Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Star Wars Battlefront II

STAR WARS Battlefront II: Celebration Edition

17.11.2017
kompatibilní
72
121 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Star Wars Battlefront II je v pořadí čtvrtým dílem ze série Battlefront. Oproti k předcházejícímu rebootu se hra dočkala několika změn a tou nejzásadnější je příběhová kampaň pro jednoho hráče. Multiplayerovou část vyvinulo studio DICE a se singleplayerem vypomohlo kanadské Motive Studios Jade Raymondové.

Děj je zasazen do rozmezí šesté a sedmé epizody filmové ságy a zaměřuje se na příběh skupinky elitních stormtrooperů pod vedením neohrožené ženy jménem Iden Versio, která během bitvy o Endor se svými vojáky spatřila explozi druhé Hvězdy smrti. Dali si proto závazek pomstít smrt svého císaře Palpatina. Nezhostíte se pouze role Iden Versio, neboť titul sleduje i strasti Luka Skywalkera a Kylo Rena. Příběh se dočkal epilogu v podobě bezplatného rozšíření Resurrection.

V multiplayeru si projdete bitvami ze všech tří filmových sérií (prequel, klasická a nová trilogie) a hrát lze i za ikonické postavy, jako je Darth Maul, Han Solo, Yoda a další. Novinkou jsou herní třídy podobně jako v sérii Battlefield (Officer, Assault, Heavy a Specialist). Každého hrdinu i obyčejného vojáka může hráč navíc postupně vylepšovat a vzhledově upravovat. Bitvy probíhají jak na zemi, tak ve vesmíru s maximální účastí až čtyřicítky hráčů.


Poslední diskuzní příspěvek

@Tulareanus (komentář): K tomu co ti vadilo na příběhu: Srovnáváš nesrovnatelné - jí nevadila Hvězda smrti, protože to byl "obraný" prostředek Impéria proti nepřátelům, co ji přimělo změnit strany bylo když Impérium, resp jeho pohrobek, začalo cíleně vyhlazovat své vlastní obyvatele. Já tedy nechci Operation Cinder ve Star Warsovském lore obhajovat jako něco kvalitně vymyšleného, ale minimálně z jejího pohledu ta zhnusená změna strany smysl dává. 

Dál nevím na jakou jsi hrál obtížnost, třeba toto nějaký vliv má, ale já tedy na hard rozhodně žádný auto aim neměl. S nedobrými pocity z gunplay souhlas, to mi vadilo hlavně v multiplayeru - v singlu tomu pomáhá právě to občasné střídání postav, zbraní, občas sedneš do AT nebo do stíhačky - není díky tomu žádný stereotyp. A změna úhlu pohledu taky dělá zajímavějším vyprávění příběhu, který je tady samozřejmě primitivní a patetický, ale pořád lepší než cokoli v Call of Duty. Nebo Fallen Order. Na tom střídání postav mě srala jen změna do third person (a to že za některé postavy se hraje dost blbě), ne to že k němu vůbec dochází.

S tím že je to do určité míry arénovka také souhlasím, ale to nepovažuji za negativum - většina stříleček takto funguje, od toho CoD po moderní Doomy, kde na tebe občas nabíhají vlny nepřátel než postoupíš dál. A tady to zdaleka není pořád, hodně velkou část hry se prostě rychle postupuje kontinuálně, případně ty "arény" se vytváří přirozeně tím že máš na daném místě splnit nějaký úkol.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 65
Tak to mám za sebou. První věta, která mě napadla, když naskočily závěrečné titulky. V rámci předplatného na Originu jsem si říkala, že zkusím nějakou hru, za kterou bych více než těch pár eur nedala. Tato byla vhodným kandidátem, protože jsem chtěla něco krátkého a jednoduchého.

Multiplayer jsem z hraní rovnou vyloučila a pustila se do hry pro jednoho hráče. Hned po prologu mi hra ukázala to, co je na ni nejlepší - prostředí a jeho grafické ztvárnění. Opravdu oceňuji, že se tvůrci snažili v jednotlivých misích obměňovat jejich zasazení, takže jsem se mohla podívat do lesů, na poušť, na lávovou planetu, do prostředí paláce a samozřejmě jsem mohla pobíhat po palubách vesmírných lodí. Vesmírné bitvy vypadaly také dost dobře a atmosféra toho, že jsem opravdu uprostřed bitevní vřavy, se povedla. K tomu napomáhá i kvalitní ozvučení.

Co ale bylo pro mě "katastrofou", tak byla náplň oněch misích. Je mi jasné, že kampaň byla ve hře jen proto, aby se neřeklo a větší důraz byl kladen na multiplayer, ale tak nudné mise jsem už dlouho nezažila. Když to nebyla stá variace na braň oblast/osobu (jak já tohle nesnáším), tak jsem měla něco zničit. Jakmile jsem někam vběhla, tak jsem hned věděla, co bude následovat, žádné překvapení a strašný stereotyp.

