Nikdo to ještě nehrál...
Diskuze
k jaký hře se dá tato hra přirovnat? =)
@Borghal (03.05.2012 14:58): A tak to já se zase nechám překvapit :) Za těch 10 let až se dotočí poslední série :-D
@Walome (03.05.2012 14:49): No, tímhle je tahle série taky proslulá... :-) A teď nemyslím tou jednou událostí, ale obecně - GRRM si servítky moc nebere. A jestli to ani nechceš číst, pár !masivních! spoilerů v tomto duchu si dovolit můžu : Joffrey se skutečně zadusí, dále postupně zemře z významných postav i Tywin Lannister, Robb Stark, Catelyn Stark, Kevan Lannister, Balon Greyjoy, Renly Baratheon, Jeor Mormont, Oberyn Martell, Ohař, Hora
...pokud máte někdo v úmyslu číst knihy nebo se dívat na seriál dál (a baví vás), ať vás ani nenapadne na ten spoiler klikat! ;)
...pokud máte někdo v úmyslu číst knihy nebo se dívat na seriál dál (a baví vás), ať vás ani nenapadne na ten spoiler klikat! ;)
Borghal: Druhá série je zatím mnohem lepší než první. Alespoň něco se stane každý díl a celkově mi přijde, že je i více "silných" scén. Oproti nudě, která přišla od druhého do ca.šestého dilu první sezóny je to jiné kafe.
Souhlasim, že finále S01E09 bylo mnohem lepší a silnější než pak finále celé sezony v dalším díle.
Souhlasim, že finále S01E09 bylo mnohem lepší a silnější než pak finále celé sezony v dalším díle.
@Borghal (03.05.2012 14:43): Chápu, ale mě by to nevyhovovalo. Už děj druhé série mi přijde natahovaný a představa, že je těch knih ještě 5!!!
Pro mě skončila Hra o trůny devátým dílem první série. Teď vím, že mě tam už nemůže nic překvapit :) I kdyby se třeba Jofrey udusil kostí z ryby nebo kdyby chodci povraždili všechny postavy, nebudu z toho mít takový šok jako z popravy Boromira.
Pro mě skončila Hra o trůny devátým dílem první série. Teď vím, že mě tam už nemůže nic překvapit :) I kdyby se třeba Jofrey udusil kostí z ryby nebo kdyby chodci povraždili všechny postavy, nebudu z toho mít takový šok jako z popravy Boromira.
@Walome (03.05.2012 14:27): Kdyby to byl příběh jednoho hrdiny, tak to asi bude úmorné a repetitivní (třeba Meč pravdy jsem vydržel jen 4 knihy než mi přišlo že je to pořád totéž), ale nezapomeň, že tady žádný hlavní hrdina není a příběh je v průběhu podáván z pohledu 24 různých více či méně důležitých postav, jejichž osudy se neprotínají moc často.
Na mě to takovým stylem působilo mnohem "epičtěji" než když čtu ságu knih, která sleduje pořád jen jednoho či dva hrdiny, kolem nějž se všechno točí. Sice to má za následek, že se kolikrát popisují ne až tak významné události, ale mě to za tu změnu ve způsobu podání děje stálo.
Na mě to takovým stylem působilo mnohem "epičtěji" než když čtu ságu knih, která sleduje pořád jen jednoho či dva hrdiny, kolem nějž se všechno točí. Sice to má za následek, že se kolikrát popisují ne až tak významné události, ale mě to za tu změnu ve způsobu podání děje stálo.
@Borghal (03.05.2012 13:11): S tím soudem, to máš asi určitě pravdu, ale i tak sorry, když má jeden příběh 7000 stran (+-), tak to prostě nemůže mít dobrou kvalitu, podle mě.
V paperbacku to vycházelo tuším dřív a na dvě půlky. Teď to vydávají znova jako hbacky a ano, překlad se v půlce změní, což je extrémně šílený.
