Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

Lichdom: Battlemage

  • PC 60
Konečně jsem prošel posledním koridorem a zabil aspiranta na vládce světa. Tím by se dala shrnout celá hra.

O čem
Celá zápletka se točí kolem toho, že k vám do krámu s tretkami přijde random náfuka a řekne něco ve stylu, chci náhrdelník chňo chňo a chci zrovna ten po babičce co má tvoje sestra na krku.. Nechceš dát? Tak dostaneš buchec a vemu si i tvou sestru hihi.

Pak se proberete a nějaký totálně random borec vám jen tak předá moc, kterou by snad chtěl i ten hlavní záporák příběhu - no řekněte - umíte kouzlit tak, že celé armády spálíte na uhel a když umřete tak smrt si pro vás nepřijde a resnete se prostě u levitující koule, které potkáváte cestou - to vám řekne i ten dědula, který vám tu moc z hecu dá, protože vás prý žene pomsta. *Smajlík s oči do stropu*

Jak
Celá hra je jeden obrovský koridor kde řežete milion monster s pár odbočkami, na kterých vás čeká nějaký ten challenge v této formě - na uzavřeném prostoru se spawne hromada monster, které musíte sejmout, pak se vrátíte zase na cestu hledání své sestry s chutí pomstít se.
Projdete průběžně myslím 5 lokací, které se liší jen vizuálně. Jednou jste na sněhu, jednou zas na poušti pak bažiny.. klasika. Cestou potkáváte hologramové záznamy nějakého druhého bojovníka, kterého dědek naverboval před vámi a pak i nějaké scénky na kterých jsou třeba záporáci jak vysvětlují master plan nebo jak vysávají někomu život. Záznamy jsou jediné co vás alespoň na chvíli zastaví z neustálého běhu a sesílání jednoho kouzla za druhým, pokud nepočítám loading.

Kouzla
Na pomoc na vymazání celé evil populace máte 8 možných tříd kouzel, na začátku oheň a pak led, pak něco jako debuffy, elektro atd. Každá třída má direct kouzlo, plošné kouzlo a štít. Já použil jen elektro, led a debuff - proto píšu atd. Prostě zmrazíte příšeru, hodíte na ní debuff čímž se vám zvýší síla dalšího kouzla a pak elektro/lighting který umí přeskakovat na další monstra. To jsem dělal naprosto celých těch 13 hodin herní doby. No možná 11 protože jsem neměl elektro tak brzo, předtím to byl oheň a ty další dvě.. Velké taktické myšlení jsem zrovna nepotřeboval. Plošňáky jsem nevyužíval skroro vůbec a štít jen na bossích.

Upgrady-RPG prvek
Po zabití monster se vám samy od sebe sbírají předměty, kterými vylepšujete své schopnosti - otevřete inventář dáte upgrade a toť vše. Můžete si sice kombinovat spelly, ale za celou hru se mi nepodařilo, ať už jsem zkoušel cokoliv co je v nabídce upgradů a reforgů a bůh ví co ještě, vyrobit lepší spell než mi sama hra nabídla na upgrade v průběhu hraní.

Obtížnost
Kidlení monster je úplně lehké, když si najdete ten správný postup. Někdy sice máte trochu problém zvládat ty masy, hlavně protože ty silnější potvory střílejí naváděcí sračky ze všech směrů - nemáte jak uhnout pokud nezajdete někam za roh a každá ta sračička vás shodí na zem/zpomalí a ubere často jeden život ze tří. Takhle by se to mohla zdát, že to může být těžký, ale stačí se točit kolem nějakého pilíře a kosit prostě postupně ty šašky co se k vám přiblíží mezi prvními.

Jak je ale hra vcelku jednoduchá při procházení koridorů tak u bossů si hra hraje na dark souls. Já jsem vyloženě na vyšší obtížnost zabil jen prvního bosse a ty další bez šance. Možná su lama, ale musel jsem si snížit obtížnost na druhé ze 4, aby se mi v průběhu boje doplňovalo zdraví. Protože jinak máte prostě tři životy a tím hasnete, což s naváděcími střelami je fakt zábava haha. Ne nebavilo mě to. Jo a nějaké kotouly, skákání, manévry zapomeňte to hrdina neumí - jen nějaký pidi telekineze přesuny - tři za sebou.

