Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

World Racing 2

73
14 hodnocení Platformy
Žánr:
simulátor > závodní simulátor *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
29.09.2005 PCXbox
27.01.2006 PS2
Vývojáři:
, (PS2 verze)
Oficiální stránky:
http://www.evolvedgames.com/worldracing2.html
World Racing 2 navazuje na svého předchůdce, který se zaměřoval výhradně na vozy automobilky Mercedes. Nyní se však svezete v autech celkem patnácti značek, především z koncernu Volkswagen, který hru sponzoruje, a tak se lze projet i v české Fabii a Octavii.

Pojetím stále arkáda, okořeněná mnoha závodními styly. Jednou musíte dojet první, pak projet ve stanoveném limitu všemi checkpointy, zvládnout celou trať s minimálním poškozením auta, nasbírat vyžadovaný počet bodů z driftování, předstihnout soupeře, který odstartoval o něco dříve před vámi, neskončit poslední v daném kole. Pokaždé tedy plníte řadu specifických úkolů, po jejichž splnění vás režim Kariéry pustí dále. V ní je série 36 soutěží, zahrnující dostatek příležitostí k závodění. Dohrání hry indikuje procentuální splnění postupu ve hře. Volba Free Ride je další sekcí pro jednoho hráče, v té si lze za vyhrané peníze odemykat auta a tratě, stejně jako nakonfigurovat daný závod k obrazu svému. A v Joyride můžete jezdit dle libosti, kam, jak a kdy chcete.

Hra ve své době nabídla, jako jeden z mála titulů, závodění v otevřené krajině a na perifériích měst tak, jak to kdysi uměli v Electronic Arts se starými díly Need for Speed. World Racing 2 nabízí šest tematicky odlišných prostředí. Od Miami přes Hawaii, Itálii, Německo a Egypt až po bonusový Hockenheimring. Každá oblast je protkána stovkami kilometrů silnic, na které vývojáři umístili 179 tratí. Mezi klady patří také off-road tratě, kdy hráč projíždí vytyčenou trasou přes pole, louky, lesy, silnice a podobně. To umožňoval i pozdější GTI Racing.

Hráči by si měli dát pozor na neustále se stupňující obtížnost, v pokročilejších fázích hraní může být hra velmi frustrující i pro zkušené virtuální řidiče. Podporován je síťový multiplayer pro 6 hráčů a také split-screen pro dva hráče na jednom počítači. Tento počin od německých Synetic má okolo sebe též rozsáhlou mod komunitu, takže disponuje velkým počtem přídavných tratí a aut do hry.


Poslední diskuzní příspěvek

Kariéra na 81 procentech. Zbývá série posledních 10 závodů, jak zpřístupňujete a posouváte šipkou. Doposud nesplněn jen jeden závod, jehož…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 60
Je tomu pěkná řádka let co jsem viděl někoho hrát WR2 a již v té době se mi hra na pohled hodně zamlouvala - polo arkádová simulace automobilových závodů s velkým počtem těch, které je možné přímo osedlat. Hru jsem si proto pořídil a rozehrál do stádia, do kterého stačil můj řidičský skill (tedy ne do konečných levelů) a na dlouhou dobu ji pak odložil k ledu. Zocelen kvantem herních hodin jsem se ke hře nedávno vrátil. Protože mé uložené pozice pozřel zub času, bylo nutné započít s novým profilem úplně od píky. Mělo to i jistou výhodu (osahání si toho, co jsem dávno zapomněl), i když co si budeme mi pařani povídat, jisté závodní situace, okruhy i závodní automobily zůstaly zakořeněny hluboko v kebuli.

Náplní mého volného času se tak po několik večerů stalo závodění v nejrůznějších disciplínách jako je okruhový závod, závod start-cíl, časovka nebo závod slalomového typu (s brankami). V těchto závodech bylo čas od času (pro zdárné zdolání) nutné splnit jisté podmínky (od umístění se na první místě až po dosáhnutí určitého bodového ohodnocení v driftu nebo udržení průměrné rychlosti v celém závodě a nepřekročení určité hranice poškození svého závoďáku).

Automobilů je ve hře opravdu velké množství (nechybí i ty běžné jako Fabia, Golf, Alfa Romeo nebo Mercedes, lákají ale spíše speciály a studie typu Zonda, Cobra nebo Noble M12 GTO-3R). Vehikly, zde se vyskytující, jsou rozdílné jak projevem motoru tak i ovládáním a destrukčním modelem. Jedny jsou nedotáčivé, jiné přetáčivé a další drží až běda a drifty se s nimi dělají opravdu špatně - je nutné těchto nedostatků či předností plně využívat. Využívat je také nutné znalosti tratí, jež jsou ve hře zastoupeny ve velkém počtu (ovál v Německu, úzké silničky v Itálii, dlouhé a široké táhnoucí se silnice Havaje nebo písčité tratě v Egyptě). Občas k vítězství může dopomoci hustá doprava či (sice nečisté, ale účinné) vytlačení oponenta z dráhy. Pokud se nedaří, je nutný restart závodu, což častokrát vede ke zcela jinému chování protivníků a jinému rozložení dopravní situace.

