Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

Grease Dance

  • X360 --
Grease Dancing je klasická taneční hra s písněmi ze slavného filmu Pomáda. V jednom až dvou hráčích můžete tedy tančit na slavné hity jako Grease Lighting, Summer Nights nebo Born to Hand Jive. Hra nabízí písně podle tří obtížností, kdy pouze písnička Grease se dá najít ve dvou verzích obtížnosti.
Většina písní je skvělá a pohyby pochopíte, pokud znáte film tak oceníte, že některé šílené pohyby (Born to Hand Jive) opravdu vzali tvůrci hry z filmu. Nicméně u některých zejména těžších písní jsou ve hře pohyby, které zcela nevíte jak by hra měla snímat a často se stane, že daný pohyb uděláte ale hra vám ho z nějakého důvodu neuzná.
Ve hře na obrazovce vidíte známé postavy z filmu - Dannyho, Sandy ale i Lea a jiné méně známé postavy. Nemůžete si je ale vybrat, každá píseň má své protagonisty vybrané.
Ve hře je i karaoke mod, na který potřebujete mikrofon, nebo různé výzvy.
Celkově je to klasická casual hra ponořená do světa Pomády.

Pro: Písně a postavy, které známe,

Proti: Občas hloupé pohyby, které kamera nesnímá zcela dobře

+6

SUPERHOT: MIND CONTROL DELETE

  • PC 75
Naposledy hráno v rámci Herní Výzva 2020

Když jsem minulý rok rozehrál první SUPERHOT, nadchlo mě to. Příběh jsem dohrál za pár hodin ale drželo mě to ještě dost dlouho, abych si zahrál různé challenge. Nepřestalo mě to bavit a tak jsem po mnoha hodinách utrpení dohrál i challenge, která říká, že celou hru musíte dohrát najednou a nesmíte ani jednou zemřít.
V této hře, obalené do své typicky bílo-červené grafiky musíte zabít své nepřátele. Stačí ale jeden zásah a vybudete mrtví také. Naštěstí máte k dispozici kontrolu nad časem, tedy, pokud se nehýbete, čas kolem vás je zpomalený. Díky tomu se tato hra stává poměrně strategickou, kdy musíte přijít, jak odstranit všechny soupeře
Když jsem zdarma dostal SUPERHOT: MIND CONTROL DELETE, byl jsem nadšen
Hra narozdíl od první nemá předem dané levely. Zezačátku jsem si užíval, že nevím na jakou mapu jdu, odkud na mě budou vybíhat, ale později jsem se jednotlivé mapy a jejich vchody naučil a tak mě spíš mrzelo, že místo přemýšlení, jak udělám tenhle level prostě musím skákat dokola a doufat že přežiju. To, že mám více životů a musím projít více levelů místo jednoho životu na level mě také zamrzelo, neb jsem ztratil ten úmorný strach ze zranění.
Do hry se přidali vrhací zbraně, které se stali mými oblíbenými. Můžete po protivnících házet nože, hvězdice, hřeby a spoustu dalšího, dalo mi to skvělý pocit akčního hrdiny, který ve zpomalené záběru skáče přes stůl, hodí nůž do krku soupeře, sebere mu zbraň a ještě v tom stejném skoku se otočí a vystřelí dávku do ostatních nepřátel.
Co se do hry také přidalo jsou různá vylepšení - ať už vám zvyšují počet životů nebo zesilují vaše rány, ve hře to pocítíte. A nejvíce pocítíte vylepšení jako například to, které vám z jakéhokoliv hozeného objektu dělá granát.
Někteří nepřátelé byli vylepšeni. Některé části těla (občas většinu částí těla) mají třeba nezranitelnou nebo po smrti vybuchnou a vy se musíte vyhýbat kulkám.
Také jsou zde tři speciální nepřátelé- Jeden po vás háže katanu jako bumerang, druhý se za vámi teleportuje a třetí si s vámi mění pozice.
Tyto schopnosti také můžete mít - v prvním díle jste po čase dostali schopnost vtělit se do soupeře, zde těch schopností je více a vždy si vybíráte jednu.

