Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@hanak_v_exilu (12.03.2020 07:33): Ak je rec o tych "MAP" tak je to vseliak, NPC si ich vseliako prehadzuju pocas hry a mozes mas napr. stastie ze stretnes nejakeho VIP NPC urcitej rasy a zrazu bude mat v inventory rovno 2ks tychto map (nutne itemy k dokonceniu hry). Taktiez ak napr. v Old City ides moc skoro a otvoris urcite dvere a potom narazis za mrezu, ktoru este v tom case nevies otvorit a vratis sa tam neskor, tak uz bude mapa z truhlice ukradnuta, ale keby si dvere neotvoril a isiel si tam az neskor tak v truhlici mapa na 100% bude a toto je tusim aj na inom mieste..... ale aj tak vzdy to casom nejako niekde ziskas takze nie je to nic game-breaking.
@mazar1234 (11.03.2020 23:14): Ani nevím jestli jsem měl prostě smůlu a nebo byli ti brouci nebezpeční. A propos, ty blueprints o kterých mluvil knihovník se dají získat? Říkal mi že jsem přišel pozdě. A v Old City jsem našel akorát jakýsi útržek pergamenu.
@mazar1234 (11.03.2020 22:46): Bohužel nedal. Kněz prodává něco proti paralýze, pak protijedy a svěcenou vodu. Proti nemocem nic. Léčivá fontána taky nepomohla. Už jsem mohl odejít z města hledat tu skrytou pevnost Gornů a místo toho jsem zase v Old City. :-)
Teda ta hra se s tím nesere. Měl jsem nemocnou postavu a neměl jsem kouzlo na vyléčení. Postava zemřela a po oživení byla znovu nemocná a znova zemřela. Musel jsem nahrát zálohovaný save. Pět hodin snahy se jenom tak vypařilo a znovu mě čeká série náročných soubojů. Vítej ve Wizardry VII.
@mazar1234 (09.03.2020 23:39): To je spíš tím že Wizardry bylo technicky vždycky zaostalé. Vždyť jak dlouho si vystačili s drátovou grafikou. Ani šestka nevypadá nijak vábně. Upřímně mě překvapuje, že tam ta mapa vůbec je.
@hanak_v_exilu (09.03.2020 23:31): Tak ono je to vtipné, že Ultima Underworld vyšla tiež v 1992 a mala prakticky ideál automapingu (pár rezerv tam ešte bolo ale akože OK 99% Kudos) a nadčasové 3D, hoci vo svojom čase extrémne HW náročné a o chvíľu na to prišiel System Shock (Origin for the Win).... asi nie je náhoda že Arcane, byť pod Maršálskou húlkou Bethesdy produkuje najlepšie hry konštantne.
@hanak_v_exilu (09.03.2020 23:12): No chápem ťa, my sme to svojho času na strednej škole s bratom kreslili na A4 štvorčekový zošit.... takže vznikla väčšia perspektíva aj poznámky.

