Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Tak jsem si po letech splnil tento rest, kdysi několikrát neúspěšně rozehrané The Legacy: Realm of Terror. Konečně dohráno, ale teda musím říci, ani náhodou bez návodu. Na jednu stranu to je geniální kultovní záležitost, na druhou stranu docela hodně frustrující. Omezení možnosti léčení a doplnění many je na celou hru žalostně málo. Chtělo to hodně restartů. Jednou celé hry, jindy zase celých úrovní ve smyslu, projel jsem to blbě, vyplýtval jsem moc many a lékarníček, teď ten level dám znovu a lépe, navíc s featurkou díky hintu nalezenou, jak většinu nepřátel v levelu eliminovat díky splnění určitého puzzle. Rozhodně to není typický dungeon. Nejde si dát rest po každém boj na doplnění many. Přitom tu ale vynucený rest je, postava musí aspoň jednou denně herního času spát. Ale ne kdykoliv. Až poté, co zahlásí únavu. Což se mi stalo 2x za celou hru.
V druhém levelu by měla být safe room, kde by se mělo dát vyspat, jenže je zamčená a nikde jsem k ní nenašel v tomto patře klíč. Je to zoufalé, protože mi naskakují hlášky, že postava se musí vyspat, jinak nebude moci vykonávat činnosti pořádně. A je to pravda, postava je najednou nanicovatá, už neumí pořádně seslat ani kouzlo, neumí už načerpat ani manu, ani používat lékárničku. Před tím to vše v pohodě uměla. Ale když se tady nedá nikde vyspat... Zatím u mě panuje z této hry rozladění. Už kdysi jsem ji zahodil kvůli nedostatkům zdrojů pro smysluplný boj s nepřáteli a teď mi i dokazuje, že dokáže hráče dostat do bezvýchodné situace, kdy jediným řešením je začít hru odznova.

Po zkompletování dvou levelů a proběhnutí poloviny dvou dalších mi z toho zatím vychází, že hororovým laděním a prostředím získala hra sice kultovní status, ale designérsky nejde úplně o precizní kousek a hráč sem musí potýkat se spoustou nedotažeností. Například práce s inventářem je utrpení a sebrání předmětu ze země nebo manipulace s předměty nefunguje na první dobrou. Kliknu, nic, kliknu znovu, zase nic, kliknu potřetí a předmět se vezme, jenže jej v inventáři asi neumístím pixelově přesně do kolonky a tak se předmět vrátí zpátky na původní místo. Pokusit se o přezbrojení nebo nabití pistole během souboje obvykle končí rychlou smrtí.

Edit: Tak chtělo to restart, novou postavu a více spěchat, nepoflakovat se, pokud možno většinu soubojů vynechat. Ve hře jsou hodiny, vlastně běží čas a ten je rozhodující. Pokud se zdržím extrémně, postava padne vyčerpáním. a ta safe room, kde se dá odpočívat, tak tam se musí dveře vyrazit. Mě to pochopitelně už nešlo, protože postava padala únavou. Jako je to typická hra typu - nejprve začni, ztroskotej tam a podruhé to rozjeď s tím, že už víš. Akorát u hry s RPG prvky, v kterém člověk sbírá zkušenosti je to trochu blbé. Snaha o nějaký level up přemýšlení, co vylepším, trochu padá na tom, že to jde zblbnout a hraje se odznovu.
@MickTheMage (12.04.2013 17:36): Staré klasicky hraju s návodem, spím průměrně pět hodin denně a chodím normálně do práce :-) Kdybych hrál jako CRPG Addict (bze návodu, rad atd.), tak mi jedna hra zabere místo dvou dnů měsíc.

Jinak pokud chceš CD verzi, tak ta je pouze velmi odporná růžová, všechny ostatní normálně vypadající verze jsou pouze disketové.
@mazar1234 (12.04.2013 16:42): Je to dlouho, co jsem hrál UU. Nebylo to tak, že se klávesami A a D otáčelo? Ovládání v Legacy funguje tak, že WS vpřed/vzad, AD slide, QE otáčení. Praktický význam to má takový, že si nemusím ukroutit levou ruku jako v případě, kdy bych ovládal pohyb na numerce nebo šipkách (případně neprakticky posunovat na klávesnici). Jinak krom pohybu se dá hrát celá hra na klávesnici, ale při ovládání pomocí myši není třeba další klávesy používat.
Phoenix je bud na materskej dovolneke alebo je nezamestnany alebo neviem, kde berie tolko casu dohravat tieto krasne klaisky :)

Legacy tiez patri k tym, co chcem do zbierky, a jedna z tych ktore som nedohral kvoli nejakemu bugu (zaseku) aspon co si pamatam. Mozno tam bol aj iny dovod - holt je to skoro 20 rokov, takze... :)
@Phoenix (09.04.2013 13:05): Ultima Underworld z rovnakeho roku ho ma tiez (WASXD) takze hovorit o prvenstve je diskutabilne.

Inac ma to nejaky prakticky vyznam? Tym myslim nutnost pouzivat viacero klaves na ovladanie, co by sa robilo zle s rukou polozenoou na sipkach. Akoze nejake use, open, crouch, jump, attak, reload.... atd.
@Richmond (12.04.2013 13:24): 50 :-) A ano, nikdo to moc nezná. Mně říká z celé jejich tvorby něco málo jen The Guild of Thieves (ale ne že bych to někdy hrál). Oni tím svým Magnetic Windows (prvně 1990 ve Wonderland) dost předběhli dobu (Windows 3.1 spatřily světlo světa až o dva roky později, nicméně možná je inspiroval starý Mac OS).
Po přečtení komentáře jsem zahlasoval na GOGu do Wishlistu :) Bohužel zatím jen 49 hlasů. Přijde mi, že hra není moc známá. A vlastně ani nevím, kdo vlastní práva.
@Richmond (09.04.2013 10:13):

1) Velmi zajímavé balancování na hranici RPG/Adventure. Postava například nedostává zkušenosti za boj, ale za čtení dopisů a plnění úkolů. Předměty je třeba používat také IMHO častěji než je v RPG běžné.

