Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

2PavelU> dík za přídání odkazu na System Shock 2 Modification Guide. Dozvěděl jsem se tam, jak zvětšit HUD (vč. textu).

Hraju na 1280x1024 a zprávy a emaily byly dost drobným písmem. Hodnotu d3d_disp_scaled_2d_overlay mám nastavenou na 800x600 px a je to tak akorát.

Super!
@mazar1234 (19.02.2013 21:55): Když už Navy, tak Assault Rifle a Crystal Shard (resp. není to 100% efektivní způsob investice skillů, ale na druhou stranu, stálo to za to). Jinak Psi Wrench je myslím ta správná zenová cesta.
@Shoggot (19.02.2013 21:46): Na modify 2 dava Rumblerov na 3 rany A-personellom, Turrret tusim na jediny AP vystrel, Assassinov tusim 2 AP.... Roboty snad na 2-3 rany..... Mutantov po jednom naboji myslimo..... vsem samozrejme pocitam s tym ze je urobeny research vsetkych organov co sa da.... predsa len so znalostou anatomie sa zabija lepsie.

Ovsem Vajicka, cervov a podobne sracky sa oplati primarne zabijat bez municie - teda s Laser pistolou ci cervy rapierom. A vobec LAserka sa oplati vyuzivat na maximum, je to zadarmo a je navyse dost silna (samozrejme v tom overcharged mode).

Este k tomu Modify, oplati sa dat si level 1 co myslim umozni vylepsit par zbrani na level 1 a tak sa usetri par French-epsteinov cize clovek ma potom Modify 2 zbrane ovela skor ako ked ide iba cisto na French-epstein modify.

EDIT - Brokovnica na Modify 2 je uplne v pohode a dost silna, navyse rychlo nabija.....
@Cobot (19.02.2013 21:49): S PSI jsem nehrál, musím to někdy rozehrát s tím. Brokovnice povětšinou plnila takovou funkci děvečky pro všechno. Ono už je pak do ní tolik munice, že vyloženě slouží na rychlé procházení už prošlých lokací a okamžitě likvidování respawnovaných zmutovaných členů posádky.
No ono je to o přístupu. Já jsme spíš ten typ co to ustřílí z poza rohu pistolkou. Pokud člověk používá správnou munici je to ultimmátní zbraň. Assault rifle už byla na body drahá. Ale z nouze o munici jsme to prokládal brokovnicí, která mi ale přišla humpolácká.

No a další kapitola jsou PSI výboje. Ten "žlutej" už stál za to.

@Shoggot (19.02.2013 21:46): Na maso je nejlepší krystal, ale ten je až pozdějc. Takže do krystalu je nutná kombinace wrench tool a AP munice.
@7c (19.02.2013 21:40): Asi tak. Kor, že tak už od první třetiny hry fakt není o munici nouze. Na levelu 2 s Anti-Personnel municí ty Rumblery kosí jak nic jiného. A s Armor-Piercing škoda mluvit, ze všeho je hromada šrotu.
@90210 (19.02.2013 21:26): No teda, takto sa ani slovkom nezmienit o najlepsom leveli hry - Level 3 - ts, ts :-)

Inac Laser pistolkou neprehlupis, akurat sa hodi modifikovat na level 2 aby mala kapacitu energie a navyse este maintenance skill dava bonus 10 za kazdy bod, rovnako aj do energy zbroje dava energy bonus. Zbrane ako Fusion ci EPM rifle su k nicomu.... meta je Assault Rifla - jakozto pistol s 25% vacsim damage a rychlejsou strelbou a vacsim zasobnikom nie je zbytocna ani omylom. Do toho este brokovnica si uplne v pohode. Inac v hre sa da celkovo najst dostatok French-epstein devicov na full modifikaciu 3 zbrani takze modify skill si vobec nemusis davat, tak isto Repair skill mozes mat kludne celu hru 0.

V zasade ak kombinujes Rapier s laser pistol a pomedzi to Brokovnicu s Pistol/Rifle tak budes v pohode prekypovat dostatkom municie.
@Cobot (19.02.2013 20:42): Za prvý se v ní dost bloudí, za druhý je v týhle části hry vybavení ještě dost na nic, takže tam spíš těm robotům a opicím se vyhýbat a utíkat.
Jinak práve assault rifle a Armor Piercing a Anti Personnel munice společně s brokovnicí a pistolí mi hru projela relativně lehce.
@Shoggot (19.02.2013 20:39): jo tohle to celkem vystihuje. Cargo Bay byla z těch těžších. Dost často jsem v ní i bloudil jak je to tam stejný.

Já češinu jen kopíroval do adresářů. Vždycky jela normálně.
Já jsem vždycky hrál jen s pistolkou (vyjímečně i tou laserovou, která se mi moc líbí). A pak později samozřejmě krystal. Nikdy jsem regulérně nehrál tak abych se dopracoval k velkejm zbraním. Jako jo zkusil jsem si je, ale věci jako fůzní puška mě nikdy nelákaly. Maximálně jsem se dopracoval k assault rifle. Ta je ale oproti pistoli zbytečná. Proto mě zaujal ten adrenalin mod co tu postoval Paul. Asi to s ním prubnu.

