Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Red (23.03.2024 12:51): pěkný, kompletně jinej konec a osudy postav než jsem měl já. Jsem netušil že si královnu může vzít Brian :) A doufám žes viděl tu post-credits scénu.
Btw v mym videu je na konci vidět main menu a taky tam mám new game zašedlý, takže jsem si to akorát nepamatoval. Je to fakt divný, wtf. Možná by pomohlo manuálně smazat sejvy?
@Red (23.03.2024 01:55): divné s tou novou hrou, nepamatuju si že bych měl new game zašedlé. Btw pokud máš youtube účet, mohl bys svůj závěr nahrát? By mě zajímalo jaký tam jsou rozdíly. Můj závěr včetně těch ending slides je kdyžtak tady, pro porovnání. Každopádně jsem rád že se hra líbila, byť s výhradami :)
Tak dohráno, pěkné obrazovky osudů postav (akorát mi zřejmě něco uniklo, Livil padla z 40m věže a v outru byl popis jak měla mnoho dětí a přežila svého manžela.) Po dohrání jsem chtěl rovnou dát novou hru, no ta možnost byla zašedlá. Celkově to na mě působí jako východoevropské hry kolem milénia, vysoké ambice a dobré nápady, no to vyznění je takové nepřesvědčivé. Rád si to ještě zkusím za druhou stranu, ale jelikož mi to hra nedovolila, tak někdy jindy.
Tak po 10h investice nelituju a docela se těším, až dám někdy run za druhou stranu:) Jsou tu vidět velké ambice a malý rozpočet. Ale na žádný velký bugy jsem nenarazil. Grafika, příběh a rozhodování super. Animace obličejů jak ze začátku milénia, hudba a zvukové efekty prakticky nejsou. Dost vrže podání, což vystihnul v komentáři  bukrrCZ "Deadpool v Pánu prstenů. "  Je to opravdu zvláštní, "Paní z jezera" a lidé mají skvělý momenty, ty ostatní postavy jsou takový fantasy nadprůměr a hlavní hrdina je naprostý hovado. Vlastně je to osvěžující, ty jeho cringe vtípky každou druhou větou je taková antiteze všech mlčenlivých RPG hrdinů:) Obtížnost jsem si dal na příběhovou, na mě akorát.
@Red (16.03.2024 20:44): já byl ve městě ještě s naboru zadobře, takže tam na mě neútočili. Ale co vím tak jsou pod městem kanály, možná se máš přesouvat jimi pokud na tebe naboru útočí?
Tak začátek mi přišel docela jako Gothic. Grafika a ovládání mi přijdou v poho.
@Red (13.03.2024 18:08): tak přeju ať baví aspoň jako mě :) A btw asi nedoporučuju kouzlení, co jsem četl tak ten systém není dobrej. Já jel čistě melee a zbraně různě střídal.
Teda, za ty detailní ending slides a potitulkovou scénu jsem skoro tempted přihodit 10% :)
Měl jsem konec, kde byl mír mezi naboru a ratkinama a Silver se stal králem po boku Hadriany, což mě teda příjemně rozesmálo. Komunistická komuna ratkinů časem selhala xD

Jako, má to svoje nedostatky, i ten souboják je dost janky, protagonista, jeho dabing a smysl pro humor je hodně acquired taste, ale dost mě to bavilo. Technicky ok, za 25 hodin hraní to spadlo jednou, a nenarazil jsem jinak prakticky na žádný bugy.

https://i.ibb.co/FHKb7L0/1663640-20240312215007-1.png
https://i.ibb.co/tKqgvNk/1663640-20240313090934-1.png
https://i.ibb.co/5WrXpwB/1663640-20240312195929-1.png
https://i.ibb.co/p1gjtF7/1663640-20240313002117-1.png
https://i.ibb.co/CvqMZ6R/1663640-20240311234627-1.png

Hledám soundtrack a na youtube nic, tak jsem si ho koupil na steamu za 2 eura. Hezký že tam je flac i mp3.
@Phoenix (11.03.2024 19:47): zatim mi přišlo na houby fakt jen asi tohle, jinak jsem spokojenej a bavím se...dokonce jsem si reloadnul dvě hodiny starej manual save a celý to odehrál znova abych o ten quest nepřišel, prostě ocd..a rovnou narazil i na pár dalších věcí co jsem předtím missnul. Každopádně teď když už vim, že questy můžou takhle náhodně autofailovat, tak si ty manuální sejvy u těch terminálů vytvářím častěji.
Ten design sidequestů kdy quest udělám, ale než se stihnu vrátit k zadavateli tak postoupím někam dál a quest bez varování autofailne a nelze dát reload protože se ta hra neustále autoukládá, to je dobře na pěst
Docela mě to chytlo (mám v tom přes 4 hodiny). Je to tedy hodně acquired taste, člověk musí akceptovat některý zvláštní designový rozhodnutí (např. stran protagonisty, jeho dabéra a účesu, nebo lowcostově vypadajícího interface, nebo tragických facial animací), ale docela mě zajímá příběh a gameplay baví. Z technickýho hlediska už to asi celkem doladili, zatím jsem nenarazil na problém.