Bylo sice fajn, že si člověk zahrál za známé postavy z univerza, které sice měly své vlastní schopnosti, ale ty mi byly stejně jedno, neboť jsem věděla, že s tou postavou strávím tak 15-20 minut. Tak na co se je učit nebo je dokonce přepínat. Pro singleplayer vcelku zbytečné.

Dobrou atmosféru ovšem často kazily chyby, kdy se nepřátelé zasekávali o kryt, jejich mrtvoly poskakovaly po zemi a jednou se dokonce vznesly do vzduchu (a ne, žádná síla v podobě Jediho či Sitha tam nebyla). Inteligence nepřátel byla strašná, ale aspoň to rychle odsýpalo, jak poslušně nabíhali před zaměřovací kříž.

Nebylo špatné si po delší době zahrát nějakou Star Wars z novější doby, ale zábavné to nakonec moc nebylo.
+35
  • PC 80
Herní výzva 2017 - 2. Právě vychází

Hodnocení a komentář se týká pouze SP kampaně. Pozor, obsahuje neoznačené spoilery!

Miluju Star Wars a nenávidím EA a ten jejich debilní Origin. Nakonec ale pravda a láska zvítězila nad lží a nenávistí a já si Battlefront 2 přece jen předobjednal. Po pár dnech mám za sebou dohranou SP kampaň a podle hodnocení je asi patrné, že jsme byl spokojen. Jasně, dočkáme se spousty klišoidních momentů i naprostých nesmyslů, ale po stránce hratelnosti nemůžu k většině hry říct ani popel.

Jak mnozí z vás viděli v nejrůznějších trailerech, hlavní hrdinka je členkou elitního imperiálního komanda Inferno Squad a po zničení druhé Hvězdy smrti odpřísáhne rebelské pakáži pomstu. Hraní za ty zlé bylo jedním z hlavních taháků celé SP kampaně a byl jsem skutečně zvědavý, jak se s tím vývojáři poperou v rámci příběhu. Jaké bylo ale mé překvapení, když po cca hodině hraní se strany vymění a naše hrdinka se přidá k rebelům!

Během hry se dostanete do nejrůznějších koutů galaxie a ať budete kdekoliv, grafika opravdu exceluje. Lávový Sullust, zalesněný Endor i pouště na planetě Jakku, to vše vypadá parádně a po vystřílení všeho nepřátelského v dosahu se můžete kochat do alelujá. Dostane se i na vesmírné bitvy, které se rovněž hrají dobře a už se nemůžu dočkat, až je vyzkouším v MP.

Příběhově hra přímo navazuje na konec 6. dílu filmové ságy a poté se přesuneme o několik dekád dopředu a hra funguje jako malý prequel k sedmému dílu. Dozvíme se tak např. proč je Jakku jedno velké pohřebiště Star Destroyerů nebo kde získal Luke mapu, za kterou se Kylo Ren tak pachtí.

Hratelnostně mě hra bavila od začátku do konce, i když občas jsem byl svědkem designérských hrůz, které tak bily do očí, že jsem se divil, že je někdo mohl schválit. Za všechny budu např. jmenovat chvíli, kdy si osedláme mohutný obrněný kolos AT-AT (ovšem stejně jako v jedničce lze ovládat pouze střílení). Proti těmto kráčejícím tankům jsou krátké i lasery stíhaček a každý normální člověk by bral okamžitě čáru. Pluky imperiálů ale do cesty nabíhají každých pár vteřin, aby nám z těch svých příručních E-11 blasterů udělali bebíčka na kapotě, zatímco my jich jedním výstřelem odpravíme i několik.

Podtrženo sečteno je SP kampaň příjemný bonus, který se hezky hraje, doplní příběh filmové ságy a krásně se na něj kouká. Asi to není hra pro každého, ale jako milovník SW jsem spokojen.

Pro: Fantastický audiovizuál, doplnění příběhu filmové ságy, hratelnost.

Proti: Za některá místa bych designéry nakopal, mohlo to být trochu delší.

+28
  • PC 70
Star Wars hrám se už radši vyhýbám obloukem, ale Herní Výzva 2019 mě pobídla zahrát si nějakou filmovou adaptaci. A jelikož jsem si mohl tuhle hru dát zdarma v rámci Origin Accessu, nebylo moc co řešit.

Z čeho jsem byl v téhle hře nadšen (a je to hlavní důvod, proč dávám nadprůměrné hodnocení) je vizuální stránka hry. Nový počítač mám teprve druhým měsícem a jsem rád, že jsem konečně našel hru, která ho potrápila a vytáhla z něj pořádný výkon. Grafika je zde prostě na špici, obrovské bitvy působí epicky. V cutscénách zase působí celkem kvalitně skuteční herci. Hratelnostně navíc funguje vše víceméně dobře.

