Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

MIGtheDRAGON: Se nejdřív nauč číst, ať mi nemusíš nic domýšlivě vkládat do úst. A mutace a zotročování lidského individua znamená odvrhnutí lidství, asi tak jsem to myslel. Ale nehodlám nejspíš v týhle debatě dál pokračovat, protože je naprosto k ničemu, když si tady vybereš jeden nějakej bod kolem kterýho lze rozmazat trochu keců a tvářit se najednou, že jsem retard, co nechápe příběhy.
Adieu: No jasně řešíš logické souvislosti, které ale asi evidentně nechápeš. Nejhorší věc co můžeš udělat totiž s příběhem ve hře je zkusit ho napsat do několika vět. Příběhy ve hrách (možná až na výjimky) nikdy nebudou tak souvislé a vše vysvětlující jako například v knížkách. A musíš si prostě umět nějaké věci dát dohromady sám.
Například jsi napsal, že cílem salamandry (a velmistra) bylo vytvoření nadčlověka. Jenže vytvoření nadčlověka (a tím neměli být ty nepovedení mutanti, které jsi zmiňoval) byl jen prostředek pro dosažení cíle. Rozhodně se těma mutacema nesnažil zachránit lidstvo. Potřeboval jen armádu těhle mutantů, aby mohl zařídit masovou emigraci na jih kvůli tomu, že měla přijít bílá zima (doba ledová), kterou viděl ve svých vizích. To jestli byly jeho vize pravdivé je už druhá věc, ale o době ledové, která má nastat se dost mluvilo i v knižní sérii.

Vždycky mě trochu zamrzí, když vidím, že když v nějaké hře nedostane hráč plně vysvětlený příběh tak se objeví spousta lidí, kteří příběh považují za nesouvislý.
Marcusss: Nemám dnes tolik času rozepisovat to déle, tudíž to vezmu jen rychle. Dalo by se prostě říct, že podle mě takto kvalitní zápletka nevypadá, stále z důvodů, jež jsem rozepsal, a přistupoval-li bych takto nekriticky k vypravěčství, mohl bych za kvalitní považovat ledasco, což mi přijde kontraproduktivní. Co se týče "Jako, upřímně mi přijde, jako bys k té hře už předem přistupoval: "Nenapsal to Sapkowski, takže ten příběh bude sračka." a pak tam vysloveně hledal každou chybu." mohu tě ujistit, že tomu tak není. :) Btw za jediné opravdu dobré Sapkowského knihy považuji Narrenturm a Boží bojovníky.

MIGtheDRAGON: Jaké interakce, řešil jsem logické souvislosti, koncept a sevřenost příběhu. Přesně nějakou takovou reakci jsem očekával, stejně jako tu Sayovu. Je to pro mě jen nekonečná sofistika.

7c: Jako... Sapkowski to posral, o tom žádná. Jenže tohle je podle mě fakt o dost horší. *pokrčení rameny* Příběh pro mě taky není až tak podstatný, nejedná-li se o příběhovou hru.

Omlouvám se zaklínači, že jsem se mu posmíval, a děkuji Zoltánovi, že mi otevřel oči k cestě na vrchol hráčského ZENu.
Say: Pokud nemáš co chytrého bys v téhle diskusi dodal, tak si to musíš předně přiznat sám.
sevencreature - Prorok být nemusíš, RTS a RPG z ASoIaF už byly oznámeny. Vypadá to na spíš dodatek k seriálové adaptaci, takže to pravděpodobně skončí katastrofou...
"ta hra je fakt supr a nikdy jsem neviděl dospělejší, logičtější a funkčnější zápletku"
Skoro místo "hra" doplnit "kniha" a asi takhle bych shrnul Sapkovského ságu o Zaklínači (jen bych přidal něco uvozovek pro ty pomalejší).

Tím děj hry nehci obhajovat (přiznávám, že děj pro mě u her nikdy nebyl priorita), ale zase nelze čekat, že adaptace bude lepší než předloha, která navíc laťku moc vysoko nenastavila (ze stánkového hamburgeru prostě l'Oreiller de la Belle Aurore nepřipravíš).

