Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Tarhiel (30.11.2015 18:22): dík za příklady. Já bych třeba srovnal filmy 2001: Vesmírná Odyssea a z poslední doby Interstellar. Konec prvního filmu byl dost filosoficky a metafyzicky laděný, ale nebylo to nepochopitelné, respektive zůstal tam prostor pro tajemno, pro různé interpretace apod. a přitom z toho měl divák takový ucelený dojem. U Interstellaru byl nápad taky dobrý, jenže konec byl až moc okatý, všechno vysvětlené do nejmenšího detailu, happy end apod. to mi trochu zkazilo radost, protože jinak atmosféra parádní. Prostě stačilo trochu ubrat a nechat něco na fantazii... to je teda alespoň můj názor.
@Kwoky (30.11.2015 17:26): njn, taky mi to dřív vadilo. Ale zase když ti všechno polopatisticky vysvětlí, tak to taky není ono :D člověk si nevybere. Spíš mi vadí takové ty neukončené a "odfláknuté" konce, kdy to skončí dřív než to začalo. Nevadí mi, když to není jasné, ale aspon ať je spousta indicií, aby bylo o čem přemýšlet :D
@John Mirra (30.11.2015 09:56): jo, máš pravdu, že oficiální vyjádření autorů je tuším, že tématem je "Vyprávění příběhu a role hráče v něm."Možná tam hledám něco, co tam není, ale ať už to byl účel nebo ne, přišlo mi to jako dobrá myšlenka :) Ale jinak to je pointa umění, že si v tom každý najde něco svého. Jasně, autor tvoří s určitou myšlenkou, ale kolikrát pak fanoušci přijdou s dalšími teoriemi a to má taky něco do sebe. Někteří autoři právě proto odmítají všechno vysvětlovat a podat oficiální vysvětlění.
Nebo pokud jdete na kopec, pokecáte a těsně než přiletěj mimozemšťani hru vypneš. Taky jeden z možnejch konců:).
@Wild One (30.11.2015 03:18): @John Mirra (30.11.2015 09:56): Tak, ona nie je chudera, ale máš pravdu - je to v tom, že v nej sa stiera rozdiel medzi hernou postavou a "štvrtou stenou" - uvedomuješ si, že hráš hru, to, čo spočiatku vyzeralo ako skvelý fórik, autor rozviedol poriadne až do konca.
A núti Ta to zamyslieť, prečo robíš veci v hrách tak, ako robíš.


Mimochodom, aj keď spôsob hacknúť hru je validný koniec, je to jeden z najmenej uspokojivých - autor ti to dáva nepokryte najavo, lebo je až príliš sladký.

Najlepší koniec je naozaj ten, kde po vyskúšaní všetkých možností s ňou nakoniec na žiadne rande nepôjdeš.
@Wild One (30.11.2015 03:18): No nevím, já už si to moc nepamatuju, ale mám dojem, že to mělo být něco v tom smyslu nespokojit se s příběhem nastaveným autorem a udělat si svůj vlastní - a to i bez toho "hackingu". Proto mi to přišlo trochu zvláštní, kdyby si každý přetvářel umění dle svého, tak by nikdo nikdy neviděl stejný film/nehrál stejnou hru atd. :D
@Tarhiel (29.11.2015 23:26): What am I doing wrong? Snažíš se neustále zachránit slečnu a racionalizuješ si, že je to tvoje rytířská povinnost, a že je to pro její dobro, ikdyž to v podstatě děláš pro sebe (ačkoliv víš, že jí tím znovu a znovu ubližuješ... už si to přesně nepamatuju, ale v jednom bodě je jakýsi měřič, kteří ti počítá, kolikrát už ses ji pokusil zachránit). Podle mě naprosto geniálně psychologicky zvládnutá pointa, která tě donutí se nad tím zamyslet. Tak to alespoň chápu já, any ideas? :)
Tak: SPOILERS, SPOILERS! vygooglil som si, že hra dobrý koniec nemá.
Teda, je možné mať najlepší možný koniec, ak človek prejde všetky/väčšinu možností a dostane sa až k mimozemšťanom a vzápätí, po smrti, hned v daľšej hre, povie Felicii, že na rande ani ísť nechce - tento koniec mi najviac pripomínal Butterfly Effect s Ashtonom Kutcherom.

