Třetí díl známé stealth série Thief. Děj je zasazený do kulis středověkého města jemně raženého technikou a magií. V roli legendárního zloděje si přivyděláváte zlodějským řemeslem, ale postupně odhalíte, že zlo, o kterém kolovaly jen legendy, je možná skutečnější, než jste si mysleli.
Tentokrát se krom hlavních misí pohybujete i v ulicích města, to je rozděleno na několik čtvrtí a cestujete mezi nimi tam a zpět. Podle toho, kam vás zrovna vaše kroky zavedou. Ukradené cennosti nyní můžete prodávat v obchodě a nakoupit si za ně své vybavení. Grafický pokrok hry umožnil lepší využití světla a stínů, na nichž ostatně celá tato trilogie stojí.
Tato série představuje jeden z hlavních pilířů stealth žánru. To zahrnuje například tiché procházení se temnými uličkami, pozorné naslouchání krokům stráží a hledání ukrytých pokladů bohatých měšťanů. V práci vám pomáhá obušek, luk a pestrá paleta šípů. Od normálních přes vodní, které dokáží zhasnout jakýkoli oheň až po mechové, jež na zemi vytvoří mechový kobereček, po němž potichu proklouznete na jakémkoli povrchu. Všechno ostatní je tak, jak si na to hráči zvykli z předešlých dílů.
V roce 2014 vyšel čtvrtý díl, který je současně restartem série.
@Red (30.09.2024 14:17): Rozhodně existuje jeden z těch hlavních modů, snad je to Sneaky Upgrade, který to město původně rozdělené do instancí s loadingy vsází do jedné mapy, což by mohlo hodně pomoci s dojmem. A jsou tam pak nějaká další podnastavení ohledně nepřátel v těchto tranzitních lokacích, pokud bys jimi chtěl svištět rychleji.
Každopádně Deadly Shadows jsem chtěl asi rok zpět dohrát, jakožto milovník prvních dvou dílů, který DS svého času odmítal pro jeho bolestné xboxové kompromisy. A i přes ten nutný Sneaky Upgrade, jenž hru adaptuje na moderní stroje, jsem měl tolik technických potíží, že jsem to zase poslal do zapomnění. EAX zvuk jsem nastavoval pro emulaci hodiny a stejně se mi to narozdíl od easy-peasy předchozích dílů nepovedlo, takže DS mi znělo jako kombinace šustění papíru uvnitř plného akvárka. A když jsem se s tím smířil, začal jsem se glitchovat v těch 3rd person in 1st person animacích, ve kterých jsem opakovaně uvíznul (i přesto že jsem frame rate radši omezil na barokních 60 snímků).
Každopádně Deadly Shadows jsem chtěl asi rok zpět dohrát, jakožto milovník prvních dvou dílů, který DS svého času odmítal pro jeho bolestné xboxové kompromisy. A i přes ten nutný Sneaky Upgrade, jenž hru adaptuje na moderní stroje, jsem měl tolik technických potíží, že jsem to zase poslal do zapomnění. EAX zvuk jsem nastavoval pro emulaci hodiny a stejně se mi to narozdíl od easy-peasy předchozích dílů nepovedlo, takže DS mi znělo jako kombinace šustění papíru uvnitř plného akvárka. A když jsem se s tím smířil, začal jsem se glitchovat v těch 3rd person in 1st person animacích, ve kterých jsem opakovaně uvíznul (i přesto že jsem frame rate radši omezil na barokních 60 snímků).
Pro: Akční nebo stealth způsob hry, atmosféra, příběh
Proti: Málo vybavení v obchodech, menší bugy