V tuto chvíli se WR2 jeví jako dokonalá a zábavná hra, bohužel po nějaké době začne docházet k repetitivnosti, hráč se naučí tratě a využívá zkratek. Začne si všímat nedostatků soupeřů (třeba kde vždy začínají přibrzďovat) a vítězství jsou potom jen rutinou. Jedinou výzvu pak obstarávají časové závody, kdy je nutné vždy dokončit na první místě, získat důležité procento v postupu, jinak není možné odemknout další kola. Tedy až na jediný závod, kdy díky nějakému zvrácenému smyslu pro humor vývojářů, bylo nutné prohrát, čehož jsem se dopátral až po pečlivé "google" analýze. Do té doby jsem závod odkroužil asi dvacetkrát a s každým dalším vyhraným závod se samozřejmě přičítalo i zlověstné procento, tudíž z 63% postupu se rázem stalo 95% a odemknutí téměř všech závodů. Pak již nebyl problém odjet těch zbývajících pět závodů a mít hotovo... Což svým způsobem považuji za plus a možné urychlení k ukončení uvadající zábavnosti.
+15+15 / 0
  • PC 85
Původní Mercedes-Benz: World Racing mě zaujal už v době vydání, jelikož byl vcelku kvalitní, bez ohledu na tehdejší recenze. O dva roky později vyšlý druhý díl obsahoval StarForce, tenkrát tedy nezkoušeno. Přičemž jednička bez jakýchkoli potíží nainstalována a hrána i v roce 2014. Musel prostě nastat ten správný čas, abych už neotálel. Možností je bezpočet, naštěstí. Neboť pro mě zmíněná série od Synetic představuje velmi zajímavou alternativu na virtuální ježdění. Zklamání ze FlatOut 2 to jen urychlilo, východiskem se proto stalo toto pokračování.

World Racing 2 zaujme už samotným vzhledem, na své stáří vypadá totiž perfektně. Nebylo třeba štělovat barvy. Sweet FX existuje, podpora widescreenu taktéž, poměr stran zachován. Tudíž hraní nic nepřekáží a hráč může začít hltat každý odjetý kilometr s závodním autem. Z podobně koncipovaných a starých závodních simulátorů, oplývajících vyspělou grafikou s použitím modů či základního nastavení, jde v tomto případě o uhrančivě krásnou vizuální stránku. Ve hře nechybí ani změna počasí, denní doby, pokaždé závod začne při odlišnějších podmínkách, pod mrakem, slunečno, západ slunce. Poměrně realistické zpracování oblohy.

Kariéra je docela dlouhá, náročná, variabilní a zábavná. Fyzika sice nedosahuje dokonalosti FlatOutu 2, ale vynahrazuje to propracovaným systémem herní nabídky. Vyhrané peníze z kariéry mají svůj potenciál ve Free Ride, kde si s nimi lze odemykat auta a tratě. V nichž si pak můžu jezdit do zblbnutí. Nejraději absolvovány obyčejné závody v hustém provozu, kde tak není nouze o bouračky. Demolice vozidla proveditelná. Úvodní intro má patřičný drajv, ukazuje karamboly, jízdní vlastnosti aut, nápaditost prostředí a dobře znějící hudbu. Zamrzí pouze fakt, že ne vždy jde závod úspěšně splnit. Nutných 270 KM/H nezajeto s Roadsterem ani omylem.

Úkoly mají mnohdy dost netradiční zadání, nasbírat určitý počet bodů v driftu, dostihnout protivníky, co odstartovali chvíli přede mnou, něco jako opožděný Strat. Udržet se na průměrné rychlosti, zajezdit si na off-roadových tratích, zajet dané maximum i minimum, nepoškodit příliš auto, vydržet první s pomalejším fárem. Působivé mi přišly právě ty off-roady, kde vícero vozidel započne závod na úzkých cestách, v nichž je páskami a jinými zátarasy vytyčená trasa směru jízdy. To neměl ani GTI Racing, byť ona volnost a uplatnitelnost okolního terénu je v obou těchto hrách zcela shodná. Adrenalin nabízel i odpočet sekund do příštího checkpointu.

