Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

X-COM: Email games

Em@il Games: X-COM

65
1 hodnocení Platformy
Žánr:
strategie > tahová strategie *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
30.09.1999 PC
Vývojáři:
Hasbro Interactive
Budgetová hra založená na koncepte „Play by mail“. Hráči dostali k dispozícii 50 máp, 10 pre každé prostredie (mestská zástavba, ľadová krajina, UFO, základňa X-COMu a mimozemšťanov). Mapy neboli príliš rozdielne a všetky boli veľmi malé. Každá mapa obsahovala niekoľko krabíc, ktoré obsahovali tzv. powerupy – odokrytie mapy, zvýšenie AP pre jednotku, dostrelu, apod.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 65
Na tuhle hru jsem si vzpomněl, když jsem při procházení starých časopisů narazil na článek o hraní přes e-mail. Po troše googlení jsem našel způsob jak hru dnes rozchodit a pak zjistil, že se stačilo podívat do odkazů na DH. Největším problémem při hraní je nefunkčnost serverů hry. Je tak nutné soubory s tahy posílat ručně jako normální přílohu. Z technických věcí ještě zmíním, že CD v mechanice musí mít jen první hráč. Hra nabízí klasické tahové boje v prostředí z prvního UFO. Jeden hráč se ujme mimozemšťanů a druhý jednotek X-COMu. Boje probíhají na celkem malých mapách, kterých je ale dost. V nabídce je pět různých prostředí po deseti mapách, ale motivace zkusit každé prostředí více než jednou je malá. Mapy jsou si jinak dost podobné.

Ovládání je jednoduché a přívětivé. Po ukončení tahu je možné poslat protihráči zprávu, kterou uvidí před hrou samotnou. Bitvy nejsou moc dlouhé, ale vhodné využívání nalezených předmětů může hru zajímavě zkomplikovat. I když jsem ve více než polovině misí prohrál, stejně to byla fajn zábava. Výhodou proti klasickému on-line multiplayeru nebo zde také přítomnému hotseatu je nezávislost na protihráči. Nemusíte mít oba čas, prostě odehrajete svůj tah kdy chcete a pošlete ho. Odpověď může dorazit za hodinu, ale klidně za týden. Není také problém mít rozehraných více partií naráz. Počet ovládaných jednotek je také nízký, takže není problém se rychle zorientovat. Tento typ her má zkrátka svou jedinečnost a rád jsem si hraní vyzkoušel, navíc v prostředí oblíbené série. Hrál jsem pomocí e-mailu poprvé, ale možná ne naposled. Vyzkoušení tak mohu doporučit, pokud vás neodrazuje složitější provoz. Problém jsem měl také se sháněním protihráčů, výsledná úspěšnost je 2 ze 6.
+16