@90210 (19.02.2013 20:31): Doktorka v Cargo bay...?
Ta cast s cargo bay byla fakt kriticka, nemel jsem repair skill, nemel jsem si ho kde zvysit, mel jsem rozbity zbrane a zadny jiny a ani zadny strelivo, takze jsem se vyhybal robotum a umiral, ale kratce pote se mi postavu podarilo postupne stabilizovat a ted uz jsem v cajku. Rozhodl jsem se hrat na energy weapons s laser sabre a tou energy pistolkou, snad toho nebudu litovat. Konecne jsem dosel na pokec k doktorce, bohuzel jsem si kdysi precetl ICEho recenzi ve Score, takze jsem podobnej prubeh samozrejme cekal a prisel jsem o moment prekvapeni, coz ale na kvalite hry nic nesnizuje. Opet se potvrdilo pravidlo zasadne necist zadny recenze na pocitacovy hry, ve kterych je dulezitej pribeh...
České textury v původní WEXově verzi jsou skutečně v kolizi s SHTUP modem a navíc byly v celkem mizerném rozlišení. Ale i tak tehdy WEX odvedl pořádný kus práce.

miracle.freak, který vzal WEXovi češtinu a píše, jak ji v mnoha ohledech vylepšil, s tím měl taky jistě plno práce, ale jak teď System Shocka s touhle češtinou hraju, tak ji taky neshledávám úplně dokonalou. Tu a tam jsou slovenské výrazy, což je způsobeno tím, že úpravy prováděl slovensky hovořící člověk (no offense).

Bohužel si nepamatuju kvalitu WEXova přewkladu, takže mi chybí jakékoliv srovnání. A procházet a srovnávat texťáky fakt nechci :)

Díky bohu i za tuhle češtinu - jinak by nebyla žádná :) A anglické textury mi vůbec nevadí - zatím to vypadá, že je překlad upraven tak, aby odkazoval na názvy palub a další věci v angličtině. V tomto směru v pohodě.
@Cobot (19.02.2013 19:44): Mně se ty české textury líbily, ale před lety mi kvůli nim hra padala, tak jsem je odstranil. Co se té aktuální a upravené verze češtiny týče, zatím ji nemám nainstalovanou, protože vyžaduje i Straylight ADaoB v0.3.0. Ona tahle modifikace totiž koliduje se SHTUP (nejspíše používá jiné high-res textury). Každopádně ve SHTUP se mi líbí tato potrubí - pochází ze staré instalačky. Ale zvažuji, že si tam ten ADaoB v0.3.0 dám. Modů mám v Mod Manageru momentálně už 25.
Čeština pro aktuální verzi hry je, nicméně ty české textury opravdu nefungují korektně a způsobují konflikty se SHTUP modem na detailnější textury.
Normálně češtiny nepoužívám, ale pamatuju si, že jsem SS2 kdysi hrál s češtinou, kde borec i upravil textury a celkovou grafiku s CZ názvy apod. Nezkoušel to někdo na GOG verzi?
Kdyby tam nebyl respawn, tak by to to uplne ztratilo na intenzite...Ale mohlo ho byt min...
@mazar1234 (18.02.2013 22:12): Taky jedu s wrenchem a pistoli akorat odstreluju kamery, hraju to poprvy, ale uz se do toho dostavam. Jsem v Navy (zadna spojitost s In the Navy od Village people :) ) a snazim se hackovat, ale mam fakt velky problemy, coz se mi u nejaky hry naposledy stalo nekdy v 90. letech, v tomto je SS2 fakt oldskool.
@90210 (18.02.2013 21:58): Konecne rozumna rec "survival horor"... chvala velkemu Baphometovi za to :-). Inac ale toto je velmi konkretny s vynimocny usek hry kde je este hrac slaby a jedna sa o snad najtazsi usek celej hry. Takze si to tak moc neber a tes sa z toho kolko municie, lekarniciek a penazi z nich ziskas.... Ja to prechadzam prakticky uplne cele na Wrenchu (teda turrety odpalim AP pistolou) ale turrety sa nerespawnuju ze ano takze pohoda. A okrem toho je tam strategicky dobre umiestnena Healing station co treba vyuzivat.
Ten respawn je misty fakt prestrelenej, u vchodu do cargo bay se hybrid objevi snad kazdych 10 sekund, a to bez spustenycho alarmu, clovek si ani nestaci dat neco do inventory a uz jsou zase slyset kroky. Peklo. Deus Ex je pohoda, SS2 je survival horor.
Je to tak. Respawnu jsem se nejdřív obával, ale když jsem hrál, tak opravdu nejde o nic tragického, nebo něco co by hru nějak sráželo.
@90210 (18.02.2013 13:14): Ja si myslim ze bez toho respawnu by to bolo v skutocnosti nudnejsie, okrem toho nie je nejako prehnany, ze by sa tam kazdych 5 sekund vyrojila legia nepriatelov, navyse na nerespawnuju napriklad Roboti alebo cervy.... tusim ani Rumbleri..... Skor je dost dobre vyvazeny a naopak nefrustruje ale hraca udrzuje v permanentnom strachu a pozornosti :-).