Na druhou stranu celý námět Star Wars je už vyždímaný jako hadr a každý další příspěvek do tohoto univerza je prostě nenápaditý, opakující pořád to samé klišé dokola. Slyšet padesátkrát během příběhové kampaně někoho opakovat, že "máme alespoň naději", z toho už mě bolí hlava. Stylisticky mají nové díly SW také tu směšnou nevýhodu, kdy se musí tvářit, že ty papundeklové kvéry a zbroje vyrobené pro natáčení původní trilogie 40 let zpátky jsou jakože to nejmodernější, co se v galaxii nachází. A tak tam pobíhají pořád ti směšně vypadající Stormtroopeři s puškami, za které by se styděl i francouzský protifašistický odboj za druhé světové. No a celé je to ověnčeno tím vyloženě nepříjemným "PEW PEW PEW" zvukem, který je asi to nejotravnější na celé hře.

Celé je to nesmyslné až hanba a v podstatě cílené jen na fanoušky série. Příběhové mise se odehrávají v místech, která znáte z filmů a stejně tak ovládáte nebo potkáváte samé známé postavy. Ale co, nebylo to dlouhé, zato graficky krásné, takže asi dobrý.
+23
  • PC 60
Kedysi, v podstate už dávno, v praďalekej galaxii, sa impérium EA rozhodlo použiť exkluzívne práva na značku Star Wars na nekalé lootboxové účely. Tento príbeh však rozpráva o singleplayerovej kampani, ktorou si mysleli, že si to u hráčov vyžehlia, alebo to ňou predajú.

5 a pol hodiny som strávil v tomto "dortíčku", ktorý upiekol "pejsek s kočičkou, kým som sa dostal na koniec. A bol som normálne rád, že to skončilo, pretože som sa už nevládal baviť. Hra začínala sľubne, v úlohe Iden Versio, špeciálnej imperiálnej agentky sme sabotovali a likvidovali rebelov ako vzorní poskoci impéria. Lenže potom sa vývojári rozhodli, že mať postavu, ktorá nie je jedi alebo nemá nejaké nadprirodzené schopnosti, či nie je výraznou filmovou postavou, je málo. A preto po niekoľkých ešte pomerne zábavných úvodných misiách začneme striedať postavy hlava nehlava, aj keď to vlastne nemá absolútne žiaden vplyv na hlavný príbeh. A čím ďalej v tej krátkej kampani, tým viac sa takto strieda, až sa príbeh milej Iden tak nariedi, že už vlastne ani nikoho nezaujíma, pretože samotná hra hráča presvedčila, že vlastne nie je podstatný. Rovnako ako zvraty, napr. prerod a morálne prebudenie v 5. misii - kde sa Iden rozhodne opustiť impérium je absurdný a nedomyslený. Zrazu jej vadí likvidácia populácie na rodnej planéte, ale to, že jednou z jej hlavných úloh dovtedy bolo obraňovať Hviezdu smrti - vesmírnu stanicu, ktorej jediný účel je absolútna genocída planét, to jej morálnym kompasom nepohlo ani trochu., nie sú vlastne tiež nejak dramatické a vlastne všetky postavy sú veľmi rýchlo so všetkým "oukej".

No a práve od v spoileri spomínaného zvratu ide dizajn a náplň extrémne dolu vodou. V prvom rade, čakal som, že Dice po toľkých Battlefieldoch, budú trochu lepšie ovládať pocit zo streľby, ktorý je úprimne nijaký. Skoro všetky zbrane strieľajú rovnako a máte pocit, že dávajú aj rovnaké zranenie, pretože headshot stačí jeden, mimo headshotu 2-3 strely s výnimkou sniperky a raketometu. Nejaké iné vlastnosti a pocity a spätný ráz, taktiež nič moc. Pôsobí to rovnako. Čo mi však viac vadilo bolo evidentný autoaim, ktorý sa nedal nikde vypnúť. Naozaj netreba až tak presne mieriť, aby ste trafili tie kvantá na smrť a častokrát dokonca až v zástupe nabiehajúcich tupých nepriateľov na smrť. A ešte viac mi vadil pohyb. Celý čas som mal pocit, že postava je obalená v nejakom rôsole alebo oblepená vatou. Obzvlášť postavy, ktoré bojujú na blízko sú extrémne ťažkopádne a clunky a ovládajú sa dosť blbo.

