Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Ys Origin

Īsu Orijin

01.06.2012
21.02.2017
30.05.2017
11.04.2018
01.10.2020
kompatibilní
79
7 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Ys Origin je již sedmým dílem v pořadí známé japonské série akčních RPG. Dějově však zbytek série předchází a odehrává se sedm století před prvním dílem. Oproti předchozím šesti dílům je tento považován za více lineární a akčnější.

Hráč se ujme trojice hrdinů Yunici Tovah, Huga Facta a Clawa. Yunica Tovah je rytířským učněm silným v boji na blízko. Hugo Fact je nadaným kouzelníkem, jehož bojová kouzla jsou pro změnu určena pro boj na delší vzdálenost. Claw, jenž je starším bratrem Huga, sice stejně jako Yunica dává přednost boji na blízko, důraz však klade spíše na rychlost než na sílu. Všichni tři se nachází v tajemné Darmově věži, každý ovšem z jiných důvodů, které se postupně odhalují v průběhu hry. Hra za každého z hrdinů je dosti odlišná, u jednoho se zdá být blízká plošinovce, u druhého zase může připomínat klasickou hru Gauntlet.

Po dokončení hlavního příběhu se hráči odemknou nové tři mody a jedna nová hratelná postava. Novými herními mody jsou Time Attack, Boss Rush a Arena. Novou hratelnou postavou je Adol Christin známý z předchozích dílů série.

Hra původně vyšla v Japonsku už v roce 2006, na překlad do angličtiny a digitální distribuci čekala necelých 6 let.


Poslední diskuzní příspěvek

@Fritol (12.09.2020 12:59): Jo jo, to tak byva. Obcas k nam do obchodu nekdo donese nejakou takovou hru kterou krabicove vydal nekdo dalsi. A pozaduje vic penez na vykup, a kdyz se na to netvarim moc pozitivne zacne byt vztekly :)

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
Kořeny série Ys sahají až do roku 1987, kdy na větší počet různých systémů (včetně NES a PC) vyšel první díl. Od počátku se jednalo o hru, balancující na tenké hranici mezi akčním RPG a akční hrou. Předobrazem Ys byla pravděpodobně klasika jménem Zelda, narozdíl od ní se v Ys ovšem vyskytuje systém zkušeností a úrovní (při přechodu na novou úroveň se ale hlavní hrdina zlepšuje automaticky) a širší inventář (hlavní hrdina vystřídá během hry několik druhů zbraní, brnění a dalšího vybavení).

Ys Origin běží na enginu šestého dílu Ark of Napishtim (PS2, na PC pouze japonsky, anglický překlad je neoficiální) a byl použit ještě před Origin v Ys Oath in Felghana. Navzdory tomu je Origin svým způsobem spin-off, jelikož hlavní hrdina v průběhu dějové linie necestuje po celé zemi, ale skrz pětadvacet pater démony okupované věže. Díky tomu se tento díl přiklání k akci ještě trochu více než díly předešlé, což nemusí sednout každému. Na druhou stranu díky tomu, že série Ys byla hodně akční od samého počátku, není rozdíl natolik markantní, aby se podle mého dalo mluvit o zbytečném žánrovém posunu série.

Na počátku hry je možné si vybrat ze dvou postav, bojovnice Yunici a kouzelníka Huga (třetí, Claw, přibude po prvním dohrání). Hrál jsem za Huga, neboť jsem chtěl spíše maličko taktizovat a držet si od nepřátel lehký odstup. Hugo je vyzbrojen speciální zbraní jménem Eyes of Fact, v zásadě tak sesílá něco na způsob tří magic missiles (dvě z Eyes a třetí z hole). V průběhu hry získává další levely (vylepšuje se mu tak automaticky síla a obrana), nachází vybavení (za celou hru je možné šestkrát vylepšit zbraň, nalézt pět nových "brnění" a šestero bot) a učí se čtyřem typům speciálních útoků (tři z nich je možné opět vylepšovat nalezením speciálních gemů).

Z nepřátel vypadávají body "spiritual power", za které lze u speciálních soch (které také slouží jako teleportační a ukládací body) vylepšit vybavení a nakoupit další speciální vlastnosti (vyšší odolnost proti negativní efektům některých útoků, rychlejší dobíjení speciálních útoků a další). Kromě vybavení určeného výhradně pro boj také hlavní hrdina nachází různé klíče nebo speciální předměty, nutné pro dohrání hry.

Tím, že se tvůrci soustředili hlavně na boje, působí celá hra dojmem "vylepšené" 3d plošinovky. Skákacích pasáží je přiměřeně a díky pozdější schopnosti dvojitého skoku nejsou neúměrně náročné. Origins obsahuje neskutečné množství originálních nápadů, po počátečních úrovních je nutné projít několik zatopených oblastí, jinde hlavní hrdina klouže na ledě/slizu nebo se boří do tekutého písku. Některé plošinky/dveře/oblasti je nutné zprovoznit pomocí tlačítek či poražením speciálních nepřátel, nechybí ani několik pasáží, kde hlavního hrdinu sledujeme z boku. Samotnou kapitolou jsou souboje s bossy, kterých je poměrně hodně a u kterých bych vyzdvihl zejména výborně vyváženou obtížnost, s dobrým tréningem a přístupem jsou tyto boje těžké tak akorát.

Ys Origins je jedna z nejlepších akčních her z poslední doby s přesně strefenou obtížností. Díky vývoji postavy a gejzíru nápadů navíc nehrozí stereotyp (herní doba okolo dvanácti hodin). Vytknout je možné pouze několik drobností (pro fanoušky série možná přílišná akčnost, některým primárně akčně zaměřeným hráčům zase může vadit na akční hru vysoká "ukecanost"). Mimochodem, jak si na herní hudbu příliš nepotrpím, tak tady je naprosto špičková (kombinace klasické symfonické hudby a symfonic/speed metalu).

Pro: vývoj postavy, nápaditost, přiměřená obtížnost

Proti: drobnosti

+13