Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Druhá parta…

Do 30. dne by jeden ani neřekl, že je válka, vše šlapalo, jak mělo, nikdo zraněný, nemocný, hladový, přidal se k nám kutil Marin… a pak vlezu na vojenskou základnu… a ztratím Marka… a chci se zabít!

Jinak se nám dařilo tak dobře, vyráběli jsme alkohol, obvazy, léky, náboje…

Ale překvapily mě dvě věci, válka skončila o tři dny dříve, než při prvním hraní, a epilog… nebyl tak zoufalý!
@Karasman (22.01.2023 21:58): No já ho budoval jako dospělej, děti nemám.

S tím heaterem jsem byl trotl... já tam dával vždy jenom jedno palivo....ale ono to chce pořádně rozfajrovat, nad 15 stupňů měli jen když měli 6 paliva. Zimu mám za sebou, všechno mám postavený a upgradlý, všichni jsou zdraví. Na screenu Bumtarata je 41.den... já jsem v 44. Snad to někdy skončí, už pořádně nevím kde scavengovat bez agrese a jídla mám dost. Nejlepší je vojákům prodávat alkohol.... Asi třikrát jsem se uklikl v přípravě nebo při kradení, tak jsem hru radši shodil.... trochu podvod. Ale akorát mě to naštvalo, už bych to přežil.


edit: dohráno :O
Tak tohle je hodně temná záležitost…

Podařilo se mi to sice dohrát napoprvý, jak to tu čtu, možná jsem měl jen štěstí, ale Katia žel nepřežila, zastřelili ji, udělal jsem koninu, a musim říct, že mě to docela nasralo – rage-quit jak vyšitej. To bylo tak tejden do konce, od tý doby to šlo od desíti k pěti – Pavle, Bruno v hajzlu, svěřená Kalina katatonická, velmi nepříjemnej dojezd, ale nějak jsme to doklepali… a pak si přečtu ten epilogwar never changes…

Když už se tu o tom Red rozepisoval, můj barák. Hrál jsem intuitivně, protože jsem ještě nevěděl, a pořád vlastně moc nevim, co a jak, k jídlu byly obvykle vařený krysy, který jsem pochytal, sem tam zelenina, topilo se dřevem, knihu bych nespálil, zabedněný vokna, dveře, pár střelnejch zbraní na obranu, ke konci jsem dokonce rozjel výrobu alkoholu… Snažil jsem se všem pomáhat, nikomu jsem fyzicky neublížil, ale pár věcí jsem musel ukrást, hlavně ke konci, kdy všichni marodili, vylootoval jsem i nějaký stařečky, to zabolelo hodně…

No, jdu to zkusit s další partou!
Uf tak jsem měl dneska depresivní den. Nejdřív jsem se snažil dohrát ten poslední pokus, no vydržel jsem jen o pár dní.... asi bohužel jsem na gamepadu vůbec nepochopil jak mám bojovat, tak moji oba scavengeři zahučeli než jsem se zorientoval přechodem na myš... tak bylo po... zbytek už jenom dožil v hladu, nemoci a depresi v posteli:(

Ale teď jedu další pokus a už to tak strašně nevypadá.... 27. den, reinforced dveře, většina dílny upgradnutý aspoň o level, kytara, pasti na krysy, docela dost léků...
Jenom ti lidi jsou pořád nemocni a smutní. Mám upgradovaný heater, palivo v něm, lehce nemocná celý den v posteli i v noci, napapaná, omedikovaná.... a whoops ráno se vrátím z výpravy a nemoc se ji zhoršila a všichni se s ní loučej:/

