Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Když jsem tuhle psal, že Little Devil Inside a Pragmata jsou mrtvý, váhal jsem, jestli tam ze srandy nepřihodit i Factions, když je neukázali. Netušil jsem, že bych uhodil hřebíček na hlavičku.

BLOOMBERG – The team working on the game was scaled back after a recent evaluation, said the people, who asked not to be named because they weren’t authorized to speak publicly. A small group remains on the project while the company reevaluates the direction. While the game has not been canceled, many of its developers have been moved to other projects.

Sony has invested heavily in “games as a service,” or video games designed to be monetized beyond their initial sales through ongoing purchases. As part of that push it asked another of its video-game studios, Seattle-based Bungie, to evaluate the games across its portfolio. Bungie raised questions about the  The Last of Us  multiplayer project’s ability to keep players engaged for a long period of time, which led to the reassessment.

Mezitím Naughty Dog potvrdili, že mají „other games in development“, včetně „a brand new single-player experience“. Šušká se o tom dlouho, doufám v novou IP. Part III pravděpodobně v předprodukci.
@Garret (15.04.2023 13:30): uznávám...jednou na PS3, dvakrát na Pro v tý remastered edici. S dohráním Part 1 chci počkat až vyjde i dvojka a dát je za sebou, do tý doby bude tenhle mod snad hezky odladěnej.
@JohnCZ (15.04.2023 11:20): protože už jsem TLOU dohrál třikrát a tohle mi přijde jako zajímavej způsob jak si další playthrough ozvláštnit. Plus first person je pro mě imersivnější než third person.

@HolyMeatball (15.04.2023 12:18): přesně tak, chce to i upravit množství resources aby se to takhle dalo hrát. A třeba i přidat množství nepřátel. Věřím že moddeři se postarají o ledacos :)
@Paul (15.04.2023 11:03): Už jen z toho, jak tam ta zbraň lítá ze strany na stranu a není nějak ukotvená v nějakém bodě kamery, bych se poblil asi. Zajímavé leda tak z hlediska modingu, že to někdo dokázal udělat aby to nevypadalo úplně nepřirozeně blbě, ale použitelné mi to moc nepřijde teda. Vypadá to jak VR bez VR, děsně nepříjemné.
@Adieu (12.04.2023 14:07): Prohazování gamepadu a myši s klávesnicí beru jako úplně běžnou věc. Jak říkáš,u GTA jsem to dělal stejně, to samé třeba i u Wildlands. A přesně takhle to budu dělat i u pc verze TLOU. Není na tom vůbec nic špatného hrát na tom, co je v ten moment vhodnější. Protože ano, zrovna u TLOU je míření šílený, protože rychlost otáčení postavy a zaměřování je prostě....pomalý.
Hraju na gamepadu, protože prostě vibrace a fajn ovládání rychlosti pohybu silou tažení páčky, což je obzvlášť super v napínavých plížících pasážích, kdy člověk musí takto pohyb "krotit". Ale samozřejmě bych se nikdy neponížil nějakým uslintaným aim botem a mířím zcela manuálně, což je tedy očistec, baaah. Při jedné scéně, kterou jsem opakoval, protože na skupinu nabíhal jeden infikovaný za druhým, jsem odhodil v průběhu akce gamepad z ruky a vrčící vzteky a stojící na místě vyheadshotoval jsem to všechno myší jak pán.