V paperbacku to vycházelo tuším dřív a na dvě půlky. Teď to vydávají znova jako hbacky a ano, překlad se v půlce změní, což je extrémně šílený.
@Walome (03.05.2012 13:05): Ono se to u nás neprodává i jako paperback? Já mylel že jo. Četl jsem to z Kindlu a pak si pořídil naráz všechny vyšlé anglické paperbacky, čeština v tomhle sux. V půlce se rozhodnout že se budou překládat i jména, to je na pytel.
Jinak říkám zas a znova - soudit knihu podle seriálu je nesmysl, zvlášť když daný seriál produkuje HBO :-)
Jinak říkám zas a znova - soudit knihu podle seriálu je nesmysl, zvlášť když daný seriál produkuje HBO :-)
Já čtu, kde se dá, protože jinak bych musel zabít všechny ty lidi, kteří do mě strkají, vrážejí, opírají se o mě.
Je fakt, že kvůli tomu, že čtu výhradně v MHD, nemám šanci přečíst velké hardbacky :) Takže GoT je tím pádem ze hry - ale ona by byla ze hry tak jako tak, působí to na mě jako telenovela.
Je fakt, že kvůli tomu, že čtu výhradně v MHD, nemám šanci přečíst velké hardbacky :) Takže GoT je tím pádem ze hry - ale ona by byla ze hry tak jako tak, působí to na mě jako telenovela.
@Tulareanus (03.05.2012 12:58): Tak se do toho dej, 5000 stran máš raz dva :-D
Teda u nás v mestskej je väčšinou taká tlačenka, že by ma ani nenapadlo knihu vyťahovať. :) Ale keď som chodil do školy vlakom, tak som pravidelne čítal, to je pravda, na tie krátke cesty autobusom (ako píše Marty McFly) by sa mi ale fakt vyťahovať knihu nechcelo, pretože by ma to len rušilo a kým by som sa začítal, tak by som musel vystupovať.
Hm, až teraz som si uvedomil, že vlastne zbytočne čakám na tú hru, keď som si povedal, že seriál/hry až po prečítaní knihy...
Hm, až teraz som si uvedomil, že vlastne zbytočne čakám na tú hru, keď som si povedal, že seriál/hry až po prečítaní knihy...
@Walome (03.05.2012 09:58):
To je pravda. MHD/vlaky jsou právě nejlepší možnost jak si číst. Musíš v něm stejně sedět a když je to déle než 2 minuty, vyplatí se otevřít knihu.
Běžně jezdím do centra Plzně autobusem z perimetru - 15 minut, průměrně třeba 20 lidí tam sedí. A z těch dvaceti jsem tam většinou jediný čtenář já, maximálně se někdo další přidá, ale fakt málo. OK, je tu dost důchodců, kteří číst nedokážou/nechtějí/raději koukají z okna.
Ale potom jedu tramvají 1-2-4, je jedno kterou - jsou to hlavní spoje, takže jimi jezdí nejvíce lidí. A nikdy jsem nezažil, že by četlo víc jak 5-10%, většinou jsem to zase jen já jediný kdo čte.
Když už jsem někoho viděl číst, byl to většinou nějaký Pratchett, nějaké jiné fantasy a nebo co si vzpomínám - když už četla holka, byla to nějaká upírská romance
Matthew - husté, to je retrofuturo
To je pravda. MHD/vlaky jsou právě nejlepší možnost jak si číst. Musíš v něm stejně sedět a když je to déle než 2 minuty, vyplatí se otevřít knihu.
Běžně jezdím do centra Plzně autobusem z perimetru - 15 minut, průměrně třeba 20 lidí tam sedí. A z těch dvaceti jsem tam většinou jediný čtenář já, maximálně se někdo další přidá, ale fakt málo. OK, je tu dost důchodců, kteří číst nedokážou/nechtějí/raději koukají z okna.