No mne celý čas rezonovala v hlave tá jej odpoveď: "look outside of the box," len som nevedel, ako ju uskutočniť.

No, a potom sa človek dočíta, že je tam aj hacker ending - hacknite si súbory a dorobte si koniec aký chcete, čo je podľa mňa najgeniálnejší koniec, ale sám by som naň neprišiel.

A pripomenulo mi to Nameless Mod pre Deus Ex (mimochodom, jeden z najlepších módov, aký som hral), kde tiež jeden z možných koncov je veľmi meta - a skvelý! :)

Skvelá záležitosť, no zatiaľ mám príliš horkú hlavu na to, aby som ju hodnotil, najmä číselne.

Ale aspoň ma hreje pri srdiečku pocit - že som dnes dokončil hru :)
http://gaming.stackexchange.com/questions/123139/is-there-a-good-ending-in-save-the-date
@Tarhiel (29.11.2015 23:26): Krása téhle hry je v tom, že není taková, jak vypadá. Sice začíná jako pokus o záchranu slečny, ale postupem času se najednou vyznění hodně změní. Takže pokud za dobrý konec považuješ úspěšné rande a současně záchranu života té chuděry, co jde s tebou na rande, tak ne, tato hra nemá dobrý konec.
Rád bych tuto hru brzy "pokořil". Prosím o doporučení někoho, kdo to hrál, jestli to jde (a má cenu) hrát na jeden zátah - tedy dá se to zvládnout třeba za dvě hodiny?
když jste se tu tak pěkně začali bavit o "nemainstreamových hrách", na téhle stránce: http://www.newgrounds.com/collection/artgames jsem našel pár takových ultrakrátkých záležitostí, některé ale měly docela pěknou myšlenku. Odkaz jsem taky před časem dával do jednoho komentáře. Kdybyste někde našli něco podobného, myslím tím nějaké v uvozovkách "art hry", tak by mě to zajímalo. Poslední dobou se s nimi roztrhl pytel a rád vidím, že se na DH dostanou i takové věci. :) jinak save the date byla klasa!
@John Mirra (25.01.2014 22:25): já jsem také napřed myslel že tohle je konec hry - ale po chvíli mi ten nejlepší konec hry došel - znovu pustit ten jeden konec ( kde nikoho nezabili ) ale co se z počátku jevil jako špatný, myslel jsem si že autor chtěl hráče prostě potrápit - aby pak měl dobrý pocit z nalezení tohoto dobrého konce hry ( když předtím vyzkoušel všechny možné konce hry, jinak samozřejmě když s dějem / koncem nějaké hry / filmu / seriálu není někdo spokojen tak si představuje nějaký děj podle svého např: Zaklínač 2 - vykašlat se na Triss, ... - a navázat blízký vztah s Ves nebo se přidat k té kouzelnici Fillipě..., v Planescape Torment - aby se třeba bezejmený pak vrátil z té valky domů s nějakým lektvarem který by ho viléčil z toho zombíckého zevzření a pak se vrátil k Annah nebo FFG
Jsem jediný, komu to "vyznění" té hry, tedy toho "konce", přijde takové... divné?
Jakože kdyby si každý vymýšlel svoje konce a příběhy v hrách a filmech atd. pokaždé, když by se mu nelíbilo co se tam děje, tak bychom vlastně nikdo nikdy neviděl stejný film a nehráli bychom tutéž hru :)
"Čau, viděl jsi už Babovřesky?"
"Jo, super film, hlavně ten souboj na nože na konci, to bylo fakt kulervoucí!"
:)
@RXQ79rudax (25.01.2014 21:26): Ve skutečnosti to není žádnej ending není. Ale autor té hry psal celkem rozsáhlou úvahu o té hře, kde mimochodem zmínil, že krom toho jednoho konce tam žádnej není a že někteří si vytvořili vlastní konec tím, že přepsali některý data té hry. Nazval to "hacker ending", ale ve skutečnosti je to blbost.
@AiMLEzZz (11.01.2014 13:45): Samozřejmě, již od dob komerčních Bleemů! nebo emulátorů ZX a Atari z konce 90. let :).