Teď se trochu obávám, že to takhle bude až do konce hry. Něco autistického ve mně neskutečně irituje, když v průběhu hry přehazuji ovládání; neměl jsem to rád už u GTA, kdy řidit bylo zábavnější na gamepadu, ale ovládat postavu mnohem preciznější a radostnější klávesnicí + myší. Nemohu se rozhodnout jak stará panna.
Taky se vám před spuštěním hry zobrazuje hláška "Zjištěny zastaralé ovladače. Pro zajištění nejlepšího výkonu a funkčnosti aktualizujte před spuštěním tohoto titulu ovladače grafické karty na nejnovější verzi. Přejděte na webové stránky výrobce, stáhněte a nainstalujte ovladač verze 531.58"? Sorry, ale nejnovější ovladač je 531.41 z 23.3. a ten mám. :-/
Vávra v posledním papírovém Levelu ty SONY exkluzivní hry za poslední dekádu dost strhal, až mě to překvapilo.
Nechápe co na tom TLOU, Horizon, GoW všichni Ti lidé vidí. Pochopitelně tak trochu strhal očekávaně i nové HALO. :)
@Red (02.04.2023 20:30): Je to tak, zatiaľ je to dosť neoptimalizované a pokiaľ nemáš najnovší HW (to má málokto + môj teda rozhodne nie je slabý). tak si to na 60+FPS nezahráš.

Odinštalujem to, počkám tak rok a uvidím.
@Tarhiel (02.04.2023 14:29): Tohle info jsem taky našel, a to opačné taky. Celou dobu jsem praktikoval první metodu a s PC jsem měl časté problémy. Po změně na druhý 'extrém' to zatím působí jako bych provedl nějakou zázračnou kompletní očistu. :)
@Longin (02.04.2023 10:17): Nehral som ju, len som ju spustil a už pri nadstavovaní vecí v menu to strašne seká.

Hru by som si pri tom ani neodvážil spustiť v takom stave, pri buildovaní mi to využíva procesor na 100%.
@Tarhiel (02.04.2023 03:14): Tak při buildovani shaderů by to plynule nerozjela ani NASA, takže trpělivost a vyzkoušet, až toto bude hotové. :D
A ano, mně ta změna pomohla. Windows si to sice menežuje nějak samo, ale čím víc má člověk RAM, tím větší by měl mít pagefile. Já po upgradu celou dobu měl pagefile mnohonásobně menší, než RAM, ona změna mi opravdu nakopla celkové celý PC.
Fakt nechápu lidi, co si to pouští s aktivním buildem shaderů a diví se, že se jim to seká. :-D
@HolyMeatball (31.03.2023 16:46): Tak som hru dnes nainštaloval a zatiaľ, pri buidlovaní shaderov, seká statočne.

Fakt Ti pomohlo zmeniť pagefile k plynulejšiemu chodu? Lebo to je nadstavenie, na ktoré sa neodporúča šahať, lebo Windows si to menežuje sám a ovplyvňuje to len veľkosť virtuálnej pamäte v prípade, že nemáš dostatok RAMky.

Pri mojich 32GB by to malo byť irelevantné. Počkám, až sa dobildujú shadere a dúfam, že to pôjde plynulo.
V podstate mám všetko na High, zapnuté DLSS pri 70% vykresľovaní.
Dohráno spolu s DLC za cca 19h. Spadlo mi to jenom jednou, když se načítala jedna lokace, jinak smooth play.
Škoda, že jsem viděl předtím seriál, tak jsem spoustu twistů věděl dopředu. U druhého dílu to hodlám udělat naopak. :D
Škoda, že dvojka není ještě na PC, to bych měl velkou chuť zahrát znova. Tak ona určitě bude, ale kdy ? Za rok ? :/
@Paul (30.03.2023 14:49): Díky ti, vlídná duše. Už dlouho mi přišlo, že se PC chová podivně. Opomenul jsem po upgradu na 64gb RAM upravit pagefile. Teď po úpravě všechno najednou hned sviští líp, ne jen hry.

