Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Dipsi (24.05.2012 17:23): Hmm... tak to chci vidět tvůj komentář. Protože jakkoliv mám rád RPG a univerzum GoT a tvroba postavy i boj mě zpočátku celkem zaujali, zatím to má takové kiksy, že je to hra přinejlepším průměrná.
Osmá kapitola je jedno velký překvapení - hádanka a puzzle, vcelku rozsáhlý side quest...sice mi už zabrala 4 hodiny a furt sem jí nedokončil a to v podstatě opět kvůli primárně zbytečně natahovaným dialogům, mě zatím baví suverénně nejvíc. Jestli se zbytek hry udrží ve stejném duchu, mohla by z toho nakonec být i ta padesátka.
Na koľko to vidíte? Mňa štve, že skrz "filmíky" mi mizne loot, a je to až "nesprávne" ukecané.
@USER47 (23.05.2012 00:23): Prvních cca pět hodin jsem přes dialogy spíš trpěl. Pak se děj tak trochu nakop a mě to začlo zajímat. Celkově ale problém těchle dialogů není ani tak moc v tom, že by byly o ničem, ale že kolikrát trvají klidně i deset minut, přičemž se zrovna řeší téma, které by se dalo vykecat během dvou tří minut max. Nemluvě o tom, že se tam fakt hodně dlouho řeší vyloženě furt to samé.
Je to aspoň nějak slušně napsaný? Ukecaný hry jsou fajn, pokud většina dialogů není úplně o ničem (zdravím Bioware).
Tak jsem se do toho taky pustil...
Ještě nejsem ani na konci první kapitoly, ale už mě nehorázně štve, že téměř neuplyne minuta, kdy bych neviděl ten symbol železného trůnu vpravo dole - loading/saving. Takové malé ty levely jsou a stejně musí fut načítat, kolikrát i před rozhovory, grrr.

A ano, zatím je to nejukecanější hra, jakou znám :-) Obávám se ale, že to moc velké pozitivum není.
možná, že si počkám na češtinu, přece jenom to sní bude lepší :)
Poznatky, o kterých jsem se ještě nezmínil:
AI je nehorázně mizerná, zejména co se ovladatelných parťáků týče. Dokud se nad nimi člověk neujme kontroly, nikdy je nenapadne použít jakýkoliv ze svých skillů. Pokud se nad nimi člověk neujme kontroly dostatečně rychle, pravděpodobně vběhnou doprostřed skupinky čtyř nepřátel a nechají se zabít.
Třebaže je ovládání vcelku pohodlné, nemožnost jej normálně přenastavit zamrzí dost.
UI není celkově špatný, ale konkrétně systém lektvarů je vůbec ten nejretardovanější, který jsem kdy viděl. Člověk si nejdřív musí koupit prázdnou lahvinku, tu posléze musí připnout na pas postavy, a při nákupu ingredience jí musí rovnou do zmíněné lahvinky zamíchat. Opravdu nepochopím, proč si prostě nemůže ingredience nakoupit samostatně a míchat až v pohodlí inventáře. Nebo proč se mi při tom nákupu aspoň nezobrazí prázdné nádoby, které mám v inventáři, proč je musím jak chuj vkládat do slotů postavě. Tohle mě sere ještě víc, než celej inventář Two Worlds 2 dohromady.
Voda je v tom ještě hnusnější, než v Call of Juarez: The Cartel. Ono textury celkově tu jsou solidní hnustfujgrc.
Árčři umí své šípy střílet přes zdi. Sere pes, že jsou tlusté a kamenné, prostě kouzelné šípy a bez debat!

