Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Call of Duty: WWII

Call of Duty: World War II

03.11.2017
kompatibilní
73
209 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

World War II navrací sérii Call of Duty zpět k druhoválečným kořenům. Budete aktéry při vylodění v Normandii, osvobozování Paříže, bitvě v Ardenách, jakož i při dobývání Berlína. Události prožijete převážně coby mladý vojín Ronald "Red" Daniels z americké 1st Infantry Division. Příběh vykresluje bratrské soužití jejích příslušníků, stejně jako rozbroje divizních velitelů, kteří mají rozdílné názory na vedení mužstva. Daniels není jedinou hratelnou postavou a hra vás tedy postaví do bot francouzské partyzánky, britského vojáka i Afroameričana a válku dokonce nazřete také dětskýma očima. Vlastní kampaň s možností co-opu doprovází multiplayer s několika různými mody včetně toho s nacistickými zombies.


Poslední diskuzní příspěvek

Tak po prvních dojmech (intro, lodění na loďce směrem na omaha beach), které byly super a působilo to až dokumentárně (dokonce mě zaskočila úzkost, kterou jsem cítil při představě, že tam sedím taky), tak vzápětí jsem si říkal DOPRDELE :D

Připomíná mi to takovýty automatový arkády. Jednou rukou táhnu 90kilovýho kámoše a druhou střílím Němce <3 pak opět, jako tomu bylo už 1000x před tím, na mě čeká celá jednotka dokud někam nepřijdu, aby někdo jiný mohl dát pod kanón bombu, atd atd.

Nehrál jsem CoD asi 10 let a i tak se cítím, že nehraju nic nového. Ale teda grafika je parádní, to čumím jak vrána (PS4). Ale bude to spíš taková sranda hra (což v kulisách reálných konfliktů působí téměř až neuctivě).

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Kulisy druhé světové jsme na našich monitorech v kombinaci s FPS žánrem neviděli už nějaký ten pátek (aspoň tedy ty kulisy z AAA produkce) a tento návrat (jakkoli laciný či populistický) se povedl.

Náplň hry je stále ta stejná - jdete, kosíte nepřátelé a sem tam se kocháte nějakou tou epickou scénou. Jenže na rozdíl od předešlých dílů se vývojáři rozhodli, že nám povolí trochu více interakce a to třeba ruční léčení lékárničkou nebo možností říct si třeba o náboje od člena jednotky. Paradoxně to působí strašně svěže, i když to v zásadě není nic nového nebo převratného. Možnost ovládat tank či letadlo už jsme také viděli, ale zde se to objeví jen v několika minutovém bezbolestném a příjemném zpestření.

Svěže působí celé zasazení a návrat na bojiště druhé světové války. Kdyby se jednalo o jen prostý remaster druhého Call of Duty, vůbec by mi nevadilo, kdyby vývojáři dodali takhle skvěle vypadající a znící kousek. Jakou zvláštní a znepokojující radost jsem měl jen z toho, když byl tábor rozložený v lese odstřelován a s hlavním hrdinou jsem se snažil doběhnout do krytu a přitom se vyhnout padajícím stromům, bombám a ne jednomu beznohému spolubojovníkovi.

Příběhové pozadí hlavního hrdiny bylo trochu na sílu rozuzlený, ale aspoň se vám trochu dostane pod kůži a není to klasický Joe Vojáček. Chemie mezi hlavní postavou a těmi vedlejšími fungovala dobře, takže jsem si docela jednoduše vytvořil vztah k celé jednotce. Příběh a vůbec vztahy na některých místech hry působili trochu křečovitě, ale za účelem "stihnout toho co nejvíc" vlastně proč ne?

V multiplayeru jsem nestrávil tolik času, vlastně skoro nic, ale jen to, že mě nezabíjeli neviditelní nepřátelé či drony, bylo velmi potěšující. A vlastně úspěch tohoto dílu je vlastně jen v tom, že se vrátil několikrát propíraný konflikt v aktuálním grafickým kabátku. Gratuluji Sledgehammeru, dostali jste nás!

Herní výzva 2019 - 9. "Historie se opakuje"
+26 +27 −1
  • PC 85
Hodnocení singleplayeru.

Pokud bych měl tento díl série něčím charakterizovat, pak určitě slovy "návrat ke kořenům". Pryč je autoheal, pryč jsou futuristické zbraně, drony a roboti. Máme tu opět druhou světovou, kterou jsme tu ve hrách již dlouho neviděli. Jak se ale povedla hra jako taková?

Musím se přiznat, že první a druhou misí mě CoD: WWII ne a ne chytnout. Rozjezd byl poměrně pomalý, vylodění na Omaze na můj vkus slabé a zkrátka to nebylo úplně ono. Naštěstí hned třetí mise nabídla skvělou akci, jak vystřiženou ze starých dobrých CoD, a tato vysoká laťka vydržela až do konce hry (extra pochvala za koncentrační tábor, výborný nápad).

