Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Ys: The Ark of Napishtim

Ys VI: The Ark of Napishtim

22.02.2005
28.02.2006
28.04.2015
80
2 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

The Ark of Napishtim je šestým dílem série Ys, jejíž kořeny sahají až do roku 1987 (tehdy vyšel první díl, kromě jiných systémů zejména na NES a PC). Opět se setkáváme s hlavním hrdinou série, rudovlasým válečníkem jménem Adol. Děj přímo navazuje na pátý díl Ushinawareta Suna no Miyako Kefin (oficiálně pouze Japonsko a platforma SNES). Adol cestuje na pirátské lodi, ta je napadena a on po zásahu lodě dělovou koulí spadne do moře. To jej vyplaví na neznámém pobřeží, kde se jej ujme lid z vesnice Rehda.

Ark of Napishtim je první díl série, který běží na novém 3D engine (stejný byl použit v pozdějších dílech Ys: The Oath in Felghana a Ys Origin). Na rozdíl od dalších dílů má Adol v průběhu hry k dispozici pouze tři různé meče, spojené s třemi různými elementy, je ovšem možné je postupně vylepšovat. Jako jediný díl z pozdějších umožňuje také používání léčivých předmětů z inventáře v průběhu boje.

Na PC vyšla hra původně pouze japonsky, byla ovšem hratelná anglicky s neoficiálním patchem. PS2 verze, která už je dostupná oficiálně i v angličtině, vyšla až o dva roky později. Oficiální anglická verze pro PC vyšla teprve v roce 2015.


Poslední diskuzní příspěvek

Hmm, nakonec to s tím dash jumpem není tak hrozné, problém je, že k tomu je potřeba dost specifický sled stisknutých kláves, který není v "basic movement" v help sekci pořádně popsaný (v podstatě z toho nevyčtete, jak se to správně namačká). V diskuzních fórech (Steam, GoG etc.) s tím má problém spousta lidí a koluje tam i několik rad, jak Dash jump správně naklikat, nicméně všechny se mi zdály poměrně nepoužitelné/příliš krkolomné.

Nicméně kdyby s tím měl ještě někdo podobný problém jako já, tak nejjednodušší možnost, na kterou jsem zatím přišel, je... drobný úkrok (směrem, kterým chcete skočit) a poté ihned zmáčknout útok a hned poté skok. Chce to trochu praxe, ale nakonec to není tak složité, jak se zprvu zdálo... ke všem nedostupným bedničkám se mi nakonec povedlo doskákat. Hra však nakonec stejně dash jump nevyžaduje tak často, jak jsem si původně myslel, že bude (zatím se to týkalo jen několika mála lokací, nejhorší je to asi v "ruins of lost time").

Nejlépe hodnocené komentáře

Doposud ke hře nikdo nenapsal komentář.