Koneckonců vzpomínám, jak se kdysi ozývaly hlasy po vydání nějakého RPG ze světa ságy Wheel of Time - vzešlo z toho fps (dle mého názoru sice velmi atmosferické), které bylo spíš k pláči (pro ten nevyužitý potenciál, hlavně). Čili, mohlo být hůř.

Jinak nechci být prorok, ale hádám, že A Song of Ice and Fire hra je taky někde za horizontem.

Koření musí proudit, ehm.
Adieu - Upřímně, po tom, co jsem si přečetl tenhle tvůj popis příběhu, mám stále pocit, že to docela dobře drží pohromadě a v zásadě dává smysl...:/
Ano, má to svoje chyby, mezi kterými u mě vyčnívá hlavně fakt, že Geralt nemůže kontaktovat ostatní zaklínače. Většina vedlejšáků se navíc nějak točila okolo hlavního příběhu, což málokde najdeš - přestože to byly slepé uličky, mnohdy se hráč alespoň dozvěděl nějaké informace. To s mutantama bylo sice trochu přitažené za vlasy, ale fakt, že to vymyslel Alvin = osoba, pro kterou byly v dětství mutantské (zaklínačské) schopnosti prakticky zbožštěny, to vcelku vysvětluje.

A proč by nemohl Alvin a jeho budoucí já existovat ve stejném čase? To se jako řídíš tím nesmyslným pravidlem : když se setkám sám se sebou v minulosti vesmír exploduje, nebo co? Alvin se prostě v chaosu boje mezi Veverkami a Řádem teleportoval nějakých 40 let do minulosti, vyrostl z něj rasistický megaloman s šíleným mozkem plným desiluzí (což je pro člověka, který má každou chvíli vidiny konce světa, docela možné), který se rozhodl zachránit lidstvo. Svoje lidi po svém mladém já mohl poslat právě proto, že:
a) On vůbec ani nemusel vědět že se přesunul do minulosti! Kolik si toho ty pamatuješ ze svých kolika? Devíti let? Prostě a dobře se přesunul na místo, kde nebyl nikdo, kdo by se o něj postaral - to je horší trauma než všechno to, co prožil předtím. Jinými slovy, za děje hry prostě posílal své lidi chytit mladé zřídlo, protože by se mu mohlo hodit.
b) Ze své minulosti věděl, že byl několikrát unesen Salamandrou, tak to prostě zařídil.
c) Studoval teorie cestování časem a věděl, že to nic neovlivní - buďto jakékoli jeho akce které udělá povedou k tomu, co on sám v minulosti prožil (neovlivní osud), nebo klidně může své mladé já zabít, aniž by tím sobě ublížil (tím pádem vytvoří nový alternativní větev svého universa)...


Jako, upřímně mi přijde, jako bys k té hře už předem přistupoval: "Nenapsal to Sapkowski, takže ten příběh bude sračka." a pak tam vysloveně hledal každou chybu.
Adieu: Hezké shrnutí příběhu zaklínače :D bohužel jakmile začneš příběhy ve hrách takhle shrnovat do několika odstavců, kde píšeš jen interakce a ne okolnosti, tak každý příběh bude vypadat tak trochu stupidně jako by ty lidi v něm ani nepřemýšleli.
Say: Ano, o tom jsem se zmiňoval v komentáři, že hráči nedovedou kriticky přistupovat k hernímu designu. A jinak jsem to už, nepočítám-li multiplayer, téměř zabalil. Zrovna Zaklínače jsem dohrál i proto, abych k němu mohl bez výčitek napsat něco dle mě střízlivějšího (a nemyslet na to, že mám chuť si zapálit :D).
Adieu: Pokud chceš takhle pitvat každou hru tak to rovnou můžeš zabalit=)
Say: Jo ták, ty chceš, abych vybral mezi slepými jednookého krále a vytváříš si za tím účelem podmínky. V tom případě The Sith Lords, kteří sice byli zmršeni, ale měli ohromný potenciál. Tak veliký, že jim hráči odpuštějí, jak je to slátané horkou nití a naplněno zbytečnostmi. A i Ebbovo milované Jade Empire, protože ač hratelnostně horší než Zaklínač, mělo alespoň FUNGUJÍCÍ příběh (a na nic si nehrálo, což však ve svém soudu opomíjím). Jenže proč 2007, že? :) Všichni už asi víme, že si s příběhy dnešních her vytírám řiť.

