Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 70
Nikdy jsem neměl příliš v lásce japonská RPG a tak jsem byl sám sebou překvapen, když mě tato hra z dílen vývojářů populární Final Fantasy série zaujala natolik, že jsem ji dal šanci.

Co patrně zaujme na první pohled? Rozhodně značně epické zpracování hry jako celku, netradičně pojatý soubojový systém a ne tolik obvyklé rasy (rozhodně nic ze škatulky "generic fantasy").

Příběh je již velmi dobře nastíněn v anotaci hry a tak není třeba se o něm nikterak rozepisovat, není to nic převratného, nicméně ani neurazí.

Hlavní devizou hry z pohledu PC hráče je právě soubojový systém, ve kterém neovládáte jednotlivé hrdiny, ale jejich skupinky, kterým zadáváte příkazy, zda mají v následujícím kole léčit, bránit se či útočit, ale také máte možnost vybrat si některou ze speciálních (a efektem i účinkem velmi epických) schopností.

Překvapí i ukazatel morálky a také fakt, že zejména v pokročilejších fázích hry nejsou všechny souboje procházka růžovou zahradu, ale je nutné dobře taktizovat a mít také kus pověstného štěstí. Někteří bossové a jejich poskokové jsou skutečně nepříjemní a dokážou velmi potrápit.

U soubojů ale nastává z mého pohledu i hlavní kámen úrazu této hry - poměrně značná monotónost, souboje s nepřáteli a bossy běží podle velmi podobné šablony a i když díky rozvoji vašich hrdinů máte k dispozici lepší schopnosti a zbraně (některé skutečně über epické - všimněte si, už potřetí používám slovo epické - ona ta hra epická skutečně je =)), mě osobně se po čase souboje zajedly a hru jsem odložil. Nicméně věřím, že některým hráčům tento styl hraní sedne a budou si libovat.

Krátké shrnutí na závěr - netradičně pojaté, graficky solidně zpracované, epické RPG se zajímavými a nápaditými prvky, jehož hlavní nevýhodu shledávám v po čase ohraných soubojích, které mohou místy i nudit.

Pro: Netradiční soubojový systém a rasy

Proti: Souboje se mohou po čase omrzet a nudit, z počátku je potřeba proniknout do všech prvků soubojového systému

+13