Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Blackhand47 (27.06.2015 22:25): třeba dalších 120 hodin? To bych pak mozna zmenil názor...ale jestli myslis tim ze to ještě bude chvili trvat třeba 10-15 hodin (coz tak tipuju) tak ne..pro me bude i tak cela hra o hledani Ciri.


@MikeKing (27.06.2015 22:28): ne nemlel, po 120 hodinách co jsme nasel ciri zbyva do konce kousek, tim jsem myslel ze to je proste uz konec hry, ne ze sem to dohral. Ale ok, jestli se pletu a je tam třeba ještě dalších 100 hodin, tak sem mlel hovadiny.
@Charllize (27.06.2015 22:14): "Ciri jsme nasel zhruba po 120 hodinách hrani..konec hry proste." Tvá vlastní slova, která moc prostoru pro jinou interpretaci než, že si to dohrál nenechávají...

Tu diskusi jsme vedli spolu a já mám tendenci si číst příspěvky od lidí se kterýma diskutuju, nevěděl sem že se to považuje za "číhání jako ohař".

Ale pojďme přiznat, že si mlel hovadiny a pojďme dál :-))
@MikeKing (27.06.2015 22:10): ty vole ty tu cihas jak ohar az něco napisu, neskutecny. A ne ja nikde nepsal ze sem to dohral. A jo..po cca 120 hodinách to bylo porad jen o hledani Ciri, a je zcela jasne ze do konce hry nezbyva moc. Ale aby jsi byl spokojenejsi..prijde mi ze SKORO cela hra je o hledani Ciri, z mého pohledu to ovšem nic moc nemeni.

@BINGMAN (27.06.2015 22:07): aha me spis prislo ze Geralt mel plno práce jinde a uz by tam davno měli bejt:)
@Redfield (27.06.2015 21:40): Ok, tak vyjmenuji pár postav z trilogie jež mi přišly skvělé - Iorveth, Saskia, Roche, Letho, Caleb Menge, Ge'els, Elihal, Janek, Ježibaby, Baron, Cerys, Hjalmar, sestry Var Attre..mohl bych tu být do zítra. A k tomu i to převedení knižních postav, kdyby to psal Sapkowski tak bych to nepoznal. Tak dobré mi přišly.
@Paul (27.06.2015 21:16): Co z toho? Prostě mě to zajímá mě názor někoho, kdo tu hru vidí v jiném světle než já. Mně originální postavy ve W3 vesměs nepřijdou nijak úžasné, naopak si myslím, že to hodně to stojí na postavách z knih a hlavně z dvojky. Tak chci zjistit, jak to vidí někdo, kdo té hře dal stovku a rozplývá se tu nad ní. Nějaké vyvracení názorů ostatních je mi u zadku.

Ale jestli takovou diskuzi vidíš jako problém, tak prosím, já se odporoučím, abych vám tu nekazil párty a lynčování.

@Kruppe (27.06.2015 21:24): Ten Novigrad vidím podobně. Na čarodějky v kapucích evidentně nasadili "Assassin's Creed syndrom"; Philippa tam byla nastrčená tak okatě, až to bolelo; vypálení kasáren nikomu nepřišlo podezřelé; a další menší věci.
[neexistující příspěvek]: je to tak, a zatím se nikdo o takhle detailní simulaci ani nepokusil, takže uvidíme jak to dopadne. Z toho co jsem viděl v přednáškách vávry a bocana to vypadá hrozně ambiciózně, ale kdo ví jak se jim to povede odladit...a sladit s příběhem a questy.
@Redfield (27.06.2015 20:57): S Velenem máš pravdu - mně přijde, že prostě některé části psali různí lidé, protože někdy je ten Novigrad nevkusný - třeba ten Dijsktra, co vezme sekyru a skočí bojovat s Geraltem. WTF?! Hovadina.