Ale potom jedu tramvají 1-2-4, je jedno kterou - jsou to hlavní spoje, takže jimi jezdí nejvíce lidí. A nikdy jsem nezažil, že by četlo víc jak 5-10%, většinou jsem to zase jen já jediný kdo čte.
Když už jsem někoho viděl číst, byl to většinou nějaký Pratchett, nějaké jiné fantasy a nebo co si vzpomínám - když už četla holka, byla to nějaká upírská romance
Matthew - husté, to je retrofuturo
@Walome (03.05.2012 09:58): Včéra sem viděl borca co měl ebook reader ve futrálu kerý vypadal jak histrorická knížka. Vypadalo to fakt kchůůůl. Až pořídím čtečku mosím si sehnat aj takový futrál.
@Marty McFly (02.05.2012 23:54): To záleží na tom, v okruhu jakých lidí se pohybuješ :) Mně přijde, že čtou všichni a všichni taky píšou. Hlavně když se rozhlédneš po metru, mhd, vlaku, tak vždycky aspoň jeden člověk něco čte.
A fantasy posledních deset let prochází neskutečným boomem, je toho všude moc a dostává se to i k lidem, kteří o fantasy do té doby nezakopli. Viz série jako Stmívání apod.
A fantasy posledních deset let prochází neskutečným boomem, je toho všude moc a dostává se to i k lidem, kteří o fantasy do té doby nezakopli. Viz série jako Stmívání apod.
Technické provedení ala Dragon Age in development a svázání předlohou...bojím se že to bude takové nemastné, neslané.
@Kubulus (03.05.2012 01:18): Ťažko povedať, rôzne štáty čítajú rôzne veci (už len z hľadiska periodík si stačí porovnať Francúzsko a Anglicko), to že sú nejaké 3-4 knihy veľmi populárne neznamená, že sa čítal z toho žánra celkovo toľko diel... + stále je to o domienkach a skúsenostiach, napr. v mojom okolí sa čítajú viac knihy mimo fantasy/scifi spektra, ale nie výhradne.
U mňa je tiež nepomer v prospech iných žánrov.
U mňa je tiež nepomer v prospech iných žánrov.
@Tulareanus (03.05.2012 00:18): A já měl za to, že to neplatí jen na tomto webu. Že když už dnes někdo čte, tak převážně sci-fi nebo fantasy, protože eskapismus.
Ať tak či onak, já čtu naopak rád věci mimo oblast těchto žánrů.
Ať tak či onak, já čtu naopak rád věci mimo oblast těchto žánrů.
@Marty McFly (02.05.2012 23:54): Povedal by som, že na tomto webe je to obrátené: ak tu ľudia čítajú, tak je to väčšinou práve scifi alebo fantasy.
A to je sranda, protože lidí kteří pravidelně čtou je fakt málo, menšina. A i z těch které za čtenáře považovat můžeme čte SCI-FA málokdo.
A tak menšina-menšina-většina.
A tak menšina-menšina-většina.
@7c (02.05.2012 21:31): Jen tak bezdůvodně a bez diskuze dávat najevo, že mám zcela jiný názor než většina lidí, je docela zbytečné...
@Marty McFly (02.05.2012 20:30): Jak píšu: /facepalm :)
Z těch top50 jsem četl všechny/většinu knih 15 z nich. Z top10 je to 7 z nich. Můžu tedy za sebe říct svůj názor - velmi kvalitní čtivo, jedny z nejlepších sci-fi / fantasy.
Každý máme své oblíbené a neoblíbené, ale tyto zvolila většina hlasů jako nej. To je jako top50 DatabázeHer se bude líbit většině lidí.
Každý máme své oblíbené a neoblíbené, ale tyto zvolila většina hlasů jako nej. To je jako top50 DatabázeHer se bude líbit většině lidí.
@7c (01.05.2012 19:29): Co sa ti na tej top 50 nezdá?
