Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@MartinezZ (06.08.2014 20:33): Jsem zvědavý, jak daleko půjdou. Na krku neskutečně úspěšný engine, nový už je několik měsíců uvařený a na pánvičce mají hned několik her, od kterých se dá čekat značný úspěch.

Trošku je mi ale smutno když se podívám, jak dopadla jejich někdejší konkurence, obzvlášť teda id.
@MartinezZ (11.07.2014 15:33): Jo, taky se bojim aby to zase nedopadlo tak, za se v kazdem modu budou hrat jen 2-3 mapy a na ostatni se bude prasit, protoze to tam nikoho nebavi. V tomto by inspiraci meli hledat v serii Halo. Tam ty mapy patri mezi spicku zanru.
@LIUWIL (11.07.2014 11:23): Zatím se úspěšně chlácholím, že jde jen o koncepty. Spíše se bojím, že bude všechno, včetně zbraní, všude svítit a blikat jak ve 2k4 v uzavřených arénách, což rozhodně nepřispívalo přehlednosti.
@MartinezZ (10.07.2014 08:10): Hmmm... Popravdě, nevím co si mám myslet o tom retrostylu. Modely postav nejsou špatné, to ne, ale ASMD se mi vůbec nelíbí. Osobně bych to posadil někam mezi UT3 a UT2k4. Mapy však vypadají náramně :)
Tak se na konto tady níže uvedeného soundtracku dívám na oficiální stránky Epicu a zírám nevěřícně, že zahodili svou minulost a na stránkách nejsou vůbec uvedeny klasické pecky Epicu resp. Epic MegaGames ! Aspoň že si na ně vzpomněli v tom soundtracku...
@PRIVATE MARTIN (13.04.2012 21:18): Ale né do takové osobní roviny bych to nehnal. :D Viděl jsem interview s chlápkem co dělá z hlíny všechny ty Marcusse a Locusty a je to fakt mazák. Je to umění, ale každé umění se nemusí líbit. Ale neznamená, že když se nelíbí mě, nesmí se ten výtvarný styl líbit tobě.
@PRIVATE MARTIN (13.04.2012 13:07): Samozřejmě, že UE III není zlý engine, ale v porovnání s Cryenginem, Frostbitem, i tím Sourcem vypadá nejhůře. Zato je ale patrně levný, snadno se obsluhuje, díky podpoře ze strany Epicu a je stavěn na konzole, tedy je tím pravým pro tvorbu multiformátů jejichž vznikají desítky a musí to prostě odsýpat. Tudíž konsezus padl na UEIII ne - ne proto, že by snad byl technicky nejlepší, ale protože je "developer friendly"

Mě se na UE III také líbí spoustu her, ale u řady jsem si řekl, tohle šlo udělat o hodně líp (Dark Void), nebo to je ošklivý (Legendary). Samozřejmě hodně záleží na vývojářích, ale na něco se UE vyloženě nehodí, třeba na zeleň. :)
Co se Carmacovských enginů týče, tak idtech4 byl v Prey krásný a Wolfenstein (2010) nedělal ostudu.

"Opičím" myslím ty příliš velký pracky, přehnaná muskulatura, nízká čela apod. ale je to umělecký záměr Epicu - Bulletstorm to ukázal. Mě se to nelíbí. Podobně (přehnaně velký ruce) se vybarvil Risen a to UE nepoužívá, ale dobře Piraně nikdy nebyli leadři grafiky, jako Epic.
@RNDr. Gunár Pavel (12.04.2012 20:37): To síce nie ale väčšina hier na ňom vyzerá slušne. A pokiaľ ma pamät neklame tak dodnes na ňom vychádzajú hry, čo sa o CryEngine pri všektej úcte povedať nedá. Ja osobne som bol ale vždy zástanca Carmackových enginov, ktorým sa v posledných rokoch nejak nedarí presadiť.

Ja som Gearsy nikdy nechcel kvôli grafike. To že sa na to dobre pozerá bol pre mňa len bonus. A je pravda, že pokiaľ ide o technické spracovanie, od Uncharted to má celkom ďaleko. :)

Mohol by si trocha rozviesť čo sú to tie "opičiacke rysy"? Hral som jednotku aj dvojku a ľudia (nie locusti :D) mi prišli rovnakí ako v každej inej hre.
@PRIVATE MARTIN (12.04.2012 20:19): Komerčně úspěšný neznamená, že je engin nejlepší co se technických kvalit týče. Epic ho prostě umí prodat, to je vše.

Já Gears 2 nehrál, z obrázků to byl oproti GeoW samozřejmě pokrok, opičácké rysy lidí asi "umělecký" záměr, ale ještě aby nevypadal Gears 2 jakožto vlajková loď Xboxu k světu. Na Uncharted 2 (TPS), na Killzone natož pak Uncharted (aby se srovnávalo TPS s TPS) to ale přesto nemá, Resistance 2 Gearsy 2 překonávají, ale to nebylo nic těžkého..
@PRIVATE MARTIN (12.04.2012 13:53): UE III pokládám za svůj oblíbený engine, ale zas ne natolik abych byl nekritický. Třetí verze nebyla tak průlomová jako předchozí (stařičký Source s tímhle enginem vytírá po většinu času podlahu). Už rok po uvedení byl UE III překonán Cryneginem a o další rok ještě Frostbitem. Rozhodně není tak konkurenceschopný jako byl ve své době UE II, který "vydržel" přecejenom déle konkrétně červen 2002 až březen 2004. Zatímco UEIII listopad 2006 až listopad 2007. Matlavé a doskakující textury nejsou jediný problém. Mezi další velmi slabé stránky patří téměř nulová destruktivita prostředí a omezené rozlehlost prostranství, které může vykreslovat a v neposlední řadě fyzika na ubohý úrovni. :) To je na tom tuze zlé.

+ nesnáším jak s tím enginem konkrétně nakládá právě Epic - nízká čela a opičí pracky postav. :D

V čem je ten engine dobrý - nasvícení, výbuchy, kovové/kamenné povrchy, vlhkostní bumpmapy

Kde se mi UEIII páčil - Medal of Honor: Airborne, Turok, Hunted: The Demon's Forge a Enslaved.

Kde se mi nepáčil - to by byl předlouhý seznam atd. :)
@montana (10.04.2012 20:17): Pokud už neumí udělat ziskovou PC only hru, tak ztratili schopnost, díky které před léty v herním průmyslu prorazili a to je tuze zlé. Ještě Unreal III ziskový byl a nejvíc prodal na PC (viz Midway CEO), ale to byl myslím takový úspěch ze setrvačnosti, kdy hráči kupovali staré jméno na novém enginu.

A jestli narážíš na Gears1 PC, tak Microsoft udělal vše pro to, aby se z té hry na PC žádný hit nestal.
Pry se vypisujou kurzy na to jestli to bude desetiminutova hopsacka nebo vazne chteji nalit penize do ztratovyho projektu jako PC only Unreal :)