Adieuova jáma pekel krví zalitá

Pokud to chceš říct na plnou hubu, stručně ti převyprávím, bez toho, že bych vynechal něco podstatného, celý příběh Zaklínače, a ty se zkus zamyslet:

Ve světě se objevuje Geralt, shodou okolností u hradiště zaklínačů, shodou okolností obživl z mrtvých, shodou okolností si nic nepamatuje, shodou okolností ve chvíli, kdy zaklínače atakují neznámí útočníci. Asi osud, deus ex machina, no nic. :D Nezbývá nic jiného než útočníky pobít, ti však pláchnou s recepty na mutagenní elixíry a stihnou hráči dodat, pokud by mu nestačila chuť rubat nepřátele a potřeboval by nějaký pořádný důvod něco dělat (dělám si legraci, to ve hrách nikdo nepotřebuje), i morální motivaci, když Magistr (vytvořen dle Profesora z Času opovržení - není zvláštní, jak nyní mají autoři kecy o tom, kterak se snaží s co největší úctou POKRAčOVAT v původním vyprávění?) podle zabije nezkušeného zaklínače.

Poté se všechny kladné postavy rozdělí, aby něco vypátrali, včetně Geralta, jenž fakt nemá lepší věci na práci, to třeba zeptat se, kdo sakra vůbec je. Přičemž žádnou z nich, mimo Triss, protože je to kunda a hráči ji chtějí ošukat, již neuvidíme (a ani nic nevypátrají, jinak byste neměli co dělat). Ale hra nedává možnost kontaktovat ani Triss (autoři si sami hráče kontaktují, až se jim zachce), mocnou čarodějku, ve chvíli, kdy Geralt nalezne tělo detektiva za něhož vydává se (dosavadní) hlavní záporák, mocný mág, promyšleně neodstraněné na místě, kam zaklínač nejpravděpodobněji bude chodit za zakázkami. Tuto skutečnost můžete Javedovi aka Raymondovi říci, načež se zeptá, zda vážně chcete zemřít. Na výběr jsou dvě možnosti, z nichž jedna znamená instantní kill pro Geralta, druhá Azarovo zapomenutí, že mu Geralt řekl o tom, jak ho prohlédl, a skočí mu potom na špek jako by se nechumelilo. Není nad výchovu inteligentních hráčů.

Ale než přichází toto zjištění, je příběh natahován questy, které se ukážou jako slepé a zbytečné. Nic neobvyklého ve světě, ve kterém jeden na sebe bere podobu druhého. A přitom nemá Azar nic lepšího na práci, než hrát pro hráče divadlo. :D Dále Geralt likviduje zločineckou organizaci těchto zlých mužů, a to úkol za úkolem. Organisaci, jež si může dovolit ztratit TOLIK lidí. Když už je v tom hodně daleko, přichází teleport od hlavního příběhu do čvrté kapitoly.

Náhle je odtržen od těchto píčovin a plní dokonce jeden krásný (tohle výjimečně není ironie) vedlejší příběh. Pak jde zpět do práce, tj. k hlavnímu příběhu, aby zjistil, že Wyzima hoří a bojujou spolu Veverky, které ani nemají žádný cíl, jehož by chtěli dosáhnout, proti Řádu (založeném na základech věštby, co už určitě sere každého druhého čtenáře Sapkowského). V tomto chaosu přichází opravdová autorita, král Foltest, aby mohl zaklínači dát questy.