Občas mi v té hře vadí takový ty typicky americký věci na efekt, ale nedávající smysl - třeba na začátku, jak ciri cvičí na těch kůlech - v knihách taky cvičila na něčem podobném, ale bylo to na nádvoří, bylo to vysoko třeba tak dva metry. Tady je z jedné strany k zemi tak patnáct metrů - vypadá to dobře, amerického diváka to zaujme, ale je to hovadina. Nikdy by ji tak cvičit nenechali. Zvlášť ne s páskou na očích.
@Kruppe (27.06.2015 20:16): tak můžeme doufat že KCD tu laťku AI pozvedne. Pokud to nebudou muset celý downgradovat aby to ty jaguary v konzolích utáhly. Ale TW3 dělá dost věcí tak dobře, že mi ta (stále v pohodě dostačující) AI nijak zážitek nekazila.

@Redfield (27.06.2015 20:57): promiň, ale nemám moc zájem se tu přetahovat. Ikdybych tu vypsal všechny nové postavy co mi připadaly skvěle napsané (a že jich bylo, napříč trilogií), tak by ti k "vyvrácení" stačilo napsat že se pletu, že jsou napsané špatně. A co z toho ? Nic.
@Paul (27.06.2015 19:39): Často je naopak těžší dobré postavy vymyslet, než potom napsat jejich dialogy. Red těží z toho, že mají k dispozici prakticky kompletní postavy s povahovými rysy, stylem mluvy a vztahem k postavám... Napsat úplně novou postavu není žádný med.

Ostatně ukaž mi postavy, které jsou ve trojce nové a jsou dobře napsané. Obzvlášť ty mimo Velen, který je na úplně jiné úrovni než zbytek hry.

[neexistující příspěvek]: Spíš je tady někdo přehnaně paranoidní.
@Paul (27.06.2015 20:13): No nebavím se o tom, jestli peníze můžou pomoci vývoji, to samozřejmě ano. Teď jde o to, jestli je dobré při vývoji myslet ekonomicky a do jaké míry.

Já jsem prostě dnešními hrami zklamán. Když si vezmu, jak v tomhle fungují hry jako Gothic a Witcher 1, tak člověk by prostě čekal, že jak čas půjde dál, tak se hry v tomhle - v umělé inteligenci - budou zlepšovat. Ale místo toho se zlepšují graficky, rostou co do velikosti, ale jsou spíš hloupější a hloupější. Nevím, jak velkou roli v tom hrají slaboučká CPU v konzolích, s tím se taky zázraky dělat nedají, a bohužel pak hry kvůli konzolím neupadají jen po grafické stránce, ale i v jiných směrech, což už ale lidi neřeší.
@Kruppe (27.06.2015 20:07): Jaké hraní se slovy? Ta hra je komplexní dost. Jasně že vždy je co zlepšit. Jasně že bych chtěl aby se NPC chovala ještě variabilněji a lépe, ale vývoj je o prioritách. Holt si je u tohoto projektu nastavili jinak. Ale to nic nevypovídá o tom že "peníze mají špatný vliv". Glassdooru bych moc nedůvěřoval, pokud vím tak tam není žádný ověřovací mechanismus a hlavní motivaci psát tam mají lidé jež byli vyhozeni. Ale who knows.
@Paul (27.06.2015 20:04): Tohle už je hraní se slovy. Bavím se tu o jiné situaci. Bohužel v CDPR podle mě zanikne plno dobrých nápadů s tím, že by to nikdo stejně neřešil - jako třeba to pochybné chování NPC, pochybuju, že tam nikdo nenavrhoval, že by se na to měli zaměřit jako v jedničce. Četl jsem si recenze od zaměstnanců na glassdooru, a docela by to i odpovídalo.
@Kruppe (27.06.2015 20:01): Já to tedy vidím opačně, peníze kvalitě dost razantně pomohly. Bez peněz co vydělala jednička a dvojka by trojka nemohla mít tak krásnej, obrovskej detailní svět, tolik dobře napsaných questů, tolik zajímavých postav, nemohli by si dovolit udělat tyto nádherný trailery a tak dále.
@Paul (27.06.2015 19:39): Jasně, že se všechny hry dělají i pro peníze. Ale já teď mluvím o tom, když kvalita hry ustupuje penězům. A to je špatně vždycky a děje se to skoro vždycky. U W1 se to podle mě nestalo. U W2 ano a u W3 částečně taky.