Ještě mě napadá, doufám, že mi něco neuniká. Nezáleží na tom kam heater(?) postavím? Zahřívá to celou budovu, nebo jen tu jednu místnost? A co dělá sněhulák?
Já teda opevňoval až na úplném konci, abych neplýtval suroviny. Základ je vyrobit si nůž a kuchnout bandity ve skladišti nebo vojáky na vojenské základně (pokud se vám vygeneruje) (případně jdou i vojáci na letišti) - je tam hromada vybavení a hlavně zbraní, díky kterým se ubráníte nočním přepadům.
Tak jsem vydržel 14 dní... dva zemřeli na zranění a poslední spáchal sebevraždu následujícího dne.
Kdyby nebyly ty přepadení... ti dva se zraňovali postupně na stráži. Moc nevím co proti tomu dělat.
Zdravím. Nemáte nekdo ponětí jestli se dá někde sehnat překlad této hry včetne všech datadisků? Koupil jsme si verzi final CUT na stemu a ten překlad co je z roku 2015 není úplně 100% funkční...Což je samozřejmě logické :-)
Poslední hlášení, dohrál jsem druhý scénář a úplně v suchým triku... jakmile člověk už tu hru trochu prokoukne (cca 20 hodin :)), tak je to jednoduché, nicméně mi možná i trochu přálo štěstí, nevím, ale spíš mi přijde, že jsem přesně trefil tu posloupnost, co je kdy třeba, v tom jsem se v předchozím scénáři trochu trápil...

Taky mě překvapilo, že tentokrát jsem měl dobrý konec u všech postav (předtím u žádné) - je to dané scénářem a nebo tím, že mi všichni přežili, nevíte?
Tentokrát 36 dní, trochu jsem podcenil zimu, já tu hru snad nedohraji :D
Tak nový pokus a jsem ve 20. dni a zatím to vypadá vcelku slušně, jídla dost, vybavení sídla je taky slušné, nějaké zbraně, snad to půjde tentokrát lépe :))

24 a konečně to vypadá, že nejsem úplně v háji :D jsem zvědavý, kolik to bude tentokrát... říkali jste 40 - 50 dní celkem?
OK, 22 dní, nic moc no :D kluci byli nějak moc brzo všichni zranění, zrovna v době, kdy jsem získal slušné zbraně a mohl jsem si to trochu víc vodit... tak zase od znova :D
@S4TW (31.08.2021 15:35): Je na to celkem dobře zpracovaná Wiki. Lokace mají několik možností, kdo v nich je (někdy jsou třeba v lokaci bandité a když to rozehraješ znovu, tak v té samé tam nebudou a jsou tam jiná setkání). Je dobré si na wiki nastudovat, co ti kde hrozí a podle toho se rozhodovat. Já mám třeba rád to skladiště s bandity. Stačí si tam vzít kudlu a vykuchat je, je z toho hromada drahých věcí, ale chce to být hodně opatrný a dbát na to, aby tě nikdy neviděl víc než jeden).
@Walome (31.08.2021 15:34): Jo, to je v pohodě, já jen jestli nedělám něco hodně blbě, už jedu potřetí od nuly :D... když mi zahučí jeden, tak už to pak tak nějak vzdávám a raději jedu znova...
Tak mě napadá, někde jsem slyšel, že ve hře se dá do party přibrat další lidi, ale já (pořád někde kolem 15 dne), jsem takovou možnost ještě nezaznamenal :), je to tam?
@S4TW (25.08.2021 21:03): Ano, základní hra končí někde mezi 40. a 50. dnem.

Final Cut je název patche, který dostali všichni. Ten vylepšuje grafiku a přidává pár lokací, ale DLC zdarma nejsou, ty musíš koupit.
Ještě jedna otázka, na steamu mi to ukazuje, že mám Final Cut, ale když chci zkusit DLC, tak mě to nepustí... čili mám teda jen základní verzi? :D