Dokonca vdaka respawnu sa da vyhnut moznemu fatalnemu zakysu z dovodu minutia penazi, kde v jeden moment je NUTNE nieco kupit v replikatore a ked hrac nema money tak by skoncil. Ovsem vdaka respawnu sa da potrebna suma nazbierat a tak fatalny zakys nenastane.
Uff ta tisniva atmoska je fakt maso, respawn me fakt ubiji, ale bez nej by to asi nebylo ono.l..
@Cobot (15.02.2013 22:22): Co přesně je v SS 2 oproti jedničce zjednodušeného? Já vždy naopak dvojku považoval za (co se mechanismů týká) komplikovanější jedničku. Předně alespoň přidala ty RP prvky. Odstraněn byl snad pouze cyberspace (což velká ztráta mimochodem není), možná lehce zredukován otravný respawn, nicméně obtížností jako celek mi to přišlo +/- nastejno.

S tím HL to vidím podobně a asi bych ty dvě hry spolu příliš neporovnával, HL byla sice fajn a revoluční ale z dnešního pohledu již naprosto tuctová FPS. SS naproti tomu hezky kombinuje RP prvky (vývoj postavy, přestřelky byly přeci jen více o statistikách a použitých zbraních/munici než reflexech) s FPS schématem a dnešní Bioshocky se na něj zdaleka nechytají (zjednodušení ve všech směrech, opět spíše akčnější přestřelky aj.).
@Kubulus (15.02.2013 22:08): Ani nahodou tomu tak nie je....

@Drolin (15.02.2013 22:10): Ale tu s tebou nemozem suhlasit, pretoze HL bol prakticky prva FPS tohto typu takze tych "na sto" su uz len nasledne produkty nikoliv konkurencne produkty v zmysle casu...
Ale ze HL je pri SS2 ako trabant pri McLaren F1 to je jasne.
BTW - Bioshock, je SS2 orezany o cokolvek mozgoidneho to je pravda, ovsem je to vynikajuca a zabavna hra (FPS-ka)

@GodOfTheSick (15.02.2013 22:03): SS2 je prave ze podcenovana/nedocenovana hra.
@GodOfTheSick (15.02.2013 22:03): Ne HL opravdu nevypadá dodnes skvěle. I já si to myslel než jsem si ho nedávno pustil. Fakt nee.

V SS2 nejsou nepřátelé to o co tu jde. Není důležitá jejich AI. Ano je víc než slabá, ale pro tohle dostačující. Hlavně ale vyvolávají strach a to je oc tu jde. Jsou odlišní. Každý má své místo a dokonce i svůj vývoj od parazita až po mozek. Pro mě je SS2 srdeční záležitost. I přesto chyby vidím. Atmosféru má ale nepřekonatelnou. Dodneška si pamatuju jak jsem hrál demo. Na scénu probuzení z cryospánku, na úprk do bezpečí, na scénu za oknem, kdy zombík pronásleduje nějakou chuděru. Rád si vzpomenu na Marie Delacroix s jejím francouzkým akcentem. Prezentace, atmosféra, nasvícení, téma, Všechno super.

Ale i tak jsem přesvědčenej že SS1 nabízí víc. Já ho hrál ale až jako druhej. Takže u mě srdcově vede SS2. A i si myslím, že by byl dost problém předělat všechno to co SS1 nabízel do moderní hry. Na to tam toho bylo až moc. A i proto je SS2 zjednodušenej.
@GodOfTheSick (15.02.2013 22:03): Přesný opak. HL je klasické FPS kterých bylo, je i bude na sto. System Shock je dodnes nepřekonaným benchmarkem žánru, jemuž Dishonored či Bioshock nesahají ani po paty, zvláště co se designu týče.
SS2 je dosti přeceňovaná hra. Ve své době to byl slušný horůrek, ale dnes už to působí dosti směšně. Hlavně nepřátelé jsou neskutečně trapní jak z prvního Dooma. Ve srovnání s Half Life, který vyšel o rok dřív a dodnes vypadá skvěle, propadá SS2 po všech stránkách.
Pro překousávače: SS1

Grafika je už notně fousatá, ale je až v 1280x1024, navíc s mouse lookem a funkčností na čemkoliv. A když se do toho člověk zažere už mu to ani nepřijde.

Herníma možnostma je určitě dál než dvojka. A u příležitost vydání dvojky rozhodně stojí za zahrání.

Doufám, že nelinkuju warez (za mě je to spíš abandonware). Kdyžtak to pls admini smažte.