O těch postavách je zbytečné se přít. Já nevím ani o jedné postavě, co vytvořil CDPR a vyrovnala se postavám od Sapka. Jasně, baron - ale to není zas tak moc originální postava, navíc nemá žádné typické a zajímavé vlastnosti.
@Paul (27.06.2015 19:39): tezko rict jestli to je low nebo high, bohužel tady nikdo polakum do hlav nevidi jak to vlastne delali. Ale myslim ze se tu většina shodne ze postavy jsou vice nez povedene, pro me osobne asi to je to nejlepší co mi W3 nabidl.
@Kruppe (27.06.2015 18:34): "Charaktery jsou v Zaklínačích skvělé, to ano. Ale z 90% je to dle mého zásluha Sapkowského"

S tímto tedy hodně nesouhlasím. CDP právě neměli vůbec snadnou práci, zachytit postavy z knih tak aby byly věrné předloze, a povedlo se jim to fantasticky. A jejich nové postavy (a že jich je) jsou naprosto stejně kvalitní jako ty původní od Sapkowskiho. Shazovat talent scénáristů CDP jako že "vlastně to jen okopírovali" mi přijde hodně, hodně low.

@Kruppe (27.06.2015 19:36): všechny nefreeware hry se dělají pro peníze. I KCD, i Witcher 1. Ale některé z nich (právě KCD, Witcher 1, 2 a 3) se nedělají JEN pro peníze. A některé (CoD 12) zase ano.
@kuler91 (27.06.2015 18:45): U W1 se skládal tým hodně z nadšenců a dobrovolníků, a podle toho ta hra i vypadá. Když se hry dělají hlavně pro peníze, je to špatně a je to vidět. Vávra je podle mě pro prachy vůbec nedělá, vždyť on ani nikde nepracoval, než začal dělat na KC:D. Ho to prostě baví. A tak to má být.





@BINGMAN (27.06.2015 19:18): "Vlastně si myslím, že je těžší něco vymyslet na již existující postavu"
To je přece nesmysl, to nemá žádnou logiku. Bavíme se tu o tom, jak dobře jsou napsané postavy, a ty už napsal Sapkowski. Ty situace, ve kterých ty postavy jsou v té hře, jsou pak jen analogiemi k podobným situacím, co proběhly i v knihách, takže jen okopírují to chování. Jde to dost dobře vidět, když znáš ty knížky nazpaměť.
Uf dohrano po 106 hodinách, uroven 36. Herně mě asi nejvíc vadila ta Geraltova setrvačnost. Souboje jsou perfektní stejně jak příběh a postavy. Matně přemyšlim kde ma trojka konkurenci a asi jedině v předchozích dílech. Takle jsem se bavil naposled pravě u dvojky. Tohle ma srdce, duši a okolo cele herní serie se da založit "naboženky kult".
@Charllize (27.06.2015 19:11): Nedá se to takhle generalizovat. Já kupříkladu pár JRPG hrál a žádnou z nich jsem nedokončil, jednoduše proto, že mě přestaly bavit. Jak příběhově, tak i hratelně. (tím však nechci říct, že výborné JRPG neexistuje, jen jsem na něj zatím nenarazil.) A to říkám jako člověk, který sleduje pravidelně Anime již 7 let.
@Borghal (27.06.2015 19:13): mozna mas pravdu, ale bylo by to na delší diskuzi, kazdopadne je třeba si uvědomit ze japonci berou hry jinak, realita podle nich do her moc nepatri, takze se to odrazi i na postavách, ale to neznamena ze snizuje sanci na to aby ty postavy propracovali do detailu, avzdycky naprosto perfektne sedi do prostředí kde se hra odehrava, takze si myslim ze to je naprosto v poradku. ja osobne moc nechapu proc tolik lidi hleda v rpg realitu, na jednu stranu chrochtaji blahem když se postava chova jako jejich blby soused, ale ze drzi v jedne ruce fireball a přitom si povida s duchem zabiteho draka jim uz nevadi..hlavne ze ta realita a uveritelnost. realitu mam za oknem, ve hrach ji nepotrebuju.