V podstatě se dá říct, že WWII nabízí vše, co se mi na starých dílech líbilo. Likvidace nepřátelské techniky, infiltrace, obsazení základny, krytí ostřelovačkou z věže kostela, tanková a letecká bitva, zběsilé honičky - nic z toho nechybí a kromě trochu krkolomného ovládání tanků a letadel nemám k ničemu sebemenších výhrad. Škoda, že kampaň nemá alespoň o 5 misí víc, vůbec by mi to nevadilo. Hratelnost je totiž skvělá, jak se hra po druhé misi rozjede, už vás nepustí :-)

Je fakt, že tentokrát se hra věnuje více osobní rovině vojáků než vojenským akcím jako takovým, ale není to nic, za co bych autorům nadával, naopak, například mise se záchranou holčičky byla sice trochu účelová, ale její průběh mě překvapil a to se určitě počítá. Spíše mi trochu vadilo, že z německých vojáků padala ruská zbraň PPSh-41 - ano, tato zbraň se sice koncem války na německé straně používala, ale stejně mi přijde, že ji tam vývojáři dali jen proto, že tentokrát za Rusy nehrajeme a chtěli mít co nejpestřejší arzenál. Jako zápor to nicméně neberu.

Grafické zpracování se povedlo na jedničku, chvílemi se mi skutečně zdálo, že sleduji spíše válečný film. Za zmínění stojí zejména obličeje postav, které patří mezi to nejlepší, co jsem zatím ve hrách viděl. Zde není absolutně co vytknout, hardwarové nároky navíc nejsou nijak přehnané. Hudba není špatná, ale bohužel se mi zdála oproti ostatním zvukům dost utlumená a kromě hlavního motivu si zbytek skladeb vůbec nevybavím. Zvuky zbraní se mi pak zdály příliš umělé, nerealistické. Nedá se nic dělat, dokonalá zvuková a hudební stránka prvního Call of Duty zůstala stále nepřekonaná.

Stejně tak zůstalo nepřekonané první Call of Duty. Přesto je WWII více než důstojným pokračováním, které přináší vše, co na této sérii milujeme (pokud je vám proti srsti, vůbec s touto hrou neztrácejte čas), a jsem opravdu rád, že se vrátila do prostředí druhé světové války, kde koncekonců začala. Osobně doufám, že se v této době bude odehrávat i příští díl - je přece tolik bitev, které na přenesení do interaktivního prostředí teprve čekají, stane se-li tak, určitě opět kupuju!


Pro: Skvělá hratelnost, nápadité mise, některé opravdu dobré nápady, na poměry série velice slušný příběh, pěkná grafika, dobrá optimalizace

Proti: Nepříliš povedené zvuky zbraní, nevýrazná hudba, horší ovládání tanků a letadel, herní doba

+22
  • PS4 30
Stupidní, idiotská, hloupá a ve finále vlastně urážlivá hra. Po asi deseti letech jsem si chtěl zkusit "nové" Call of Duty, abych si užil tupou střílečku a pokochal se tím, kam se tento subžánr (COD FPS) dostal. Jenomže střílečka to nakonec byla tupá až moc.

První dvě minuty jsou hodně fajn. Máme tady již stopadesátkrát okoukané vylodění v Normandii, ale i tak plavba k pláži funguje dobře. Skutečně jsem se cítil stísněně a nepříjemně z představy, že bych tam měl sedět já. Společně s tím přišly další myšlenky na všechny ty mrtvé mladé lidi, kteří během této bitvy zahynuli. A pak BUM, začalo samotné vylodění a hra začínala být horší a horší.

Je opravdu smutné, když je to samé téma lépe zpracované ve 20 let starém Medal of Honor (a ne, nemluví ze mě nostalgie, hrál jsem to poměrně nedávno). Sice ani tady není Omaha Beach zaplavena vojáky a běhá tam jen pár naskriptovaných postaviček, ale zatímco v MoH můžete umřít asi tak padesátkrát a skutečně máte pocit, že jste se ocitli v bezvýchodné situaci, tady vás hra přesně navede tak, abyste vše prošli bez ztráty kytičky.

Následně táhnete jednou rukou zraněného spojence, zatímco druhou střílíte přibíhající nácky (!!!). Měl jsem pocit, že hraju na nějakém arkádovém automatu, mířím plastovou pistolí na obrazovku a střílím tupé cíle, které bezdůvodně nabíhají přímo mně před hledí. Trasa, kterou táhnu svého kámoše je navíc plná nerovností, nicméně pro mě, dvacetiletého bažanta, to není žádný problém, táhnout osmdesát kilo prakticky mrtvé váhy a do toho střílet nabíhající Němce.