@Walome (01.05.2012 19:14): To myslíš vážně? Ptám se pro jistotu :) Vypadá to každopádně zajímavě, díky za tip!
Jinak: http://www.legie.info/serie/top/50 <-- /facepalm
Z poslední doby mi jako jediná čtivá fantasy přišel jen Painted Man (neříkám, že jde o vrchol žánru, ale potenciál tam dle mého názoru určitě je).
Jinak: http://www.legie.info/serie/top/50 <-- /facepalm
Z poslední doby mi jako jediná čtivá fantasy přišel jen Painted Man (neříkám, že jde o vrchol žánru, ale potenciál tam dle mého názoru určitě je).
@Walome (01.05.2012 19:14): I second that :-) Výborná trilogie, byť ke konci mi to trochu skřípalo. Podobně realistický přístup má taky Červenákův Báthory, to mě dokonce bavilo ještě o chlup víc. Mmm, to mi přípomíná, že bych si měl konečně jít sehnat třetí díl...
Písně ledu a ohně jsou, z toho, co jsem osobně četl, pro mne rovněž žánrově nedostižná knižní sága. Nepodbízivé a realistické, i přes to, že to semo tamo zaskřípe. A seriál se zdařil, mohu-li soudit.
Na hru se těším a vypadá to, že po dvou měsících zase něco vyzkouším. Grafika se mi náhodou líbí - chlácholím sám sebe, že je to příjemně zvolená stylizace :-)
Gunárova synopse mě ale překvapila, anžto jsem žil v domnění, že si na začátku vytvořím svou vlastní postavu. Takhle mi z toho vyplynulo, že ne...
Na hru se těším a vypadá to, že po dvou měsících zase něco vyzkouším. Grafika se mi náhodou líbí - chlácholím sám sebe, že je to příjemně zvolená stylizace :-)
Gunárova synopse mě ale překvapila, anžto jsem žil v domnění, že si na začátku vytvořím svou vlastní postavu. Takhle mi z toho vyplynulo, že ne...
@Walome (01.05.2012 13:07): Jo jo, dnes už bych to četl jen z nostalgie. Ale jednalo se o skvělou alternativu, respektive doplněk, ke hraní všech těch Icewindů a Baldurů.
A nevzpomeneš si na názvy těch gbooků které si četl?
A nevzpomeneš si na názvy těch gbooků které si četl?
@Drolin (01.05.2012 12:47): No, já si pár gbooků prošel loni (Jackson a Livingstone) a teda taky nic extra. Na druhou stranu, tenkrát to byla super mánie a i před tím rokem se mi to hezky hrálo. Ideální na chalupu.
@Borghal (01.05.2012 12:27): Myslíš edici Negart Group? Jo, tak ty byly slabší - oproti sérii Lone Wolf J. Devera a těm od dua I. Livingstone, S. Jackson :).
Teď jsem se poprvé podíval na trailery, a na první pohled docela pěkné, ale na druhý je ta grafika o pár let pozadu... :- /
Jsem na to ale zvědavý hlavně proto, že mě zajímá jak se z herní stranáky poperou s absencí magie - to není ve fantasy RPG zrovna obvyklé :-)
Jsem na to ale zvědavý hlavně proto, že mě zajímá jak se z herní stranáky poperou s absencí magie - to není ve fantasy RPG zrovna obvyklé :-)
@RNDr. Gunár Pavel (01.05.2012 12:26): Aha tak to to vysvětluje :)
Co se týče hry tak trailery mě teda moc nezaujali, vypadá to jako další tuctové rpg, které se snaží co nejvíc vykrást nějaké jiné dílo ...
Co se týče hry tak trailery mě teda moc nezaujali, vypadá to jako další tuctové rpg, které se snaží co nejvíc vykrást nějaké jiné dílo ...
