiu hru v histórií :)
@MickTheMage (14.10.2012 19:38): Tou druhou hrou určite myslíš Daggerfall, však? :) Hmmm, no podľa vašich hodnotení (aj recenzií) táto hra stojí za to, ale asi počkám na nejakú GOTY edíciu, kde (snáď) už tie spomínané chyby budú vychytané :P
Ted mi ufoun na férovku odpráskl vojáka přes stěnu vesmírný lodi, za kterou stál. Stěna zůstala stát nepoškozená, voják ko. A navíc ufoun viděl jen mýho druhýho vojáka, toho co zastřelil ani neviděl. To to vážně nikoho dalšího tak nesere že tomu dáváte kolem 85%?
@mazar1234 (13.10.2012 16:15): Ta hra ma dlhy zoznam mensich chyb, ale na jej hratelnosti to nic neubera. Bude ta srat to, tamto a mozno este aj ono. Fakt by to bol pekny zoznam, ale najlepsie na tom je - ako u inej mojej nedokonalej, ale naj hre vsetkych cias (ehm), vobec to nevadi!
@mazar1234 (13.10.2012 16:15): Já mám zatím jenom jeden poznatek - sere mě jak se dá střílet skrz zdi. Postavim vojáka na místo, které "opticky" vypadá, že tam emzáci nedostřelí, ale hra to vyhodnotí jinak. Takhle jsem přišel o svého nejlepšího vojáka, protože jsem ho kamsi poslal a emzák, kterej stál pod mostem na druhé straně prostě ten most prostřelil skrz a zabil ho. Tak jsem to nasraně vypnul a ted sbírám nervy abych to zapnul znova.
Sakra a tu je mrtvo, na Dishonored to zije a hry v nasich koncinach vysli v rovnaky den.

Tak ako, to nikto okerm "korytnacky" UFO (ehm, ano UFO) nehra? Ziadny zaujimavy komentar na sklade?

Ja viem, casu bolo relativne malo, ale dnes je 13, vyslo to 12 takze cca 24 hodin uz niekto moze mat odohranych, ci???
@Marty McFly (11.10.2012 14:46): Bodkin má pravdu, mohou za to obchodní řetězce a distributoři. V USA vychází hry v úterý, protože "údajně" jde o nejpomalejší den v týdnu co se týká obchodů a takto jej uměle oživují. V Evropě pak "údajně" preferují pátek, protože lidi zpravidla hrají o víkendu a nejpravděpodobněji tedy budou nakupovat ve čtvrtek/pátek.

V dnešní době to ale víceméně znamená jenom zneužívání VPN u Steam her a podporování pirátství u nedočkavců.