Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@raisen (05.12.2022 13:26): Jo no, jak jsem zmiňoval v komentáři, tak tohle teprve prověří hráče, zda se zvládnul naučit to uhýbání. Jinak předem se omlouvám, jestli teď vykecám něco, co jsem neměl, ale...je jich ve hře víc. A ty další jsou o dost horší, protože tě tam u toho otravují i ty casual enemáci.
@raisen (05.12.2022 13:11): To ani nemusíš psát do spoileru, protože v každý recenzi zmiňují toho dvouhlavýho sráče. Ale prej když padne na kolena, tak se do něj má jít obuškem a já do něj celou dobu střílel.
Jsem u části ve vlaku, konkrétně s minibossem a ztrácím naději, že tu hru někdy dohraji.
Svatá prostato, kdyby mi někdo řekl že City Interactive vydalo novou 3th person hru Calisto Protocol a dal mi ovladač do pazour na cca 90min tak bych mu věřil. Krom vizuálu jsem generičtější věc tenhle rok nehrál. Tupá tunelová mlátička s debilním melee combatem bez atmosféry. Ale hele, je tam hromada červený tekutiny, kila střev a veletucet usekaných a ustřelených makovic v suprovym vizuálu! Priority.
@kristmeister (04.12.2022 15:52): Tak na to jsem zatím nenarazil. Ale co tak pozoruju a čtu, tak to asi fakt vrátím a až ta cena spadne, tak to znova koupím. Tou dobou už by to mělo být odladěné a snad i nějaká kompletní edice se všemi dlc.
Po odehrané hodince uvažuju jestli to nemám vrátit. To že i po opravách to na moji 4090 má problémy se stabilním frameratem mi pozvedlo jedno obočí. Když mě pak zabil enemák kterému jsem usekl pravou ruku, ale hra to jaksi nereflektovala a dál se tvářila že ji má ( všetně kill animace, kdy bylo fakt vtipné koukat se, jak mě zabíjí neviditelnou rukou :D ). Mi nadzvedlo druhé obočí, no a to že souboje nablízko prostě nefungují a hra při úhybu háže minci a je jedno jestli to uděláte správně nebo ne. V půlce případů mě nepřítel zasáhl i když jsem se úspěšně vyhnul.
Nečekal jsem to úplně, ale mám u toho blast jako blázen. Callisto šimrá přesně na těch místech, kde potřebuju. Evidentně patřím do druhé skupiny hráčů, kterým ta obrovská podobnost s DS přijde vhod.
Koukam na Digital Foundry a musim rict, ze me grafika docela zklamala. Par veci je top (obliceje, obcas modely postav, SSS atd.), ale obecne to dost selhava v tom, v cem by to melo excelovat – nasviceni a PBR. At se na me nikdo nezlobi, ale ta hra je proste prumerne nasvicena. Z UE4 slo vytahnout urcite vic. Vzdy, kdyz vidim takhle promrhanou prilezitost, pustim si Alien Isolation ve 4K s TAA a rikam si, ze kdyby ta hra mela dnesni vykonostni budget, byla by to pastva pro oci. Realtime radiosity je proste porad neprekonana metoda realtime GI. Ale ja se dockam, Michael Bailey (jeden z klicovych lidi, ktery delal na Cathode enginu pro Isolation) se nedavno vratil do CA a spekuluje se, ze se kuti Isolation 2 :)
@Bellerofontes (02.12.2022 17:35): Protože ještě nemám ten oblek, co mi možná zvedne HPčka :D ne spíš je to tím, že když jsem se naučil combat proti těm základním enemákům, tak hra přijde s novými, s kterými se zas bojuje úplně jinak, například je potřeba se vyhnout dvakrát nebo třikrát než můžu udeřit a na to furt zapomínám :D
Ještě jedna výtka mě napadá pro budoucí hráče. Hra je lineární to víme, ale dost často někam dojdete a jsou na výběr dvě cesty, jedna je cesta dál a druhá obsahuje loot. Bohužel ve všech případech kromě jednoho jsem trefil tu správnou dál a tudíž jsem minul nějaký goodies. A script vám samozřejmě nedovolí se vrátit zpět. Je sice fajn, že hra nemá žádný ukazatele cesty, ale minout kredity pro upgrade nechcete, protože ta telekinetická ruka je bez upgradů úplně k hovnu. A jít do bitky bez nábojů úplně taky není to pravé ořechové.
@LIUWIL (02.12.2022 14:26): zmáčkneš a držíš buď A nebo D, kterým směrem se chceš vyhnout. Já držím S a k tomu A nebo D, protože když se vyhnu špatně, tak to aspoň zablokuje svým způsobem.

Nicméně ty nascriptované souboje je ten největší trash, co do tý hry mohli nacpat. Dám názorný příklad. Je místnost, ve který jsou dva enemáci. Jdete s nimi do boje, vkročíte na špatný místo a skočí tam třetí. Takže správnej způsob je se jednomu ukázat, jít o kousek zpátky, zabít ho, pak zabít druhého a až pak vkročit na to špatný místo, aby se ukázal ten třetí. Z tohohle mi krvácí oči.
@Paul (02.12.2022 13:24): ano přesně tak to funguje, enemáci ten dodge často ignorují. Ale podle mě je to tím, že když enemák napřahuje pravačkou, tak asi nemáš uhýbat doprava. Jenže v tom zápalu boje si úplně nejde všímat, kam napřahuje, protože mrdky jsou docela rychlé. Naštěstí když zmáčknu S, tak týpek udělá block a ten většinou funguje. A ne, přebindovat to nejde :)
Dojmy někoho ze zingu

No tak optimalizace je opravdu nic moc. Hra běží na 120 fps a pak když se třeba otevřou dveře/objeví se enemák/něco vybuchne a fpska okamžitě spadnou třeba na 40 a pak hned zase vyskočí na 120 a tohle se děje pořád a pořád a pořád. A je jednou na jaké detaily nastavím hru. No, ale nejvíc mě sere boj zblízka. Mít dodge na stejném tlačítku jako pohyb doleva/doprava je hroznej. Nehledě na to že kolikrát enemáci ten dodge prostě ignorují. Asi po 40 minutách hry jsem byl hozen do 1v3 a ani na 10tej pokus jsem nebyl schopnej tuhle sekvenci projít. Musel jsem ji prostě proběhnout a ignorovat enemáky. 

