Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

The Story of Thor

Beyond Oasis, The Story of Thor - A Successor of The Light

Ancient •  M2 Co. (Wii) •  Backbone Entertainment (PS3, X360)
15.03.1995
19.03.2007
10.02.2009
03.05.2012
11.10.2017
15.09.2022
65
3 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Princ Ali najde v truhlici při jedné ze svých výprav za poklady nádherný zlatý náramek. Svému nositeli musel sahat od předloktí, přes zápěstí až po hřbet ruky, kde byl zakončen masivním modrým drahokamem. Náhle v Aliho mysli promluvil hlas, který jej požádal, aby si náramek nasadil. Když tak Ali učinil, měl vidinu, ve které mu duch čaroděje jménem Reharl prozradil, že existuje ještě stříbrný náramek a vypověděl mu svůj příběh. Před dávnými časy nebyl Aliho rodný ostrov Oasis zdaleka tak klidným místem, ze kterého by bylo třeba vyrážet za dobrodružstvím jinam. Jednalo se naopak o velmi horkou půdu, o kterou vedl válku dobrý a zlý čaroděj.

Zatímco dobrý Reharl využíval zlatý náramek k využívání síly přírodních živlů, zlý Agito ten svůj stříbrný výhradně k ničení a vytváření chaosu. Nelítostný střet vyústil v zabití obou najednou. Válka skončila a oba náramky byly dlouho považovány ztracené. Agito zůstal stejně jako Reharl zaklet ve svém náramku, což mu ale nezabránilo v osnování svého ničivého návratu a dokonání díla zkázy na Oasisu. Reharl se při vyprávění zmínil i o tom, že Ali je předurčen k velkému úkolu. Ta chvíle právě nastala, na ostrůvku s hrobkou vypuká zemětřesení a Ali se jen tak, tak zachraňuje útěkem na člun. Agito sbírá síly a je jen otázkou času, než se vrátí!

Náramek potřebuje zpátky čtyři živly, aby s ním šel Agito zastavit, ty jej však už dávno opustily a princ Ali je musí znovu najít. Jedná se o vodní (Dytto), ohňový (Efreet), stínový (Shade) a rostlinný (Plant) živel. Svými adventurními prvky hra nejvíce připomíná The Legend of Zelda. Svého hrdinu nahlížíte z pohledu "top down" a vedete jeho kroky při plnění questů skrz různé mapy, kde není o konfrontaci s protivníky nouze. Nůž je základní zbraní, kterou princ nikdy nedá z ruky, ale později můžete ve hře sebrat i meče, kuše. Musíte, ale u nich počítat s tím, že se po několikerém použití rozbijí. S každým získaným živlem se navíc rozšiřují vaše schopnosti magie, sebeuzdravováním počínaje a odemykáním tajných prostor konče.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • SegaMD 90
Pro Segu Mega Drive existuje navzdory velmi bohaté knihovně jen velmi málo her, které by se daly označit nálepkou RPG. Jedna z těch nejlepších vyšla v Japonsku na konci roku 1994 a nesla název Beyond Oasis (v Evropě The Story of Thor).

Beyond Oasis bývá nejčastěji označováno za akční RPG (i když já bych se spíše přikláněl k akční adventuře), kde hlavní důraz bych kladl právě na slovo akční. Hru má totiž na svědomí společnost Ancient, která pro Segu Mega Drive, vytvořila trojici legendárních bojovek Streets of Rage. Hlavní hrdina princ Ali tak má ve svém repertoáru skoro až neuvěřitelných 11 různých kopů, seků a úderů, a to vše za použití pouhých dvou tlačítek, kdy C se používá pro skok a B pro útok. Vše záleží na tom, jestli B stisknete jednou nebo opakovaně případně zda ho podržíte, jaká k tomu stisknete směrová tlačítka, jakou používáte zbraň a zda zůstanete na zemi nebo vyskočíte.

Zbraní jsou ve hře tři druhy - meče, kuše a bomby a po většinu hry nalézáte takové, které mají omezený počet použití než se rozbíjí. Kromě nich má Ali k dispozici ještě svůj nůž, který je sice nerozbitný, ale nepřátelům s ním způsobíte dost malé poškození. Na druhou stranu je Ali s nožem velmi obratný, takže máte k dispozici větší škálu kopů a úderů než když používáte těžkopádnější meč. Ve hře se dají nalézt i nerozbitné zbraně (konkrétně tři druhy kuší, nejsilnější meč a nekonečná zásoba nejúčinnějších bomb), ale jejich získání je podmíněno úspěšným zvládnutím nějaké náročné nepovinné pasáže. Chcete-li kupříkladu získat nekonečnou zásobu bomb, musíte přeskákat obtížnou pasáž, kde se některé plošinky pohybují, jiné vám zmizí pod nohama a do toho se točí vítr, který mění délku skoků a aby toho nebylo málo, ještě na vás nalétávají otravní opeřenci, kteří vás můžou z plošinky shodit. Pro získání nejlepšího meče je zase třeba zvládnout 100 pater podzemních místností, kde se můžete těšit na stále větší množství silnějších nepřátel. Získat nekonečnou zásobu nejlepších zbraní je opravdová výzva, ale hra se dá dokončit i bez nich.

Příběh se točí kolem prince Aliho, který má zálibu v hledání pokladů. Když jednoho dne nalezne v jeskyni zlatý náramek, objeví se duch, který mu odvypráví příběh, z něhož se dozví, že náramek kdysi patřil mocnému čaroději Reharlovi, který se střetnul se zlým čarodějem Agitem, majitelem stříbrného náramku. A zatímco stříbrný náramek slouží k ničení a šíření chaosu, majitel zlatého náramku díky němu může ovládnout síly přírodních živlů. Dále mu duch sdělí, že jelikož byl nalezen zlatý náramek, musí se nevyhnutelně objevit i ten stříbrný a musí dojít k souboji dobra se zlem. Příběh je poměrně přímočarý a bez větších zvratů. Vašim úkolem je projít ostrov Oasis a ve čtyřech chrámech získat kontrolu nad čtyřmi živly, s jejichž pomocí lze zlo porazit.

