Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Ačkoliv tuhle hru málokdo hrál a nejspíš to tak zůstane ( ze steamu byla stažena a nejde koupit, takže pouze x360, ps4/5, Switch a mobily) rad bych sepsal jak hra funguje ohledně mechanik.



The Last Remnant je už v základu celkem brutálně těžká hra a obsahuje plno mechanik které můžou výrazně ulehčit nebo ještě zhoršit průchod hrou. Hra většinu věci vysvětluje vágně a plno vzasade vůbec.

Prvni a asi nejdůležitější je Battle Rank. Mechanika která muže udělat ze hry peklo. V kostce to znamená ze čím vyšší BR tím je hra těžší. BR se zvyšuje na základě odehraných soubojů a čím víc hráč bojuje tím jsou nepřátele silnější. Muže tak dojít k situaci ze některý boss se díky tomu stane porazitelny jen díky štěstí a opravdu mnoha pokusům.

Problem je v tom ze hra nemá klasické levelovani ale statistiky postav se zvyšují náhodne na základě obtížnosti souboje. Takže jak docílit toho aby BR zůstal nízko a přitom se postavy zlepsovali. Není to vůbec snadné. Hráč zpočátku hry dostane možnost na chvíli zpomalit čas a tím možnost proběhnout kolem nepřátel, označit je a vtahnout vsechny které označil do jednoho souboje. Tím nastane situace ze se absolvuje jen jeden souboj kde je hodně nepřátel, je vyšší šance na zvýšení statistik a BR se zvýší jen málo, jelikož šlo jen o jeden souboj.

Pro příklad: V místnosti jsou čtyři nepřátele a když je hrac zabije po jedné tak mu za každý souboj přibude do BR skrytých, dejme tomu 80 bodu a za ty čtyři souboje, protože po jednom to je snadné, se třeba dvoum postavam z patnácti zvýší HP. V případě ze hrac vtáhne vsechny čtyři nepřátele do jednoho souboje se BR zvýší jen o 20 bodu a jelikož díky tomu šlo o těžší a delší souboj kde se použilo víc abilit a bojovalo víc postav dojde ke zvýšení HP a dalších statistik třeba u deseti postav z patnácti.
Ne vždycky je to mozne ale soubojům po jednom je lepší se vyhýbat. Taky se to nesmí přehnat a natáhnout do jednoho souboje těch nepřátel moc, jelikož to pak muže skončit nápisem game over.

Další poměrně nejasná věc jsou povolání postav které se mění automaticky na základě toho co postava v souboji děla. A jelikož nejde zadávat při souboji příkazy konkrétně ale jen na základě povelu ( lecit, použit magii atd.) jde o další bolehlav. Každá postava má nějaké dispozice v čem muže být ideálně nejlepší. Takže z někoho muže být super tank a z někoho super healer nebo mág. Ovšem když to hráč zanedbá muže se stát ze finální povolání ideálního tanka bude třeba scout. Jak tomu zabranit. Je třeba v nastavení postavy a jejich skillu ve správnou chvíli vypnout určitě skilly a tím zabranit jejich požívání. A ano, bez návodu nebo stylu pokus omyl to moc nepůjde. Ona to není kritická featura jelikož každé povolání i bez zásahu je nakonec celkem v pohode použitelné ale když si to hráč pohlídá aspoň u par postav výsledek je znát. Set skillu které se postava učí závisí na zbraní a jejím uchopení ( dual wield, one handed a two handed) Tady je prostor pro experimentování s uchopenim zbraně. A tím se dostáváme ke zbraním.

Jedina postava ve hře které lze měnit vybavení je hlavní postava Rush Sykes. Všichni ostatní tuto možnost nemají a funguje to tak ze pokud hráč najde vhodnou zbraň, daná postava si o ni řekne a když to hráč povolí, začne ji používat. Na to přímo navazují upgrady zbraní kde to funguje stejně jen si dana postava řekne o materiál na upgrade. A tady nastává další problém. Materiálu na upgrady je spousta a da se ziskat různými způsoby. Když nějaký materiál někdo na upgrade potřebuje oznámí to předem nebo si o nej řekne po souboji kdy daný materiál bývá součástí dropu po priserach. Problém je v tom ze pokud to hráč chce dělat cíleně musí si to psát a někde na internetu najít kde se daný materiál dá ziskat. Lze to ponechat náhodě ale pak muže dojít k tomu ze některé postavy neupgraduji skoro nic jelikož daný materiál nikdy nikdo nenašel a minul.