Ten přitom zničí i Salamandru, jež náhle odhaluje, že se snažila vytvořit NADČLOVĚKA (to už je fakt fór, btw nebylo něco takového i v Jade Empire?), a ta vize znamená evidentně odporné zrůdy bez emocí, co dokážou skvěle zabíjet. Naprosto geniální idea určitě výtečně sloužící hlavní "myšlence" opravdového hlavního záporáka, který odhalí svou tvář přesně po likvidaci Salamandry - velmistrovi Řádu, jenž se dle svých slov snaží zachránit lidstvo. Vskutku zvláštní přístup k tomu volí, musí to být ohromný myslitel. Pokud by někdo chtěl oponovat, že je blázen, ať jde k čertu - hra sama si tím podřezává větev a uznává, že vůbec nedává smysl.

Všemu dává finální hřebík do rakve vypravěčsky přímo sprosté naznačení, že Alvin, jenž začal platit Geraltovi téměř za syna (něco musejí změnit, když v Sapkowském mu za dceru platilo jiné dítě - Zřídlo, totiž dívka), byl zároveň hlavní záporák, ač chvíli existovali v jednom světě ve stejný čas, a šel sám po sobě.


Závěrem dodám, že ta hra je fakt supr a nikdy jsem neviděl dospělejší, logičtější a funkčnější zápletku. :D
Jo, Sapkowski Geralta podle všeho skutečně sral - ono když o někom napíšete pět bichlí, tak s ním nic dělat nelze - to je docela častej jev, že se autorovi postava zprotiví :) Takže je skutečně tuhej...
Adieu: S komentem nesouhlasím (co se příběhu týče, jmenuj teda jeden v RPG v rozmezí +- 2 roky od 2007, který se ti líbil), nicméně ani na mínusko to není, napsaný je dobře, to zase jo.
A: To není blbý nápad. Ve čtverce, s podtitulem Nová Naděje, by konečně představili Ciri. Pravda, pak pětka by musela být čistě o Nilfgaardu a cestě Bílého Plamene tančícího na mohylách nepřátel k odplatě, Impérium vrací úder. Bohužel, Witcher 6 by nás opět přivedl k Návratu zaklínače. :-/

Anglický byl ok.
Jsem si teď ze zvědavosti dal hned za sebou tu samou scénu (přepadení banky) v angličtině, češtině a polštině. Ta čeština je něco neskutečně tragickýho - Geralt fakt zní jak retardovanej idiot, Sigfried zase má ten necromancerskej hlas známej z televize (nevím jak se ten voiceactor jmenuje ale fakt ho nemusím). Polskej bez námitek, hlasy zní dobře a intonace atd jak má bejt. Anglickej se mi ale stejně líbí nejvíc, hlavně právě Geralt teda.
A ten jejich vlastní zaklínač by byl bastard nějakého krále, který by se na konci celé série usadil na trůn a vyhrál v posledním dialogu v kostkách nad Dumym. The Witcher III: The Return of The King.
Bodkin: Tak ještě je šance, že nějaké další díly udělají bez geralta :) já bych to docela i uvítal spíš než nějakou opakovanou amnézii :D

I když já na zaklínače spíš koukám jako na ultimátního zabijáka bez ohledu na nějaké staty. Neni to jako v jiných rpgčkách, kde hrajete za někoho, kdo postupně sílí a všichni mu řikají jak sílí. V zaklínači se hra tváří, že geralt je na začátku úplně stejně silný jako na konci :)
Lucky you.

Stále věřím tomu, že kdyby se vykašlali na geralta a nahodili si tam vlastního zaklínače a dávali něžné odkazy na pentalogii, tak by to bylo ideální.
Teda teď jsem to dohrál a ta stovka je prostě stoprocentní : )
Sice má ta hra chyby, ale...bavila mě tak moc, a ten konec je tak úžasně uspokojivej že míň jak stovku dát nemůžu.Ale překvapily mě titulky, čekal jsem jak budou dlouhý (trénink z AC Brotherhood, kde měly snad 15 minut) a ono se tam objevilo 20 lidí a konec.