EDIT: Jedinné pozitivum je opravdu ten příběh, který mě úspěšně nalákal na seriál, který mě úspěšně nalákal na knížky. A ovládá se to pohodlně. A soundtrack je počítám totožný s tím seriálovým, takže gut. A nijak zvlášť to nenudí. Zbytek...blargh.
@RNDr. Gunár Pavel (20.05.2012 13:50): Spíš mluvení do stěny, ale především to jsou prostě...neschopní amatéři. Nejvíc mě zatím suverénně dostala jedna posh hilly billy ženská ve městě. S ní mluvit, to bylo něco uši trhajícího. -_- Echt, Zaklínač takové případné kiksy vynahrazoval, tohle více méně nemá nic jiného, než ty dialogy. Ale dobře, ušetřím si tenhle hejt na koment. ^^

:D myslím že vím, o kom mluvíš. Tož ten bundlík vypadá moc pěkně, o tom žádná. Věčná škoda, že hra samotná je takovej chrchlanec. :)
@HolyMeatball (20.05.2012 13:42): Chyba, Argové jsou príma hra se zajímavým soubojovým systémem a správně šťavnatou grafikou. :) Mizerný voice acting v podobě mluvení do stěny, nebo šedesátník mluvený teenem? Přežil jsem tyhle kiksy v Zaklínači 1, snad i tady.

S těmi pákami mi začínáš vzdáleně připomínat jistého experta přes hradní záchody z Games.cz :D Mno každopádně přes tvé odrazování jsem odhodlán vzít tento bundlík až nazraje čas a cena. :)
@RNDr. Gunár Pavel (20.05.2012 13:34): S Argonauty nejsem obeznámen. :( Což o to, já kecy taky rád, ale čučet na desetiminutový dialog o něčem, co by se dalo probrat během dvou minut, to je...k tomu si připočti mizerný voice acting a průser je na světě (ad dabing, je strašně nevyvážený...některé postavy jsou namluveny decentně, některé hůř, některé přímo směšně špatné ;_;).

No jo, ale je jedna věc mít pochybný level design ve větším otevřeném světě, a pak ho mít v něčem tak striktně lineárním a uzavřeném, jako je tohle. A navíc, co se týče tý páky a těch dveří, VŠECHNY ostatní páky v tom levelu otevíraj přesně ty dveře, které jsou hned vedle. Jenom ta jedna první se prostě musí lišit ._.
@HolyMeatball (20.05.2012 13:28): Ukecanější než Rise of the Argonauts? Fakt? Nový rekord dosáhnut? To by se mě i mohlo líbit, mám rád kecy, kromě smalltalku v Gothicu 3 a obou Risenech, na ty jsem už alergický. :)

Ten leveldesign - třeba chtěl hradní pán zaujmout dveřmi, které se otevírají "samy". To máš jako krby na zámcích, do kterých se přikládalo z druhé místnosti. Leveldesign je zvláštní ve více RPGčkách, Dragon Age počínaje a bohužel Skyrimem konče.
@RNDr. Gunár Pavel (20.05.2012 13:20): To si umím představit.
Jenže ono je už to tak zbytečně natahovaný - dialogy jsou naprosto zbytečně dlouhé, protože postavy s oblibou furt obkecávaj jeden a ten samý topic dokolečka (bez nadsázky je tohle ta nejukecanější hra, kterou teďka z hlavy pamatuju...z těch osmi hodin bylo celkově MINIMÁLNĚ 6 hodin jenom ty dialogy >.<), level design často fatálně postrádá logiku právě proto, aby člověk strávil víc času běháním dokola (třeba páka v jedný místnosti, která otevře dveře v chodbě úplně někde jinde; průchodové dveře v městě jsou otevřitelné jen z menšiny, aby si to člověk náhodou moc nezkracoval, etc.). Takovéhle vylomeniny pamatuju tak z klasickýho Tomb Raidera, v moderní "rpg" se mi to tolerovat vůbec nechce -_-.
@HolyMeatball (20.05.2012 13:11): Spíše ano, o to víc potěšující pro mě je, že jsem i tak hru odhadl dobře a průměr se víceméně shoduje s mým hodnocením. Tak či tak, DH hodnocení ještě nevydaných her nepovoluje, proto je v pořádku, žes to stáhl. Co se GoT herní doby týče, tak jestliže nemají obsah na 3Oh, je dobře, že to zbytečně nemučí a netáhnou hru jak žvejku.

