Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Say (29.06.2015 20:53): jsou fakt dost rozestřený, to normálně vidíš ve hře "ostře" jen na dva metry před sebe, nebo jen na těch screenech to tak je? Já třeba vidím prakticky ostře až kam dohlédnu ve hře.

Ale jako je to je jedno, tvoje věc co ti vyhovuje.
Ahoj, zdravím přeji pěknou neděli!

Hned se do toho dáme! Ohledně Grafiky: Oproti tomu co ukazovali je skutečně krapánek "horší". Jsem ale člověk který prakticky pouhým okem nerozená maximální a minimální detaily.

Když se dívám na Sayovi screeny co dodat, hrál byste někdo hru, ve které se obraz rozostřuje po dvou metrech? Já tedy ne. Hru hraju na max ve všech směrech, ale žádného rozostření jsem si nevšiml. To jsou ty screenshoty prohnané nějakým filtrem?
@Say (29.06.2015 20:24): Nechtěl jsem tady založit další flame na téma, které tady už bylo asi tolikrát, jako jestli je polský dabing lepší, než anglický. Grafickou stránku jsem tím nehanil, nehanil jsem ani CDPR, protože jsem rád za optimalizovaný W3, jak je. Ano, asi to nevyznělo nejlépe, ale jen jsem chtěl, aby konvice/micky/iamsickinmymind udal i jiné důvody, než ty, které tady kdysi proklamoval. Toť vše.
@Say (29.06.2015 20:24): Nesouhlasím. Kingdome Come vypadá lépe, v určitých pasážích i DA:I. Graficky hra opravdu neodpovídá náročnosti, kterou na nejvyšší nastavení má. Navíc, zcela chybějící tessellace a vyhlazování srážejí kvalitu hluboce dolů. Ale grafika pro mě není hlavní kritérium, já mluvím hlavně o příběhu, questech, světě a postavách.
@BINGMAN (29.06.2015 20:00): Grafiku, nelinearitu, dynamickou ekonomiku, dynamickou faunu, dopad počasí na enviroment, návaznost na minulé díly, návrat ke knižní postavě Geralta, "PC" mastering, optimalizaci, rozlehlý svět Temerie (kdežto 1/2 tvoří Skellige, které je navíc skoro pusté), střet ekonomie a jazyků (Nilfgaard, Temerie, Skellige)... těch rozdílů je strašně, strašně moc, tohle jsou jedny z těch, která mám hned před očima.



@HolyMeatball (29.06.2015 20:16): VGX trailer je prezentován jako herní trailer, resp. je to cutscéna ze hry, která zůstala v jinak nezměněné podobě. Takže nemáš pravdu.
Dva roky zpátky nejsou také žádný argument; nikdy a nikde nebylo řečeno, že VGX trailer už není aktuální materiál, video nezmizelo. A co si budeme povídat, i rok staré 35 minutové video vypadá lépe, než současný gameplay.

Těch grafických ústupků, AI kolizí a nedostatků je ve hře neuvěřitelné množství - od kvality vegetace přes textury k tessellaci (kde místy chybí až bolestně, např. cihlové zdi nebo země a naopak místy je použitá zcela zbytečně, např. voda) až po rapidní pokles polygonů a vzdálenost vykreslování.

Těmto grafickým nedostatkům ale nedávám takovou váhu, jako pokaženému příběhu a zničeným osobnostem, planým slibům, nedodělanosti a falešné prezentaci propracovanosti questů.
Nehledě na to, že i kdyby byl nějaký viditelný downgrade, tak je to čistě kvůli performance. Takže raději vydat hru, která má místo 20000 stébel trávy na scéně jen 10000 (ale umožňuje přes konfigurační soubory tweaknout vizuál ještě 3x detailnější), než to nechat tak a mít poloviční framerate.