edit: jo, dobrý, mám jen tu základní :D, tak nevím, proč steam ukazuje Final Cut... uvidím, když dohraji ten základ, tak bych přikoupil, má to chytlavý gameplay, takový depresivní relax :D
Tak první dvě hodiny za mnou, jsem v desátém dnu (vlastně jedenáctém)... má ta hra nějaký konec nebo je to survival tak dlouho, dokud přežívám? :D Hraji ten klasický mód, přežij ve městě nebo jak se to jmenuje...
@rikuhahl (24.08.2021 13:16): jo, tak třeba u Bloodborne (ačkoliv mi je jasný, že tam je ten neúspěch postaven úplně jinak) jsem z neúspěchu vlastně nebyl tak naštvaný, jako u normálních her a pak samotné pokoření má daleko větší zadostiučinění.
Včera jsem nainstaloval, dostal jsem na to znenadání chuť, tak jsem zvědavý, moc tenhle typ her nehraji, tak uvidím, jak mě to bude drtit :)
Kdyby to někdo chtěl kupovat, tak na Voidu a Fanatical je to samozřejmě s voucherem levnější. Popřípadě na Origin Accessu je to uplně nejlevnější. Já jen ať se někdo neunáhlí po té Mirdově zprávě. :D
Tak hlásím, že deskovka je snad ještě víc hardcore než předloha. Plus si člověk musí každej prd hlídat a kontrolovat.
@Cobot (12.04.2016 12:00): Ne nechal jsem je vyhnit :) Jen jsem jim zatopil, dal kus zvance a sup v noci pusku do ruky a odstrelit par tech zlejch :D Jako ta pulka hry v baraku me moc nebavila. Ty nocni akce jsou ale zabavny.
@Zx Atari 500 (12.04.2016 11:55): Jen smutní? Ale tak rozhovor pomohl ne? Nebo jsi uvařil i čaj?

Já si nemůžu pomoct, ale mě to připadá na palici. Já to ještě nedohrál. Přestal jsem asi patnáctej den, kdy jedna měla furt depky druhá byla nemocná a třetí týpek to celý tahal sam každej večer, takže byl furt unavenej... Jako jo něco ta hra má, ale je to takové ehm no nevim..
Zajímalo by mě jestli to někdo dohrál tak, aby žádnej charakter neměl deprese :D
Nuze dohrano. Jako jo prima hra,ale ten nevyuzitej potencial..hlavne vetsi rozmach by to chtelo. A nejaky kidi je to posledni, co bych si v ty hre pral. Takze to chystane dlc je mimo muj zajem. Jestli si to zahraju znovu nevim. Podle toho co jsem cet,tak skupinu hrdlorezu si asi nepostavim :D
@Zx Atari 500 (10.04.2016 13:25): Jo tak má to svý podivný pravidla. Já třeba nechápu, jak to Karas mohl tak ízy pízy projet, fakt mám podezření, že jsem levej, protože já se trápím od začátku do hořkého konce.

Já takhle měl dokonce vojáka, kterej zařval hned při první razii, protože jsem si zapomněl přepnout do akční pasáže :D ale tak to je prostě třeba si osahat.
@Karasman (10.04.2016 13:19): Obchodnice dostala headshot a druhou noc jsem sel na trestnou vypravu postrilel dva typky a treti me zabil i kdyz jsem do nej vysypal celej zasobnik :D

@Walome (10.04.2016 13:20): Nemam nervy chodit s 8 drivkama sem a tam :D Radsi mod co zvetsi stacking na normalni hodnotu,nez tu hru zavrhnout a nehrat :)

Navic nechapu proc muze jit jen jeden pandulak za noc. Bych je tam poslal vsechny a barak bych zaminoval :)
Tahle hra me zacina vazne ****.... Ty souboje jsou tak dementne udelany,ze mi pokazdy ty paka zarvou. Ted jsem to mel perfektne rozjety,postaveny hafo veci a behem dvou dnu mi zarvali obchodnice a hledac. Alt+F4 a totalni nasrani.