Jinak finální shrnutí - při dohrání jsem měl splněný všechny questy kromě několik nástěnkovejch, hra mi spadla 2krát (jednou při hraní, jednou při loadingu), a nenarazil jsem na žádnej bug. Good run!
Nejvíc mě fascinuje, jak v tom rozhovoru tvrděj, že na Ciri a Yennefer nezapomněli. No já být Yennefer, tak Triss proměním v žábu. Když se tak náhodou o ní opomenula zmínit. :D Jo a potom jsi měl taky něco jako nevlastní dceru, no.
Paul: Zajímalo by mě ale jestli těch 8000 orénů (mu je přece nějak zdaní ...) bude mít ve dvojce k dispozici na začátku :) (předpokládám, že si je po tom souboji s tim vrahem zase posbíral ...)
Už se blížím závěru...teď mě pobavil Geralt:

Foltest - You will slay Grand Master. We will pay you.

Geralt - I am a witcher, not a hit...alright, 10000 orens.


:D

Adieu - no právě konec ságy je nejednoznačnej. Může to bejt ráj, ale..podle toho jak tam spolu mluví a jak to je napsaný to tak na mě nepůsobí, ať už Ciri brečí nebo ne :). Ale dá se to vyložit více způsoby.
To je dobrý námět na povídku, ty veverky!

Já si ten konec musel dát znova, anžto jsem jim to napoprvé nevěřil. Krom toho, jestli si to dobře pamatuji, tak šel vlastně sám po sobě, ni?
Marcusss: "Existují v jednom čase a světě oba zároveň". Je to podle mě paradox na tenkém ledě, kterému by se tvůrci měli snažit vyhnout, jinak už mohou přidat klidně metamorfující veverky, co v paralelním vesmíru ovlivnily křižácké výpravy. :) Jinak to není úplně nejoriginálnější, co, když vzpomenu Ciri.
Adieu - Když Alvin zmizel, Triss to okometovala tím, že je možné, že se přesunul v prostoru i čase. Takže proč ne?
Jasně, jasně, hodně zřetelné, až na to, že v jednu chvíli existují v jednom čase a světě oba zároveň. Radši jsem zprvu vzal Geraltovo vysvětlení a moc nad takovou šílenosti nepřemýšlel. Ale já s tímto mívám obecně i v umění problém, domyslet si něco, co mi připadá už příliš. :)
Bodkin: Asi vzhledem k mému postupu hrou se Rayla nějak neprojevila.

Paul: Podle mě Sapkowski nebyl až taková sviňa, aby nenechal Geraltovi s Yennefer ráj. Že to dopadlo špatně naznačuje plačící Ciri a že Geralta nesnášel říkal on sám. Co se týče pokračování, jsem teda zaskočen. Jestli náhodou nejde o další mystifikaci, kterých Andrzej na pár borovičkách teda svede. :D Pravdu díš, že některé dialogy byly dobré, u posezení v hospodě s Marigoldem a Zoltanem jsem se dokonce smál. :)

Barney, Ebb: I přes to, že Zaklínače považuju za tak přeceněného, je to stále prima hra, která se mi, až na městské lokace, kde je to hektické přesunování otravné, příjemně hraje. Navíc je to prvotina, ač jsem poněkud zděšen těmi kydy vývojářů ohledně pokračování, aneb "chci, aby hra odměnila i mou babičku". Snad se nedočkáme plně automatické kuše v Geraltových rukou. Na Mass Effectu však něco je, to je fakt. Ten je ještě přeceňovanější. :D Trochu editnu komentář. Což mi připomíná - ta neuzavřená linie, o níž se zmiňuji - trochu jsem o tom přemýšlel a je možné, že velmistr a Alvin byli jedna a tatáž osoba?! To by teda bylo divoký.