Když W3 porovnám s jakýmkoli jiným RPG, nemá suverénně žádnou konkurenci. Ale kdo chce problém mít, vždycky ho najde.
A navíc, ty záběry nebyly prezentovány jako čistý gameplay. Byl to trailer, z větší části čistě cinematický. Věru si nepamatuju, že by CDPR v jakékoliv chvíli slíbilo, že takto ta hra bude vypadat. A navíc to bylo dva roky zpátky.

Proč se tohle pořád ještě vytahuje, zatímco u jiných her, které si takový humbuk zaslouží (Watch Dogs, The Divison - oboje BYLY čisté gameplay záběry, oboje byly vizuálně mnohem výrazněji nerfnuté) lidi pění tak první týden a po prvním měsíci už ani štěk?
@iamsickinmymind (29.06.2015 19:19): Není to myšleno jako útok na tebe, jen nevím: Co slíbili CDPR a nedodrželi? Ano, grafika je horší, než na prvních gameplay záběrech (ačkoliv i přesto se vedle AC: Unity jedná o nejkrásnější hru, co jsem hrál), ale co ještě nedodrželi?
@kuler91 (29.06.2015 09:24): Protože to nejlepší RPG opravdu je. Což je krajně znepokojující - hru samotnou bych hodnotil 75%.
Hru, ve srovnání se sliby CDPR, na 50%.
Hru, dle zcela subjektivních kritérií, na 25%.

Ve hře je pár rozvětvených questů, občas vidíme dopad rozhodnutí, někdy dává i přeběh smysl. Ale pro mě je hlavní výčet mínusových bodů, který silně převažuje nad plusovými.

Hodnocení je subjektivní, hodnotím všechny aspekty; od souvstažnosti ke knižnímu, tak k hernímu universu, přes zachování základních pilířů světa (kde se musí vycházet z knih) k logice příběhu samotného - ať už skrze třetí díl samotný, nebo přese celou sérii her - až po výslednou hru kontra sliby vývojářů.

Stačí ti to? Nebo jsem pořád ještě troll?
@pajmič (28.06.2015 19:18): Postavy jsou v rámci herní série napsané tak, že každý díl jednají v rozporu s dílem předešlým a dohromady vždy jinak, než by podle knih měly - a argument "CDPR mají autorská práva" a "lidi se mění" je jenom alibismus, obhajující neschopnost jednoho polského týmu.

O opakujících se tvářích nemluvě.
Po dokončení příběhu, tak pro jaký nejvyšší level jsou vedlejšáky ? Předpokládám, že nic nového se už se ani neotevře .. :)
Každopádně byla to opravdu parádní jízda a dobrodružství ... docela mě mrzí, že už jsem to dohrál :(
Tak nějak mám i pocit, že Skellige je celkem nevyužitá oblast ...
Odehráno 90 hodin a já mám takovej vnitřní pocit, že jsem viděl zlomek celé hry a chci víc !! Jenže u většiny her, jak dojedu hlavní linku, tak už to není ono a pravděpodobně se do hry už ani vracet nebudu, ale příští rok si dám určitě opáčko.

Bez spoileru - Jinak co se týče konce, tak za mě naprosto spokojenost. Docela jsem, protože jsem občas někde četl, že ty konce jsou nic moc, ale podle mého si s tím poradili dobře. Naštěstí jsem měl pravděpodobně jeden z těch nejlepších možných, takže jsem rád. :)
No a ve výsledku je to úplně jedno, protože to tak jako tak jde. A s dostatečně vysokým stealth není ani nutné dělat takové krkolomnosti jako přenášet a házet lidem na hlavu kbelíky :-) Já třeba v Zaklínači nevybírám lidem baráky před nosem, proč bych to dělal? Peněz je dost a nic unikátního tam nebývá. A RP důvodu k tomu už vůbec nemám. Narozdíl od Skyrimu, kde jsem se rozhodl hrát Dovahkiina jako čuráka který si myslí že mu patří svět a tak se podle toho chová :-D
@pajmič (28.06.2015 19:12): Napriklad New Vegas ma tiez fintu na kradnutie, staci si uvedomit ze "chytenie predmetu", tzn. nie zobratie ale "Hold", predmet je stale viditelny a hrac s nim manipuluje, prenasa ho. Toto chytenie nie je povazovane za kradez a staci s chytenym predmetom ist za roh kde nikto nevidi a zobrat si ho uplne. Alebo zobrat nejake vedro a podobne, do neho nahadzat vsemozne mensie predmety a potom cele vedro odniest za roh...
Teoreticky by to nejako podobne mohlo ist aj v Skyrime ale nemam to otestovane.