Navic bez toho modu, kterej zvedne stackovani itemu,je ta hra podle me skoro nehratelna.
OT OT OT. Kde jsou ty časy, kdy Eru neměl nic lepšího na práci než to poctivě mazat :)
@Tarhiel (22.02.2016 12:45): Neomlouvej se, pravdu díš.
Pokud si to někdo chybně vysvětluje, je to jeho neznalost. Ale ostatní musí vzít na vědomí fakt, že tu existuje zmatení pojmů.
Kontext - souhlas.
Oxymoron - věřím, že Ti bylo hodně příjemné, když se ti ostatní vysmívali za to, že jsi něco neznal - protože přece musíš přece vědět všechno o všem. Jako pardon, ale že existuje nějaká svastika nemusí opravdu 80 % lidí vůbec zajímat. A při výuce o nacismu je zmínka o svastice pouhou zajímavostí. Teprve až přijedu do té Asie, tak nabývá v některých situacích svastika na významu. A pokud si místní nechají nadávat do nacistů, když hákový kříž zná 90 % lidí a svastiku mnohem méně...
Tradice - tradice by měnit nemuseli. Ale tu poznámku pod čarou by přidat měli.
@Hrdlodus (11.02.2016 18:00): Sorry, že Vám do toho skáčem, chlapci, ale Cobot má pravdu:
ak je niekde použitá nejaká symbolika, a dnešná generácia si ju zle vysvetľuje, lebo nepozná jej korene - to je blbosť súčanej generácie, nie symboliky, ani spôsobu jej použitia.

Na kontexte záleží - ak by som nechal rytierovi v stredovekej hre namaľovať na štít pentagram, neznamená to to isté, ako dnes - rytier nie je satanista, v tomto prípade je to symbol 5 Kristových rán.

Povedať, že keď niekto nepozná svastiku, tak nejde o blbosť, je tak trošku oxymoron ;)
Prečo by si mali nechať upravovať svoju tradíciu len kvôli tomu, že niektorí Európania sú ignoranti?

Ak symbol ľuďom vysvetlia, je to v poriadku.
@Cobot (11.02.2016 14:46): Jednak nejde o blbost. Prostě někdo svastiku nezná. To není o blbosti.
Jednak je fakt, že hákový kříž je mnohem známější než svastika. Kdo se tomu nepřizpůsobí... no, zvažoval bych, kdo je opravdu ten blbej.
Samozřejmě je v pohodě, když značku ponechají s tím, že návštěvníka poučí, co to znamená.
Asi bude chyba na mé straně, že jsem v tom hned viděl, že lidi nemaj bejt blbý, že je turisti nezajímají. Prostě fakt je, že část lidí nezná svastiku, tak je nanejvýš vhodné jim ji nějak představit.
@Hrdlodus (11.02.2016 14:31): ..Je jedno, co znamenala svastika před tisíci lety. Stejně jako je jedno, co se psalo v bibli nebo Koránu. Důležité je, jaký význam se používá dnes... No nezlob se na mě, ale to je trochu blbost ne? Proč se musí celej svět podřizovat lidský blbosti? To vysvětlení co tam je mi přijde naprosto v pořádku:

"Používali jsme tento symbol tisíce let předtím, než se stal součástí nacistické vlajky, takže jsem přesvědčen, že by bylo lepší ho na našich mapách ponechat a požádat návštěvníky, aby pochopili jeho pravý význam," řekl Makoto Watanabe, expert na komunikace na univerzitě Bunkyó na ostrově Hokkaidó.