pár shotů:
https://ibb.co/album/qYqdDq
@Dunemaster (02.12.2023 22:51): Pokud vím tak půlku lidí propustili a dělaj teď nějakou management strategii. O dluh se pravděpodobně podělili Koch Media s Pavlem Strnadem a nějakejma investorama co na to měl.
@Dunemaster (02.12.2023 22:42): mám odehráno příliš málo abych mohl soudit. Z tý hodiny, např. grafika je celkem slušná a (nyní, po patchích) to běží bez problému. Problém jsou tradičně facial animace, který jsou extrémně slabý. Ale tím trpěl (byť v menší míře) i Kingdom Come, který měl budget 15 mil.

Nezaplatilo se to imho ani z poloviny. Na Steamu je stále jen 325 recenzí, což je prakticky stejný číslo co tam bylo při launchi. Prodanejch kopií může bejt tak (optimisticky) 30,000 na PC, dejme tomu že to dalo i 30,000 na každý konzoli a zaokrouhleme to na 100K.
I kdyby těch 100K prodali za 20 eur per copy a skutečně měli těch 20 eur z každý kopie (tzn. nemuseli se dělit s Valve, Sony, MS a českou vládou), tak by to vydělalo jen 2 miliony eur.
Za čtyři libry.  Zatím jsem v tom nechal hodinu a čtvrt a ta mě vcelku bavila, ten narativní setup je zajímavej. Furt tedy nemůžu pochopit co je vedlo ke zvolenýmu super amatérsky vypadajícímu fontu všeho textu ve hře a hlasu a účesu protagonisty, ale jinak ok.
Btw budget byl 4 miliony eur, dle týhle přednášky.
@Paul (28.09.2023 11:03): Já jsem hlavně překvapen, že vůbec existují ještě. Na indie poměry jsou dost velké studio a přitom nejspíš prodali prd. Nechápu, jak se uživí. Embracer jim musel zaplatit dobře asi.
Původně (po jednodušším konci "znič planetu") jsem chtěl být ještě hodný a dal jsem 3/10. Pak jsem zkusil ještě destroy Aida a zjistil, že poslední sedm měsíců starý patch boj úplně rozbil a autoři se nemají k nápravě.

2/10 bude téhle rozbité alfa verzi slušet tak akorát.
Proč má každý basic enemák útok, kterým mi "vysaje" všechno staminu? Co to je za nezábavný prvek
@MIGtheDRAGON (22.10.2022 20:52): Tak ale Kingmaker potreboval opraviť len technické problémy/bugy, nie? Pri Oricru to pôsobí, že vlastne dobre nebolo urobené nič a hru by bolo potrebné predizajnovať a prepísať. A pri takom malo tíme v porovnaní s Owlcat games tam asi ani nejaké veľké zásahy V goldknight robiť nebudú,

Na mňa tá hra už v gameplay traileroch pôsobilo, že autori si odkroji obrovské sústo nad ich budget, schopnosti a skúsenosti.
@Brasikona (22.10.2022 20:33): Proto mi přijde, že by udělali lépe, kdyby udělali nějaké velké rozhodnutí na začátku a pak to nechali dojet s tím, že při druhém hraní vše zapadne do sebe. Tohle se mi líbilo u witchera 2, což je hra, kterou to chce dát dvakrát, ať člověk ví o co vlastně v tom konfliktu šlo. To Last Oricru si nejsem jistý jestli to vůbec dohraji jednou, natož dvakrát.
@martinelk (22.10.2022 15:59): Jo přesně tohle je u mě největší problém. V prvních pár hodinách jsem se nějak přenesl přes všechny ty bugy, dialogy, voice acting, level design a soubojový systém, ale proč se tam mermomocí snažili narvat to rozhodování, když to pak může vyústit v nelogické situace, kdy tě v jednu chvíli prohlásí jedna strana za zrádce a dvě hodiny na to jsi národní hrdina.
Tak víceméně dohráno. Ukončil jsem to těsně před koncem ( asi ) a na konec se podíval na youtube. Rád bych byl shovívavý ale fakt to nejde. Nebudu teď řešit bugy a technický stav ( i když to je kapitola sama o sobě ), ale hra podle mě selhává i v základním designu a vyprávění příběhu. Vyprávění a děj mi přišli strašně zmatečné a hlavně není vůbec jasné co vaše volby ovlivní a jaký dopad to na svět bude mít. Prostě straníte jedné frakci a pak jedním rozhodnutím postavíte všechno na hlavu a dosavadní nepřátelé vás málem uctívájí jako boha. WTF? Jak by řekla Jolanda: "Tady vidím velký špatný."
Moje dojmy zatím. Hra je podle mě špatná, jako strašně jsem jim chtěl fandit těm našim klukům českým ale ono se toho moc nepovedlo. Co se povedlo je příběh, ten je zajímavý a docela táhne kupředu. Kupodivu i hlavní hrdina mě baví, jeho hlášky a charakter. Ale to je tak všechno, zbytek už je průměr ale spíš podprůměr. Největší kámen úrazu je to rádoby hraní si na souls hru. Jasně máme tady oživování a energii ( duše ), vylepšování předmětů atd. Ale tady je to jen povrchní klouzání a ani to ne, je vidět že nebyly peníze, čas nebo prostě zkušenosti. Fakt nechápu proč místo toho nesmyslného souls like žánru, vývojáři neudělali malé klasické RPG tipu Gothic 1.