Grafika
Jediné co se mi na hře vyloženě líbilo byla samotná vizualizace. Svět je opravdu pěkný a pěkně se na všechno kouká. Měl jsem na plno nastavené vykreslování do dálky a přišlo mi to fakt super, když jsem procházel horami nebo když byl v dálce nějaký hrad. Na to, že hra je brutální Béčko tak má podle mého Ačkovou grafiku.

Souhrn
Lichdom: Battlemage je vyloženě posazena pouze na akci, ale ne s kdovíjakou zábavnou náplní. Hráče, který nemá úchylku s tím, aby dohrál každou blbost co má na steamu to podle mě odradí už po slabé druhé hodině hraní.

Repetitivnost, slabý příběh, pro mě nic neříkající upgradový systém kouzel v hezkém kabátě.

Pro: Masochisty co rádi hezkou grafiku

Proti: Repetitivnost, slabý příběh, pro mě nic neříkající upgradový systém kouzel - jediný RPG prvek

+19

Praetorians

  • PC 85
Tak tuhle hru jsem si chtěl zahrát už hodně dlouho a můžu říct, že to stálo za to. Prošel jsem si celý nástup Caesara na římský stolec a zábava parádní.

Graficky samozřejmě už dávno v troubě, ani mi nešlo zvětšit rozlišení a na větším monitoru to vypadalo všelijak, ale to nemůžu brát jako mínus když vezmu v potaz rok vydání, vem to čert. Hlavní co mě teda vzalo bylo chování jednotek, využívání terénu, lesů, luk všechno tu funguje. V misích máte vždy ze začátku omezený počet vojáků a tak už si sakra rozmyslíte jestli tam vlítnete jako hloupý tribun a povedete vojska do záhuby a nebo skryjete lučištníky v lese, před ně si rozestavíte vycvičené legionáře, aby je chránili a začnete rozsévat smrt všude kolem. Po boji přivoláte zkušené římské ranhojiče a vojáky řádně ošetříte, aby vydrželi další nápor a že v některých misích těch jednotek proti vám je až až.

Vytknu ne zas tak úplně dobrou umělou inteligenci, ale když to srovnám s podstatně vylepšeným Rome Total War, kde to taky kolikrát pokulhává a je až trapný některé jednotky střílet z návrší, které přitom chodí jen tam a zpátky, tak to není až tak hrozný a dokonce když máte nějakého spojence tak to není úplný zbabělec a vrhá se pěkně do boje po svém a s vašimi jednotkami.

Správa táborů, které můžete obsadit je jen na povolávání dalších záloh (jedna jednotka se povolává minutu až dvě) a funkce velitelů a generálů je v podstatě jen na obsazení těchto budov jinak jsou úplně bezcenní a to byla trochu škoda, mohli tam přidat nějaké speciální rozkazy nebo něco podobného, aby tam je hráč nenechával někde zašité v lese.

Jediné co mě vyloženě mrzí, že mezi misemi nebylo více filmových scének, protože je měli parádní a úplně jsem si u toho vzpomněl na úvodní filmeček pro Age of empires 2.

Momentálně mi steam ukazuje 33 hodin odehráno, což je na můj vkus velmi dobré.

Pro: Starověk, využitelnost terénu, jednotky, scriptované eventy, filmečky

Proti: Malá využitelnost velitelů, někdy slabší UI

+15

Sniper: Art of Victory

  • PC 35
Nakonec jsem vydržel všech 8 !!! misí, pro mě úspěch jak Brno. Už u první mise jsem myslel, že to zabalím něco tak blbýho sem nehrál už hodně dlouho. Člověk si musí zvyknout na to, že je úplně šuma fuk jak míří + klidně můžete střílet jak se Scoutem v CSku na rychlovku prostě jedna z pěti střel tam padne, protože hra má nějaký skrytý systém trefování a povětrnostní podmínky atd to nebudou. Kdyby za mnou přišel kamoš a řekl, že tohle je jeho prvotina tak bych mu pogratuloval,ale jestli je tohle z herního studia tak je to smutný a chtít po někom za tohle peníze by mělo být trestný (na steamu dokonce 3 eura tvl). Já to měl v bundlu asi jako mnoho jiných s ghost warriorama tak uvidíme jak se chlapci polepšili.
Jinak jak psal Matador tou pistolí to jde, dokonce si můžete vzít od mrtvoly samopal, ale rozptyl při střelbě je asi kilometrový rádius což jde odpozorovat střílením do zdi nebo možná jak jsem zjistil až na konci - hrajete za borca z odboje - tak má prostě trefu jak dědek s parkinsonem nejspíš byl ale ze všech kámošů v jednotce nejlepší tak z něj udělali snipera místo kuchaře :)

Pro: Ukládání, jde to vždy a všude naštěstí, "sniper" hra

Proti: Všechno ostatní

+14

Spec Ops: The Line

  • PC 60
Levou rukou držet žebřiňák, druhou střílet z granátometu a ještě stihnout přebíjet? Chápu, že tato hra obsahuje hlubší myšlenku o tom jak je válka na pytel a že hrdinové neexistují, ale je to hra a ne knížka a proto moc nechápu tak velké hodnocení co tu má.