@Drolin (01.05.2012 12:25): Ha, teď jsem si nedávno jen tak pro srandu koupil nějaké dva české gamebooky, a měl jsem dojem, že lepší bych dokázal splácat za pár dní sám :D Asi jsem je věkem už poněkud prošvihl...
@MIGtheDRAGON (01.05.2012 12:24): Ne prosím, jen žádné hádky. To je ten Drolín co Half-lifu dal 40% Má svůj svět - který je příliš vzdálen od toho tvého.
@Borghal (01.05.2012 12:24): Ditto.
@Borghal (01.05.2012 12:24): Ditto.
@RNDr. Gunár Pavel (01.05.2012 12:22): Tak to si přišel o hodně - na naivní AD&D knihy nebo gamebooky mám jen ty nejlepší vzpomínky :).
@Drolin (01.05.2012 12:20): Počkej počkej, kvalita těch knih je právě v měřítkách fantasy literatury velmi vysoká. A hlavně ani tak nejde o fantasy literaturu, minimálně v prvních třech dílech. Jestli jsi ty knihy nečetl, je nesmysl je soudit na základě seriálu.
A propos, přestože i na seriál Martin dohlížel, je tam dost věcí jinak a dost věcí osekaných, takže to, že GRRM dohlížel i na hru, pro mě osobně neznamená lautr nic.
A propos, přestože i na seriál Martin dohlížel, je tam dost věcí jinak a dost věcí osekaných, takže to, že GRRM dohlížel i na hru, pro mě osobně neznamená lautr nic.
@Drolin (01.05.2012 12:20): Co prosím ? Kvalita Písně ledu a ohně je co se týče měřítek fantasy literatury rozhodně na vysokém stupínku! Osobně jí považuji za jedno z nejlepších fantasy děl co jsem zatím četl.
@Drolin (01.05.2012 12:20): Já kromě Strážce meče ještě žádné fantasy nečetl takže... :D
I ten mi byl tehdá na Lomečku v roce 1995 zakoupen v domnění, že se jedná o náboženskou literaturu.
I ten mi byl tehdá na Lomečku v roce 1995 zakoupen v domnění, že se jedná o náboženskou literaturu.
@RNDr. Gunár Pavel (01.05.2012 12:14): Ale seriál vychází, pokud vím, z knih - jejichž kvalita, no... nebude největší, a to i v měřítkách fantasy literatury :).
@RNDr. Gunár Pavel (01.05.2012 12:18): Co já jsem slyšel, tak seriál je dost podobný knihám - já teda znám jen seriál, na druhou sérii koukám jen ze zvyku a konkrétně ta první mi příběhově přišla hodně dobrá a na devadesátý léta určitě originální.
@Walome (01.05.2012 12:16): Myslel jsem příběhově - na stránkách přímo píšou že vycházejí z první knihy. Jako na seriál nekoukám a i tak jsem tam ještě nikoho nepoznal, ve hře mají všichni konstituci jak medvědi. :D
@RNDr. Gunár Pavel (01.05.2012 12:14): A ksichty postav... a hlasy... a reálie... a další drobnosti :)
A já se těším ještě nepopiratelně více jak JohnCZ!
@Drolin (01.05.2012 10:44): Ze seriálu je jen cover a hudba, jinak hra vychází z knih. ;)
@Drolin (01.05.2012 10:44): Ze seriálu je jen cover a hudba, jinak hra vychází z knih. ;)
Já se docela těším, z trailerů to nevypadá zle.
@Matthew.J (01.05.2012 10:41): Seriál.
@Drolin (01.05.2012 10:37): Co myslíš tím i předlohy?
@Walome (01.05.2012 10:24): Vzhledem ke kvalitám vývojářů (i předlohy) čekám jen to nejhorší.
Na tohle jsem fakt zvědavej. Ani ne proto, že bych to chtěl hrát, ale spíš proto, jak dopadne další adaptace knihy/seriálu do pc hry.