Lokace jsou totální vtip, opět nemá smysl srovnávat s čímkoli od  FromSoftware. Jsou prťavé skoro totálně lineární a žádné zajímavé odbočky, zkratky nebo odměny nečekejte. Souboje pak představují poslední hřebíček do rakve. Díky velmi často vypadávající AI, kolem vás nepřátele jen zmateně pobíhají a neútočí. Ono je to víceméně jedno, stejně je všechny likviduji na 1-2 rány. A to mám zapnutou tu těžší jakože souls obtížnost. Souboják jako takový postrádá hloubku a navíc se velmi často stává že nepřítele netrefím i když stojím přímo u něho, resp. hra nezaregistruje zásah. Naopak někdy nepřítel zasáhne mě, i když už jsem jasně mimo jeho dosah meče či kopí.

Bossové pak nepřestavují výzvu, protože padnou na pár ran a jejich pohyby se skládají jen ze dvou či tří útoků. Navíc jsou totálně nezajímavý. Zatím poslední boss se rozhodl svoje trápení úkončit co nejrychleji a tak jen zmateně pobíhal po aréně a nechal se usekat. Takže asi tak, zatím odehráno 7 hodin a doufám v rychlý konec.
@JohnCZ (14.10.2022 19:41): Tak po technické stránce by to chtělo trošku doladit ale až na pár záškubů na začátku jsem nic jiného nepozoroval. Ale teď jsem to zase hrál hodinu a bez problému. A mám Ryzen 7 5800x a RX 6800.

Jinak teda ty rozhovory jsou fakt čím dál tím víc dada. :D Nevím jestli je to mnou ale v některých momentech mi přišlo že absurdnější už to být nemůže. Ale hlavní hrdina je docela řízek a i když vypadá a zní na pěst, tak některé ty jeho hlody mě vrátily do dob Gothic ságy.
A jak to běží vůbec? Podobným projektům obecně fandím, ale teda vždycky, když jsem viděl nějaké záběry z hraní, kde to jelo jak gameplay video z youtube z roku 2008, tak jsem z toho byl teda hodně... řekněme rozpačitý.
@Widl (14.10.2022 15:54): jako nechtěl bych bejt v kůži lidí co 5 a víc let makaj na hře, konečně jí vydaj...a cvrčci.

@martinelk (14.10.2022 15:33): jsem zvědav na dojmy a pak komentář! Z dema mi hlavní protagonista přišel strašnej (dabing, vzhled, všechno), předpokládám že na tom nic nezměnili..
@Paul (14.10.2022 12:42): Zatím mám odehranou tak 1-1,5h. A je to takové zajímavé. :) Příjde mi že co se týče obličejů, tak si hoši vzali za vzor Elex 2, což teda není moc pochvala. Nejvíc to odnesla zatím jediná žena ve hře kterou jsem potkal a ta je na férovku strašidelná. :D Rozhovory jsou takové trochu divné, na jedné straně jim nechybí vtip ale zároveň působí že se skáče od tématu k tématu a postavy trpí ADD. Naprosto špatný je podle mě dabing, je úplně mimo a postava řekne jednu větu procítěně a druhou jako úplný robot.

Zatím jsem teda fakt na úplném začátku tak těžko soudit ale to neexistující PR tu hru zabije zcela určitě.
Den po vydání, na steamu 38 recenzí s mixed (55%) hodnocením, 262 players peak. Obávám se že je to dead on arrival, jak jsem čekal.
Zkusil jsem to demo na steamu. Chce to ještě hodně práce. A jinýho protagonistu. S jiným hlasem. A jiným účesem. Dialogy a příběh wtf, nejsem si úplně jist jestli v dobrém nebo špatném. Ale obávám se, že tahle hra to bude mít u recenzentů i hráčů dost těžký.