"Myslím si, že by posloužilo dobré věci, kdyby se lidé ze zahraničí setkávali s tímto symbolem, ptali se po jeho významu a původu. Mohlo by to pomoci zbavit ho některých negativních asociací," dodal.
@Cobot (11.02.2016 13:46): Tak tohle není žádný problém korektnosti.
Pokud si pomažu dveře exkrementy s tím, že to nosí štěstí, mám pak nadávat, že nikdo nechodí na návštěvy?
To je teda smyšlený příklad. Lepším příkladem jsou vulgární slova. Česká i zahraniční. Mnohá se používala staletí bez vulgární konotace, než se v posledním století začala používat ve vulgárním smyslu. A těžko budu pak někomu vysvětlovat, že mluvím staročeštinou, když každý nejprve pochopí vulgární význam.
Je jedno, co znamenala svastika před tisíci lety. Stejně jako je jedno, co se psalo v bibli nebo Koránu. Důležité je, jaký význam se používá dnes. Takže pokud jim jde jen o to, že v turistických mapách se používá nějaká značka, tak někdo nepochopil, k čemu mapa slouží.
Až budou chtít vytrhnout stránky se svastikou ze starých knih, tak mě vzbuďte.
Dětská práce je zakázaná. Nechtějí, aby hráč posílal dítě před dům odhazovat sníh.
U stříleček a RPG to dovedu pochopit, ale tady je to přehnané.
(A děti ve hře byly taky - zaklepaly na dveře, ať jim dáte jídlo.)
@Cobot (11.02.2016 13:16): Ono nejde až tak o koule, jako o to, že by hra pak byla v celé řadě zemí zakázána, nebo alespoň silně omezena. Vem si, že za humny v Německu cenzurujou hákové kříže ve hrách. Dát smrtelné dítě do hry se rovná ekonomické sebevraždě.
@Cobot (11.02.2016 12:47): Psal jsem do určitého věku. Některé dítě je nevinné do deseti let, jiné do pěti. Tak či tak mi nevadí nemít ve hře děti. Taky mi nevadí je tam mít. Je mi to fuk. Je mi jedno, jestli ve hře bude dítě, které se dá zabít, nebo nebude. Je mi jedno, jestli součástí questu bude rozhodnout se, jestli zabít nebo nezabít dítě. Je to jen hra, proboha.

Ve tvém příkladě si rád myslím, že bych spoušť zmáčkl.
@Fatality (11.02.2016 12:29): Tahle hra má (podle mě) vyvolat ve hráči pocity jaký to je žít jako civil ve válce. Na emoce ta hra hraje hodně a je to velká část hratelnosti. Snaží se být realistická a uvěřitelná. Dát do ní prvek starání se o dítě do které se může navíc každej kdo má děti vcítit ještě o dost víc je výbornej nápad Jenže pak nadruhou stranu odstranit ten strach, že může umřít..? Sorry ale to je WTF...

Mimochodem děti jsou takové jaké je udělají dospělí. Jsou dětští vojáci neviní? Až ti desetiletej indoktrinovanej chlapec vystřílí rodinu budeš brát že je nevinej? Jasně to co z něj je, je práce fanatiků co to z něj udělali, ale pokud bys měl možnost ho zabít dřív než on zabije tvojí rodinu zmáčkl bys spoušť? Zkrátka tohle téma není jednoduchý, ale smrtelné děti v té hře být měli. Válka je hnus a když už jí chtěj zobrazit tak bez příkras.

@Bodkin (11.02.2016 12:43): no ta psychika je tam divná dost. Ty chudáčci s psychickejma problémama mě dost lezli na nervy. Jéminkote my jsme okradli jinou rodinu a oni teď nebudou míít co jíst.. Z toho budu mít týden deprese...
Celá hra je předposraná, pokoušel jsem se udělat tým nájezdníků co nemilosrdně vraždí a kradou a hned se mi z toho sesypali...
Děti jsou do určitého věku nevinné, takže to rozhodnutí chápu. Nemusím mít ve hře smrtelné děti, ani v rádoby ultrarealistické.
@Walome (11.02.2016 10:55): četl jsem, že je jako pošleš k příbuznejm. Nevím nehrál jsem. Ale umřít prostě nemůžou. Podle mě je to chyba. V týhle hře by to fungovalo. Chápu proč nejsou v Call of Duty (hadshoot by nepůsobil dobře...), ale tady by to atmosfééru pěkně vygradovalo. Navíc tady by vám jenom zůstal ležet panáček na zemi. Žádné explicitní zobrazení.

Oni děti v pár hrách jsou, ale moc ne. Ať už je to leností autorů, zbytečností aby tam byly a nebo politickou korektností je to podle mě blbost. Překvapivě děti jsou normální věc. Nerodíme se dospělí. Ale je to asi případ od případu zda je tam dát nebo ne.