Ze hry, kde jsem se učil jak vystřílet danou oblast a musel jsem přemýšlet se stala roguelike hra, ve které nemusím tolik přemýšlet, ale musím více konat. Hra je teď snahou o přežití než o vymyšlení precizní strategie, což je dle mě škoda. Stále je to ale hra, která na nějaký čas zabaví

Pro: Znovuhratelnost, možnost si zažít cool momenty, vylepšení, nové druhy nepřátel

Proti: Absence pořádného příběhu, pozdější náhodnost vln

+11

Fahrenheit

  • PC 80
Naposledy hráno v rámci Herní výzva 2020

Fahrenheit je jedna z her, která mé mladé desetileté já trochu více zasáhla.
Jde o příběhovou hru, která působí jako starší Telltale adventura - hra je zaměřená na cutscény, dialogy a QTE sekvence.
Na dnešní dobu je grafika trochu horší, ale to se dá přehlédnout. V čem hra zezačátku zaujme je příběh. Dostanete se hned do víru mysteriozna a hra vám nedá moc času se rozhlížet, musíte rychle konat, nebo konec hry může přijít velmi rychle. Ve hře ovládáte tři postavy - Lucase a dva policisty, Carlu a Tylera. Každá postava je unikátní a chová se jinak. Je zvláštní že jako Lucas se snažíte utéct před zločinem, který nevíte proč jste spáchali a jako detektivové tento zločin vyšetřujete. Přesto to ale velmi dobře funguje.
Ve hře každá postava má svůj ukazatel mentálního zdraví. Nejvyšší hodnota ale není žádné štěstí, radost ani nic takového. Je to normál. Většinu hry budete jen ztrácet, občas se vám podaří si nějaké body obnovit.
Začátek hry je příjemný a atmosferický, zasněžené město i zvuky hry vám vytvoří mrazivou a tajemnou atmosféru. Co je ale nepříjemné jsou závěrečné části hry, kdy příběh jakoby zapoměl na prostředek a hra přistupuje do velmi akčního vyvrcholení. Akčních QTE částí je tam příliš a pokud byste k nim pustili hudbu z Dragon Ball Z, tak by se nic moc nezměnilo. Závěr hry je nejslabší část hry a ani tři konce ho moc nevylepšují.
Přesto všechno je Fahrenheit skvělá příběhová hra. Za ten začátek hry opravdu odpustíte i nepříliš povedený závěr a díky atmosféře, která je dle mě největší přednost hry, dokážete přehlédnout i nepříliš povedenou grafiku.

Pro: Začátek hry, atmosféra, hudba, možnost voleb ve hře

Proti: závěr hry, některé akční pasáže, grafika není kdovíjak oslnivá

+23

Monster Prom

  • PC 90
Hráno v rámci Herní výzva 2020

Tuhle hru jsem koupil s tím, že jednou za čas seženu lidi a budeme to hrávat v klubovně na plátně. Sám jsem hru hrál dvakrát (a jednou jsem pozoroval) a nemůžu si ji přestat vynachválit.
Ve hře se ujmete jednoho ze čtyř monster (jhinn, frankenstein monster, zombie nebo Embodiment of Fear, který neslaví narozeniny, neb je starší než samotný čas) a vrhnete se na Spooky high, šílenou školu pro monstra, kde se studenti upalují, trenér vás omylem dopuje atd.
Ve hře máte až šest objektů svého zájmu ( v dlc další dva), kteří vás nepřestanou nudit! Ať už se jedná o hipsterského upíra Liama, ztřeštěnou Polly Geist, chladnokrevnou medůzou Verou, mořskou pannou pocházející z krvelačné monarchistické rodiny Mirandou, hloupým ale loajálním vlkodlakem Scottem nebo adrenalinem naplněným démonem Damienem.
Ve hře zažijete spoustu zajímavých zážitků. Ať už se jedná o balení měsíce s vlkodlačí smečkou v poledne (jak hra sama říká, v poledne svítí měsíc "Because why the f**k not?!"), snaha utéct před lovkyní monster studující ve stejném ročníku či moment, kdy ukážete Damienovi svou sbírku mrtvol v garáži a on vás začne obdivovat, že jste největší sériový vrah kterého zná (a přitom jste jen velmi dobrý vykradač hrobů)
Hra samotná je jednoduchá. Na začátku si všichni hráči projdou třemi otázkami, které jim určí počáteční vlastnosti do hry. V průběhu hry si projdete třemi týdny, kdy v každém týdnu máte 3 akce (jeden oběd, kde si vybíráte ke komu si sednete a dvě akce, kde si vybíráte kam půjdete). Co se stane na daných místech vás vždy překvapí - občas najdete mrtvolu, občas se Damien se Scottem hádají, kdo je lepší ve hře PokeMan Go, občas máte možnost koupit kilo kokainu.
Hře nechytí nápaditost a za tři hry, u kterých se byl bylo skóre sbalených: nesbalených 4:8, takže hra rozhodně není jednoduchá.
Za všechny tři hry se mi jen jednou stalo, že bych viděl událost, kterou jsem viděl i dřívě.
No nic, jdu se opět pokusit sbalit Veru. Napotřetí snad neodmítne...

