Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 75
The Legacy začíná v momentě, kdy hlavní hrdina zdědí po svých předcích obrovské sídlo. Poté, co dorazí do haly, se za ním zavřou vstupní dveře, úkolem je tedy dostat se z prokletého domu pryč. Odhalování příběhu probíhá pomocí čtení záznamů z deníků příbuzných či jiných osob, které do domu zavítaly a už jej nikdy neopustily.

Herně The Legacy zajímavě balancuje na hranici RPG/Adventure. Na počátku hry je možné si vybrat z několika předdefinovaných postav, každou je ovšem možné upravit z hlediska vlastností k obrazu svému. Postava má pět primární vlastností - Strength, Knowledge, Dexterity, Stamina, Willpower - na první tři je navíc navázáno dalších dvanáct sekundárních vlastností/schopností (Firearms, First Aid a další). S Willpower je spojeno sesílání kouzel (dvacet různých kusů, většinou útočná či obranná kouzla, ovšem najdou se i výjimky typu otevírání zamčených dveří). Postava ve hře získává zkušenosti za odhalování příběhu (čtení poznámek, plnění úkolů), neexistuje ovšem systém levelů, primární i sekundární vlastnosti se vylepšují přímo za získané zkušenosti (je třeba dát pozor na dosažení maximální hodnoty experience, aby pak člověk o další zkušenosti nepřišel). Stejně tak je možné zlepšovat kouzla, ta je nutné nejdříve najít (případně pokud má postava na počátku hry vysokou Wisdom, tak dostane náhodně několik základních kouzel, podle výše Wisdom dvě nebo tři). Rozhodně není dost bodů na to, aby člověk výrazně zlepšil více než pár vlastností a dvě tři kouzla.

Hra se zkládá z celkem deseti levelů, od nadzemních pater domu a sklepení přes rodinnou kryptu až po level v pyramidě. V každém levelu jsou unikátní tématičtí nepřátelé (kostlivci v kryptě atd). V boji je možné na počátku použít holé ruce (schopnost Brawling), ale s úspěchem tak u počátečních zombií, u zbytku už je to problém. Záhy ovšem člověk najde různé střelné zbraně, případně zbraně pro boj zblízka (schopnost Firearms, Clubs a Blade). Některých typů nepřátel je možné se nadobro zbavit splněním speciálního úkolu, případně je alespoň odradit od útočení použitím speciálního předmětu / oblečení. Jinak je možné se nestvůrám vyhýbat, buď klasickým obíháním ve větších místnostech nebo "probíháním" v "jedničkových" chodbách (inovativní, z dungeonů tohle "umí" snad jen DM 2, úspěch záleží na výši schopnosti Dodge). Samozřejmě také výborně funguje magie, kterou ale zase není radno plýtvat, magenergie se dobíjí buď pomocí speciálních předmětů (kterých ale není na rozdávání) nebo spánkem (pouze na speciálních místech, postava mi ovšem pravděpodobně kvůli bugu tvrdohlavě odmítala celou hru příkaz ke spánku s tím, že není unavená). Naprostá většina nestvůr se nerespawnuje, ovšem za jejich likvidaci nejsou žádné zkušenosti.

Hra je poměrně dost obtížná kvůli nevyzpytatelným bojům (nestvůry dávají damage dost náhodně, někdy se zaseknou a neútočí, některé nejdou zranit jinak než střelbou, jiné pouze magií, je třeba mít také poměrně vysoké příslušné vlastnosti) a značnému omezení výbavy postavy. Tu je nutné nosit v příručním kufru, reálně má tedy postava jednu věc v jedné ruce, kufr se čtrnácti "políčky" ve druhé ruce plus čtyři "políčka" po kapsách, předměty ovšem často zabírají více než jedno políčko. Člověk navíc nikdy neví, co bude kdy potřebovat. Na druhou stranu není problém se díky velikosti levelů pár pater vrátit do jedné místnosti, ze které si člověk vyrobí odkladiště.

Nevyhly se mi ovšem některé bugy. V prvé řadě výše zmíněný se spánkem. Jedna zbraň velmi nelogicky způsobovala, že nepřátelé téměř neútočili, na druhou stranu někdy útočili v momentě, kdy jsem proti nim používal onen speciální předmět. Obecně se navíc velmi rádi zasekávali nebo mi ubírali zdraví v momentě, kdy šli směrem ode mě a já na ně útočil zezadu.

Z technického hlediska je jinak hra poměrně zajímavá. Jedná se asi o první hru, která se ovládá pomocí WSAD, ovládací okna (inventář, výhled, lišta se zprávami a další) jdou téměř libovolně přeskládat a hra obsahuje slušný automaping.

Pro: námět, košatost vývoje postavy, originalita herních mechanismů

Proti: slabší boje, bugy

+15