O čem
Celá zápletka se točí kolem toho, že k vám do krámu s tretkami přijde random náfuka a řekne něco ve stylu, chci náhrdelník chňo chňo a chci zrovna ten po babičce co má tvoje sestra na krku.. Nechceš dát? Tak dostaneš buchec a vemu si i tvou sestru hihi.
Pak se proberete a nějaký totálně random borec vám jen tak předá moc, kterou by snad chtěl i ten hlavní záporák příběhu - no řekněte - umíte kouzlit tak, že celé armády spálíte na uhel a když umřete tak smrt si pro vás nepřijde a resnete se prostě u levitující koule, které potkáváte cestou - to vám řekne i ten dědula, který vám tu moc z hecu dá, protože vás prý žene pomsta. *Smajlík s oči do stropu*
Jak
Celá hra je jeden obrovský koridor kde řežete milion monster s pár odbočkami, na kterých vás čeká nějaký ten challenge v této formě - na uzavřeném prostoru se spawne hromada monster, které musíte sejmout, pak se vrátíte zase na cestu hledání své sestry s chutí pomstít se.
Projdete průběžně myslím 5 lokací, které se liší jen vizuálně. Jednou jste na sněhu, jednou zas na poušti pak bažiny.. klasika. Cestou potkáváte hologramové záznamy nějakého druhého bojovníka, kterého dědek naverboval před vámi a pak i nějaké scénky na kterých jsou třeba záporáci jak vysvětlují master plan nebo jak vysávají někomu život. Záznamy jsou jediné co vás alespoň na chvíli zastaví z neustálého běhu a sesílání jednoho kouzla za druhým, pokud nepočítám loading.
Kouzla
Na pomoc na vymazání celé evil populace máte 8 možných tříd kouzel, na začátku oheň a pak led, pak něco jako debuffy, elektro atd. Každá třída má direct kouzlo, plošné kouzlo a štít. Já použil jen elektro, led a debuff - proto píšu atd. Prostě zmrazíte příšeru, hodíte na ní debuff čímž se vám zvýší síla dalšího kouzla a pak elektro/lighting který umí přeskakovat na další monstra. To jsem dělal naprosto celých těch 13 hodin herní doby. No možná 11 protože jsem neměl elektro tak brzo, předtím to byl oheň a ty další dvě.. Velké taktické myšlení jsem zrovna nepotřeboval. Plošňáky jsem nevyužíval skroro vůbec a štít jen na bossích.
Upgrady-RPG prvek
Po zabití monster se vám samy od sebe sbírají předměty, kterými vylepšujete své schopnosti - otevřete inventář dáte upgrade a toť vše. Můžete si sice kombinovat spelly, ale za celou hru se mi nepodařilo, ať už jsem zkoušel cokoliv co je v nabídce upgradů a reforgů a bůh ví co ještě, vyrobit lepší spell než mi sama hra nabídla na upgrade v průběhu hraní.
Obtížnost
Kidlení monster je úplně lehké, když si najdete ten správný postup. Někdy sice máte trochu problém zvládat ty masy, hlavně protože ty silnější potvory střílejí naváděcí sračky ze všech směrů - nemáte jak uhnout pokud nezajdete někam za roh a každá ta sračička vás shodí na zem/zpomalí a ubere často jeden život ze tří. Takhle by se to mohla zdát, že to může být těžký, ale stačí se točit kolem nějakého pilíře a kosit prostě postupně ty šašky co se k vám přiblíží mezi prvními.
Jak je ale hra vcelku jednoduchá při procházení koridorů tak u bossů si hra hraje na dark souls. Já jsem vyloženě na vyšší obtížnost zabil jen prvního bosse a ty další bez šance. Možná su lama, ale musel jsem si snížit obtížnost na druhé ze 4, aby se mi v průběhu boje doplňovalo zdraví. Protože jinak máte prostě tři životy a tím hasnete, což s naváděcími střelami je fakt zábava haha. Ne nebavilo mě to. Jo a nějaké kotouly, skákání, manévry zapomeňte to hrdina neumí - jen nějaký pidi telekineze přesuny - tři za sebou.
Grafika
Jediné co se mi na hře vyloženě líbilo byla samotná vizualizace. Svět je opravdu pěkný a pěkně se na všechno kouká. Měl jsem na plno nastavené vykreslování do dálky a přišlo mi to fakt super, když jsem procházel horami nebo když byl v dálce nějaký hrad. Na to, že hra je brutální Béčko tak má podle mého Ačkovou grafiku.
Souhrn
Lichdom: Battlemage je vyloženě posazena pouze na akci, ale ne s kdovíjakou zábavnou náplní. Hráče, který nemá úchylku s tím, aby dohrál každou blbost co má na steamu to podle mě odradí už po slabé druhé hodině hraní.
Repetitivnost, slabý příběh, pro mě nic neříkající upgradový systém kouzel v hezkém kabátě.
Pro: Masochisty co rádi hezkou grafiku
Proti: Repetitivnost, slabý příběh, pro mě nic neříkající upgradový systém kouzel - jediný RPG prvek