N64, PSX, SNES, MegaDrive, GBA, NDS, GC, Wii, NES jsou velmi snadné na obsluhu a nenáročné na hw. PS2, PSP a DC jsou spíše složitější i hw náročnější. Saturn a Panasonic 3DO jsou velmi obtížné a PS3 je zatím (a dalších pět let bude) nefunkční. A Xboxy obecně žádného hráče nezajímají, a tedy jejich emulátory mají minimální podporu.
@Drolin (11.01.2014 13:35): Takže říkáš, že emulátory fungují?! To je excelentní zpráva! Zatím jsem se nesetkal s nikým, komu by se podařilo nějaký zprovoznit. Otázka je, jaký konzole už dneska lze emulovat. Předpokládám, že funkční emulátory PS3 a XBox 360 ještě asi moc nejsou k mání?
@AiMLEzZz (11.01.2014 13:13): Pouze emulátory, konzole jsem nikdy žádné nevlastnil. Postrádá to jisté kouzlo, ale minimálně je tak vše rychlejší a dostupnější.

Ono, např. za takové Wonder Project J2 či UFO: A Day in the Life (které považuji za to nejlepší, co konzole nabízí) by se člověk nedoplatil, pokud by na ně náhodou narazil :).
@Drolin (11.01.2014 11:11): Když jsme u toho, většinu her, co máš na profilu reálně hraješ na starších konzolích, anebo používáš nějakej emulátor? Zejména u her z PSX, PS2 nebo DC by mě to zajímalo.
@AiMLEzZz (11.01.2014 10:53): Pokud chce být hráč v obraze a mít určitý přehled o nemainstreamové produkci, tak žádná jiná volba než abadonware/warez (u některých japonských importů) neexistuje. Bez snesoramy, underground-gamer, hotu, abadonie, old-games.ru, abandonware-france, abandonsocios, ... a tamní komunity bych o hrách nevěděl ani čtvrtinu :). Tedy, legalita by v otázce poznání neměla hrát žádnou roli.

Větším problémem je vašk spustitelnost, která konkrétně u CoK bude velmi problematická.
@AiMLEzZz (11.01.2014 09:59): Přes vizuální novely je zde expert Solidor, a ohledně textových adventur Artran :). Já jsem se k oběma žánrům dostal později, skrze Policenauts, respektive prvního Zorka.

Jinak myslím, že vzhledem k tvým preferencím, by mohly být podobně laděné hry (pro většinu "hry") zajímavé. Photopii, Violet, Kentucky, Alice, Gadget, Cosmology of Kyoto... řadím mezi to nejzajímavější, co jsem v rámci videoher viděl. Jinak po přečtení komentáře k Save the Date jsem si říkal, jak by tě zaujalo Umineko, který ten určitý přesah (ač ne 4th wall) převádí do krajních možností.
@RXQ79rudax (10.01.2014 17:36): Díky! :) Asi dvakrát už jsem taky moc nevěděl kudy kam, tak jsem z toho byl taky trochu nervózní. Ale po dohrání jsem nad tímhle už vůbec nepřemýšlel. Škoda jenom, že teď, když už tahle hra vymizela z úvodní stránky DH, ji najde málokdo. A ostatně ani tehdy se o ni moc lidí nezajímalo. Nemůžu si pomoct, ale pořád myslím, že to je tím názvem :D.

@Drolin (07.01.2014 23:42): Ty máš asi tyhle vizuální romány dost v oblibě, co? Pro mě osobně je to naprosto neprobádané teritorium, tudíž mi Violet (ani jakákoliv jiná hra podobného ražení) nic neříká. Každopádně je to zřejmě škoda, jestli se tam někde skrývají podobné skvosty jako Save the Date :).
@AiMLEzZz (komentář) - skvělý komentář - přiměl mě k tomu abych si hru zahrál - jen bych doplnil že mi hra nezabrala jen asi 1,5 hodin ale hned několik hodin - prošel jsem si snad všechny dialogové možnosti, hra je dost vtipná - donutila mě několikrát se zasmát, ale také dost vytočit - když jsem se snažil objevit ten nejlepší konec ( měl jsem 2 záseky ale vcelku rychle mi došlo jak na to - první zásek - přesvědčit Felicii aby nechodila na večeři, a pak ten nejlepší možný konec - který vám hra i sama nopový / potvrdí - že je třeba se zase přepnout do hlavního menu...).