@piraten (27.06.2015 19:13): Final Fantasy 7 (dobry start myslim :)
@Kruppe (27.06.2015 18:34): Je tam také spousta postav, které si vymysleli sami tvůrci a jsou to nádherné charaktery. Hned z kraje mě napadá třeba Baron, což není vůbec černo-bílá postava a je přesně taková, jaká má být. Prostě lidská a uvěřitelná. Nebo například Paní lesa. Ano, jsou zlé, ale do světa Sapkowského krásně pasují, nehledě na to, že mají značný vliv na tamější ekonomiku. CD projekt proto charaktery psát umí.

Vlastně si myslím, že je těžší něco vymyslet na již existující postavu, než na nějakou novou, protože jsi svázaný už tím, co bylo napsáno dříve. A CD projekt to zvládl s grácií.
@Kruppe (27.06.2015 18:34): Proč myslíš, že se hry vytváří? Primární důvod jsou prachy ...
CD projek je společnost jako každá jiná a 99 % společností vzniká za účelem dosažení zisku.
Řekni sám ... podnikal by si v oboru, který tě baví a dělal to převážně pro blaho těch druhých, ale sám by si neměl pomalu nic do huby? Předpokládám, že asi ne ... Ona to zas taková sranda nebude mít na krku 300 zaměstnanců ... ;)
@kuler91 (27.06.2015 18:31): "pochybuji, že na to mají prostředky"
Já pochybuju, že nějaké zázračné prostředky měli u W1, a stejně tam AI funguje stokrát líp než ve W3.

Charaktery jsou v Zaklínačích skvělé, to ano. Ale z 90% je to dle mého zásluha Sapkowského. Nezapomeň, že Bethesda a Bioware si vymýšlí charaktery zcela sami.

"U celé W série je vidět, že ji vývojáři dělali opravdu s láskou,"
To ano, ale u trojky už podle mě je vidět, že má hodně co říct i management, co hry nehraje.
@Kruppe (27.06.2015 18:03): Ten rozdíl bude minimální ... pochybuji, že na to mají prostředky. Na české poměry si ukousli hodně velké soustu a myslím si, že bude úspěch, když hra bude funkční a bez větších chyb.
Na hru se sice hrozně těším, ale zároveň je tu hodně otazníků. Bude combat funkční a zároveň zábavný ? Co je pro mě po dohrání W3 hodně důležitý prvek jsou postavy s tím i spojené questy, protože W v tomto směru nahodil laťku na samotný vrchol a pochybuji o tom, že mě někdy v budoucnosti budou ještě bavit RPG typu DA:I a víceméně 90 % všech rpg. Dohrál jsem skyrim,DA:I a matně bych vzpomínal alespoň na 10 postav, které mi utkvěli v paměti ... právě naopak všechno je to jeden hnusný rozkopírovaný robotický charakter bez známek emocí ... :( Nepochybuji o tom, že většinu charakterů z W3 si budu pamatovat hodně dlouho, protože je každá postava jedinečná a něčím zajímavá v tomhle Cd projekt nemají absolutně žádnou konkurenci. U celé W série je vidět, že ji vývojáři dělali opravdu s láskou, což se dá říct o málokteré hře .. :)
@HolyMeatball (27.06.2015 18:13): Docela jim věřím, díval jsem se třeba na rozhovor se šéfem umělé inteligence - těžko říct, jestli taková pozice v CDPR existuje, silně o tom pochybuju - a působil, že ví, co dělá. No a grafika je z gameplayů jednoznačně lepší. Záleží na tom, jestli proběhne downgrade. Což bych do Vávry neřekl, navíc CryEngie je podle mě jednoduše lepší než Red Engine, takže nebude ani tak náročný.
@kuler91 (27.06.2015 17:59): Až vyjde KC:D, tak uvidíš, že může být ve hrách i tohle. Umělou inteligencí se má zabývat zvláštní oddělení, takže není důvod, aby kvůli tomu, že by AI NPC byla propracovaná, hra vyšla později. Prostě by se to dělalo paralelně se zbytkem.

