Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Konečně dohráno včetně Left Behind a po pěti letech čekání se konečně příští víkend vrhnu na dvojku. Nakonec jsem rád, že ten remake vznikl (a ještě k tomu i na PC), hra opravdu hodně prokoukla a co se lineárních akčních koridorovek týče, TLOU je furt na špičce. Škoda že ten seriál převypráví tenhle příběh, imho prostě proti hře nemá šanci, mnohem raději bych kdyby použili to médium k vyprávění jinejch příběhů, třeba doby pár týdnů po outbreaku z pohledu Ishe by se mi líbilo mnohem víc.

https://i.ibb.co/nM2xPLvd/1888930-20250528205537-1.jpg
https://i.ibb.co/fVJdwPPc/1888930-20250529091420-1.jpg
https://i.ibb.co/YBcpKDVp/1888930-20250529214903-1.jpg
https://i.ibb.co/RGRr3c0Q/1888930-20250528201612-1.jpg
https://i.ibb.co/dwKDdjs0/1888930-20250528235139-1.jpg
@Garret (15.05.2025 06:41): Že třeba třetinu bojů řešíš stealthem a zbytek bojem. To je za mě takový ok koktejl.
Resource management je tam dynamický, to znamená, že když šetříš náboje, nacházíš prd, když jich máš méně nebo vyloženě prázdno, tak začnou padat z nepřátel. Jenomže v tom survivoru mi přijde to tak, že většinu hry pobíhám s 1-3 náboji do 4 zbraní v baťohu. :D
Asi to přepnu na Hard+...
Tak jsem to rozehrál potřetí, tentokrát na Survivor+ a musím říct, že z toho stala ubíjející stealth hra, která dost odhaluje nedostatky v mechanikách. Ta hra má rozhodně zábavný a imerzivní boje, ale stealth tam je jen jako dobrovolný doplněk.
Když jsem tuhle psal, že Little Devil Inside a Pragmata jsou mrtvý, váhal jsem, jestli tam ze srandy nepřihodit i Factions, když je neukázali. Netušil jsem, že bych uhodil hřebíček na hlavičku.

BLOOMBERG – The team working on the game was scaled back after a recent evaluation, said the people, who asked not to be named because they weren’t authorized to speak publicly. A small group remains on the project while the company reevaluates the direction. While the game has not been canceled, many of its developers have been moved to other projects.

Sony has invested heavily in “games as a service,” or video games designed to be monetized beyond their initial sales through ongoing purchases. As part of that push it asked another of its video-game studios, Seattle-based Bungie, to evaluate the games across its portfolio. Bungie raised questions about the  The Last of Us  multiplayer project’s ability to keep players engaged for a long period of time, which led to the reassessment.

Mezitím Naughty Dog potvrdili, že mají „other games in development“, včetně „a brand new single-player experience“. Šušká se o tom dlouho, doufám v novou IP. Part III pravděpodobně v předprodukci.
@Garret (15.04.2023 13:30): uznávám...jednou na PS3, dvakrát na Pro v tý remastered edici. S dohráním Part 1 chci počkat až vyjde i dvojka a dát je za sebou, do tý doby bude tenhle mod snad hezky odladěnej.
@JohnCZ (15.04.2023 11:20): protože už jsem TLOU dohrál třikrát a tohle mi přijde jako zajímavej způsob jak si další playthrough ozvláštnit. Plus first person je pro mě imersivnější než third person.

@HolyMeatball (15.04.2023 12:18): přesně tak, chce to i upravit množství resources aby se to takhle dalo hrát. A třeba i přidat množství nepřátel. Věřím že moddeři se postarají o ledacos :)
@Paul (15.04.2023 11:03): Už jen z toho, jak tam ta zbraň lítá ze strany na stranu a není nějak ukotvená v nějakém bodě kamery, bych se poblil asi. Zajímavé leda tak z hlediska modingu, že to někdo dokázal udělat aby to nevypadalo úplně nepřirozeně blbě, ale použitelné mi to moc nepřijde teda. Vypadá to jak VR bez VR, děsně nepříjemné.
@Adieu (12.04.2023 14:07): Prohazování gamepadu a myši s klávesnicí beru jako úplně běžnou věc. Jak říkáš,u GTA jsem to dělal stejně, to samé třeba i u Wildlands. A přesně takhle to budu dělat i u pc verze TLOU. Není na tom vůbec nic špatného hrát na tom, co je v ten moment vhodnější. Protože ano, zrovna u TLOU je míření šílený, protože rychlost otáčení postavy a zaměřování je prostě....pomalý.
Hraju na gamepadu, protože prostě vibrace a fajn ovládání rychlosti pohybu silou tažení páčky, což je obzvlášť super v napínavých plížících pasážích, kdy člověk musí takto pohyb "krotit". Ale samozřejmě bych se nikdy neponížil nějakým uslintaným aim botem a mířím zcela manuálně, což je tedy očistec, baaah. Při jedné scéně, kterou jsem opakoval, protože na skupinu nabíhal jeden infikovaný za druhým, jsem odhodil v průběhu akce gamepad z ruky a vrčící vzteky a stojící na místě vyheadshotoval jsem to všechno myší jak pán.