Mise sou uplně padlé na hlavu jen valíte kupředu, střílíte triliony nábojů a ještě se staráte o dvě děcka, kterým když neřeknete koho mají zabít tam si hodí kostkou a buď hodí 6 a chovají se jako vojáci nebo rozpětí 1 - 5 a sou to uplní arcádový šašci co vám zavazí, vrhají se kamsi kupředu do palby a ještě mají blbý kecy když vám vběhnou před hlaveň - Hey watch your aim man!

Velký plus bych dal hře za ten příběn, ten je ve srovnání s ostatními jatky, kde sundáte polovinu populace zeměkoule a jestě si hodíte prďáckou hlášku "Kill is fucking confirmed!" , docela dobře vymyšlený, zamotaný, ale jakéhosi rozuzlení se člověk dočká.

Bohužel hlavnímu hrdinovi - vám - celou dobu hrabe a z těch rozhodnutích co musíte jako postava udělat - respektive je nascriptováno video shotama, by se jeden posral - scénka koukáte na týpky jak drží růkojmí a nějakýho bad ass vůdce odporu, který má vyklopit nějakou velmi důležitou informaci nepříteli a tak ti zlí borci vemou jedno růkojmí za druhým a zastřelí ji pokud jim to nevyklopí. No normálně už když berou první tak bychom ve třech ty týpky asi sejmuli - zachránili situaci, šli na pivo. Ale ne my budem čumět jak odbouchnou nějakou ženu a pak až zbytek růkojmí odvedou tak si hodíme mincí jestli půjdeme zachránit zbylé civilisty nebo toho borca na zemi. Takových kurva co se tady děje, proč nemůžu vzít příběh trochu do svých rukou je tu spousta a to mi teda vadilo Situací, kde hráč pouze sedí a kouká na monitor a říká, no já bych teďka asi.. já bych už udělal tohle je hodně a to hře dost ubírá.

Graficky dobré - pokud někoho fascinuje pohled na tuny písku (Obelix by byl rád za informaci, že ho sem přivezla písečná bouře) rozpadlé budovy a poházená auta tak si přijde na své.

Hratelnost - klasická střílečka, schovávejte se za balvany a střílejte nabíhající potravu pro děla
Celkově: Rambo style activated, Rest in pieces suckers!

Zbraně - celkem velká různorodost, ale jelikož jdete proti jednotce americké armády co se zvlčila rozkazům - nevím odkdy fasují AKčka nebo jestli vybrali armory nějakýmu šejkovi?

Herní doba je kolem 7 hodin, tady nevím jestli je to plus nebo mínus vzhledem k náplni hry , ale pokud bych si to kupoval za plnou palbu tak bych asi nebyl uplně spokojen



Pro: Zajímavý příběh, brutální scény (nejsu magor, ale příběh to podtrhovalo), naštěstí jen 7 hodin kampaň

Proti: nenaštěstí jen 7 hodin kampaň? , nascriptovaný až bak bak, hratelně bezduché rozhazování nábojů do davu