Ve hře postupně naleznete živly vody, ohně, stínů a rostlin. Ty můžete využívat jednak jako společníky v boji, ale hlavně k tomu, aby vám zpřístupnily dosud nedostupné lokace. Vždy můžete využívat pouze jeden živel najednou a pouhá jeho přítomnost Alimu soustavně odčerpává magickou energii. A pokud začnete využívat schopnosti živlu, odčerpávání magické energie se ještě zrychlí. Všechny živly můžete kdykoliv odvolat a pokud je k dispozici nějaký vhodný zdroj, můžete místo něj vyvolat jiný. Živel vody tak lze vyvolat z kteréhokoliv zdroje vody. Stačí třeba voda kapající ze stropu nebo dokonce nepřátelé založení na bázi vody. Ohnivý živel lze kupříkladu vyvolat z různých táboráků, pochodní, ale pokud jste dostatečně rychlí, tak i z vybuchující bomby. Ve hře je možné nalézt celkem 60 drahokamů (15 od každého druhu), které zvýší účinnost útoků daného živlu a sníží počet spotřebovávané magické energie.

Herní svět je víceméně otevřený, ale do některých lokaci se dostanete, až když získáte určitý živel. Obtížnost by se dala označit spíše za nižší. Co ovšem dokáže být někdy až otravné jsou skákací pasáže. Těch sice není ve hře mnoho, ale ovládání skoků není moc přesné, plošinky se často pohybují a na Aliho útočí nejrůznější havěť, která se ho z nich snaží shodit. Bossové jsou velcí a "krásní", ale většinou se dají porazit na první pokus. Ali má totiž inventář, do kterého se vejde docela dost jídla, které mu doplňuje zdraví a magickou energii a vyléčit se dá kdykoliv, takže většinou by mělo bossovi dojít zdraví dříve než vám. Herní doba se pohybuje někde mezi 6-8 hodinami a pokud nebudete nepřátele pouze obíhat, protože za jejich zabití stejně nedostanete žádné zkušenosti, budete mít na konci hry na svém kontě klidně i dva tisíce pobitých monster (hra po dohrání zobrazí statistiku). RPG prvky spočívají pouze v tom, že v průběhu hry se vám zvyšuje zdraví a magická energie a díky drahokamům se zlepšují útoky živlů.

Na Beyond Oasis se díváte shora a na grafice hry je opět znát, že vyšla na konci životního cyklu Segy Mega Drive, protože patří mezi to nejhezčí, s čím se na této konzolí setkáte. Postavy i budovy mají reálné proporce a celý svět má skoro až komiksový nádech. Hudba není špatná, ale dost se opakuje a kromě hlavního motivu neobsahuje žádné výraznější melodie, které by stály za zapamatování.

Beyond Oasis je součástí všech možných kolekcí her pro Segu Mega Drive a pod názvem The Story of Thor hru naleznete i na konzolce Sega Mini. Pokud patříte mezi fanoušky starých her, určitě si ji zahrajte, protože se vám do rukou dostane jedno z nejlepších akčních RPG, které v šestnáctibitové éře vzniklo.

Pro: Široká škála útoků, využívání živlů, nádherná grafika

Proti: Skákací pasáže, místy nevýrazná hudba

+14
  • PC 80
  • SegaMD 80
Třetí hra na Segu Mega Drive v jednom měsíci a rozhodně nejpříjemnější překvapení. Nejde jen o to, že jde o povedenou záležitost, ale především jsem dopředu nic neočekával. A dostal jsem velmi povedenou hru ve stylu starších dílů série The Legend of Zelda. V Beyond Oasis (rozhodně přiléhavější název než Story of Thor) se jako princ Ali postavíte mocnému zlu a zkusíte zachránit svět. Z ptačího pohledu viděný svět je pěkně prokreslený a díky celkem velkému měřítku i detailní. To platí i pro animace postav. Svět celkově není extra velký, ale mnoho lokací se velmi liší. Díky hledání a plnění mnoha výzev hodně cestujete a rozhodně nehrozí stereotyp. Hra také odměňuje pečlivý průzkum.

Příběh je podáván především pomocí rozhovorů a několika animací. V cestě vám stojí řada hádanek, pro postup dále je často nutné získat klíč nebo speciální schopnost. Tyto schopnosti si osvojíte díky spojení se čtyřmi živly, které lze pak za určitých podmínek využívat. Kromě otevírání cesty dál poslouží i jako magie užitečná v boji. Na to primárně slouží řada zbraní, ale kromě základní má každá omezený počet použití. Je tak nutné taktizovat, kdy je třeba využít silnější zbraň a kdy stačí základní. Na několika místech jsou ukryté speciální výzvy jejichž odměna je často silná zbraň s nekonečným použitím. Nezískal jsem všechny, ale i ty dvě dost pomohly v druhé polovině hry. Nechybí ani tradiční šílenost v podobě 100 patrového "dungeonu".

Obtížnost je nastavená rozumně až na jeden prvek, který zároveň považuji za největší mínus hry. Jde o plošinkové části, ve kterých je potřeba přecházet mezi pohybujícími se plošinami, často během útoků nepřátel. Únavné, frustrující a nezábavné. Celkově jsem ale ze hry nadšený, od hratelnosti po slušný příběh včetně povedeného konce. Pokud máte podobný styl her rádi, Beyond Oasis určitě vyzkoušejte.
+14