Pro: Zábava pro více hráčů, humor a vtipné narážky, znovuhratelnost

Proti: Pro někoho trapný humor

+8

Holy Potatoes!: We're in Space?!

  • PC 85
Hráno v rámci Hezní výzva 2020

Whale, whale, whale, what do we have here? Zde jsem se nepřeklikl, takhle se jmenuje kapitola o vesmírných velrybách. Holly Potatoes je vtipná tahová strategie, na které se jako dvě brambory vydáváte zachránit svého bramborového dědečka. Letíte ve své lodi, získáváte suroviny, za ty stavíte zbraně pro svou posádku, která tyto zbraně ovládá nebo dělá výzkumy a tak různě!
Každá kapitola má určitý počet tahů, za který ji musíte stihnout, nebo vás doženou elitní nepřátelské jednotky, které musíte porazit. Zároveň se musíte v galaxii zdržet dostatečně dlouho, abyste stihli získat suroviny, jinak vás čím dál tím zvyšující obtížnost dožene ještě drsněji, než lodě Eclipse.
Hra je primárně humorná. Krom hromady easter eggů (členové posádky jako Scallion Johanson, Barbrie hledající svého Kenna či Runo Mars) vás čekají i vtipná setkání (4 encountery, ve kterých vyměňujete nepotřebné věci za ještě méně potřebné věci, příběhy vesmírné kočky atd.) Na svých cestách můžete potkat různé nepřátele, kde se osvědčí vaše posádka a vaše vybavení.
Ke konci hry jsme měl maximálně vycvičenou posádku, vylepšenou loď a nepoužíval jsem žádné super zbraně s divnými efekty - používal jsem pouze ty, které stály málo energie a dávali největší zranění a s touto strategií jsem neměl na konci hry žádný problém.
Když už vám protivník zničí jednu z vašich zbraní, přijdete o ni trvale (a většinou musíte poslat jejího obsluhovatele na ošetřovnu). Proto je důležité umět zničit nepřátelské zbraně dříve a své si hlídat. Ale pozor, když zničíte protivníkovi všechny zbraně, musíte mu zničit trup. A protivník není hloupý, takže se pokusí utéct nebo vás zničit nárazy. Proto musíte zároveň ničit i trup jeho lodi, ať máte lehčí práci.

Nejedná se o žádnou extra těžkou strategii, ale rozhodně zabaví. Hra je jednoduchá a přesto komplexní, nabízející hodně možností a kolem deseti až patnácti hodin zábavy!

Pro: jednoduché, přesto komplexní, humor, příběh, větvení příběhu

Proti: ke konci možná trochu repetetivní

+7

Dex

  • PC 80
Hráno v rámci Herní výzva 2020

Letos jsem si Dex poprvé koupil (předtím jsem ji měl na Steamu ze Score nebo něčeho takového) a podruhé dohrál. Původně jsem chtěl jiným stylem, ale nakonec jsem opět hackoval vše co se dalo - včetně protivníků.