Chcel som linknúť odkazy na obrázky na Djoldgames, ale nie je to tak direct-link ako by sme chceli - "https://www.oldgames.sk/" konkrétny obrázok v advanced diskusii ku hre v samostatnom vlákne mi ponúkne iba takýto link, ktorý odkáže mimo reálny screenshot.
@hanak_v_exilu (09.03.2020 19:00): Jo, ukazuje minimum okolo, ale zase je fakt fajnový ten progress, ako si zvyšuješ Mapping skill tak sa ti tam zobrazujú väčšie a väčšie detaily, obrázok mapy medzi 0% skill a 100% skill je ako detská kresba vs Rembrandt.
Má někdo zkušenosti s map modem? Respektive jestli se dá přidat k verzi z gogu? Ta mapa ve hře je sice stylová, ale reálně k ničemu.
@DJ (26.12.2019 16:27): Mně stačila i ta malá ochutnávka z toho tvého návodu. V zásadě není špatný nápad roztrousit starty na víc lokací, protože silná parta nemá v počátečním dungeonu žádnou výzvu. Ale zrovna tahle oblast je brutální. Nejspíš bych měl problémy i kdyby mi partu neponerfovali.
@hanak_v_exilu (26.12.2019 11:25): V denniku som tuto cast nejak podrobne neopisal, ale boli to FAKT galeje. A to sa povazujem za wizardry veterana. Z mojho pohladu ide o neodladenu a zmrsenu variantu uvodu, ktora tam proste bola ale nikto to poriadne neotestoval. Uz je to davno ale tie loadingy (100+) ma strasia doteraz...
@mazar1234 (26.12.2019 11:16): Včera jsem si to pročítal. :-) Šestku jsem hrál na střední obtížnost a závěr je fakt brutální. Tahle cesta byla těžší a to jsem se moc daleko nedostal. Obdivuju že do toho šel, ale já na to nervy nemám. Začal jsem od nuly, vlezl jsem do dungeonu a jsem tam docela v pohodě.
@hanak_v_exilu (26.12.2019 10:55): Tak DJ-ovi sa to podarilo podla infa tu, a dostal sa od severu na klasicky zaciatok, ale ako pise "Partia sa objavila na pozícii "Start #4" severne od mesta Ukpyr a po strastiplnej a ukrutne náročnej ceste som ich dostal na pozíciu "Start #1" blízko úvodného Beginners Dungeonu."

Takze asi tak.
@mazar1234 (25.12.2019 22:35): Vyhýbání bohužel nefunguje. Souboje jsou fixní a obejít se nedají. Dostal jsem se do města a prošel přes čtyři skupinky lehčích nepřátel. Ale pak přiletěly ženštiny na skůtrech a tím putování fakticky skončilo. Možná by šlo levelovat ve městě a doufat, že se dostanu na nějakou použitelnou úroveň. V šestce bych bohužel musel projít znovu celý chrám a myslím že i většinu lesa. Do toho se mi teda vůbec nechce. Přinejhorším rozjedu sedmičku od nuly. Ale mrzí mě to, celou dobu jsem si syslil lektvary a oživovací náhrdelník a teďka o ně přijdu.
@hanak_v_exilu (25.12.2019 21:01): Jedine dojet rucne, teoreticky by sa to cez save/load a vyhybaniu sa subojom mohlo dat, viem ze DJ z djoldgames s tym svojho casu experimentoval, ale uz si nepamatam vysledok, no obavam sa ze sa to fakt asi ani nedalo.

Asi loadnut W6 a ukoncit inym koncom....
Myslím že jsem prohrál ještě než jsem vůbec začal. Ukončil jsem šestku variantou o které jsem kdysi dávno četl a po importování pozice jsem se ocitl v oblasti kde jsou strašně silní nepřátele. V souboji mě doslova smáznou. Po konzultaci s mapou jsem zjistil, že do těhle míst bych se měl dostat nejdřív někdy v únoru. Nedá se nějak vrátit do obvyklé startovní pozice? Myslím jinak než tam dojít, protože to skoro určitě nepude.
@Richmond (14.12.2018 08:04): Black Crypt jsem nikdy poradne nehral, protoze to bylo na Amigu, hral jsem kdysi jen to kratke demo na PC, tam to samozrejme bude za 0 do ekonomiky a NPC interakce, spis me zajima ta Ultima 7, coz je taky rok 92, ta v podstate krome souboju a respawnu nema chybu. Na druhou stranu, i ekonomika v ni by byla taky tak za 4 max, protoze jsem se topil v majetku v podstate od zacatku hry, coz ale bylo dany i tim, ze jsem od zacatku kradl jako straka.
@Richmond (09.12.2018 15:04): Cetl, dival jsem se i na CRPGho rating u MM1, kterej je samozrejme na hru z 80.let super, ale nepochybuju o tom, ze to MM6 prekona minimalne o 10 bodu, nejlepsi novejsi RPG budou ta stara v tom jeho GIMLETu drtit, wtz. BTW je zajimavy, jak jeho blog diky Wizardry 7 ozil. Ted bude bohuzel dalsi rok hrat totalne nezajimava RPG, nez se dostane treba k Ultime 7 a jsem zvedavej, jak se mu bude libit tamejsi respawn na hranici unosnosti a souboje, to bude hodne velka bodova srazka, po zasluze.