Jinak na mém konci se PC port, právě po úpravě pagefile, chová také naprosto bezproblémově. Před úpravou četné framedropy.
@Charllize (30.03.2023 18:53): Jenže lidi co tohle podporují jsou právě důvodem, proč si většina vydavatelů dovolila podražit na 70€. Spousta breku kvůli tomu, ale přitom si za to ti lidi mohou sami, když stejně nakonec na jejich praktiky přistoupí.
@Fritol (30.03.2023 18:47): Tak když to Sony děla i sama u sebe bodejt by to nedělala i na pc. TLOU tam vyšlo už 3x a pokaždé za vzasade full price. Děla to kde kdo. Remaster Tales of Symphonia za 1300? Wtf :)
@Paul (30.03.2023 18:39): 40 eur je tak ok přijatelná cena. Dobrý je příklad Sackboye, který v době, kdy vyšel na PC za 60€, se prodával na PS ve slevových akcích za 500Kč. Snad sám uznáš, že to je od Sony totální výsměch PC hráčům. Naprosto nechápu, že toto může někdo podporovat. Už jen z principu...
@M.a.t.t. (30.03.2023 18:28): To je zas taková sluníčko/woke/všichni stejně bejksračka Matte :)
Protoze to ze si za to často muzou sami hraci tím ze na svoje pc serou je jasné jak facka. Mám s tím praxi ze bych mohl napsat knížku a setkávám se s tím dnes a denně. Naposled mi třeba známy psal jak si koupil za 80 euro Hogwarts Legacy a furt mu to padá, a že je to sracka a nechápe jak si tohle muzou dovolit. Tak mu říkám, a nový ovladače máš? Neměl zejo, dal je tam a v pohode. Jinak by sel na redund a nadával na vývojáře do konce života. Takže to co psal Paul úplně chápu a přijde mi to naprosto validni.

To ze hry na pc často stojí optimalizaci za prd taky popřít nejde a když se k tomu přidá co píšu výše je konec :)
@M.a.t.t. (30.03.2023 18:28): mě se líbí jak ignoruješ že jsem i psal že ND musí opravit tu shader kompilaci a to padání. Jinak to, že si na PC lze prostě hry nastavit tak, že na daném HW prostě dobře nepojedou ani kdyby se vývojář na hlavu stavěl, je prostě fakt danej otevřeností platformy a někomu to problémy taky způsobovat může.

Ale abych tě extra potěšil, tak mne to ide dobre, snáď to časom opravia tak, aby šlo aj ostatným.

@Fritol (30.03.2023 18:36): je mířená (a teď i ten blbeček) i na mě osobně, když ty hry taky kupuju, no ne? Ikdyž, vlastně jsem za to nedal 60 eur, ale jen 40, takže dobrý, snad nejsem blbeček.
@Paul (30.03.2023 18:23): Narážka o stockholmském syndromu nebyla mířená na tebe osobně, ale na hráče Sony her na PC celkově. Sony vydá svoje několik let staré hry na PC, chce za ně 60€ a PC hráči to jak blbečci hned nadšeně kupují jak diví, i když jim přes 20 let Sony ukazovalo leda tak zdvižený prostředníček. A teď ještě chtějí těch 60 za dosraný port.

Pro mě teda kterákoliv firma, která vydá hru na nějaké platformě se zpozděním a chce za ni plnou cenu, je prostě zmrdská. A beztak ti stejní hráči, co to kupují, pak brečí, když si nějaký vydavatel dovolí podražit své hry na 70€ day one.
@Charllize (30.03.2023 18:24): Ono by pritom stačilo sa toľko neoháňať frázami, že za to, pravdepodobne, môžu aj samotní hráči, ktorí si to nevedia nastaviť a štúdio má poľahčujúcu okolnosť v tom, že to nikdy predtým nerobilo. Ak by to ostalo pri konštatovaní "mne to ide dobre, snáď to časom opravia tak, aby šlo aj ostatným" asi by sa diskusia vyvíjala úplne inak :)
Mně nikdy nepřestane fascinovat jak se na fórech o nějaké hře co vysla zrovna na pc řeší hlavně to jak to komu běží ale hra samotná je až na druhým místě, ze vás to bavi :)
Další den a další dosraný port z konzoli, nic novýho. A nejen konzole porty. Často teď vídám na yt videa pc hráčů o špatném stavu her na pc, měla ho i digital foundry. A pak není divu ze někdo komu to náhodou běží dobre, jako teď Paul, je za exota.
@Fritol (30.03.2023 17:59): já měl za to, že od začátku. Aspoň to tak inzerovali, že to bude jejich první interní PC hra, protože Uncharted dělali IG. A proč? Třeba protože do budoucna ND chtějí dělat hry multiplatformově a někde se začít musí. A jaký obhajování? Psal jsem o vlastní zkušenosti s tím portem a jak vyřešit nějaké případné problémy. A psal jsem že některé problémy musí opravit. Tak si prosím nech ty řeči o stockholm syndromu, díky.