Neměl, dokud nemáš konzoli, je to pro tebe asi tak užitečné jako učit se, kolik párů nohou mají bezkřídlí a kolik pavoukovci. :)
@RNDr. Gunár Pavel (20.05.2012 13:03): OIC. Nebyl ten lynč spíš kvůli tomu, žes hodnotil jenom demo? Correct me if I'm wrong, pamatuju si to jen matně. /人◕ ‿‿ ◕人\
Nedojel, jak říkám, došel jsem sotva do sedmé kapitoly (to si to tu nikdo nečte? ;_;). Takže bych to tak viděl na plus mínus půlku hry zamnou, pokud se tedy teď náhle délka nadcházejících kapitol prudce nezvedne (což bych docela i čekal, když jsem četl, že hrací doba *údajně* dosahuje třiceti hodin...do té sedmé kapitoly jsem došel po osmi ušmudlaných hodinách T_T), no.

OIC! Možná bych se měl začít víc zajímat. >,>
@HolyMeatball (20.05.2012 12:57): Jinak nedám, poněvadž to, co se rozpoutalo třeba kolem mého prereleasového hodnocení Syndicate byl takřka lynč. :) Domnívám se tedy, že by měla platit stejná pravdila pro všechny. To už vydržíš, těch 45 dáš hře až 1. - beztak jsi to ještě ani nedojel.

A samozřejmě, že se prodává i verze na Xbox, jen by ti na rozdíl od té playstationové, která nemá region lock na PAL konzoli nejela!
Když jinak nedáš. :')

EDIT: Ne, myslím mé zaoceánské známé, se kterými semtam něco trejdnu. ^.^
DOUBLEEDIT: Já vím, ale jelikož už to mám přislíbené od důvěrného zdroje, a neměl sem do čeho jiného píchnout, a nelíbilo se mi právě to, že v emerice už vesele hrajou a ještě k tomu jenom na konzoli (fakt jenom ps3? Neprodávaj tam aji xbox verzi? -_-) jsem si čekání zkrátil, mno.
Prečo stroj času? Stačí čítať napr nfohump, tam sa objavujú novinky :P
Žeby ty správné zaoceánské konexe, o kterých jsem ostatně doktorovi už jednou vyprávěl? *v*
Tak jsem se dopracoval do sedmé kapitoly a jo, trochu se to zlepšuje. Souboje už nejsou tak otravné, když má člověk vyšší level a lepší výbavu, příběhově to začíná nabírat na obrátkách...ty vrstvy hnustfujgrcu to ale asi už nepřebije.
Právě že tahle hra byla ve vývoji dost dlouho, co sem slyšel. Práce začaly dávno před vznikem seriálu...co sem slyšel. Není to na ní ale vůbec vidět. Naopak, vypadá to právě jako na rychlo splácané cosi, co ani samo neví, co to vlastně chce být.
@konvice (19.05.2012 21:06): Seriál je super. První série sa držala knížky věrně. Tá druhá sa dost odchyluje, ale néni horší. Jde tam poznat, že chce režisér dat tomu seriálu aj neco ze sebe. Nekeré situace řeší líp a nekeré hůř.

