Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

We Love Katamari

We Love Katamari Reroll+ Royal Reverie, Minna Daisuki Katamari Damacy

Namco •  MONKEYCRAFT (PC, PS4, PS5, XOne, XboxX/S, Switch)
20.09.2005
83
8 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

We Love Katamari je pokračování úspěšného předchůdce, Katamari Damacy. Druhý díl originální logické série přinesl změny především v možnostech a rozsahu hry. Můžeme se tak setkat s daleko pestřejším hratelným obsahem a větším počtem různých levelů. Mechaniky však zůstaly stejné, i nyní je třeba nabalovat od nejmenších objektů po ty největší a dosáhnout určité velikosti, která je na startu levelu zadána. Možností a cest, jak tohoto cíle dosáhnout, je vždy celá řada. Zajímavostí je, že jde o poslední díl, na kterém se podílel tvůrce konceptu Keita Takahashi.

Jelikož v minulém díle bylo universum zachráněno, tak v době klidu dosáhl Princ velké popularity a získal celou řadu fanoušků. A tito fanoušci mají na Prince různé požadavky (samozřejmě v koulení magického míčku "katamari" a nabalování například ztracených věcí na dně moře), a je třeba je splnit pro zachování přízně z řad fanoušků.

Hra se v roce 2023 dočkala remasteru s podtitulem Reroll+ Royal Reverie, který nabídl mírně vylepšenou grafiku, alternativní ovládací schéma a pětici bonusových úrovní, v nichž se ujmeme mladého Krále všeho kosmu.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PS2 80
Větší, lepší a zábavnější. Takové je We Love Katamari. Tvůrci z Namca se po úspěchu s Katamari Damacy pustili do jakéhosi rozšíření (jako druhý díl We Love Katamari nelze brát), a vyřádili se nad míru.

Jednoduchý příběh (o uklizení světa) je pouze záminkou pro nabalování všeho, co jde. A nabalování ve velkém, od maličkých tužek a balónků, po celé galaxie. Řada nových prostředí a více misí udrží pozornost, a jednoduchý koncept (ale i obtížnost) nekomplikuje odpočinkovou náladu hry. Občas časový limit neúprosně končí, a vaše koule ještě nemá potřebnou velikost, ale to se stává jen v málo případech. Povedený soundtrack složený z různých japonských písní (instrumentální a zpívané) navodí atmosféru pravého Japonska a to je také největší přednost. Pastelově barevná stylizace aglomerace někde v Japonsku zachycuje různé fáze života lidí (například úklid pokojíčku syna) i tvorů (záchrana pand). A to, jak je pro sérii typické, s notnou dávkou vtipu.

K We Love Katamari a jiným dílům ze série se rád vracím, v tomto směru jde o jednu z mých nejoblíbenějších herních sérií vůbec. Ideální hratelnost, která zabaví na 5 minut, ale i na několik hodin – dle potřeby. Kdo nevyzkoušel, neuvěří, jak může být nabalování předmětů zábavné.

Pro: hratelnost, zábava, humor, stylizace, atmosféra, hudba

Proti: trochu komplikovanější ovládání (nutný gamepad)

+18
  • PC 75
Hodnocená verze We Love Katamari Reroll+ Royal Reverie v rámci Gamepassu.

Chytlavost Katamari Damacy nelze pochopit, než to člověk začne hrát. Nabalovat věci na kuličku, aby po uplynutí časového limitu, splnila požadované podmínky jako je velikost nebo skladba věcí, nezní moc zábavně, ale opak je pravdou. Je to zábavné, chytlavé, návykové a svým způsobem i relaxační. Je to totiž tak roztomile japonsky divné. Od grafického ztvárnění, přes ulítlý hudební a zvukový doprovod, až po podivně vyprávěný příběh. Každá věc/člověk/zvíře dělá při nabalení zvuk, takže do doprovodu j-popových bangerů to neustále mňouká, troubí, pípá, lupe a různě řve. Tím, jak se katamari v průběhu hry zvětšuje, je možno nabalovat větší a větší věci, což vyvolává z nějakého důvodu, neskutečnou radost. Levely jsou celkem rozmanité. Někde se nabalují mraky, aby se vyjasnilo, někde světlušky, aby si čtenář mohl počíst knížku i v noci anebo vykrmujeme zápasníka sumo, aby porazil nepřítele.

Stylizace spolu s vyprávěním příběhu mi příliš nesedly. Na spektru japonské divnosti je to pro mě za hranou vkusu a líbivosti.

Základní obtížnost není příliš vysoká, jediný reálný problém, jsem měla s kempovacím levelem, kdy nesmělo katamari přestat hořet, ale na cca pátý pokus se mi kolo povedlo dokončit.

K ovládání hry je nutný gamepad a vše se dělá přes analogové páčky. Ze začátku to chce trochu cviku, ale po pár desítkách minut ovládání přejde do krve.

A to nejlepší na konec. Když odcházíte ze hry, tak vám všechny postavičky mávají na rozloučenou. Cuteness overload.

Pro: zábavné nabalování, hudební doprovod, mávání na rozloučenou

Proti: stylizace, vyprávění příběhu, Campfire level

+6