Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Ono se to snad povedlo....

 Přes Total Commander
c/user/uživatel/AppData/Local/Callisto Protocol/Saved/Config/Windows/Engine

Do Engine zkopírovat na nový řádek tyto čtyři řádky, uložit.

[/script/engine.renderersettings]
niagara.CreateShadersOnLoad=1
r.CreateShadersOnLoad=1
r.Shaders.Optimize=1


Přes steam – hra – pravým kliknout – vlastnosti – možnosti spuštění
-xgeshadercompile

Ta daaaaa...
@Paul (10.04.2024 18:14): Kámo, já to chci dohrát, ale ta hra očividně nechce být mnou pokořena :D Jsem regulérně zděšenej, co se mi to děje. Ty freezy se ze začátku vůbec neobjevovaly, až cca v polovině. Nevim, už fakt nevim co s tim. Zažil jsem v životě hodně, ale tady je všechno najednou a ještě něco navíc. Volejte Bohnice :D
Tak po tom všem jsem vyřešil dropy vypnutím vsynce a omezení snímkové frekvence a ta mrdka začne padat. Aktuální ovladače, vyzkoušel jsem už kurva úplně všechno. Co ten zpíčenej paskvil po mně do hajzlu chce?!!!
Nicméně, začínají mě srát spíš věci typu: Jacob sleze po žebříku, načež přímo před něj skočí monster, dá mu ránu a to mu ubere energii. A to aniž bych MOHL, ne stihl, ale MOHL jakkoliv reagovat. Nebo se otočí kamera proti mě a ze tmy na mě létají nějaký sračky, který mi samo berou opět energii... To se ten Glen úplně posral, ne?
@Paul (05.04.2024 20:46): Teď mám vypnutý gsync, zapnutý vsync přes panel a stejně to samý. S rtx odrazy na střední. Já mám ten dojem, že to je zahlcením paměti gpu vlivem rtx.8gb ram na kartě je prostě na kokot.

Ve výsledku v kostce po pěti odehraných hodinách: Je úplně jedno co a jak mám nastavený, ta sračka má co chvíli dropy jak debil.
@Korbitch (05.04.2024 19:48): co vim tak gsync a vsync jsou vzájemně vylučující, lze mít jedno nebo druhý, ne obojí zároveň. Pokud tvůj monitor podporuje gsync tak bych asi využíval ten. Double buffer vsync je prostě občas blbě ve hrách naimplementovanej vsync, když se s tím setkám (dneska už dost vzácný) tak to řeším vypnutím vsyncu ve hře a vynucením v driverech. Ale u Callista jsem tenhle problém neměl, jen mě to tak napadlo. Když ti ten framerate klesne, tak jak je na tom vytížení grafiky, taky klesne? Co RAM a VRAM?
@Paul (05.04.2024 17:23): Mám ho vypnutý ve hře a zapnutý přes nvidia panel. A děje se to tak i tak. Jak když je ve hře, tak přes panel.
Monitor gsync compatible je, alespoň v panelu to lze zapnout. Ale nikde jinde problém není, nechápu proč to tady blbne.

A tím  double buffered vsync myslíš to, že bych ho měl zapnutý v panelu i ve hře? Podpora Gsync tomu ale nevadí, nebo taky?
@Korbitch (05.04.2024 16:57): nemůže to bejt rozhašenym vsyncem? Zkoušel jsi ho vypnout ve hře a zapnout v driverech? Nebo hraješ s vyplym, příp. free/gsyncem? Protože propady na 30 se dějou, pokud má člověk double buffered vsync a framerate padne pod 60 (třeba i jen na 59).
Jedu s rtx odrazy a fsr. Při cutscéně hra spadne na 14 fps. Načtu znovu, proběhne to v pohodě. Když jedu bez rtx, v těchto situacích hra spadne přesně na půl frameratu, tedy na 30. Je úplně jedno v jakém nastavení to je, tyhle propady fps se stávají pořád. Luxusní paskvil. Za tohle dát víc než ty tři kila, tak seru atomový hřiby :-D
Koukal jsem na obsah season passu a jestli to dobře chápu tak jedině příběhové dlc je  Final Transmission. Je to dobré?
@Paul (04.04.2024 19:11): Se zapnutým rt mi to kikslo hned na začátku na 14 fps Přitom to jelo 60. Ale během zase nějakého předělu prostě kiks a najednou drtivý propad fps. Pak jsem teda ještě dával nový ovladače. Ale vlastně prakticky to samý to pak udělalo bez rt na těch 30. Úplně jak kdyby se zahltila paměť na grafice. A teď si uvědomuju, že u Dying Light 2 mi to vlastně dělalo taky v některých oblastech, hlavně v Rybím oku.
@Korbitch (04.04.2024 19:08): zvláštní, nic takovýho jsem nepozoroval (a hrál jsem se zaplým RT). Technická stránka mi obecně přišla prakticky dokonalá, škoda že samotná hra už tolik neoslnila.
Mno, technický stav teda diskutabilní i bez ray tracingu. Copak o to, fps kolem stovky, ale vyjedu výtahem a najednou mám místo 60fps polovinu. Z ničeho nic, jen tak... Stačilo vyjet do hlavní nabídky a zase zpět a srovnalo se to. Bavit mě to bude určitě, ale jestli se to takhle bude srát i dál, dost mi to zkazí dojem. Každopádně to bude asi i takový oslí můstek k remaku Dead Space.
No jsem na to zvědav příští týden vyzkouším, chci vidět co tam ten masivní balík peněz přineslo.
Grafika je technicky impresivní a něco stáli ti hollywoodští herci, ale jinak je ten budget totální ústřel, na to jak krátká, lineární a vizuálně jednotvárná ta hra je.
@Fritol (30.09.2023 08:54): Tak on za to muže i ten remake Dead Space, případně možná i RE remasterovaná série atd, který byli lepší. Je možný kdyby to vydali někdy dřív kdy v tomhle žánru bylo větší sucho… Ale 5 milionů mi přijde taky ujetý, to by to museli vydat exkluzivně na Switch. :)
Zas na druhou stranu těch 160 m na vývoj je v určitých aspektech hry dost vidět…
@samorost (30.09.2023 01:43): Propouští a odchází 