No to by prozatím stacilo. :D
Predpokladam, ze nejlepsi je brat Remastered edici. Podstatnejsi pro/proti zda PS4 nebo Switch?
@7c (17.05.2022 17:38): No hned si mne napadnul jako idealni zájemce a koukám ze správne :)
Já nad znovuzahranim prave spekuluju, tak jsem to tady trochu oživil. Sice jsem to před asi 12ti lety dohral ale celou dobu mě pronásleduje pocit ze to nebylo úplně idealni a za tu dobu jsem už pozapomněl plno věci. Zrovna včera jsem si četl diskuzi kde se řešilo získávání určitých skillu a přerod povolani postav a říkal si ze jsem je určitě tenkrát neměl a vlastně ani nevedel ze to tam je.
Po dohrání se odemknul hard mode a ten mě vyprasil hned zkraje a už jsem pak na to nesahnul.  
Je to takový dohrany rest :)
@Charllize (17.05.2022 10:27): Já ji mám i nainstalovanou a kdysi jsem ji rozehrál, ale spíš kvůli nedostatku času (resp. hraní jiných her) jsem se do ní pořádně nepustil - ale je v pořadníku. Aktuálně jsem v podobné situaci - tolik rozehraných her, že zpravidla skončím u několika "nekonečných" :)

Počkám, až se zase dostanu do stadia "vyčistit Steam knihovnu", naposledy jsem tak dohrál docela dost restů.

Navíc po všech těch stovkách jrpg/isekai/regressor/cultivator/reincarnator/warring states/3 kingdoms - plus všechny možné kombinace - příběhů, už 90% herních scénářů nedávám bez odklikávání (asi proto mě tak potěšil Elden Ring).
@Solidor (17.05.2022 10:10): Já bych to doporučil třeba pro 7c a podobne hráče. 

Ta hra je v tom co děla spis výjimečný kousek a jak už to tak bývá ne pro každého.

Vydani na x360 bylo údajně i kvůli tomu ze ps3 si z UE3 moc nerozuměla a pro SE to byla snad prvni hra na tomhle enginu tak se asi radši ani nepokusily. Xbox byl víc pc/ue přátelsky. I když myslím ze nějaký čas to v plánu měli vydat i pro PS. U remasteru to je naopak, není na pc ani na xboxu :)
@Charllize (17.05.2022 09:06): Stigma je vydat v roce 2008 JRPG jenom na Xbox a PC. Oni snad ani nechtěli, aby se to prodávalo :)

Zkoušel jsem LR hrát kdysi chvíli na PC a jak píšeš - komplikované systémy, nezaujal mě příběh a anglický dabing docela hrozný. Nedokážu si představit, že bych ji někdy zkusil znovu nebo snad i někomu doporučil. Jsou mnohem lepší zapomenuté kousky.
Tahle hra si tu zase nese typické DH stigma :)
Pritom to je po stránce komplexnosti a systému jedna z tech her co SE vydá jednou za dekadu.

Ta hra nemá totiž k tem komplexnim věcem žádné vysvětlení a tutorialy a podle mne plno lidi to zkusilo a absolutně netusilo co dělají. Tím se neposmivam. Sám jsem v tom plaval solidně a dodnes u některých věci nechápu úplně jak funguji. Cele to vyžaduje hodně studovani a zkoušení. I s návody to je dost náročné správne pochopit.

Vtipne na tom je ze SE před vydáním s touhle hrou cilil hlavně na západ kde dokonce tuším vysla dřív než v Japonsku ale jaksi podcenil západní inteligenci a hra propadla.

Ne vážně, ta hra je teď úplně všude, včetně Switche a mobilu. Jestli někdo mate rádi komplexni systémove hry nemůžete tady šlápnout vedle. Příběh poslouží dobre a da se do toho zabrednout na desítky hodin.

Remasteru prospěla změna enginu z UE3 na UE4 a vypadá to poměrně pěkne i na dnešní pomery. A za par zlaťáku :)
Edit: eh, teď koukám ze na pc se hra koupit neda.
Tu starou verzi stáhli a remaster tam nevyšel, co to je za bordel?
@Charllize (04.12.2018 11:59): předstírejme, že jsem to napsal schválně, aby ses musel ujistit a já měl větší návštěvnost profilu. :-D

Zamozřejmě krok 1. (26-10) byl v pohodě. Ten druhý krok už jsem neučinil a smířil jsem se mylně s tím, že v 16 je člověk tak v 9 třídě. Já ti věřil!! :( :(

Bylo to tehdy takové krásné Final Fantasy pro chudé (pro piráty bez konzole).
@Charllize (04.12.2018 11:16): Sakra, chvíli jsem se cítil dotčen, ale pak jsem si udělal matematiku a je to tak :(

Jen si teda nevybavuji, že bych tuhle hru hrál na základce, přesto jsem ji hrál hned jak vyšla. Čas je divný (a prevít).
@SilentWolf (04.12.2018 11:04): ono o zadne vyuzivani casu neslo, slo o cas do konce, o cas do smrti. A poukazovalo to na to ze kdyz je clovek mladsi ma na to celkove vic casu. Ne ze nema modovat, nebo neco podobnyho. Nikomu to nemelo rikat co ma delat. Jen jak to dopada v budoucnu. A abys byl definitivne spokojeny, tak se mi zcela vyjimecne stava posledni dobou ze nejake hre venuju 140 hodin. Last remnanta jsme hral skoro pred deseti lety, tedy v dobe kdy jsi chodil na zakladku a me nebylo jeste 40.
@SilentWolf (04.12.2018 11:04): Tys to nepochopil, těch 140 hodin je jeho léty a nezměrnou zkušeností ověřená hranice. I ve Skyrimu. 140 hodin ve hře je v pořádku, ale kdyby to bylo 143 kvůli modování navíc, pak běda, už je to plýtvání drahocenným časem.
@Charllize (04.12.2018 10:34): To alibistické "ty jsi chytřejší" sis mohl odpustit. To, že "meleš blbosti", jak tomu ty říkáš, nemá žádnou úměru s mou chytrostí/hloupostí.