@kristmeister (02.12.2022 12:50):  jde ten dodge přemapovat? To je v defaultu na zmáčknutí analog sticku? To mi přijde úplně debilní.
Mám za sebou tak dvě hoďky a ty propady zase nejsou úplně tak strašný, jak lidi píšou. Jo má to dropy, ale nic co by bylo nehratelný. Mě spíš přijde přehnaná obtížnost v prologu, kdy vás "týpci" sundají na tři rány a hra jich na vás pošle 4. Přičemž ten combat systém chce dostat trochu do ruky.
@Bursoft (02.12.2022 11:25): protože v DX11 to nebylo potřeba řešit. Shader kompilaci je potřeba dělat v DX12/Vulkanu. Je to paradox, ty API vznikly, aby měli vývojáři bližší přístup k PC hardwaru a mohli ho lépe vytěžit (podobně jako je to na konzolích), ale protože Unreal 4 to má pořešený blbě, tak na to ve výsledku hry dojížděj.

Ale ne všechny, např. Days Gone má taky Unreal 4 a jede špičkově...je to paradox, kdy Sony studia předvádí ostatním jak se maj dělat PC hry :D

(toho Sackboye dělalo Sumo, což není Sony studio.... :))
Schofield – To be clear: We’re not holding anything back from the main game for the season pass. We haven’t even started work on this content yet. It's all new stuff that we’ll be working on in the new year. Fans have asked for EVEN MORE deaths, so we’re making it a priority next year.

Priority.
@kristmeister (02.12.2022 09:51): mě fascinuje že už pár let digital foundry mluví o "shader compilation stutter", ukazujou to na svých analýzách, spousta studií ukazuje jak se to dá hezky vyřešit (naposledy např. Naughty Dog s PC verzí Uncharted) a stejně vyjde AAA (respektive podle jejich slov AAAA) hra, která je při první hodině nehratelná, protože kompiluje shadery...
Já se těším, byť nečekám nic jiného než Dead Space což mi ale vůbec nevadí. Jen se mi vůbec nelíbila fyzika. Koukal jsem jenom na jeden gameplay a jak tam zvednul to tělo a hodil ho někam kde ho to rosekalo, tak mi přišlo že to tělo nic nevážilo. Vím detail, ale nmě to dojem zkazilo.
@Paul (02.12.2022 00:58): Díval jsem se na nějaké recenze z menších zdrojů (větší už většinou ignoruju). Vypadá to celkem nadějně, ale počkám do příštího roku.

Zdá se, že na PC nemají vychytaný výkon. Jeden recenzent hlásil stutter na 3080ti, takže tam je asi co zlepšovat v updatech. Příští rok pak má zdarma vyjít New Game+, který jsem tak nějak čekal v základu, a hardcore obtížnost kterou rozhodně budu chtít pokud mě to chytne. Herní doba má být někde mezi 8-15 hodinami, což je sice na lineární hru v pohodě, ale plnou pálku se mi za to bez opakovatelnosti dávat nechce.
Není to moc můj žánr ale když jsem viděl videa jak to dělají a jaký k tomu mají přístup tak celkem věřím ze to muže být hra která by mne mohla i bavit. Dead Space 1 - 3 jsem svého času odehrál.
@Paul (02.12.2022 00:58): Myslel jsem, že stihnu udělat ještě nějaký dojmy teď po půlnoci. Bohužel se rozhodli, že to v Česku odemknou v osm ráno. Aby se náhodou Amerikáni neposrali, že to má Evropa dřív.

EDIT. A nejvtipnější je, že se mi stáhne Day One Patch, po stažení to napíše, že aplikace nebyla vydána a smaže se, takže ráno ho budu stahovat znovu. 13GB mimochodem...
@kristmeister (30.11.2022 20:20): koukám že už máš koupeno, tak jsem zvědav na dojmy/komentář. Hajpovali to jako AAAA, z videí mě to nikdy nepřesvědčilo k day 1 koupi, ale rád se nechám příjemně překvapit.
@Charllize (27.10.2022 14:18): Na setnutí hlavy jsou náchylní no, protože v devadesátých letech, tam byl nějakej školní masakr s useknoutou hlavou nebo co. Byl kvůli tomu zakázaný i Crash Bandicoot 2, kde Naughty Dog museli předělat animaci.
Údajně hra nevyjde v Japonsku jelikož u nich neprošla certifikaci a aby prošla museli by provést změny které by ovlivnili celkový dojem ze hry, což vývojáři odmítli.
Nikde jsem nenašel o co jde úplně přesně jen ze násilí a krutost je na japonské CERO příliš. WTF Resident Evil? To ten Callisto bude tak brutální? Samozřejmě to je trochu jedno, spis je zajímavý ze to tak je. Čekal bych to třeba v Austrálii a tak.