Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Ys VIII: Lacrimosa of Dana

12.09.2017
16.04.2018
26.06.2018
01.04.2021
15.11.2022
73
3 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Ys VIII: Lacrimosa of Dana je ďalším dielom japonskej série akčných RPG, ktorej prvý diel vyšiel ešte v roku 1988 na platforme Nintendo Entertainment System.

Tento diel predstavuje úplne nové dobrodružstvo. Adol sa prebúdza z bezvedomia potom, čo jeho loď prepadne obrovská chobotnica. Po čase zisťuje, že stroskotal na prekliatom ostrove a že prežili aj ďalší stroskotaní členovia posádky. Po tom, čo ich postupne nájde a oslobodí, môžu ich všetkých začleniť do dediny, kde budú ponúkať služby. Spoločne sa tak môžu postaviť rôznym príšerám a preskúmať mysteriózne svätyne na tomto izolovanom ostrove. Popritom sa však Adolovi začne snívať aj o modrovlasej panne Dane, ktorá žije v neznámom svete...

Celý ostrov však nie je prístupný okamžite. Ďalšie oblasti sú zablokované buď príliš silnými nepriateľmi, alebo vám postup blokujú prekážky, na ktorých zdolanie potrebujete špeciálne predmety. Patria sem napríklad topánky, ktoré vám dovolia kráčať po vode, kryštál, na základe ktorého budete môcť preskúmať tmavé dungeony a desiatky ďalších podobných predmetov.

Hrateľnosť je založená na striedaní hrateľných postáv a súbojoch v reálnom čase. Ovládate skupinu šiestich postáv, pričom traja sú aktívni a ďalších si môžete hocikedy vymeniť jednoduchým preklikom v menu. Každá postava má svoju zbraň a vlastný bojový štýl. Základom sú tri bojové taktiky, ktoré sa od seba výrazne odlišujú. Ak teda narazíte na nepriateľa so silným brnením, využijete Sahada a jeho obrovskú kotvu. Ak sú nepriatelia menší a rýchlejší, postačí klasický meč hlavnej postavy Adola. Na lietajúcich protivníkov je zase výborný rýchly šermiarsky štýl Laxie.


Poslední diskuzní příspěvek

@Solidor (10.02.2021 16:00): ono to je vtipný ještě v tom ze ani takhle to na par místech ten stabilní framerate neudrží :)
Jinak se trochu inspirovali ve svoji Trails sérii a toho mluvení a budování postav tam je na akční rpg až moc. Zasazení do velkého města a okolí mi sedí. Město působí docela opravdove a hezky. Dungeony taky fajn. Hra má neuvěřitelný zaber na kompletaci, úplně všechno má procentuální ukazatel a odměnami se nešetří. Field skilly umožňují exploraci ve všech myslitelnych rovinách a hra je na to udělaná. Soubojak je taková klasika která mě moc nebaví , mackani tlačítka jak magor spojené s reflexy kočky už není moc pro mě, ale zatím to snasim. Proste mackam knoflík a skilly a doufám v to nejlepší :)
Docela mě to baví, ale pocit ze hraju takový to velký skvělý jrpg moc nemám, zatím to tu potřebnou hloubku nemá .

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PS4 80
Jestli se osmý díl série Ys něčím vyznačuje, tak je to jednoznačně nadprůměrnost. Úplně každý z prvků téhle hry je na nevídaně vysoké úrovni. Zvláštní je, že v ničem se vyloženě nerovná velikánům žánru. Najdete dost RPG s lepší grafikou, poutavějším příběhem, zajímavějšími postavami i třeba povedenějšími boji. Jenže žádné z nich nedokáže udělat každou jednu činnost tak smysluplnou jako Ys VIII.

Po ztroskotání na tajemném ostrově začíná spolu s ostatními trosečníky hráč pomalu budovat své obydlí a prozkoumávat okolí. Právě hledání základních zásob má svůj účel i po mnoha hodinách hraní, protože je lze kdykoli vyměnit za lepší. Plněním vedlejších úkolů zjistíte více o ostatním postavách, případně vylepšujete jednotlivá zařízení. Vaření, rybaření i odhalování mapy je odměněno často důležitými předměty značně usnadňující postup hrou.

Ten je sice převážně lineární, ale občas narazíte na nějakou odbočku či zatím nedostupnou cestu. Zachraňováním ostatních smolařů získáváte důležitou pracovní sílu a odemykáte si více oblastí k průzkumu. Všechno do celkové hratelnosti až neuvěřitelné přesně zapadá. Většina questů se sice zobrazuje na mapě, nicméně rozhodně se nejedná o běhání mezi otazníky.

Souboje probíhají v reálném čase a spíš než o nějaký systém se jedná o hack and slash ve stylu třeba Devil May Cry. Máte skilly využívající jakousi manu, ale ty lze řetězit za sebou tak rychle, že obyčejné útoky se časem ani nevyplatí používat. Nalezení toho nejúčinnějšího comba pro každou z hratelných postav nabízí dostatečné uspokojení. Díky své rychlosti boje nenudí ani po 50 hodinách, ač především zejména díky skvělým bossům ve druhé polovině hry.

Vyzdvihnout si zaslouží i způsob, jakým poznáme titulní postavu, Danu. Zpočátku vidíme jen pár obrázkových flashbacků, později je v jistých pasážích i hratelná, aby se, v docela pokročilé fázi, připojila k hlavní skupině. A vůbec po dlouhé době se mi stalo, že jsem byl zvědavý jak příběh dopadne. Není ničím výjimečný a už vůbec ne originální. Jeho provedení a vyprávění mi každopádně sedlo a zvědavost mě nutila pokračovat v jeho odkrývání.

Jako celek působí Ys VIII především poctivě. Jen málo hrám se podaří takhle vyšperkovat všechny své mechaniky a zároveň působit uceleně. Vlastně není jediný důvod ji konzumentům akčních RPG nedoporučit.
+12