Ale jo, jestli chceš lidem kázat o lepším využívaní času, tak to dělej. Jen to teď působí hodně kontrastně s tímto.
@Charllize (04.12.2018 10:15): že nemoduješ, protože ti to přijde jako ztráta času a flusneš po všech co jo. Ale tohle je blaho.

Což je samozřejmě v pořádku, ale že ses tak naparoval o lepším využití času a že je to prostě neduh mládí používat mody apod.. A tímto příspěvkem zde se potvrzuje, že jsi absolutně nevhodná osoba k poskytování nějakých takových životních rad, na to jak je tady s takovou frekvencí sypeš. :D

Jinak samozřejmě paměť 3 dny zpět docela slouží. Což mi přijde jako docela normální věc.
@Drolin (04.12.2018 08:35): tak ta hra je dlouha sama o sobe, takze to neni tak tezke. Navic to bylo odehrane v prubehu asi jednoho roku, ne v kuse. Ta hra je pomerne unikatni systemem, souboji a i vypravenim pribehu a ve sve dobe kdy vysla na PC (2008-9) tam skoro zadne JRPG nebyli, takze to tu zajimavost jeste zvysovalo. Prumerem bych tu hru nenazval, ale samozrejme jsou lepsi kousky.




@SilentWolf (04.12.2018 06:39): Co ma spolecne modovani Skyrimu a hrani Last Remnanta nevim, ale budiz. A diky ze me tak pozorne ctes, jednou ti to prijde vhod :)
@Charllize (03.12.2018 22:52):

Charllize uživatel 1778
01.12.2018 19:17 (poslední úprava 01.12.2018 19:18)
--
(K modům) Kazdopadne cim je clovek starsi tim ma min casu a odmita se zabyvat vecma ktere jsou v konecnem dusledku jedno, problem je ze v mladsim veku to clovek moc nerozezna protoze si mysli ze tu bude zrejme vecne, takze baziruje na prkotinach ktere postupem casu ztraceji na vyznamu cim dal tim vic. Proste uvidis sam:)

**
Teď a tady by sis měl dát předsevzetí nikoho nepoučovat, dřív než nějaké nevinné modující dítě přijde k újmě a začne si "víc vážit času" podobně jako ty. :D

@Ronik (24.08.2018 19:55): remaster bych bral, ale mam obavu ze to asi nebude ono, preci jen ta hra moc velkej zasek do penezenek zakazniku neudelala. Mozna originalni vydani na xboxu bylo celkem uspesne, ale na PC? Si pamatuju ze pul roku po vydani jsem kupoval krabicovku za 199 korun:)

Ta hra je pro normalni hrace moc slozita a tezko pochopitelna a navic v urcirtych fazich nehorazne tezka. Ale ja ji mam rad, kvalitka:)
@Charllize (24.08.2018 19:50): Těžko říct, licencovaná hudba tam není, tak nejspíš šetřili na nějakém middleware (používají tam určitě Speedtree, ale ten používá hromada dalších a starších her, co se dodnes prodávají). Ale to jsou jen spekulace.

Nebo připravují remaster :)
Podle HLTB trvá základní dohrání cca 60 hodin. Co na tom trvá tak dlouho?
Steam verze v rámci Humble Bundlu za doláč. Navíc spolu s dalšími zajímavými věcmi.
Mě první půlhodina přišla jako destilovaná nuda s neuvěřitelně nepřívětivým rozhraním, ovládáním a leveldesignem. Libovolné Final Fantasy je podle mě mnohem lepší volbou. Ale šanci tomu chci ještě dát.
Obejdeš se klidně bez gamepadu, navíc můžeš kdykoliv ukládat (né jen na předurčených místech atd.). Kdyžtak napiš, dám ti nějaké tipy :)
Tulareanus: Hm, tak to je škoda. Recenze se také pohybovali pouze kolem 70% (což je u recenzentů hodně nízká známka :D) Kéž by zase vyšlo na PC zase nějaké singlplayer Final Fantasy...

Drolin: S emulátory nemám moc zkušeností. Tam se bez gamepadu asi nehnu co?
Ak ti to pomôže, tak kamarát, ktorý nebýva priveľmi kritický k hrám, to hral na xboxe a že vraj je to jedno z tých slabších jrpg: stereotyp, veľa loadingov, nehorázne kolísavá náročnosť a v podstate nuda.
Hráli jste to někdo? Dlouho jsem žádné japonské RPG nehrál (konzoli nemám) a tohle by nemuselo být zlé.