A dnes je snaha vytřískat z čehokoliv maximum prachů. Je to smutné, ale je to tak.
Spíš položím řečnickou otázku, nepřijde vám sprosté a trapné snažit se z jakéhokoliv knižního titulu vytřískat maximum prachů? Seriál, hra? Nepodepsal se nějakým způsobem urychlený vývoj hry(za účelem rychlejší generace zisku) na její kvallitě?
Echt, přísně lineární, bez side questů či zajímavých NPC (de facto se dá vždycky mluvit akorát s tím člověkem, kterého označí quest), bez jakýchkoliv voleb, bojový systém vyloženě otravný, pokud to člověk nehraje na nejnižší obtížnost (ergo tři nepřátelé v jednom baráku zaberou přes 10 minut, protože většinu boje člověk prostě musí běhat dokolečka a čekat, než se doplní zdraví; většinou při bitvě hra rozestaví kolem hráče roztomilé neviditelné zdi, které tam předtím nebyly, což je přinejmenším laciné; mnohdy bitva začně po nečekané cutscéně bez jakéhokoliv varování, a jelikož přímo při bitvě se nedá savovat a bůhvíproč ani loadovat, když člověk bojuje přes pět minut a pak zařve A PAK si uvědomí, že nijak zvlášť před onou cutscénou nesavoval, a tím pádem se musí vracet od posledního dalekého autosavu...) nevím, když už tam autosavy jsou, proč je proboha nemrskli blíž k sobě? Oni na to dokonce varujou při loadingu, že prý nezapomínejte savovat, páč autosavy jsou rozmístěné daleko od sebe! ...proč ale? Navíc soustředit se na potřebu průběžně savovat je v tom docela těžký, protože ta hra je z víc jak 80% dialog za dialogem. Po čtyřech hodinách a půl jsem se dopracoval tak do půlky čtvrtý kapitoly, z čehož maximálně 40 minut jsem opravdu hrál (tedy běhal po graficky běru ošklivých lokacích a semtam bojoval). Zbytek toho času jsem strávil čučením se na dialogy, které nejsou sice napsané nejhůř, ale voice acting je tu mnohdy trestuhodně špatnej a ty dialogy jsou naprosto zbytečně dlouhý, ty postavy furt omýlaj ty samý kecy furt dokola, eurgh...RPG to je opravdu hodně vykastrované. Já bych to erpégéčkem vůbec nenazval. Spíš je to taková pomalejší, nudnější, rádoby taktická lineární rubačka, ve který si můžete nakoupit hadry a zbraně a pár skillů.

Nejlíp sem se zatím bavil asi v kůži toho psa. >_>
Hral jsem to jen chvilku, ale teda expozice pribehu byla snad az prilis velika. Zacatek nez hrac vubec muze kliknout mysi je dost utrpnej. A to mam svet GoT hodne rad. Trosku mi vadilo podivne namluveni - jednou jakoby usekane mezery mezi vetami, podruhe zas dlouhe mezery bez duvodu ( zadne drama ).

Taky je to na muj vkus trosku moc plne patosu.

Mno samotny souboj system je pomerne zajimavy, uvidime jak to bude v budoucnu. libi se mi system interruptu ci jak to nazyvaji a abilit vubec.
@Feidias (15.05.2012 19:12): To není zas tak těžké, celý námět Skyrimu, to není nic jiného než velký ústupek právě lidem jako ty. Každý přece rád draky a vikingy s kravskýma rohama. :) Přesně takhle mě nalákal GoT, každý rád "středověk", meče a silácké řeči.
@Borghal (15.05.2012 18:46): tý grafiky jsem si taky všiml, ale zas grafika nemusí být všechno:) jak ostatně říkáš sám:). Láká mě že znám ten svět. Do Ellder Scorlls jsem se třeba nepustil z tohohle důvodu. Je těžký se ze začátku zorientovat a vžít se do toho...
@Hydr0gen (15.05.2012 16:10): Good story, average gameplay. Screw the rest, I say :-)

Ta grafika v té recenzi ale vypadá opravdu strašně. A asi se nedá doufat, že PC verze by byla o moc lepší ani pokud jde o clipping... Takže další hra s čekáním na patch už před prvním zahráním?
@Borghal (02.05.2012 22:45): No, ten žebříček není nikterak relevantní (vzhledem k počtu hlasů není potřeba intelekt Spocka a hotová zkouška z Temna, abys kouknul a bylo ti vcelku jasné, odkud vítr vane) - takže nevidím důvod, ten povzdech nějak rozebírat. Už proto, že tam jsou zhruba všechny větší sf/fantasy ságy, co v češtině kdy vyšly :)

Ok, ale když už jsem se rozepsal - vidět Mary Sue Harrington v první desitce se s kamennou tváří snad přejít ani nedá. A jinak jsem (bohužel) za ty roky přečetl velkou část toho, co u nás ze sf a fantasy literatury vyšlo - a těch relativně kvalitních je jen zlomek (a těch relativně dobře přeložených taktéž). Ale taky pravda, že naštěstí ani těch, které jsou tak děsné, že četba působí téměř fyzické utrpení, moc není.