Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Violet

2008
60
2 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
freeware
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Violet je textovou adventurou autora Jeremy Freese odehrávající se v jedné místnosti. Ve hře se zhostíte role studenta, jenž má za úkol dopsat tisíc slov do své dizertační práce, avšak během této činnosti mu stojí v cestě řada překážek odvádějících jeho pozornost. V první řadě jeho přítelkyně Violet, hrozící rozchodem, otevřené okno do areálu univerzity a i samotný počítač, internet, kde student často sklouzává od nutného studia k méně pochvaly hodným aktivitám.

Jedná ze o jednu z nejúspěšnějších intraktivních próz, kdy v roce 2008 získala řadu ocenění (Best game, writing, individual puzzle, individual NPC), a je brána mezi to nejkvalitnější, co v daném žánru vyšlo v letech 1999 až 2012.


Poslední diskuzní příspěvek

Jedna z tych, dobre napisanych, kde mi puzzle liezli neskutocne na nervy.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 60
Umně zvládnutá textová adventura, odehrávající se v jedné místnosti. Z tohoto omezení se autorovi Violet podařilo vytěžit maximum, a skrze desítku krátkých i delších úkolů vytvoří hráči, čtenáři, úsměvnou představu dané situace i po dokončení příběhu.

Není náhodou, že jde o jednu z těch častěji zmiňovaných interaktivní próz minulého desetiletí. Jde o vhodný extrakt z žánru, je poměrně stručně a jasně napsán, úkoly jsou definované skrze nápovědu v horní části obrazovky (proklikat se však ke konci zdaleka nelze) a s tématem se jde, stejně jako s hlavním protagonistou, snadno sžít. Jemně humorný tón a zajímavé rozuzlení tak spolu s ostatními přednostmi tvoří ideální mix, zvláště pokud hráč příliš textovek neodehrál.

Přesto však zasazení čtenáři mezi nejlepší padesátku mi přijde nadsazené.
+19
  • PC 60
Violet je přítelkyně měsíce prokrastinujícího studenta, která mu dá ultimátum: buď napíše prvních tisíc slov jeho dizertační práce, nebo šlus a odlétá druhý den zpátky do Austrálie. Vzhledem k její invazivní povaze (na konci hry zjistíte, že vám do kanceláře nainstalovala skrytou kameru) by to bylo to první, co bych hlavnímu hrdinovi přál, ale protože se zároveň jedná o populární textovou adventuru, nezbývá než být uvězněni v jedné místnosti s jejím otravným hlasem, který všechno komentuje, pár hodin.

Hra to ve skutečnosti není příliš dlouhá a povedlo se mi ji bez návodu dokončit na dvě sezení. Jedná se svým způsobem o variaci na hádanku známou pod názvem Babylónská rybka ze Stopařova průvodce po galaxii. Tj. máte jasný cíl (začít psát), ale zároveň musíte vyřešit několik mezikroků, abyste toho byli schopni. Rozptyluje vás dění za oknem, hlas či parfém vaší bejvalky za dveřmi kanceláře, internet atp. Řešení některých těchto mezihádanek je přitom poměrně absurdní.

Vzhledem k tomu, že se jedná o textovku zasazenou do jedné místnosti, získává tento prostor s postupnými činnostmi na čím dál tím větší konkrétnosti a objekty kolem vás se čím dál tím více zpřítomňují. A to je asi, vedle solidní implementace, na Violet to nejzajímavější. Byť nijak zvláště originální, neboť Violet předcházely už podobně koncipované adventury jako The Weapon (2001), To Hell in a Hamper (2003), Final Selection (2006) nebo Suveh Nux (2007).
+15