Dex je skvělá příběhová hra. Zaujme jak rozmanitostí postav, možnosti volby v sidequestech, atmosférou (v každém cyberpunku musí dle mě být na ulici stánek s nudlemi) a spoustou dalších.
Hra začíná trochu zmateně, ale velmi rychle se do ní vžijete. Dostanete se do města a zjistíte, že podivná rebelská organizace má zájem o vás, abyste jí pomohli zničit ty, kteří ovládají celé město. Dostanete se do víru sidequestů i konspirací, která vás nepřestane bavit.
Ve hře získáte celkem brzy možnost si pořídit nějakou augementaci - ať už jde o vyšší skoky či silnější útoky nebo odolnost proti elektřině, docela to poznáte. Bohužel se neupravuje konkrétní vzhled Dex, ale autoři později do hry přidali možnost získat jeden ze tří zajímavých obleků.
Co je na hře trochu škoda je podivný soubojový systém, který spočívá v obíhání nepřátel a mačkání jednoho tlačítka. Střelba není o moc lepší. Co se plížení týče, může si vás všimnout nepřítel přes celou obrazovku a vy ani nevíte jak.
Minihra s hackováním mě zpočátku bavila, zejména jak jsem si vylepšoval hackovací skilly, ale později mě přišla zdlouhavá.
Dex není rozhodně dokonalá hra. Ale je to jednoznačně hra dobrá. Zabaví a vy se naučíte ignorovat otravnější části abyste si užili příběh a atmosféru celé hry!

Pro: Side questy, příběh, augementace

Proti: závěr, některé až zbytečně dlouhé části, některé bugy, boje, plížení

+12 +13 −1

Sherlock Holmes: Crimes & Punishments

  • PC 90
Dohráno v rámci Herní Výzva 2020

K Sherlockovi mám pozitivní vztah už dlouho. Ač jsem toho tolik nečetl, seriál od BBC jsem viděl a dokonce jsem navštívil reálnou adresu 22B Baker Street, zároveň jsem navštívil i seriálovou adresu tohoto místa.

Sherlock od Frogwares je skvělá detektivní hra a nedivím se se, že vyhrála některá ocenění,
Ve hře je 6 případů, každý se nějak odlišuje od ostatních. Zejména druhý, třetí a pátý jsou hodně dlě mě povedené.
Za Sherlocka procházíte místy činu, odhalujete tajemství. V rozhovorech se můžete zaměřit na detailní průzkum rysů osobnosti - z nehtů zjistíte, že pracuje manuálně, z náramku zjistíte, že má rodinu atd. Dále můžete používat Sherlockovu předtuchu, všimnout si detailů, kterých by si nikdo nevšimnul. A v neposlední řadě máte k dispozici Sherlockův "Mind palace", ve kterém můžete spojovat jednotlivé důkazy a dělat závěry. Ale ne vždy je ten závěr správný. Vždy si musíte vybrat viníka (někdy i dokonce jeho komplice či jeho zbraň) a máte tak možnost odsoudit nevinného - vše záleží jen na vás. Občas je to jednodušší, občas se ale můžete pěkně zaseknout a musíte přemýšlet. Krom odsouzení viníka si vybíráte i zda na něj budete přísní (většinou to znamená poslat ho do vězení) nebo zda budete milejší (poslat ho do ústavu či ho nechat jít).
Hra nabízí spousty zajímavých postav, skvělé hádanky a skvěle vypadající prostředí - grafika neuchvátí, ale ani nezklame, ale k tomuto stylu hry se opravdu hodí.
Na rozdíl od pokračování Sherlock Holmes: The Devil's Daughter mohu jednoznačně doporučit!

Pro: druhý, třetí a pátý případ, opravdové vcítění se do Sherlocka

Proti: krátkost čtvrtého případu, jednoduchost šestého případu.