"Co se týče grafiky, tak je to prozatím dnešní vrchol ... a komu to nestačí, tak má holt smůlu"
Heh. Holt nejsem člověk, co ocení převážně věci dělané na efekt, mnohem víc mě zajímají detaily. Mimoto KC:D bude mít hezčí i grafiku.
@Kruppe (27.06.2015 17:47): Díky bohu, že se vývojáři nevěnovali podobným kravinám, jinak by :

A ) Hra nikdy nevyšla, protože když by byla hotová, tak už by byla "zastaralá"
B) Málokdo by to ocenil ...

Někteří jedinci by se měli probrat, protože řešit takové h**** je celkem smutné ...
Co se týče grafiky, tak je to prozatím dnešní vrchol ... a komu to nestačí, tak má holt smůlu, co víc k tomu říct?
Tyhle debaty začínají vypadat podobně jako na zingu,eurogameru a podobných webech a můžeme poděkovat pár trollům ... ;)
Eh, ten svět přestane fungovat, jak se po něm člověk začne procházet a zkoušet různé věci. Vrazil jsem na poli tak do pěti pracujících půlčíků, vypadly jim jejich nástroje z rukou, a jejich jednotná reakce byla, že práci nechali být a šli do háje.
@iamsickinmymind (27.06.2015 13:31): Jestli nejlepší RPG, co jsi kdy hrál, si zaslouží 25 %, tak to jsi celkem náročný chlapík. Tvůj komentář jsem četl, na některých výtkách opravdu něco je, ale stejně z toho jednoznačně dýchá snaha jít za každou cenu proti "mainstreamu" :)
Proč po mně ten vidlák řve, ať mu zachráním Boženku (prase), když už se peče? :D
Však ty screeny jsou dokonalý :-O. Say, bude nějaký srovnání toho tvýho reshade + NOreshade? A popřípadě nějakej návod, jak to nainstalovat? :-D
@Say (27.06.2015 13:37): Po desáté - myslím to vážně.
Se scénářem zkušenosti nemám, s grafickou tvorbou naopak značné. Kritizovat bez zkušeností umí každý, ale kritika od zkušeného člověka něco vypovídá = to je odpověď na otázku, proč jsem to hrál tak moc a tolikrát. Poprvé jsem to chtěl porovnat, otestovat, zkusit a nakonec jsem hru dohrál na 100% se vším.
Další hraní bylo na zkoušku, jak moc se hra změní, jak reaguje a jak je nelineární. Tady až jsem začal být krajně nespokojený.
Bez hledání chyb si jich opravdu skoro nevšimnete.
@Say (27.06.2015 13:33): Neber si to jako urážku, ale to je argument opravdu k ničemu. Kolem sebe máš i úžasné příběhy - je to potom důvod nemít úžasné příběhy i ve hrách?
Poukázal jsem ale na slib CDPR o "vrcholu PC grafiky" na ultra nastavení, což je jenom další planý slib a vroubek na pověsti hry i společnosti.