Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
29 let • Game Tester • ČR - kraj Jihomoravský

Komentář

Přejít na komentáře

The Witcher 3: Wild Hunt

  • PC 95
Co napsat k takové hře? Čím začít? Že je to nejlepší RPG a dost možná také nejlepší hra, jakou jsem zatím hrál? Že se jedná o jeden z nejpoutavějších příběhu, které jsem v herním médiu viděl? Že dialogy, postavy a vztahy mezi nimi jsou naprosto graciózně zpracované a zakomponované do příběhu? Že CD Project decentně pokračuje v odkazu Sapkowského? Že grafika vyráží dech? Jedno je jasné, když tohle všechno napíšu, budu patřit k té dlouhé řadě CDPR fanboyů...No dobře, v tom případě se chci zařadit, protože CDPR RULEZ!

Příběh
Začnu nakonec tím nejdůležitějším, tedy příběhem. Jedná se o krásné zakončení nejen herní, ale i knižní série. Je plný emocí, nebojí se říznout hlouběji a umě pracuje s tím, co dostal do vínku od pana Sapkowskeho. Tvůrci vůbec šetrně pracují s tím, co Sapkowski vymyslel a ani jednou jsem neměl pocit, že by si postavy protiřečili se svými literárními předlohami, nebo že by bylo ve hře něco navíc, co do universa nepatří. Bál jsem se třeba, jak to udělají s Dijkstrou, jelikož v knize je jeho příběh již uzavřen. Nakonec ale jeho přítomnost ve hře dávala naprostý smysl a neurazila. Naopak příjemně překvapila. To stejné platí o hlavních a vedlejších originálně vymyšlených postavách, které se lehce vyrovnají těm původním. Moc se mi také líbili ty klidné, příjemné pasáže, jako třeba Kostýmová párty s Triss, Džinová after-party s Yennefer, Kaer Morhenská party se zaklínači, nebo koulovačka. Tyhle pasáže pomáhali vytvářet k ostatním postavám vztah a umožnili nám je vidět i z jiné perspektivy. Otevřeli se nám a pokecali s námi. Prostě žili! Jen je škoda, že jich ve hře není víc. Zato boje si tady užijete až až.

Bojový systém
Bojový systém... ach bože, ten bojový systém... Půlení utopenců nebylo nikdy zábavnější. Rychle se mi to vžilo do krve. Bylo to svižné, postupné ukrajování nepřátel pěkné a upalování banditů super. Úskoky také vypadají líp, než věčné kotoulování s dvěma měči na zádech.

Questy:
Co se týče questu, tak většina ve svém základu, ruku na srdce, splňují kritéria fetch questů. Co je však naprosto odlišuje je jejich podání. Žádný quest jsem neplnil jen pro zlato, expy nebo loot. Plnil jsem je, protože jsem chtěl vědět, jak se budou vyvíjet. Protože mě zaujali svým příběhem a chtěl jsem vědět, jak na ně zareaguje Geralt. Co se stane na konci a co bylo na pozadí toho všeho. A takhle se to má dámy a pánové dělat! Jen mohli trochu ubrat toho "Witcher sense", které cpali úplně všude.

Grafika a optimalizace
Vedle AC:Unity se jedná o nejkrásnější hru na trhu. Narozdíl od AC:U je však 3. Zaklínač skvěle optimalizovaný. Se svojí GTX 760 jsem neměl problém mít vše, kromě pár políček, na nejvyšší detaily. Krajina vybízí k projížďce na koni a kochání. (Používat k cestování jenom fast travel považuji za rouhání a znevážení vykonané práce uměleckého oddělení) Bouře však mohla být intenzivnější. Což o to, lámání stromů ve větru je fajn, ale to kapání už moc autentické není. Já chci liják.

Hudba
Něž W3 vyšel, pouštěl jsem si tento OST, nebo alespoň nějakou její část, každý den. Je super, že po tolika dobrých, ale už trochu oposlouchaných orchestrálkách, někdo použil aktivně i vokál. Někdo tvrdí, že ten je trochu uřvaný a dokonce i moje máma říkala "Bože, můžeš tu uřvanou krávu ztlumit?" když jsem si trochu hlasitěji užíval The Path, ale ty vokálové jsou pro mě jednoduše nejlepší částí soundtracku. Silver for Monsters je prostě perfektní.

Dabing
Je to jen můj názor, a účelem není vytvořit další flame, ale u mě vede jednoznačně polský. Je to zvláštní. Zkoušel jsem i anglický, ale angličtina mi do světa Zaklínače vůbec nesedí. Polština je taková... autentičtější. Navíc mi vadilo posazení hlasu Geralta v jediné rovině I am Batman, když ten polský dabér umí zvládnout emoce i chladnokrevného profesionála, když je třeba.

Obtížnost
Hral jsem na nejtěžší obtížnost a 1. třetinu hry jsem se bál kdejakého topivce a ghůla. Pár ran a šel jsem k zemi. Jenomže pak nastal jakýsi zlom a ze mě se stal rozsévač smrti, kdy jsem umřel spíše náhodou, nebo vlastní blbostí. Navíc jsem měl na konci na 35 levelu hromadu nevyužitých skillpointů, protože mi většina skillů přišla... tak nějak k ničemu. Velmi mě také mrzí absence NewGame+, ale jelikož to hodně hráčů chce, myslím, že nám nakonec CDPR vyhoví.

Shrnutí:
Je mi to až trapné, kolikrát jsem v tomto komentáří použil slovo ´nejlepší´, ale tato hra, včetně vstřícného CD Projectu, si je všechny zaslouží, protože lepšího... zatím není.

Děkuji ti Zaklínači za krásné strávené chvíle daleko od přítelkyně a rodiny!

PS: A děkuji Walomemu za prodej Sběratelské edice ;)

PPS: A tahle cutscéna mohla být tak o 10 minut delší. Eskelův i Geraltův souboj je parádní!

PPPS: Doufám, že si CDPR uvědomuje svoji příležitost a že se Ciri objeví i v jiných hrách, když dokáže cestovat těmi světy... Cyberpunk, kde létají auta, jak Ciri jednou naznačovala? :)

Pro: To důležité: Příběh, postavy, dialogy, soubojový systém, soundtrack, vedlejší questy, grafika

Proti: Jen blbosti: slabá bouřka, žádné NewGame+, moc Witcher sense, kolísavá obtížnost

+32 +33 −1