Ono to totiž není černobílý. Ten port má některý objektivní nedostatky (dlouhá shader kompilace, velká náročnost na RAM a VRAM, padání na některých sestavách) - ty můžou mít spoustu příčin (určitě jedna z nich bude fakt, že ta hra byla původně dělaná čistě na PS5 architekturu a ND jsou PS studio).

Ale pak má i spoustu featur za který si zaslouží i nějakou tu chválu - až neuvěřitelně rozsáhlý nastavení grafiky, podpora ultrawide včetně cutscén, podpora DLSS i FSR, podpora všech možnejch ovladačů a typů ovládání včetně rebindů, podpora accessiblity nastavení pro handicapované...
@Paul (30.03.2023 17:51): Ale ne od začátku, ne?

Každopádně i pokud převzali vývoj, tak se nabízí otázka: Proč? Sony je miliardová nadnárodní společnost, která si mohla zaplatit doslova kohokoliv, třeba QLOC. Ale nezaplatili si nikoho a nechala to dělat studio, které PC hry nikdy nedělalo. A pak tomu dali cenovku 60€, s půlročním zpožděním. Tohle je obyčejná prasárna. Když EA vydá hry na 3 nebo 4 platformy naráz a stojí to za hovno, tak se všichni mohou posrat, jak jsou neschopní, ale Sony teď budeme obhajovat? Kor když si to nacenili tak, že dělají z PC hráčů idioty se stockholmským syndromem? Sorry, já vím, že máš ND a Sony celkově rád, ale tohle fakt není něco, co by měli hráči obhajovat. Tady ani není co obhajovat.
@Paul (30.03.2023 14:49): Ale PC je prostě otevřená platforma, a občas může něco vývojářům uniknout (zvlášť tedy vývojářům kteří na PC nic nevydali posledních 25 let).  