+7 +11 −4

S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky

  • PC 80
Prequel pro původní Černobyl se celkem dost vyvedl - bažina chytla okamžitě, vše se zdálo, že funguje jak má - systém dobývání důležitých bodů paráda, side mise už začínaly dávat nějaký smysl a proto nebyl rozhodně důvod je neplnit. Po splnění všech úkolů se žoldák přesouvá do původní startovní lokace Cordon, kde byl systém těchto side questů snad ještě lepší a celkově se celá lokace opět povedla - když nepočítám to, že z bažiny vás vykopnou přímo před kulomet armády, který se mi nepovedlo obejít jinak než že jsem do Cordonu šel nakonec od severu. První zádrhel v celé hře jsem poznal až na smeťáku, kde už původně nascriptované boje o body nejsou vůbec dotažené. Pokud vám vychcípá jednotka, tak už se žádné další nedočkáte, za to banditi ti se spawnují jedna báseň takže vám centrum smeťáku dobudou i když máte to štěstí a obsádíte ho ze začátku s pár stalkery - oni totiž nepřibývají takže banditi i kdyby měli útočit 20x tak to rozhodně dobudou, nemá žádný smysl se o smeťák nějak dál starat a to mi přišlo dost blbé, já osobně nepotřebuji střílet každou sekundu a radši bych obsadil všechny body a měl bych tak lokaci za ukončenou. Oživení tohoto přijde až po navázání kontaktu s frakcí Duty, ta to tam pak pěkně rozhýbe a začne body obsazovat po svém, což je dobře jinak by to tam bylo plné banditů - ostatní účastníci na to pěkně srali. V podstatě až na tyto nedostatky (jsou velký když na to mělo fungovat půl zábavy ve hře) byla dějová linie vychytaná, úkoly už jsou mnohem propracovanější, vylepšování zbraní - chválabohu za to super, ikdyž mi vystačilo prostě AKčko až do konce hry, + mnohem lepší systém artefaktů, v jedničče jste o ně někde zakopli, tady je musíte i trochu hledat ikdyž namáhavý to zrovna není. Konec byl opět trochu rychlý, ale souboj z lesa přes město se mi dost líbil. Konec byl opět trochu divnej, ale v kontextu s příběhem jsem chápal proč to dělám :D Abych nezapomněl na všudepřítomnou bouřku, jako čekat 10 minut než se přežene v úkrytu mi přišlo trochu na hlavu, no aspoň byl čas na záchod, kafe, cokoli + ne každá budova ikdyby jste byli někde v bunkru je úkryt v jednom baráku, když jsem to ještě něvěděl jsem chcípl a krásná hodina hraní v čudu - ukládat ukládat ukládat... Abych to shrnul, díl se mi zdál velmi povedený jen leč opět nedotažený, což lze nahradit módama, ale na to mě neužije :)

Pro: příběh, atmosféra, nové systémy hraní, vylepšování věcí, artefakty, fast travel

Proti: bugy, bohužel nedodělané smetiště, trochu zmatený konec, dlouhá bouřka + ne každý barák je úkryt

+15

S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl

  • PC 80
Skvělá atmosféra, to je to co se v dnešní době vidí u málokteré hry a tady si ji můžete užívat po celou dobu hraní. Začátek paráda, první krůčky po zóně jsou prostě super, první anomálie, znetvořená zvířata no přesně takhle to má být. Nicméně.. množství bugů na které ve hře narazíte je celkem dost. Neustálý spawn banditů začne být tak otravný, že nejednodušší možností je prostě probíhat kolem nich - možná je 2x možná i 3x vyzabíjíte, ale side mise, které vás posílají pořád dokola na stejná místa vám tu radost brzo vymažou z paměti. Já jsem až do půlky dělal snad všechny mise co jsem potkal, ale po ní už jsem šel bez rozmýšlení jen po hlavní linii s tím, že to stejně nemá nějaký valný smysl. Hlavní příběh je dobrý, trochu pokulhává celkové vysvětlování co se přímo děje, ale jelikož hrajete za borca co ztratil pamět tak to dává i reálně smysl.. Jen ten konec.. ten je pak už tak rychlý, že pomalu nestíháte vstřebávat děj kolem sebe, na žádný koukání kolem sebe už není čas a jediný cíl je jít kupředu a přežít. Na rok 2007 dost povedené, bugů je bohužel hromada, což se dá možná odstranit různými módy - nezkoušel jsem, rád to hraji tak jak to vydali autoři. Nelíbily se mi prázdné domy - přece jen ti lidi tam mají bydlí ne? Nikde nic, asi spí ve stoje :D Úkryty věcí - stashe , prostě dokud vám do PDA nenaskočí lokace tam tam nic není i kdybyste šli koukli - nic poodešli dál koukli do PDA mrtvoly tam vám vyskočí její lokace a hurá už je plná hovadin bývalého majitele.. no.. no.. šak víte a takovo další maličkosti. Každepádně jde o velmi dobrý počin a proto hurá na Clear Sky.