Nemít nad sebou vydavatele, který neví, co se penězi, tak nejspíš rovnou skončili.

Koukám, že za ten neúspěch může hlavně Krafton ale. Ta hra prodala 2M kopii, což je na single-player hororový debut poměrně ok číslo, nicméně ti magoři do toho nalili 161M dolarů, což je teda solidní palba, takový rozpočet nemá většina AAA her co prodává 10M+. A samozřejmě očekávali prodeje 5M během prvního roku, což nechápu, kde vzali u takového žánru. To vypadá, že čínské peníze a úspěšná BR hra způsobuje nějaké pomatení mysli, neb v Epicu to vypadá podobně... :D
@marwel (09.07.2023 19:56): možná jsem to napsal nepřesně, ale když píšu že na DLC využiju youtube, tak tím nemyslím že budu koukat na X hodin dlouhej gameplay. Kouknu na cutscény, gameplay proklikám aby mi nic zásadního neuniklo a zkouknu konec. To DLC je v podstatě závěr hry, protože je tady konec useklej.

Jinak když koukám na nějaký gameplaye, tak prostě protože chci vidět jak hra vypadá/jak se hraje.

Párkrát v životě jsem koukal na nějaký delší letsplaye (třeba dreamfall), když mě bavil komentář hrajícího a srovnával jsem jeho průběh se svým hraním.
@Paul (09.07.2023 19:52): Kdyz uz jsme u toho youtube, tohle je neco, co me vazne zajima. Co mas z toho sledovat gameplay na youtube? Jako to na to cumis kvuli pribehu nebo neco, nebo te to sledovat bavi? Jako ja jsem asi ten posledni, ktery by to pochopil, me nebavi sledovat ani filmy a serialy natoz playthrough na youtube, ale i tak se ptam, zajima me to.
Fakt esence "solid 7 out of 10". Řemeslně skvěle zpracovaný, špičkovej audiovizuál, solidní atmosféra a mechaniky, ale ve výsledku je to prostě takový slabší Dead Space a nic navíc. Příliš jednotvárnej level design, příliš jednoduchý souboje. 13 hodin hraní a vzhledem k absenci variability by to sneslo méně, ikdyž nemůžu říct, že bych se nudil. Na DLC ale využiju youtube.
Tak jsem to vzal (takže se můžete těšit že to zanedlouho bude v gamepassu či humbelu xD) a první dojmy (45 minut) velmi pozitivní, po technický stránce to jede perfektně i s RT a vizuálně je to tedy docela masakr, určitě jedna z nejlíp vypadajících UE4 her. A zase je tu Deacon z Days Gone (Sam Witwer), ten už je snad taky v každý druhý hře :) Což mi nevadí, je dobrej.
@Paul (02.06.2023 08:29): Nevim, těžko říct. V minulosti se u některých her prokázalo, že po odebrání Denuva jela hra lépe a došlo i ke snížení teploty hlavně u cpu. Tady necelé 2 týdny starý bench s cca mou sestavou (mám klasický 5800x a rtx 3070).
https://youtu.be/f6kUT21b0rM 
Aby mi to s ray tracingem drbalo na 40 fps asi ani nechci.
Zatím na to není chuť. Kdyby mě přepadlo neodbytné nutkání to hrát, aniž by bylo odstraněno Denuvo, holt vypnu rt efekty no. Otázka taky je, jestli ho vůbec budou dávat pryč.
@Bursoft (02.06.2023 08:13): shader kompilace byla opravena pár dní po vydání, jinak nevím. Proto se tu ptám na další dojmy :)