Co to? Iron Galaxy dělají PC hry od roku 2010 a od té doby udělali minimálně 15 PC her. O jakých 25 letech to mluvíš?
@M.a.t.t. (30.03.2023 12:17): @BUMTARATA (30.03.2023 12:41): Ano, ideálně ta hra "má prostě fungovat". Ale PC je prostě otevřená platforma, a občas může něco vývojářům uniknout (zvlášť tedy vývojářům kteří na PC nic nevydali posledních 25 let). A některé věci se dají ovlivnit i z pozice hráče. Neříkám že všechny problémy co lidé mají jsou problémy způsobené jejich PC, ale v některých případech to tak klidně může být. Vortexáci můžou mít staré ovladače, blbě nastavený pagefile, něco běžícího na pozadí co žere CPU výkon...a nebo taky nemusí. Ale je to možnost a imho by prověřením nic nezkazili.
@Paul (30.03.2023 00:38): Sorry, že jsem byl předtím tak zbytečně jízlivej, ale fakt mi přijde praštěný usuzovat o kvalitě portu z toho, jak ti to běží na tvý high-end sestavě, a shazovat pobouřený reakce lidí tím, že si to jen neuměj nebo nechtěj poladit tak jako ty. Ta hra má prostě fungovat. Negativní hodnocení je zasloužený.
@Paul (30.03.2023 00:38): To že tebe hra ide dobre je super a fakt ti ti prajem. No na druhej strane, tebe išiel dobre kadejaký silne problematický port, viď aj Cyberpunk 2077, čiže máš asi fakt nejakú magickú zostavu :D Aj teraz sa, samozrejme, nájdu ľudia, ktorí avizujú bezproblémový zážitok, no výnimky skutočne neurčujú pravdu. No a oháňať sa tým, že si to ľudia nevedia nastaviť, nepočkajú na úvodnú kompiláciu shaderov a nemajú dostačujúce zostavy mi zaváňa trochu neférovým generalizovaním. To sú totiž veci, ktoré môžu byť u niekoho pravdou, no skutočne to nemôžeš vedieť naisto, pričom problémy hlásia i ľudia s kvalitnými zostavami. Môže to byť aj v špecifických kombináciách hardvéru, pričom hra je nezmyselne náročná a prekračuje aj pôvodne avizované požiadavky. Všetko skrátka naznačuje, že obecne je to zlý port, takže asi aj bude skutočne zlý. Až tak je to jednoduché.
No....vidím, že zatím ještě nějakou dobu zůstanu u svých kamion simulátorů. :-)
@Bursoft (30.03.2023 07:59): jak se to vezme, imho to graficky vypadá špičkově. Ale je to náročnější, než by možná muselo bejt. Jenže já mám při jejich (vortexu) nastavení dvakrát vyšší framerate. Přitom fakt nemám dvakrát rychlejší sestavu. Takže tam asi něco budou mít špatně.
@Paul (29.03.2023 23:07): Jako nastavovat ten setting neumí, to je fakt, ke konci tam hodili nějakej medium preset a DLSS na výkon a jelo to jakž takž 60 fps. Ale třeba shadery načtený měli. A celkově, ta hra není žádný grafický terno, aby to mohlo jet takto zprdele. 12 GB VRAM? 32 GB doporučená RAM? Není to leteckej simulátor, ale koridorovka, plus to jede plynule 1440p na tousteru. A nezapomeň, že máš hodně high end sestavu.
@BUMTARATA (29.03.2023 23:33): já si to vysvětluju tak, že jich je spousta netrpělivějch a nepočkaj na tu shader kompilaci (která tedy někomu prý trvá třeba i dvě hodiny, což je fakt mimózní a přesně tohle je něco, co ND musí fixnout), případně přešvihnou VRAM budget, případně maj blbě nastavenej ten pagefile. A jako dokonalej port to není, už kvůli tý shader kompilaci a kvůli tomu že v případě přešvihnutí ramky rád padá, což by se nemělo dít. Ale pokud se těmhle věcem člověk vyhne, tak to šlape dobře. Níže Longinovi to jede solidně i na dost postarší sestavě.
@Paul (29.03.2023 23:07): Tak na tvý magický sestavě vždycky všechno běží hladce a bez bugů, „umíš si to holt nastavit“, dobře ti tak. Těch 33 % na Steamu si vysvětluju tak, že lidi jsou stejný ucha jak hoši z Vortexu a „neuměj si to prostě nastavit“, měli by imho radši hrát na toustovačích, písíčko, jak každej ví, je pro big boys, co se vyznaj. Akorát teda nechápu, co teď Naughty Dog fixujou, když to „běží tak skvěle“.
Podle všeho Iron Galaxy k tomu přispěli velmi málo, pravděpodobně jen tím, co už udělali pro Uncharted. Tohle si skutečně portovali Naughty Dog sami. A vzhledem k tomu, jak teď všichni tahaj Iron Galaxy bahnem, tak by, myslim, bylo docela fér, kdyby Naughty Dog veřejně vystoupili a přihlásili se k tomu.
@Bursoft (29.03.2023 23:07): Na wikipedii už inak niekto upravil popis štúdia :) Príde mi to fakt vtipné.