Pro: Atmosféra, Zóna, Příběh

Proti: Side mise, bugy - lze vylepšit módy, konec trochu moc rychlý, nepřehledný, respawn banditů

+22

Homefront

  • PC 60
Tak jsem nainstaloval a po 4 hodinach herniho casu odinstaloval - no ono to opravdu neni delsi a to sem nijak nespechal. Zajimavy napad, ale zpracovani pokulhava, celkove ta hra nenabidne nic co bychom uz nekde nevideli. Nejzajimavejsi na cele hre bylo cist noviny, ktere potkavate v lokacich, jinak byste ani nevedeli co se vlastne poradne stalo. Jedine + je ze je hra prelozena do cestiny

Pro: Hra v cestine, zajimavy napad

Proti: Nic noveho, 4 hodiny herni cas?pche

+7 +8 −1

Borderlands 2

  • PC 75
Tak jsem uspesne dohral i dvojku, kdyz uz jsem nedavno dohral i prvni dil. No graficky je to mnohem lepsi a hnedka ze startu mne to teda chytlo mnohem vice nez jednicka. Porad je to hlavne o tom neco zabit a nekam dojit. Veci co mi chybeli v jednicce jako ukazatel questu, uz je na mape coz mi docela dost chybela - na druhou stranu je to jak kdybych hral wowko. Interakce s prostredim je furt na nule, ale nevadilo mi to tady, az tolik jako predtim . Nicmene porad je to takove trochu bezduche hrani, lokace se daji nastesti probehnout bez zabijeni nepratel, coz ocenite kdyz uz bezite pres stejnou lokaci s opet spawnutymi neprateli po nekolikate kvuli dalsimu ukolu. Bossove jsou az trapne jednodussi a celkove se zde nenachazi neco dalsiho navic oproti prvnimu dilu, nejvetsi plus mi prisly zminene questy na mape a to ze sniperka opravdu trefuje to co ma - hlava = headshot jak jednoduche a uspokojujicici - v jednicce to neplati ani omylem. Po zabiti posledniho bosse muzete hrat hru na vyssi obtiznost, takze muzete sosat levely, ale nejak me nenapada proc by to nekdo delal

Pro: Hezka grafika, sniperka sniperuje

Proti: Nic noveho, zbytecne rychly respawn pro jednoho hrace, prilis lehci bossove

+5 +7 −2

Borderlands

  • PC 75
Tak jsem konečně dohrál tuhle nevím jakou žánrovou hru, čekal jsem RPG jako Fallout dostal jsem střílečku ve stylu Far Cry 2, příběh mě teda nevtáhl vůbec, vtipný mi to nepřišlo, ale to bylo asi i tím, že jsem z toho byl později celkově znuděn, že už jsem ty kecy ani nečetl/neposlouchal :D Je to jen čistě chození kosení všeho živého, spawn je celkem dost rychlý tak jestli to chcete solit o sto šest z asi 6sti druhů zbraní + jejich různé druhy tak to je vončo. Docela mě bavilo asi DLC - z bundlu celé talže nevim jestli dlc - kde místo přeživších byli zombící, tam už toho kosení bylo tolik, že byla i zábava se pořád otáčet dokola protože byli před váma, zá váma, pod váma všude :D a to takhle s brokárnou je bžunda. Bossové lehcí, dělal jsem všehny questy po cestě takže finální pašáci měli level 32-35 a já asi 37 možná víc ? No pohoda mohlo se zase kosit a vršit mršiny na hromady. Skilly postav asi na pytel, nepřišlo mi, že by to byly nějaké parádičky, spíš taková ikona nad barem s HP, která čekala nevyužitá skoro celou hru. Nainstaloval jsem dvojku tak uvidím jak se s tím dál poprali :)

Pro: střílení až běda

Proti: střílení až běda, nezajímavý příběh, všechno stále dokola, nulová interakce s prostředím, příliš rychlý spawn nepřátel

+10 +12 −2

Infested Planet

  • PC 80
Koupil jsem v humble bundle baliku a jelikoz jsem z dlouhe chvile hledal co by se dalo spustit na nehernim pc tak mi padlo oko na toto a jsem docela mile prekvapen. Hra je zabavna pokud vas bavi masirovat tuny brouku co se na vas hrnou ze vsech stran stale dokola. Pro mne je to dobra oddechovka pri praci a splnuje to vicemene moje predstavy o hre ktera ma 200 mega. Ale 15 euro na steamu bych za to teda nedal :D

Pro: Nenarocna hra, chytlava, rozmasirovani brouci

Proti: Je to porad dokola, ale to se da cekat u takoveho typu her

+7