@Korbitch (02.06.2023 05:34): ač nechci denuvo nějak bránit (taky preferuju drm-free), tak jsem odehrál už snad kolem stovky denuvo her a problémů prakticky nula...má to třeba i Dead Island 2, kterej běží špičkově.
@Paul (02.06.2023 00:56): Ono se na to nadávalo hlavně kvůli mizernému technickému stavu, pokud si dobře pamatuju. Denuvo to dobře zasírá. Radši ještě mrkni na bench s tvou sestavou. Já čekám až to odstraní. Nehodlám svoje komponenty zbytečně trápit kvůli té sračce.
Na EGS je to teď za 666Kč, mám to risknout? Dead Space remake se mi hodně líbil a já ty scifi akce s lehkým šmrncnutím hororu rád..
No řekl jsem si, že to nemůže být tak špatné a že ty technické chyby opraví, vždyť i PC port Dead Space taky měl své problémy, ale když jsem tomu konečně dal šanci tak mi to přišlo dost nezáživné a nelíbil se mi výrazný důraz na melee combat. Původní Dead Space taky nebyl nějaký pravý survival horror, ale měl lepší level design a více vyvaženou náročnost. To že v původní verzi chybí New Game+ je taky nepochopitelné.

Tahle hra a Back 4 Blood jsou důkazem toho, že dobrou hru dělá veliký tím a nejen skupina malých klíčových lidí, takže vždy když se ohlasí nějaký "duchovní nástupce" nějaké slavné značky tak jsem více opatrný aby neměl moc vysoká očekávání. A to ani nebudu mluvit o propadácích typu Mighty No. 9 a Balan Wonderworld. Myslím, že nejlépe hru vystihuje tenhle hloupý otřepaný mem:

"Can we have Dead Space?"
"We already have Dead Space at home"
Dead Space at home:
Teď jsem narazil na tohle. :))

Zhruba před týdnem změnili hodnocení z 10/10 na 8/10, protože si recenzent zpětně uvědomil, že Dead Space má vlastně radši, ale dal mu jen 9/10. U Hogwarts Legacy pro jistotu už číselné hodnocení vůbec neuvádí.
@Tomano (06.12.2022 12:45): Přesně kvůli tomuhle nemohu udělat část na vlaku. Zbývá mi milimetr života, ale vyléčit se nemohu. Navíc sice mi po první části ve vlaku zůstaly na zemi věci, které bych mohla využívat při druhé fázi, ale bohužel po nahrání checkpointu jsou všechny věci pryč :D

@kristmeister (06.12.2022 12:59): Jo, to mě také pobavilo, jak můžu hlučně zabíjet jejich druhy půl metru od nich, ale nikdo nic neslyší.
@Tomano (komentář): Celkem jsem se pobavil :D

Jinak mě třeba i bavilo, že v pasáži se slepými blbečky můžete dělat backstab, můžete používat rukavici, můžete dupat, dokonce mi párkrát prošla i střelba a blbečci nic. Ale jakmile člověk udělá normální krok, tak hned všichni zpozorní a ví, kde jste xD
@raisen (06.12.2022 04:33): Jj. Můj hlavní rage vychází z finalního boss fightu, který má 2 fáze. Naštěstí je u druhý fáze checkpoint, ale naneštěstí pro mě jsem měl v tý fázi dva milimetry života. Pokusy rychle někam doběhnout a zkusit se vyléčit, abych nedostal insta kill, stály gamepad málem život. :)
@Tomano (komentář): Jo, přepínání zbraní je fakt pomalé. Ale ještě horší snad je, když se chce člověk vyléčit. Pomalejší léčení jsem ve hře neviděla, ne že by to bylo použitelné v boji, ty člověk nějak musí zvládnout bez léčení, ale i tak je to otravné.
@kristmeister (05.12.2022 14:18): Jo, tu recenzi jsem viděl a vůbec jsem nechápal. :D 10/10 By snad měla být totálně přelomová hra která posouvá hranice, je něčím revoluční a je bez výrazných chyb. To CP fakt není, za ty dvě odehrané hodiny bych dal tak 5/10. Přiznávám že vizuál je fakt nádherný ale to je tak vše. Jednou až to bude tak okolo 20 dolarů to koupím ( a to ještě kdo ví ) ale za 60 ani náhodou.
@pajmič (05.12.2022 12:50): Musím souhlasit. Včera jsem tomu dal ještě hoďku a zažádal o refund. Jako já jsem člověk co se u hororů bojí jak děcko, :D ale tady jsem necítil vůbec nic. Absolutně nulová atmosféra, navíc když jsem ochutnal souboje, kdy na mě naběhne více nepřátel, tak jsem pochopil že to je marné. Ten souboják je totálně nedoladěný a vůbec nefunguje když se bojuje s víc než jedním nepřítelem. Pěkně to popsal Skill Up.