Zoltan: Prozrazuje to i sama hra, tak jsem v tom neviděl takový problém.
Adieu: :-D, dobrý koment, sice je Z jedna z mých třech stovkových her, ale to "rýpaní" vystihuje docela pravdivé věci. Jen ten spoiler z knihy bych možná vynechal...
No, jsem v půlce času opovržení, tak si příští týden ověřím tu bandáž, protože si moc nepamatuji.
Bodkin - spoiler konce ságy - Pokud si dobře pamatuju, tak geralta bodnul nějakej vesničan vidlema, naložili ho spolu s Yennefer a Ciri na loď, a pak se přesunuli někam v čase a prostoru. Poslední scéna s Geraltem je jak leží někde na louce, on mající tu ránu obvázanou, a spolu uvažují kde vůbec jsou. Samozřejmě že to může bejt nějakej afterlife/dream/whatever, ale pochybuju.Beru to tak, že je Ciri někam transportovala, Geralt nějakým způsobem přežil, a hra na tohle navazuje - Geralt se neznámo jak vrátil ikdyž se ztrátou paměti a kde je Yennefer nebo Ciri..možná pořád v tom Artušovo realmu.
Ebba: Oprosti se od čísel. Komentář je spíše opozice všem těm: "Dospělé! Exceletně napsane! Spousta voleb a možností!"

I přes to, že na ostatní by si "neměl" vyskakovat je to slušná a zábavná hra. Čest její památce.

Paul: Kde jsi to viděl, že přežil? Co si pamatuji tak ta povídka o jejich veselce se odehrávala... jinde.
Adieu: "Najpreceňovanejšie RPG všech dob" a dať tomu 75%. Slušná kontradikcia. Akože je to precenené o neuveriteľných 10%? Najpreceňovanejšie z môjho pohľadu by som mohol dať ME2, alebo Jade Empire, ktorý som dal 30% resp. 10%, pričom na takom meta majú obe okolo 90%. Ale 75% vs 84% čo má Witcher mi nepríde ako preceňovanie ani z tvojho pohľadu.

Ináč tvoj koment na PT je výborný.
Jsem jeden z těch fanboyů (7 knih přečteno dvakrát, u hry se blížím druhému dohrání) ale Audieho koment je fajn. Ne že bych souhlasil se vším, ale teda ty dialogy občas opravdu skřípou (jindy mě ale zas překvapují vtipností a zábavností) a hlavně jejich konstrukce je fakt neohrabaná. Holt začátečnický chyby. Knihy se mi líbily všechny, ale je fakt že Paní Jezera se, hlavně zezačátku, dost táhne - přeci jen kdo byl při čtení zvědav na nějaký Nimue/Condwiramurs :). Ale ve výsledku jsem rád že tam jsou a celkově se mi děj líbí. Že ale nechal "k smrti otráven" Sapkowski Geralta umřít? Já teda ten konec viděl že jednoznačně přežil. Nemluvě o tom, že se prý Sapkowski plánuje k Zaklínači vrátit. Ikdyž kdoví co z toho bude, pokud vůbec něco.
Pěkně shrnul, co si o tom také myslím. Poslední díly jsou i přes svou nesourodost a jistou zmatečnost stále dobré počtení.

Hmmm, pamatuje si někdo, jako měla ve hře Rayla funkci? Nechtěla se tam párkrát rvát?
Adieu: Výborný komentář, přestože s některým body nesouhlasím, jen mi k tomu nesedí to hodnocení, přeci jenom - 75% je vysoce nadprůmerná hra.
"Adieu to pěkně (pravdivě) shrnul"
Spíš dobře popsal své subjektivní důvody k hodnocení.

Pro mě osobně spíš shrnul Sapkovu Zaklínačskou tvorbu :-/ Občas jsem si říkal, proč prostě ságu nezasekl na konci třetího dílu, kdy ještě dokázal udržel myšlenku a dějovou linii (v mezích svého standardu a v rámci tolerance běžné mládeže), a nepustil se do něčeho jiného.

Nižší hodnocení bych hře dal spíš proto, že je to ve výsledku trochu splácaná nedodělávka (málo času, málo peněz, málo zkušeností - zřejmě). Ale i tak je konečná podoba (byť místy nesourodá) vcelku kvalitní.