@Ringo (09.12.2018 15:38): Kazdej to vidi jinak, ja jsem dalsi kazdopadne EOB3 sanci nekolikrat, vzdy s mnohaletou pauzou, tak se neda rict, ze bych to nezkusil, ale nechci hrat na silu spatny hry, na to mam moc malo casu
@90210 (09.12.2018 14:07): Ad EOB3 - asi otázka názoru, mně to vůbec hrozné nepřišlo, dohrál jsem, zmapoval jsem si a dobře se bavil.

Ad MM VI - mně tam otravovaly ty hordy těch nepřátel, bylo to přepísknuté.
@Ringo (09.12.2018 11:16): Nesouhlasim, ma to naprosto tragickej design urovni, nesmyslny dungy. Uz uvodni les, kde je pouze 1 textura bez cehokoli zajimaveho, uprostred jsou 3x3 policka a na prostrednim je Mauzoleum, na jednom policku (...), tezi to z hratelnosti prvnich dvou dilu, ale samostatne je to otres a narozdil od EOB2, kde podzemi mela nejaky smysl a strukturu, je tohle ciry chaos, navic v hnusne grafice, prakticky neexistujici hudbe se zvuky, ktere drasaji usi.

@Richmond (09.12.2018 12:44): Jo, cetl jsem to vcera, mj.Corey Cole.

@Ringo (09.12.2018 11:18): Respawn je vetsinou po roce herni doby a obvykle hrac hru do te doby bud dohraje, nebo do one lokace prileti a vsechno rozstrili rozkouzli behem minuty. Podruhe uz se to nestane, protoze hru uz fakt musi dohrat. Respawn tam nebyl vubec zadnej faktor.

@Richmond (09.12.2018 10:23): Nevim, v cem by jednicka mela ziskat vic bodu oproti sestce? Predpoklad je, ze tyto hry samozrejme ziskaji vic bodu, nez jejich predchudci z 80.let. Vykimkou muze byt treba Ultima VII: The Black Gate, kde combat nemuze dostat vic, nez 1 bod.
Tak po článkem na crpgaddictově blogu přibyly další diskusní příspěvky. Fakt zajímavá diskuse plná lidí mého ražení, je to pěkné čtení a pro spoustu lidí asi tahle hra byla obrovským milníkem a asi i šokem. Nakonec Chetovi dávají sežrat i ty 3 bod za grafiku, ale já bych to nechal být :)
@Richmond (09.12.2018 10:23): Myslím, že Chestera odrovnají ty davové souboje a respawn. Zabíjet tisíce nepřátel jej podle mě bavit nebude. Obzvláště když po nějakém intervalu navštíví danou oblast znovu a budou tam zase :-) V tomhler byl MM VI fakt otravný.
@90210 (09.12.2018 10:23): EoB III není sračka, je to vynikající dungeon, jediný problém byl tehdy technický, že se kdejaká pitomost včetně zvuku donahrávala z paměti a pořád kvůli tomu hrkal disk s občasnými chvilkovými záseky obrazu. Ale designově a graficky je to prostě opravdu vynikající dungeon. Trochu to kazil ten kurzívový font teda. Jinak bych to klidně přirovnal k Black Cryptu.
@Ringo (09.12.2018 10:22): Mně nejvíc štvalo, že jsem nějak nenašel tu pevnost z obrázku na bigboxu :)

@90210 (09.12.2018 10:23): No to si právě v případě MM6 nemyslím. Tedy ne že by byla MM6 horčí hra, ale beru to z pohledu toho jeho gimletu. Bude to mít fakt těžký každý další díl obstát proti jedničce. Můj tip je,že jednička zůstane nepřekonaná. Což si ale bohužel povíme za několik let :(