Poslední kapkou pro mě byla asi třetí mise, kde je OPĚT kulometné hnízdo které OPĚT musíme obsadit a OPĚT musíme střílet nekonečné zástupy nepřátel, jako asi tak ve dvaceti hrách předtím. Následně jsem musel přijít k dělu, aby k němu jiný voják položil výbušninu a mise skončila. Proč se čekalo na mě jsem tak úplně nepochopil, ale to je asi jedno.

Kdyby hra znázorňovala nějaký fiktivní konflikt, tak s tím nemám sebemenší problém. Sice by to taky byla nuda, ale alespoň by to neplivalo do tváře nedávné historii. Ale tahle věc absolutně znevažuje oběti druhé světové války, ze které vytvořila pouťovou atrakci podobného duchu jako jsou Marvel filmy.

Pro: první dvě minuty hry, grafika

Proti: vlastně úplně vše, absolutní dekadence žánru a navíc znevažování historie

+21 +26 −5
  • PC 85
Call of Duty se opět vrací ke druhé světové válce. A myslím si, že je to jen dobře. Ve ,,dvanácti" misích se v roli rekruta Ronalda Danielse podíváme Do Francie, Belgie a Německa ( takže klasika tráva, bláto a sníh). Občas nás hra hodí do rolí jiných postav. Například do role Camille "Rousseau" Denis, členky francouzského odboje.

Hned v úvodu jsem si nemohl zvyknout na absenci zaměřovacího kříže, ale postupem času jsem si ovládání osvojil. Ve hře je málo interaktivních věcí, ale to se dá pochopit, když se jedná o FPS žánr. Alespoň se dá využít převrácení stolu ke krytí. Při jízdě tankem můžeme efektivně demolovat okolní domy. Dále usedneme za protiletadlový kanón, projedeme se vojenským džípem a proletíme letadlem. Zatímco letadlová mise se dá zvládnout s prstem v nose, tak s tou tankovou to šlo o poznání hůře. Hra je prošpikovaná povedenými video sekvencemi, které defacto utvářejí příběh. Tady bych vytknul absenci češtiny.

CoD WWII je Hardwarově poměrně nenáročná ovšem na úkor detailů. Dá se hrát na FX 8370 s GTX 1050 a 16GB RAM kolem 100 FPS v rozlišení 1920 × 1080 na nižší detaily . Já měl tu smůlu, že moje grafická karta má pouze 2GB paměti, tudíž jsem mohl nastavit textury pouze na normální hodnotu a tak hra místy vypadala hůř než CoD 2 z roku 2005. Opravdu je potřeba alespoň 4GB grafické paměti pro nastavení textur na high a vyšší. Hudební stránku jsem snad ani nevnímal, ale zvukové efekty na soundbaru se subwofwerem jsou vynikající :)

Pokud se nechcete pouštět do multiplayeru, tak bych přece jen počkal až cena trochu spadne. Za kampaň dávám hodnocení 85 %

Pro: 2. sv. válka,

Proti: absence zaměřovacího kříže a češtiny

+17 +18 −1
  • PC 75
Herní výzva 2017 - 1. To je člen!

Herní série Call of Duty je pro mě svým způsobem povinností. Kromě třetího dílu, jenž vyšel pouze na konzole, jsem dohrál všechny a každý podzim se těším na nový díl. Ne že by to byly hratelnostně kdoví jaké perly, vlastně to jde rok od roku více do kopru, ale jednou za čas neuškodí si večer sednout, nalít si panáka whisky a bezmyšlenkovitě pokosit pár set nepřátel a pokochat se spektakulárními skripty.

Na letošní díl jsem se těšil dvojnásob, protože vývojáři konečně upustili od války v moderním hi-tech prostředí či dokonce sci-fi, ale vrátili se ke kořenům do prostředí 2. Světové války. A nácky já kuchám nesmírně rád.

Overall mě tento díl opravdu bavil (mluvíme o SP, MP mě naprosto nezajímá), graficky vypadá pěkně, misí je tak akorát, aby to nezačalo nudit a kromě pár nemastných neslaných klišoidních momentů (taková ta klasika - ovládání AA děl, jízda v tanku, ...) je hratelnost na výborné úrovni. Postavy jsou vykresleny dobře a třešničkou na dortu jsou příběhové animace před misemi.

Zkrátka a dobře se letošní CoD povedlo a návrat ke kořenům této sérii jenom prospěl, protože ty sci-fi hnoje už začaly být opravdu nuda. Letos jsem spokojený.

Pro: Návrat do 2. SV, hratelnost, audiovizuál.

Proti: Některé klišoidní momenty.

+16 +18 −2