2) Široké možnosti vývoje postavy. Pět primární vlastností, které se v průběhu hry už IMHO vylepšovat nedají, z nich je odvozených dalších dvanáct sekundárních, které je možné zlepšovat okamžitě za získané zkušenosti (neexistuje tady level postavy, je třeba dát pozor na dosažení maximální hodnoty experience, aby pak člověk o další zkušenosti nepřišel). Stejně tak je možné zlepšovat kouzla, ta je nutné nejdříve najít (případně pokud má postava na počátku hry vysokou Wisdom, tak dostane náhodně několik základních kouzel, podle výše Wisdom dvě nebo tři). Rozhodně není dost bodů na to, aby člověk výrazně zlepšil více než pár vlastností ovšem na poslední boj je bezpodmínečně nutná magie. Kouzel je poměrně dost (dvacet kusů).

3) Nestvůry je možné sejmout pěstmi (schopnost Brawling), ale je to možné tak u počátečních zombií, u zbytku už je to problém. Záhy ovšem člověk najde různé střelné zbraně, případně zbraně pro boj zblízka (schopnost Firearms, Clubs a Blade). Samozřejmě také výborně funguje magie, kterou ale zase není radno plýtvat. Jinak je možné se nestvůrám vyhýbat, buď klasické obíhání ve větších místnostech nebo "probíhání" v jedničkových chodbách (inovativní, z dungeonů tohle "umí" snad jen DM 2, úspěch záleží na schopnosti Dodge). Je také možné najít různé typy předmětů, které určitý typ nestvůr "zastrašuje" a tyto pak neútočí. Stejně tak je možné některé typy nestvůr zlikvidovat najednou prostřednictvím splnění speciálního úkolu (zatím jsem narazil na čtyři takové momenty). Já zatím pobíjím nestvůry kombinací šuriken + pravděpodobný bug ve hře (nestvůry se špatně trefují, když stojí ve dveřích, ale může to být čímkoli jiným např. vybavením). Některé nestvůry není možné zabít zbraněmi na blízko, jiné jsou zase odolné proti něčemu jinému, případně jdou naopak výborně zabít nějakou speciální zbraní například ohniví elementálové hasičákem. Co jsem zatím vypozoroval, tak ve hře není respawn (nicméně na jeden druh nepřátel není radno útočit a boje jsou poměrně obtížné, takže nemá smysl pobíjet všechno co neuteče).

4) Magie je poměrně omezená, je možné doplnit manapoints pomocí speciálních předmětů (kterých není na rozdávání), případně spánkem (ovšem pouze na speciálních místech, navíc postava po kompletním prolezení čtyř pater z dvanácti stále hlásí, že není unavená).

5) Hra je poměrně krátká, v zásadě má deset relativně malých pater, ale na druhou stranu je jednak obtížná a druhak napěchovaná originálními nápady. Výbavu je nutné nosit v příručním kufru, který má ovšem velmi omezený počet místa. Při vypadení světel se hodí baterka, které ovšem docházejí baterie. Některé dveře jdou vyrazit pomocí skillu Force, jiné jdou odemčít speciálním kouzlem, k některým je potřeba najít klíč (v jedné z počátečních místností lze objevit keyring, takže není problém s místem). Občas je také možné potkat neútočící NPC, která lze ale špatným volením otázek rozzuřit a dojde opět k lítému boji.

6) Hru sice hraju s návodem, ale díky tomu, že je přítomen automaping a navíc v návodu není zdaleka všechno, tak se královsky bavím.

EDIT: Zapomněl jsem dodat, že je to snad první hra, ovládající se pomocí WSAD (dlouho před The Terminator: Future Shock). V DOSBoxu je to už sice jedno, ale každopádně se jedná o další zajímavou vlastnost. A primární vlastnosti se dají vylepšit i v průběhu, jen je to poměrně "drahé".
Dohrány téměř čtyři patra, tuhé jaxvině, pomáhám si všem možnýma fintama, na které jsem přišel.
@Artran (20.10.2012 18:56): S tou perspektivou a pohledem je v řazení 2D/3D adventur celkem problém. On takový Riven nemá s 3D nic společného, Last Express také není zrovna 3D a pro změnu Legendí/Dynamix hry, zde z většiny řazené jako 2D, jsou z první osoby.

Nicméně Legacy bych také změnil na RPG (primárně).
@Artran (20.10.2012 18:30): ale toto je uplne jiny pripad nez Normality, je to spise jak psal Mick - dungeon, vzdyt je zde pohyb realizovan po krocich a otaceni je fixni, vzdy o 90 st.

Tomuto se urcite neda rikat 3D adventura.
Proč se v textu píše "Tato first person 3D adventura" a je v sekci 2D adventura? Tohle je přeci podobný případ jako Normality.
Jaka adventura, to je "dungeon" ako vysity - s perfektnou volbou vlastnej postavy (ergo kaslat na tie preddefinovane). :)

Teraz si este byt tak isty, ci som ju tehda v 94 aj dohral :) Co nic nemeni na tom, ze je to zaujimava a svojim sposobom (prostredim v kombinacii so zanrom) originalna vec.