Za nefér styl jízdy hra mírně strhává získanou odměnu, přestože při samotném ježdění tím hráč nijak omezen není. Využívání zkratek tak zcela zapadá do zdejší náplně jezdců, jak jen to jde. Čímž snadno vykompenzuji možnou ztrátu na soupeře přede mnou. Vysoká obtížnost už ale představuje slušný zádrhel. Zejména za odehráním třetiny World Racingu 2, kdy musí být veškeré soutěže splněné na první místo, zlatě a zeleně. V opačném případě ke zpřístupnění příští adrenalinové příležitosti nedojde, nemusí. Následné opakování do zblbunutí náladu silně pochroumá, přičemž důležitý údaj, od kolika procent bude mise dostupná, slouží svému účelu.

Pochází z roku 2005, disponuje přehršlem add-onů od komunity, neutichající přízní. Tímhle hra jednoznačně dominuje. Nataháno, co jsem našel, i když mnohem snazší je to s již přítomnými dodatky navíc. Nejoslnivější pocit z jízdy poskytla trať v Nürburgringu. Pohled z kokpitu speciálního BMW, několikaminutová délka okruhu. Včetně customizace počtu absolvovaných kol. Opravdu impozantní zážitek! Chyběl akorát volant. Ve hře v tu chvíli pochopitelně nastavena i nejvyšší míra simulace, alespoň se tak zasnít. Tohle bych od hry fakt nečekal. Práce s WR2 Manažerem nepředstavuje potíž, aplikované modifikace jsou hned k dispozici ve Volné jízdě. Onen manažer umí i cheatem odekmnout položky ve Free Ride, čehož nevyužito.

Pro: Zábava na dlouho, variabilní úkoly a provedení, moc pěkná grafika, dostupné modifikace.

Proti: StarForce, defaultně chybí pohled z kokpitu, v pokročilé fázi těžké, pořád je to arkáda.

+8+8 / 0
  • PC 80
Předchůdce Alarm für Cobra 11: Nitro. Tuhle hru jsem poznal díky Nitra.

Poměrně zajimavá hra, která nemá obdoby. Ve hře najdete spoustu licencovaných značek, některé méně známe, některé světoznámé. Některé značky vozů do hry nabídly své prototypy. Například VW Concept T a Concept R. Ve hře jsou i Škody Octavia a Fabia.
Ty zmíněné neznámé značky vozů jsou například Wiesmann, YES!, PGO, Caterham. Ale i znamé jako Mercedes, Alfa, zmíněný VW, ale dokonce i Pagani se svým modele Zonda.

Neuvěřitelné je, že tyto vozy mají model poškození. A to i ty luxusní značky vozů. Se divím celkem, že to ty firmy povolily. Ale lépe pro hráče, no ne? Modely silničních ostatních mozidel mají také některé licenci, ale jsou to odporné modely,navíc bez poškození, což je škoda. Kdyby měli poškození, podobalo by se to trochu Nitru.

Fyzikalní model aut se mi moc nelíbil, ale je fajn, že každé auto má jiný. Takže když máte více aut na výběr, je to vaše pro.

Úkoly a závody jsou občas obtižné. Někdy hra chce určitý počet bodů za drift, za rychlost atp. Drifty se dělají poměrně těžko, hlavně v provozu. Staší škrtnou o auto a můžete jet znovu. Naštěstí lze silniční provoz vypnout, ale to zase není ono. Člověk si nevybere :)

Závodní dráhy jsou také fajné. Miami, Italie, Německý okruh, Havai... To jsou destinace, kteér jsou protkány dlouhými silnicemi a nejaké i prašnými cesty.

Zvuky ve hře ujdou, zvuky motorů už mě nepříjdou originální, ale nějaká fikce autorů. Hudební doprovod je špatný, jen něco se dá poslouchat.

AI závodníků je silné. AI ostatních vozidel je chabý.

Pro: Grafika, rozloha map, licencované auta s modele poškození, model poškození jako takový. AI závodníků.

Proti: Občas až moc obtížné, AI ostatních vozidel, zvuky motorů vozů, absence poškození ostatních vozidel.

+5+6 / -1
  • PC 40
Dojem z této hry mám dosti špatný. Je to dáno hlavně tím, že mám za sebou desítky hodin jízdy v Shift 2 a Test drive unlimited, což jsou v podstatě podobné hry.

Ve srovnání s konkurencí prohrává WR2 na celé čáře. Grafika je dobrá, nebo aspoň neurazí. Zvuky jsou příšerné, fyzika gumová (chybí pocit odstředivé síly) a hlavně (a to je důvod mého nízkého hodnocení) jsem za celou dobu nepocítil ani na vteřinu radost z jízdy. To je myslím u závodní hry prostě průser.

Tuto hru tak nemůžu doporučit. Zahrajte si raději TDU. Větší radost z jízdy v otevřeném světě pak zažijete i v GTA IV.

Poznámka - hra je zcela nevhodná pro volant. Něco jako řízený smyk zde nehledejte.

Pro: Grafika, vozidla

Proti: Všechno ostatní - hlavně pak fyzika a zvuky motoru

+4+7 / -3