+14

Superliminal

  • PC 70
Hráno v rámci Herní Výzva 2020

Popsat tuhle hru je těžké. Její základní mechanika je hrátka s perspektivou. Samo o sobě to zní i je provedeno dobře. Věci můžete díky perspektivě zmenšovat i zvětšovat, posouvat je a tak různě. Nic není jen takové jaké se zdá.
Přesto ale je hlavní náplní chození mezi levely přes později už ohrané lokace. Příběh tam nejspíš nějaký je, ale je tak zmatený a filozofický, že přestanete brzy dávat pozor. Když se dostanete do levelu, je to zajímavé, ale většinou brzy přijdete na to, co vlastně máte dělat
Existuje Challenge mode, který vás donutí zvládnout jednotlivé části za určitý počet skoků/pohybů objekty, ale zde se nejčastěji zaseknete na tom, že budete opakovat část levelu jen proto, že jste to natočili o dva stupně špatně (tedy budete znát způsob, jak to projít, ale bude vám chybět k vítězství často jen malinký krok, který byl způsoben překlikem nebo tak)

Hra je rozhodně zajímavá, ale připomíná mi trochu horší Portal. Do tří hodin dohratelné, zajímavá mechanika, u které vás mrzí že nebyla použita ještě nějak více. Snad se někdy dočkáme nějakého rozšíření, které by nám nějaké levely přidalo

Pro: Zajímavé pojetí perspektivy, možnosti co dělat

Proti: Krátká hrací doba, zmatený příběh, častěji chodíme než řešíme hádanky, nelze načíst konkrétní část levelu

+7

Overcooked!

  • PC 95
Hráno v rámci Herní Výzva 2020

Že by hra o vaření měla být nudná? Nesmysl.
Overcooked je primárně kooperační hrou, ve které se spolu se svými spoluhráči snažíte v časovém limitu stihnout uvařit co nejvíce objednávek. Začíná se u polévek, pokračuje se přes burgery a pizzu až po fish n chips a burrito. Není to tak jednoduché jak by se to mohlo zdát.
Z poklidné restaurace se budeme přesouvat na pirátské lodě, kde se kuchyně mění podle vln, budeme ve strašidelném domě, kde vypadla elektřina a straší tam duchové nebo nás budou ohrožovat myši snažící se sníst naše suroviny čí jídlo. Levely na antarktidě, kde led klouže či ve vesmíru nesmí chybět!
Každý level musíte splnit alespoň na jednu hvězdičku, což nebývá problém. Nicméně můžete se rozhodnout to trumfnout a splnit ho na plný počet! To opravdu není jednoduché a některé levely vás potrápí.
Hra se dá hrát solo, kdy jsou časy na vše prodloužené, ale vytrácí se odtamtud ten adrenalin, který hru dělá tím čím je - nevinně vypadající a nervy drásající zábavou.
Až na některé levely (4-3 nebo poslední level posledního DLC) je hra svižná a nápaditá. Spousta levelů má vlastní mechaniku a vy se s ní musíte naučit pracovat, abyste level porazili
Závěrečná mise má 12 Min a do té doby musíte odevzdat spoustu objednávek. Pokud prohrajete, hra se vrátí na začátek mise aniž by vám řekla co nebo proč, ale to je asi jedinná výtka k poslední misi.
Overcooked je rozhodně skvělá multiplayerová zábava!

Pro: Jednoduché ovládání, grafika, soundtrack, level design, kreativita

Proti: některé konkrétní levely, prohra v závěru nedá vědět že je konec

+8

Star Wars Jedi Knight: Jedi Academy

  • PC 90
Dohráno několikrát, naposledy v rámci Herní výzva 2020

Jedi Academy není hra, která my vás měla tolik čím zaujmout. Postavy nejsou na nijak vysoké úrovni, příběh je průměrný, některé levely jsou otravné. V čem hra však exceluje je soubojový systém, který je alfou a omegou celé hry. Budete sekat své protivníky mečem, zezačátku jako ubohý učedník, poté jako padawan a na konci jako rytíř jedi. Základ hry je jednoduchý. Střídáte mezi povinnýma misema, které jsou hodně o příběhu, a vedlejšíma misema, ze kterých musíte vždy splnit alespoň 4 z 5 (ale můžete splnit všechny). Zatímco hlavní mise nejsou tolik zajímavé (zejména Vaderův hrad), vedlejší budou ty, které vás budou bavit. Zejména se střídající typy misí vás nezačnou nudit.
Tato hra vás i přes své chyby zabaví a budete si užívat pravé souboje se světelnými meči, která vás do hry budou táhnout znovu a znovu!

Pro: Level design,

Proti: Příběh, Vaderův had

+16