@iamsickinmymind (28.06.2015 19:07): Podle mě dobře napsaný, leč nevyužitý jako prase. Ani nevim, co je horší. Nudný postavy, který kecaj o ničem nebo dobrý postavy, ze kterejch nedostaneš větu:). Čtenáři se na to však můžou dívat jinak. Postavy už můžou znát a CDPR to vědí. Pro neznalce je to nevýhoda, ale s tím už nic nenaděláš.
@Borghal (28.06.2015 18:06): Jo, ale i ten Skyrim tě potrestá za to, když nakupuješ za pět prstíků a jsi spatřen. U Skyrimu však existuje fajn trik, ze kterýho by si Geralt měl vzít ponaučení :D Zaklínač prostě žádnou ochranu nemá a ruku na srdce v roce 2015 už by to mohli mít pořešený. Ono by to ani tolik nevadilo, kdyby ti každá chajda nebyla otevřená. Každá vesnice je jako jeden velkej supermarket a toho lootu je opravdu hrozně moc. U předešlých dílů jsem podobný problém neměl.
@pajmič (komentář): + za potulnou verzi Andreje Babiše. Pobavilo mě když mě nějaký zoufalec prosil o neuvěřitelný obnos 150K na cestu domů ze Skellige, a já měl v tu chvíli v kapse skoro 40 000 :-D Ale ta "ochrana proti přelootování" mi přijde jako blbost. Většina RPG her tím "trpí", že pokud hráč sbírá vše co může, je z něj nejbohatší postava široko daleko, včetně zmiňovaného Skyrimu. Tam je to ještě horší díky lootování zbrojí padlých, takže jsem podnikal cesty k obchodu každou chvíli, tady jen jednou za pár hodin.
@Mirdaa (28.06.2015 08:51): Já měl ten nejlepší možný konec. Ciri se stala potulnou zaklínačkou pomáhající Geraltovi na jeho dobrodružstvích. Jako svoje děvče jsem měl Triss, takže Geralt o peníze neměl nouzi. :D
Komentář upraven a zbaven několika debilních pravopisných chyb, které byly zapříčeněny pozdní dobou psaní a pálenými bramborami :)
@MikeKing (27.06.2015 23:11): Jde mi o to ze většina hlavního pribehu je o hledani Ciri a o nicem jinem. Srovnaval jsem to z Final Fantasy 7 protože tam se pribeh menil kazdou chvili stylem cerna a bila. A ne, dalších 100 hodin sbiranim otazniku uz travit fakt nechci :)



@Zoltan (27.06.2015 23:23): me ty karty nebavi, triple triad ve FF8 me bavil daleko vic.

A ano, hodne poukazuju na Final Fantasy, dik za pripadne upozorneni, delam to vedome:)
Já teda Gwint dost žeru...questů mám na mapě ještě dostatek, ale není s kým hrát karty :( To sbírání kartiček mě fakt pohltilo :)
Mě by spíš zajímalo, kolik zabere hraní hry se všemi side questy. Bez Gwintu. Ten mě nějak neláká. Teda hra jako taková je fajn, ale když už si najdu čas sednout k Zaklínačovi, chci hrát za něj a ne sedět u karet.
@Charllize (27.06.2015 22:30): A těch 120 hodin si strávil čistě plněním hlavního questu? Protože v pozdější fázi můžeš klidně nabrat 100 hodin plněním vedlejšáků taky. :-))

Ale už tě nechám být nebo si jako ten "číhající ohař" budu fakt připadat.