Pohyb po leveloch tiež trpí lenivosťou dizajnérov. Musím uznať, že grafika je stále na prvý pohľad krásna - najmä rôzne exteriéry ako Endor alebo Jakku, či prelet na Bespine. No levely sú extrémne maličké a primitívne. Častokrát sa mi stalo, že keď som sa chcel nepriateľom na pár sekúnd schovať za roh, aby sa mi doplnil život a strieľal som ich zo zákrytu, hra ma začala veľkým nápisom upozorňovať "return to the mission area" s odpočtom 10 sekúnd. Mať takto lenivý dizajn, kde nie je level ani nejak normálne ohraničený, to sa mi dávno nestalo. A samotné misie? Väčšinu hry je miesto leveldizajnu len príchod do otvorenej arénovej plochy, kde má hráč za úlohu likvidovať vlny a vlny prichádzajúcich tupých nepriateľov, kým spriatelené NPC hackne/otvorí dvere alebo ukončí misiu. Druhý najčastejší typ je ten, kde treba prísť na určitú plochu a vyzabíjať všetkým nepriateľov, aby sa spustila animácia, či otvorila cesta ďalej. Nemožno tak v podstate poriadne hovoriť ani o nejakom poriadnom level dizajne. Plusom je, že levely a planéty sa naozaj veľmi obmieňajú, no ako som už spomínal príbehovo pôsobia komicky alebo nedávajú zmysel a sú nelogickými odbočkami od toho, čo mohol byť naozaj zaujímavý príbeh imperiálnej špeciálnej agentky Iden Versio, no miesto toho je to akási prehliadka zlepencom nesúvisiacich primitívnych misii. Takto sa viackrát stane, že za Iden je nejaká akože morálne dramatická misia, len aby tá ďalšia tlačila na pílu rádoby vtipnosťou. Výsledkom toho pôsobia niektoré postavy z filmov ako jednorozmerné karikatúry (pozerám sa najmä na teba, Lando).

Prečo však napriek tomu dávam nadpriemerné hodnotenie? Tak ako ma strieľacie pasáže za postavy nebavili (a nechápal som, prečo za známe postavy nemôžem strielať z pohľadu prvej osoby), vesmírne potýčky boli napriek alebo možno i vďaka jednoduchosti naozaj zábavné a spektakulárne aka, dobre sa v tej jednoduchosti lietalo a pozeralo na to, čo sa deje. O to je väčšiou iróniou, že práve od Dice som čakal, že pohyb a strielanie nebude pôsobiť, ako keby som hral za plastového panáčika namoženého v želé.

Pro: grafika, vesmírne potýčky, veľké množstvo rôznorodých lokácii

Proti: otrasný gunplay, zlý leveldizajn, prílišný zlepenec nesúvisiacich príbehových útržkov a premárnený potenciál Iden Versio

+18
  • PC 80
HODNOCENÍ HRY PRO JEDNOHO HRÁČE

Ta tam je série na sobě nezávislých minipříběhů. DICE v Battlefront II, na rozdíl od Battlefield 1, představují jeden jediný a ucelený příběh Iden Versio, velitelky elitního komanda Impéria. Tu si lze snadno oblíbit a vyjma jí samotné se čas od času zhostíte i dalších známých tváří univerza. Tato výměna rolí může působit jako vítané zpestření, ale též nadbytečně, rušivě, vynuceně. Přesto bych se nebál bez váhání postavit Williamsův scénář na roveň televizním Star Wars Stories.

Co se samotné herní náplně týče, ta sestává z plejády soubojů, jak na zemi, tak ve vzduchu, respektive ve vakuu. Boj světelnými meči je marnost nad marnost, o tom žádná, ale blastery se povedly na jedničku. Ty se přehřívají a nezvládnete-li v jistou chvíli, když vás k tomu hra vybídne v malé minihře, stisknout levé myšítko, budete dlouhé sekundy třímat de facto mrtvou zbraň. Podaří-li se vám ovšem trefit ten správný okamžik, získáte výhodu a z vašeho blasteru se stane nezastavitelný rozsévač zkažených odpolední. Drobnost, která příjemně ozvláštní jinak přímočaré souboje.

Nejotřesnějším rysem hry a poznávacím znamením švédských vývojářů je zoufale nablblá umělá inteligence protivníků. Co jiného si totiž pomyslet, když se na vás nepřátelské šiky hrnou ve formaci „jede, jede mašinka“ a vy je kácíte jak domino? Připomnělo mi to silně ony slavnostní chvíle roku 1997, kdy jsme se v jisté hře vypořádávali se stoupenci Hare Krišna tzv. jedním tahem. GOURANGA!

I tak je Battlefront II zábavná, technicky vydařená a na pohled velmi líbivá hra, která značně těží ze silné a časem prověřené licence. Přiznám se, že by mě potěšilo, kdyby DICE dali na chvíli přednost této sérii před tou, která je definovala.
+17