Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

The Last Remnant

The Last Remnant Remastered

59
9 hodnocení Platformy
Žánr:
RPG > nezařazeno *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
20.11.2008 X360
20.03.2009 PC
06.12.2018 PS4
10.06.2019 Switch
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://na.square-enix.com/remnant/
The Last Remnant je japonské RPG od tvůrců série Final Fantasy, které původně vyšlo na Xbox 360 a posléze bylo konvertováno na PC a v podobě remasterované verze i na PlayStation 4. Ústřední postavou příběhu je mladý osmnáctiletý šermíř Rush Sykes žijící se svojí sestrou Irinou na místě zvaném Eulam. Irinu však unese člen jedné záhadné organizace, který se může pyšnit létajícím Remnantem. Rushovi tak nezbývá nic jiného, než se chopit meče a vydat se po jeho stopě. Cestou se tak dostane do jádra obrovské bitvy mezi různými frakcemi. Ze záchranné mise se tak stává epické dobrodružství.

Co jsou to Remnanty? Velmi silné starobylé artefakty, které mohou mít jakoukoliv velikost a podobu od malého prstenu, přes obyčejnou věc, zvíře, zbraň až po kolosy jako je například obrovský meč, kolem kterého leží město Athlum. Tyto artefakty mohou rozhodnout bitvu, pomáhat lidem k blahobytu, ale také rozsévat chaos a utrpení.

Po první bitvě se příběh pohne dále a vyplivne na vás rozlehlý svět plný questů a soubojů, jenž obývají čtyři rasy - Mitra (klasičtí lidé), Sovnni (kočičí lidé), Qsiti (ještěří lidé) a Yama (rybí lidé). Cestou posbíráte i nějaké spolubojovníky, kterým můžete radit, jakým směrem mají vést své povolání.

Hlavní náplní hry jsou tedy rozsáhlé souboje. Jsou v tahovém režimu a ovlivňujete či přímo ovládáte část armády. Během soubojů vás hra vybídne k tlačítkové kombinaci (kombu), úspěch se rovná silnějšímu útoku či silnější obraně.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Nikdy jsem neměl příliš v lásce japonská RPG a tak jsem byl sám sebou překvapen, když mě tato hra z dílen vývojářů populární Final Fantasy série zaujala natolik, že jsem ji dal šanci.

Co patrně zaujme na první pohled? Rozhodně značně epické zpracování hry jako celku, netradičně pojatý soubojový systém a ne tolik obvyklé rasy (rozhodně nic ze škatulky "generic fantasy").

Příběh je již velmi dobře nastíněn v anotaci hry a tak není třeba se o něm nikterak rozepisovat, není to nic převratného, nicméně ani neurazí.

Hlavní devizou hry z pohledu PC hráče je právě soubojový systém, ve kterém neovládáte jednotlivé hrdiny, ale jejich skupinky, kterým zadáváte příkazy, zda mají v následujícím kole léčit, bránit se či útočit, ale také máte možnost vybrat si některou ze speciálních (a efektem i účinkem velmi epických) schopností.

Překvapí i ukazatel morálky a také fakt, že zejména v pokročilejších fázích hry nejsou všechny souboje procházka růžovou zahradu, ale je nutné dobře taktizovat a mít také kus pověstného štěstí. Někteří bossové a jejich poskokové jsou skutečně nepříjemní a dokážou velmi potrápit.

U soubojů ale nastává z mého pohledu i hlavní kámen úrazu této hry - poměrně značná monotónost, souboje s nepřáteli a bossy běží podle velmi podobné šablony a i když díky rozvoji vašich hrdinů máte k dispozici lepší schopnosti a zbraně (některé skutečně über epické - všimněte si, už potřetí používám slovo epické - ona ta hra epická skutečně je =)), mě osobně se po čase souboje zajedly a hru jsem odložil. Nicméně věřím, že některým hráčům tento styl hraní sedne a budou si libovat.

Krátké shrnutí na závěr - netradičně pojaté, graficky solidně zpracované, epické RPG se zajímavými a nápaditými prvky, jehož hlavní nevýhodu shledávám v po čase ohraných soubojích, které mohou místy i nudit.

Pro: Netradiční soubojový systém a rasy

Proti: Souboje se mohou po čase omrzet a nudit, z počátku je potřeba proniknout do všech prvků soubojového systému

+9