Iron Galaxy is also known for porting Batman: Arkham Knight and The Last of Us Part I to the PC, ports infamous for their poor optimization and bugs.
@Bursoft (29.03.2023 22:49): já bych na základě vortex streamu moc závěry nevynášel, co si pamatuju když jsem koukal na jejich stream Uncharted 4 tak se jim to všelijak sekalo taky, přitom ta hra běží skvěle...a to samý TLOU, viz gameplay co jsem nahrál schválně s odemčeným vsyncem a zobrazeným RTSS. Kluci si to imho neumí moc nastavit a kdoví v jakém stavu je to jejich redakční PC.

@M.a.t.t. (29.03.2023 23:03): ND ale tvrdili že to dělali inhouse a Iron Galaxy jen vypomáhali.
@Bursoft (29.03.2023 22:58): Počkaj, ale na tom porte pracovalo Iron Galaxy, to sme sa nepochopili. Naughty Dog začal iba dodatočne dolaďovať nejaké veci, no nakoľko v Sony uponáhľali vydanie (je úplne jasné, že sa chceli zviezť na popularite seriálu), veľa toho logicky nemohli stihnúť. Opravy už budú výhradne v réžii Naughty Dogu, no nakoľko s tým zatiaľ nemajú skúsenosti, sám som zvedavý ako sa s tým pobijú.
@Bursoft (29.03.2023 22:49): Nie je to ani zďaleka prvá exkluzivita, ktorú portuje externé štúdio (Iron Galaxy pracovali už na kolekcii Uncharted). Už úplne prvý PC port Horizon Zero Dawn robili Virtuos a nemal po vydaní práve najlepšie ohlasy. Odvtedy sa situácia v tomto smere razantne zlepšila, no vďaka The Last of Us Part I dosiahli Sony úplne nové dno. Ten port je fakt rozbitý a úplne nezvládnutý, sám som zvedavý, nakoľko sa ho podarí Naughty Dogu vylepšiť.
Teda koukám na Vortex stream, kde mají 3070 Ti a toto si ND nedá za rámeček. To je myslím první Sony exkluzivita, kterou si portuje originální studio a ten performance je příšernej. 4k s DLSS, nízký textury, nějaký automatický preset (vypadají hůř jak v remasterované starší verzi) a kolem 40 fps :D Další hra, co zatím asi passnu :D Snad Dead Island 2 nebude taky stát za hovno na PC.
@Paul (28.03.2023 21:35): Už mi to jede. Mám Intel Core i7-8700, NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB a 16GB RAM. 
Mám snížené rozlišení z 1440p na 1080p, 2/3 konfigurace včetně textur na střední nastavení, řve to, že mám 115% přetíženou grafiku ale jinak mám FPS stabilně nad 40 většinu času 60, žádný pády za 2 hodiny hraní. Definitivně mám momentálně nějaké výkonové rezervy, ale nechci to zakřiknout.
@Longin (28.03.2023 19:35): z mojí zkušenosti je optimalizace (na solidním PC) ok, ale chce to opravdu počkat až doběhne ta kompilace shaderů a mít správně nastavenej swap (nebo velkou ramku).
V recenzích na steamu se nadává dost na optimalizaci, tak si říkám, jestli raději nepočkat na první patche (jestli vůbec budou).
No, tak dobrej začátek - hned po zapnutí (cca minutu po) se to kouslo. A důvod? Nedostatek ramky, respektive příliš malej swap file (měl jsem ho nastaven napevno na 12GB - u žádný jiný hry to nikdy nebyl problém). Po nastavení aby si to určoval systém už se to neseklo. Ale za to už 20 minut běží kompilace shaderů a je na 52%..teplota procáku (vytížení všech jader na 100%) kolem 85 :)
Zajímavý to srovnat s RE4, který nekompilovalo snad nic, přitom je dokonale smooth.