Teď se trochu obávám, že to takhle bude až do konce hry. Něco autistického ve mně neskutečně irituje, když v průběhu hry přehazuji ovládání; neměl jsem to rád už u GTA, kdy řidit bylo zábavnější na gamepadu, ale ovládat postavu mnohem preciznější a radostnější klávesnicí + myší. Nemohu se rozhodnout jak stará panna.
Taky se vám před spuštěním hry zobrazuje hláška "Zjištěny zastaralé ovladače. Pro zajištění nejlepšího výkonu a funkčnosti aktualizujte před spuštěním tohoto titulu ovladače grafické karty na nejnovější verzi. Přejděte na webové stránky výrobce, stáhněte a nainstalujte ovladač verze 531.58"? Sorry, ale nejnovější ovladač je 531.41 z 23.3. a ten mám. :-/
Vávra v posledním papírovém Levelu ty SONY exkluzivní hry za poslední dekádu dost strhal, až mě to překvapilo.
Nechápe co na tom TLOU, Horizon, GoW všichni Ti lidé vidí. Pochopitelně tak trochu strhal očekávaně i nové HALO. :)
@Red (02.04.2023 20:30): Je to tak, zatiaľ je to dosť neoptimalizované a pokiaľ nemáš najnovší HW (to má málokto + môj teda rozhodne nie je slabý). tak si to na 60+FPS nezahráš.

Odinštalujem to, počkám tak rok a uvidím.
@Tarhiel (02.04.2023 14:29): Tohle info jsem taky našel, a to opačné taky. Celou dobu jsem praktikoval první metodu a s PC jsem měl časté problémy. Po změně na druhý 'extrém' to zatím působí jako bych provedl nějakou zázračnou kompletní očistu. :)
@Longin (02.04.2023 10:17): Nehral som ju, len som ju spustil a už pri nadstavovaní vecí v menu to strašne seká.

Hru by som si pri tom ani neodvážil spustiť v takom stave, pri buildovaní mi to využíva procesor na 100%.
@Tarhiel (02.04.2023 03:14): Tak při buildovani shaderů by to plynule nerozjela ani NASA, takže trpělivost a vyzkoušet, až toto bude hotové. :D
A ano, mně ta změna pomohla. Windows si to sice menežuje nějak samo, ale čím víc má člověk RAM, tím větší by měl mít pagefile. Já po upgradu celou dobu měl pagefile mnohonásobně menší, než RAM, ona změna mi opravdu nakopla celkové celý PC.
Fakt nechápu lidi, co si to pouští s aktivním buildem shaderů a diví se, že se jim to seká. :-D
@HolyMeatball (31.03.2023 16:46): Tak som hru dnes nainštaloval a zatiaľ, pri buidlovaní shaderov, seká statočne.

Fakt Ti pomohlo zmeniť pagefile k plynulejšiemu chodu? Lebo to je nadstavenie, na ktoré sa neodporúča šahať, lebo Windows si to menežuje sám a ovplyvňuje to len veľkosť virtuálnej pamäte v prípade, že nemáš dostatok RAMky.

Pri mojich 32GB by to malo byť irelevantné. Počkám, až sa dobildujú shadere a dúfam, že to pôjde plynulo.
V podstate mám všetko na High, zapnuté DLSS pri 70% vykresľovaní.
Dohráno spolu s DLC za cca 19h. Spadlo mi to jenom jednou, když se načítala jedna lokace, jinak smooth play.
Škoda, že jsem viděl předtím seriál, tak jsem spoustu twistů věděl dopředu. U druhého dílu to hodlám udělat naopak. :D
Škoda, že dvojka není ještě na PC, to bych měl velkou chuť zahrát znova. Tak ona určitě bude, ale kdy ? Za rok ? :/
@Paul (30.03.2023 14:49): Díky ti, vlídná duše. Už dlouho mi přišlo, že se PC chová podivně. Opomenul jsem po upgradu na 64gb RAM upravit pagefile. Teď po úpravě všechno najednou hned sviští líp, ne jen hry.

Jinak na mém konci se PC port, právě po úpravě pagefile, chová také naprosto bezproblémově. Před úpravou četné framedropy.
@Charllize (30.03.2023 18:53): Jenže lidi co tohle podporují jsou právě důvodem, proč si většina vydavatelů dovolila podražit na 70€. Spousta breku kvůli tomu, ale přitom si za to ti lidi mohou sami, když stejně nakonec na jejich praktiky přistoupí.
@Fritol (30.03.2023 18:47): Tak když to Sony děla i sama u sebe bodejt by to nedělala i na pc. TLOU tam vyšlo už 3x a pokaždé za vzasade full price. Děla to kde kdo. Remaster Tales of Symphonia za 1300? Wtf :)
@Paul (30.03.2023 18:39): 40 eur je tak ok přijatelná cena. Dobrý je příklad Sackboye, který v době, kdy vyšel na PC za 60€, se prodával na PS ve slevových akcích za 500Kč. Snad sám uznáš, že to je od Sony totální výsměch PC hráčům. Naprosto nechápu, že toto může někdo podporovat. Už jen z principu...